Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΟι 7 νέες τάσεις στον παγκόσμιο τουρισμό
World Travel Market Global Trends Report 2010

Οι 7 νέες τάσεις στον παγκόσμιο τουρισμό

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – WTM 2010: Η έκθεση για τις διεθνείς τάσεις στον τουρισμό της 2010 World Travel Market δημοσιεύθηκε στις 8 Νοεμβρίου κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Με την οικονομική αβεβαιότητα […]

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – WTM 2010: Η έκθεση για τις διεθνείς τάσεις στον τουρισμό της 2010 World Travel Market δημοσιεύθηκε στις 8 Νοεμβρίου κατά τη διάρκεια<...> της έκθεσης. Με την οικονομική αβεβαιότητα να συνεχίζεται, η ανάγκη για τη “γέννηση” σπουδαίων ιδεών που θα συλλάβουν τη φαντασία των καταναλωτών είναι μεγαλύτερη από ποτέ, ενώ η τουριστική βιομηχανία ανακάμπτει σιγά-σιγά. Η έκθεση που διεξήχθη από την Euromonitor International, επισημαίνει τις επτά βασικές αναδυόμενες τουριστικές τάσεις και παρέχει μια εικόνα για το πως η βιομηχανία θα μπορέσει να δελεάσει την επόμενη γενιά των ταξιδιωτών, παρά την οικονομική αβεβαιότητα.

Η έκθεση επικεντρώνεται σε επτά περιοχές του κόσμου, τονίζοντας τις βασικές τάσεις σε κάθε μία:
– Βόρεια Αμερική: Διακοπές “στέρησης”
– Βρετανία: Εισβολή επενδύσεων από τη Μέση Ανατολή
– Ευρώπη: Ταξιδιωτικές τεχνολογικές εφαρμογές σε κινητά
– Μέση Ανατολή: Αγώνας για το Ιράκ
– Αφρική: Διαστημικός τουρισμός
– Ασία: Ο παράγοντας “άρωμα”
– Λατινική Αμερική: Aγνωστοι τουριστικοί δρόμοι

Βόρεια Αμερική: Διακοπές “στέρησης”
Οι “στερημένες” διακοπές είναι η νέα τάση για τα στελέχη επιχειρήσεων οι οποίοι, μεταξύ άλλων, θέλουν να εκθέσουν το σώμα τους σε ακραίες φυσικές συνθήκες. Με στόχο τη βελτίωση της υγείας και της φυσικής τους ισορροπίας, προτιμουν θέρετρα σπα σε στυλ κάμπινγκ ή δύσκολη πεζοπορία, αντί να χαλαρώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους. Η τάση αυτή θα οδηγήσει στην άνθηση των ιαματικών λουτρών και των κάμπινγκ.

Βρετανία: Εισβολή επενδύσεων από τη Μέση Ανατολή
Πολλές εταιρείες της Μέσης Ανατολής έχουν εκφράσει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για βρετανικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένων ξενοδοχείων, ταξιδιωτικών πρακτόρων και εταιρειών ιδιωτικών τζετ. Σε μια εποχή που η ύφεση έχει πλήξει σοβαρά την εγχώρια ζήτηση, τα κεφάλαια (σε μετρητά) της Μέσης Ανατολής είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσουν θετικά την επέκταση των χαρτοφυλακίων των υπηρεσιών πολυτελείας στη Βρετανία, με το Λονδίνου ως hotspot της “new luxury” και με αυξημένη έμφαση στην εξατομίκευση και την εκλέπτυνση των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Ευρώπη: Ταξιδιωτικές τεχνολογικές εφαρμογές σε κινητά
Χάρη υπηρεσίες γεω-εντοπισμου, που βασίζονται στην τεχνολογία GPS, τα smartphones ανατρέπουν το σκηνικό της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Οι επιχειρηματίες-ταξιδιώτες ήταν η πρώτη ομάδα των καταναλωτών που υιοθέτησαν την ταξιδιωτική τεχνολογία σε κινητά, λόγω της ανάγκης να κάνουν κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Με τις κινητές εφαρμογές, οι οποίες παρέχουν διάφορες υπηρεσίες, από κράτηση πτήσης / check-in, έντυπους οδηγούς και τουριστικές πληροφορίες, και οι καταναλωτές-τουρίστες θα υιοθετήσουν γρήγορα τις νέες τεχνολογίες. Η εξέλιξη αυτή του mobile tourism αναμένεται να είναι εξαιρετικά γρήγορη, με σημαντικότερο όμως εμπόδιο το υψηλό κόστος περιαγωγής (roaming).

Μέση Ανατολή: Αγώνας για το Ιράκ
Η τουριστική βιομηχανία του Ιράκ έχει υποστηριχθεί από την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη, καθώς η πλειοψηφία των επιχειρήσεων και των τουριστών-προσκηνυτών που επισκέπτονται τη χώρα είναι από την περιοχή του Κόλπου και την ευρύτερη Μέση Ανατολή. Επιπλέον, επενδυτές από τον Αραβικό Κόλπο συγεκεντρώνονται στο Ιράκ, ενισχύοντας τον επιχειρηματικό τουρισμό και συμβάλλοντας στην αναζωογόνηση του τουρισμού γενικότερα, μετά τον πόλεμο στη χώρα.

Αφρική: Διαστημικός τουρισμός
Η αστρονομία και ο διαστημικός τουρισμός απογειώνεται στην Αφρική, καθώς η Νότια Αφρική αναπτύσσει παγκόσμιας κλάσης διαστημική τεχνολογία και εξελίσσεται σε σημαντικό κέντρο για την αστρονομία, Ο αστρονομικός τουρισμός προσελκύει όλες τις ηλικίες, ανεξάρτητους ταξιδιώτες, οικογένειες, ερασιτέχνες και επαγγελματίες αστρονόμους και το συγκεκριμένο είδος διακοπών θα εξακολουθήσει να μεγαλώνει, παράλληλα με την αυξανόμενη αστικοποίηση και τη ζήτηση για προορισμούς με περιοχές κατάλληλες για παρατήρηση καθαρών, έναστρων ουρανών.

Ασία: Ο παράγοντας “άρωμα”
Η σύνδεση μιας συγκεκριμένης εταιρείας με ένα άρωμα καταλαμβάνει την ασιατική αγορά, καθώς προσφέρει στους τουρίστες ξεχωριστές εμπειρίες, προκαλεί συναισθήματα και περισσότερη εμπιστοσύνη στην εταιρεία. Η προσαρμογή σε κάθε κατηγορία πελατών ξεχωριστά είναι το “κλειδί” με διαφορετικά αρώματα για διαφορετικά ξενοδοχεία, ενώ η εύρεση της σωστής ισορροπίας μεταξύ φυσικών αρωμάτων και τεχνικών οσμών θα είναι μια βασική πρόκληση για τους “παίκτες” της συγκεκριμένης ταξιδιωτικής τάσης, όπως οι ξενοδόχοι, οι αεροπορικές εταιρείες και οι εθνικοί οργανισμοί τουρισμού.

Λατινική Αμερική: Aγνωστοι τουριστικοί δρόμοι
Στη Λατινική Αμερική παρατηρείται μια στροφή προς την προώθηση του εσωτερικού τουρισμού, πέρα του συνηθισμένου δίπτυχου “ήλιος – θάλασσα”. Οι αναδυόμενοι προορισμοί στο εσωτερικό των χωρών, υποφέρουν από κακές υποδομές και έλλειψη τουριστικών υπηρεσιών, κάτι που περιορίζει την ανάπτυξη σε αυτές τις λιγότερο εύπορες περιοχές. Μια τεράστια πραγματικά γεωγραφική περιοχή, η Λατινική Αμερική διαθέτει αμέτρητες ανεξερεύνητες περιοχές και ο τουρισμός προς το εσωτερικό, μακριά από τις παραλίες, θα επιτρέψει σε ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες και ταξιδιωτικά γραφεία να πουλήσουν νέους προορισμούς και να βελτιωθεί η υπανάπτυκτη υποδομή.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024