Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΈρευνα Sabre: Οι ταξιδιώτες εγκαταλείπουν τις κρατήσεις “last minute”
'Ερευνα

Έρευνα Sabre: Οι ταξιδιώτες εγκαταλείπουν τις κρατήσεις “last minute”

Sabre-2024-Trends

Περίπου το 90% των ερωτηθέντων αναμένουν να δαπανήσουν το ίδιο ποσό για ταξίδια όπως και το 2023, ενώ ένα εντυπωσιακό ποσοστό 40,7% προβλέπει αύξηση στον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό, ειδικά μεταξύ των νεότερων ταξιδιωτών.

Η τελευταία παγκόσμια ταξιδιωτική έρευνα της Sabre Corporation αποκαλύπτει μια σημαντική αλλαγή στις ταξιδιωτικές συμπεριφορές και προτιμήσεις για το 2024.

Η έρευνα δείχνει μια νεοαποκτειθείσα αυτοπεποίθηση μεταξύ των ταξιδιωτών, οι οποίοι σχεδιάζουν τα ταξίδια αναψυχής τους πολύ νωρίτερα από τα προηγούμενα χρόνια. Τώρα, κάνουν κράτηση για τις πτήσεις τους τουλάχιστον τρεις μήνες νωρίτερα, σηματοδοτώντας μια σαφή απομάκρυνση από τις τάσεις του παρελθόντος. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτή η τάση αποκλίνει από τα επαγγελματικά ταξίδια, όπου οι περισσότερες κρατήσεις εξακολουθούν να γίνονται μεταξύ δύο έως τέσσερις εβδομάδες πριν από το ταξίδι.

Στο οικονομικό σκέλος, υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία μεταξύ των ταξιδιωτών. Σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων αναμένει ότι θα ξοδέψουν παρόμοιο ποσό για ταξίδια όπως το 2023, αλλά ένα σημαντικό 40,7% αναμένει να αυξήσει τους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς του, ιδιαίτερα αυτοί της Gen Ζ. Αυτό αντανακλά έναν αυξανόμενο ενθουσιασμό για ταξίδια ανά τον κόσμο μετά την πανδημία, σε συνδυασμό με την επιθυμία για πλουσιότερες εμπειρίες.

Η μελέτη αποκαλύπτει επίσης μια κυρίαρχη προτίμηση για ταξίδια ζευγαριών το 2024, πιθανότατα οδηγούμενη από την επιθυμία για πιο εξατομικευμένες και οικείες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Αυτή η τάση, ωστόσο, ποικίλλει μεταξύ των περιοχών. Στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, τα ταξίδια με παιδιά κάτω των 12 ετών είναι ιδιαίτερα πιο δημοφιλή σε σύγκριση με άλλα μέρη του κόσμου. Ακόμη, η αειφορία αναδεικνύεται ως προτεραιότητα, με όλους τους ερωτηθέντες να εκφράζουν προθυμία να πληρώσουν έως και 5% περισσότερα για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Επιπλέον, ένα σημαντικό μέρος είναι έτοιμο να πληρώσει έως και 15% επιπλέον για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα που θα αφήσειο από τα ταξίδια του. Αυτό αντανακλά μια αυξανόμενη συνείδηση σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις μεταξύ των ταξιδιωτών.

Όσον αφορά τις ανέσεις και τις υπηρεσίες, οι προτεραιότητες των ταξιδιωτών αναψυχής και επαγγελματιών εξακολουθούν να αποκλίνουν. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στην αποτελεσματικότητα και τον μινιμαλισμό, επιλέγοντας συχνά να ταξιδεύουν “ελαφριά”, χωρίς παραδοτέες αποσκευές. Αντίθετα, οι ταξιδιώτες αναψυχής δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στα γεύματα και την άνεση κατά την πτήση, με την επιλογή θέσεων να αποτελεί κοινή προτεραιότητα και στις δύο ομάδες.

Η έρευνα σημειώνει επίσης ότι οι ταξιδιώτες αναψυχής τείνουν να “επενδύουν” περισσότερο σε ταξιδιωτικά αξεσουάρ σε σύγκριση με τους επαγγελματίες, οι οποίοι επικεντρώνονται κυρίως στην επιλογή θέσεων. Το κύριο μέλημα της γενιάς Z είναι ο κίνδυνος απώλειας ή κλοπής αποσκευών, ένα συναίσθημα που πιθανότατα επηρεάζεται από τα ποσοστά συμβάντων μετά την πανδημία και η αυξημένη ευαισθητοποίηση για αυτά τα ζητήματα.

Αυτές οι εξελισσόμενες τάσεις θέτουν προκλήσεις για την ταξιδιωτική βιομηχανία, ιδιαίτερα στη διαχείριση του κατακερματισμού περιεχομένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών.

Ο κ. Ανδρέας Συρίγος, περιφερειακός ανώτερος διευθυντής για τη Νότια Ευρώπη και τη Σκανδιναβία της Sabre Travel Solutions, υπογραμμίζει τη σημασία της αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων: “Με την αξιοποίηση των Global Data Services της Sabre, τα ταξιδιωτικά γραφεία και τα ξενοδοχεία μπορούν να αξιοποιήσουν αυτές τις τάσεις και να προσαρμόσουν τις προσφορές τους ανάλογα. Αυτή η στρατηγική προσέγγιση είναι απαραίτητη για να συμβαδίζει με τις δυναμικές προτιμήσεις του σημερινού ταξιδιώτη και να διασφαλίζει ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία παραμένει ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις της αγοράς”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024