Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΈρευνα: Τα διεθνή εξερχόμενα ταξίδια επιστρέφουν, ποια αγορά είχε αύξηση 140%
Έρευνα

Έρευνα: Τα διεθνή εξερχόμενα ταξίδια επιστρέφουν, ποια αγορά είχε αύξηση 140%

TRAVELLERS

Η επιστροφή των εξερχόμενων ταξιδιών στην Ασία με ετήσια αύξηση άνω του 140% ήταν η κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης το 2023.

Το 2023, τα εξερχόμενα ταξίδια κατέγραψαν διψήφια ετήσια αύξηση, σηματοδοτώντας άλλο ένα μεγάλο βήμα για την επιστροφή στον όγκο ταξιδιών του 2019. Σε σύγκριση με το 2022, αυτή ήταν μια αύξηση 33%, μόλις 12% λιγότερο από το επίπεδο του έτους πριν από την πανδημία. Θετικά σημάδια είναι πάνω από όλα η σταδιακή επιστροφή του εξερχόμενου τουρισμού στην Ασία και η ανοδική τάση στα ταξίδια διακοπών. Παρά το αυξανόμενο ταξιδιωτικό κόστος, το ενδιαφέρον για εξερχόμενα ταξίδια φέτος παραμένει υψηλό – και αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι η ικανοποίηση από το ταξίδι γίνεται όλο και πιο σημαντικός παράγοντας.

Διψήφια αύξηση στα εξερχόμενα ταξίδια το 2023

Σύμφωνα με το World Travel Monitor της IPK, η επιστροφή του εξερχόμενου τουρισμού στην Ασία, με ετήσια αύξηση άνω του 140%, ήταν ο μοχλός ανάπτυξης το 2023. Αν και εξακολουθεί να βρίσκεται 37% κάτω από τα επίπεδα του 2019, αυτό σηματοδότησε μια σημαντική ανοδική τάση. Σε σύγκριση με το 2022, τα εξερχόμενα ταξίδια στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 18%, στη Βόρεια Αμερική κατά 31% και στη Λατινική Αμερική κατά 27%. Το 2023, ο όγκος εξερχόμενων ταξιδιών ήταν μεγαλύτερος στις ΗΠΑ, ενώ ακολούθησε η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Μαζί, αυτές οι τρεις μεγαλύτερες αγορές αποτελούσαν το 1/3 του παγκόσμιου όγκου εξερχόμενων ταξιδιών πέρυσι.

IPK_chart

Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί το 2023 – Η Ισπανία έχει ξανά τις περισσότερες επισκέψεις και το Ντουμπάι με την υψηλότερη βαθμολογία

Η Ισπανία είναι και πάλι ο πιο δημοφιλής προορισμός παγκοσμίως, ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ. Ο δείκτης απόδοσης προορισμού (DPI) της IPK εμφανίζει το Ντουμπάι ως τον προορισμό με την υψηλότερη βαθμολογία το 2023. Στη σύνταξη του DPI, το World Travel Monitor έλαβε υπόψη όλα τα παγκόσμια εξερχόμενα ταξίδια διακοπών σε σχέση με την ικανοποίηση από το ταξίδι, αν οι ταξιδιώτες θα συνιστούσαν έναν προορισμό σε άλλους και την επιθυμία τους να επιστρέψουν. Μεταξύ των πέντε προορισμών με την υψηλότερη βαθμολογία μετά το Ντουμπάι ήταν οι Μαλδίβες, (ο περσινός νικητής), η Νότια Αφρική και το Άμπου Ντάμπι. Η Αυστρία και η Ελβετία ήταν οι προορισμοί με την υψηλότερη βαθμολογία στην Ευρώπη.

Περιζήτητα τα ταξίδια διακοπών – οι προορισμοί “ήλιου και παραλίας” βρίσκονται στην κορυφή της λίστας

Σε σύγκριση με το 2022, οι διακοπές ως ο λόγος για να γίνει ένα ταξίδι βελτίωσαν το μερίδιο αγοράς τους για άλλη μια φορά. Το 2023, 2/3 των παγκόσμιων εξερχόμενων ταξιδιών ήταν για διακοπές. Σε αυτό το τμήμα, κυριαρχούσαν οι διακοπές “ήλιου και παραλίας” και οι διακοπές στην πόλη, καθένα από τα οποία καταλάμβανε περίπου το 1/3 της αγοράς. Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα ταξίδια μετ’επιστροφής. Το εντυπωσιακό είναι ότι τα μερίδια αγοράς αυτών των τριών τμημάτων πήγαν σε διαφορετικές κατευθύνσεις τα τελευταία τρία χρόνια, αλλά τώρα βρίσκονται σε παρόμοια επίπεδα με το 2019. Αυτό υποδηλώνει ότι η πανδημία δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά την επιλογή των διακοπών των ανθρώπων. Το 2023, οι κύριοι παράγοντες για ένα εξερχόμενο ταξίδι διακοπών ήταν η χαλάρωση, οι περιηγήσεις στα αξιοθέατα, το καλό φαγητό και τα ψώνια.

Τα αεροπορικά ταξίδια είναι η κύρια μορφή μεταφοράς

Το 2023, πάνω από το 60% των εξερχόμενων ταξιδιών ήταν αεροπορικώς – καθιστώντας τις αερομεταφορές την πιο δημοφιλή μορφή μεταφοράς για διεθνή ταξίδια. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι στην ερώτηση πώς μετακινούνταν οι ταξιδιώτες στον προορισμό τους, η πλειοψηφία δήλωσε “δημόσια συγκοινωνία”, ενώ το 1/5 είπε ότι χρησιμοποιούσε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο.

Σημαντική αύξηση των εξόδων ταξιδίου το 2023

Λόγω του αυξημένου κόστους ταξιδιού, ειδικά στις αερομεταφορές, τα έξοδα ταξιδιού αυξήθηκαν πάνω από το μέσο όρο το 2023, ενώ ο μέσος αριθμός διανυκτερεύσεων παρέμεινε σταθερός σε περίπου εννέα. Στην ερώτηση για τις καλύτερες και τις χειρότερες πτυχές ενός ταξιδιού, οι ταξιδιώτες απάντησαν κυρίως το “value for money”, τόσο από θετική όσο και από αρνητική οπτική γωνία. Άλλοι σημαντικοί παράγοντες είναι η διαμονή, η εστίαση και το τοπικό φυσικό περιβάλλον.

Η κρίση θα έχει περάσει εντελώς μέχρι το τέλος του 2024

Ορισμένοι ταξιδιωτικοί προορισμοί και αγορές έχουν ήδη ανακάμψει στα επίπεδα του 2019, ενώ άλλοι υστερούν σαφώς. Το 2023, ορισμένοι προορισμοί υπέφεραν και πάλι από υπερτουρισμό. Το 1/3 των ερωτηθέντων είπε ότι ένιωσε ότι ο προορισμός τους ήταν υπερπλήρης. Ωστόσο, τα τελευταία ευρήματα του World Travel Monitor που προβλέπουν τις παγκόσμιες τάσεις εξερχόμενων ταξιδιών τους επόμενους 12 μήνες είναι θετικά και θέτουν τα θεμέλια για πλήρη ανάκαμψη σχεδόν σε κάθε αγορά και σε κλάδους έως το τέλος του 2024.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024