Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΣε αδιέξοδο ο τουρισμός Αθήνας – Αττικής
Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής

Σε αδιέξοδο ο τουρισμός Αθήνας – Αττικής

Τον Ιούλιο υπήρξε πτώση στα αθηναϊκά ξενοδοχεία κατά -17,9 % σε πληρότητες, κατά -6,6% στη μέση τιμή δωματίου και κατά -23,4% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο, για τα ξενοδοχεία 2*, 3*, 4*και 5*, έναντι του Ιουλίου 2011. Ο δε Αύγουστος συνέχισε πτωτικά με μείωση -16,9% σε πληρότητες, -6,5% στη μέση τιμή δωματίου και -22,3% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο.

Σε συνέχεια των απογοητευτικών στοιχείων του α’ εξαμήνου 2012 -τα οποία κοινοποίησε η ΕΞΑ-Α στα μέσα του καλοκαιριού- εξίσου αποκαρδιωτικά είναι και τα στοιχεία του Ιουλίου και του Αυγούστου 2012: Σύμφωνα με το “European Benchmark” που συγκεντρώνει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής σε συνεργασία με την εταιρεία GBR Consulting, η πτώση της κίνησης και των αποτελεσμάτων για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία είναι δραματική και αφορά σε όλους τους δείκτες που εξετάζονται.

Πιο συγκεκριμένα: Σε ό,τι αφορά στον Ιούλιο (πίνακας 1. “YTD- JUL 2012/2011) αποτυπώνεται πτώση της τάξης του -17,9 % σε πληρότητες, του  6,6% στη μέση τιμή δωματίου και του -23,4% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο, για τα ξενοδοχεία 2*, 3*, 4*και 5*, έναντι του αντίστοιχου Ιουλίου του 2011. Ο δε Αύγουστος (πίνακας 2. “YTD- AUG 2012/2011) συνέχισε πτωτικά με τους αντίστοιχους μήνες να παρουσιάζουν μείωση κατά -16,9 % σε πληρότητες, κατά -6,5% στη μέση τιμή δωματίου και κατά -22,3% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ωστόσο, προέρχεται από την σύγκριση του φετινού 8μηνου με το αντίστοιχο 8μηνο του 2008 (την πιο… πρόσφατη καλή χρονιά για την Αθήνα) όπου διαπιστώνουμε πως η πτώση στους αντίστοιχους δείκτες φτάνει το -30,1% σε πληρότητες, του -14,1% στη μέση τιμή δωματίου και του -39,9% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (πίνακας 3. “overall performance of the Attica Hotel Industry” – YTD- Aug 2012 / 2008). Τόσο τα στοιχεία πληρότητας όσο και τα στοιχεία τιμών και εσόδων παραμένουν καθηλωμένα σε αρνητικά ποσοστά εδώ και τέσσερα χρόνια, γεγονός πρωτοφανές στα χρονικά της Αθήνας. Μπορεί μια ελαφριά πτώση πληρότητας να παρατηρείται και σε άλλες πόλεις – ανταγωνιστές της ελληνικής πρωτεύουσας, αλλά τα ποσοστά της Αθήνας σε κάθε επίπεδο έχουν πλέον “κερδίσει” κάθε αρνητικό ρεκόρ.

“Ανησυχίες για τις αντοχές της αθηναϊκής ξενοδοχίας γεννά φυσικά ο χειμώνας που έρχεται αφού όλο και περισσότερες μονάδες αναστέλλουν ή πρόκειται να αναστείλουν τη λειτουργία τους λόγω κυρίως της μειωμένης ζήτησης, αλλά και του υψηλού κόστους λειτουργίας μιας ξενοδοχειακής μονάδας”, σχολιάζει η ΕΞΑ-Α. “Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως παρά τα δεδομένα και τη γενικότερη συγκυρία, κάθε ξενοδοχείο οφείλει να διατηρεί υψηλό και ανταγωνιστικό επίπεδο παρεχομένων υπηρεσιών, ακολουθώντας απρόσκοπτα και πιστά τις σύγχρονες -διεθνείς- προδιαγραφές φιλοξενίας. Στα γνωστά δε, αδιέξοδα που γεννούν πρόβλημα βιωσιμότητας στις αθηναϊκές μονάδες ας προστεθεί και ένα ‘έλλειμμα’ ύψους 16.000.000 ευρώ από τη φιλοξενία Λίβυων τραυματιών στην Αθήνα –που δεν έχουν ακόμη εισπράξει τα ξενοδοχεία.

Έχουμε κατ’επανάληψη τονίσει, επισημάνει, υποδείξει κ.λπ. τα όσα πρέπει να δρομολογηθούν για την Αθήνα προκειμένου να ανανήψει ως προορισμός όπως επίσης έχουμε κατ’επανάληψη αποδείξει έμπρακτα πως η ΕΞΑ-Α και τα ξενοδοχεία–μέλη της στηρίζουν με απόλυτο αίσθημα ευθύνης κάθε θετική δράση που συμβάλλει στην επανατοποθέτησή της Αθήνας στις διεθνείς αγορές και τη διεθνή Κοινή Γνώμη.

Θέλουμε να πιστεύουμε πως επειδή η κατάσταση πλέον έχει φτάσει σε αδιέξοδο, αφενός θα παρθούν άμεσα οι πολιτικές αποφάσεις που απαιτούνται και αφετέρου θα υποστηριχθούν από τους πολιτειακούς φορείς τόσο τα ‘αραχνιασμένα’ projects, όσο και οι δράσεις ή οι κοινοί στόχοι που μπορούν να ανακόψουν την πτωτική πορεία και να γεννήσουν πάλι την ελπίδα για τον αθηναϊκό τουρισμό”. ΠΙΝΑΚΑΣ 1- YTD JUL 07 2012-2011 attica

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024