Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςETC: Οι Ευρωπαίοι τουρίστες κάνουν οικονομία και ταξιδεύουν “off season” λόγω ακρίβειας
Τάσεις

ETC: Οι Ευρωπαίοι τουρίστες κάνουν οικονομία και ταξιδεύουν “off season” λόγω ακρίβειας

travel

Οι τουρίστες υιοθετούν στρατηγικές εξοικονόμησης χρημάτων και ταξίδια εκτός εποχής, ενόψει της αύξησης των τιμών.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC), “Παρακολούθηση του συναισθήματος για τα εγχώρια και τα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια”1, το 68% των ερωτηθέντων Ευρωπαίων σχεδιάζει να ταξιδέψει το διάστημα μεταξύ Οκτωβρίου 2023 και Μαρτίου 2024, ποσοστό που αντιπροσωπεύει μια ελαφρά πτώση της τάξης του 2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οι ερωτηθέντες από την Ισπανία και την Ιταλία είναι οι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν, με 75% πιθανότητες να κάνουν ένα ταξίδι πριν από τον Μάρτιο του 2024. Ο ενθουσιασμός είναι επίσης υψηλός μεταξύ των Βρετανών και των Πολωνών ερωτηθέντων στην έρευνα (73%).

Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει είτε ένα ταξίδι αναψυχής (69%) είτε σκοπεύει να επισκεφθεί την οικογένεια και τους φίλους (15%). Μικρή αύξηση παρατηρείται και στα επαγγελματικά ταξίδια, με το 8% να σχεδιάζει να ταξιδέψει για δουλειά, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

Οι ταξιδιώτες στοχεύουν να μεγιστοποιήσουν την εμπειρία των διακοπών τους παρά τις οικονομικές ανησυχίες

Εν μέσω του αυξανόμενου ταξιδιωτικού κόστους, οι οικονομικές πιέσεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων ταξιδιωτών πριν και κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Το 22% των ερωτηθέντων ανέφερε το αυξανόμενο κόστος ως τη μεγαλύτερη ανησυχία τους σχετικά με τα ταξίδια, ενώ το 16% ανησυχεί για τα προσωπικά του οικονομικά.

Προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις των οικονομικών περιορισμών, οι ταξιδιώτες δίνουν μεγάλη σημασία στην οικονομική προσιτότητα κατά τον προγραμματισμό των διακοπών. Το 22% των ερωτηθέντων στην έρευνα ενδιαφέρεται για ταξίδια εκτός εποχής, το 13% σκέφτεται να επισκεφθεί πιο οικονομικούς προορισμούς και ένα επιπλέον 13% σχεδιάζει να επωφεληθεί από έγκαιρες κρατήσεις πτήσεων και δραστηριοτήτων. Την εποχή της έρευνας, μόνο το 22% των ταξιδιωτών είχε κλείσει πλήρως το ταξίδι του, με το 23% να αφήνει κάποιες από τις επιλογές του ανοιχτές για μεταφορά ή διαμονή. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει την επιθυμία να επωφεληθούν από τις προσφορές της τελευταίας στιγμής.

Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες δείχνουν επίσης μεγάλο ενδιαφέρον για στρατηγικές εξοικονόμησης χρημάτων, ενώ βρίσκονται στους προορισμούς τους. Το 17% των ερωτηθέντων στην έρευνα σχεδιάζει να μειώσει τα ψώνια, το 15% δηλώνει ότι θα ξοδέψει λιγότερα για διαμονή και φαγητό και το 12% σχεδιάζει να επωφεληθεί από τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή τις υπηρεσίες ενοικίασης ποδηλάτων.

Παρά αυτές τις οικονομικές ανησυχίες, οι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να έχουν μεγάλο ενθουσιασμό για ταξίδια. Το 71% σκοπεύει να διατηρήσει ή να αυξήσει τον συνήθη ταξιδιωτικό του προϋπολογισμό κατά τους επόμενους μήνες. Η πρόθεση για πολλαπλά ταξίδια είναι υψηλή (54%) και ο αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα από 1.500 ευρώ ανά ταξίδι έχει αυξηθεί σημαντικά (+7%) σε σύγκριση με πέρυσι.

Ο καιρός παίζει κεντρικό ρόλο στα ταξιδιωτικά σχέδια

Οι κλιματικές συνθήκες έχουν βασική σημασία για το που επιλέγουν να ταξιδέψουν οι Ευρωπαίοι. Ο ευχάριστος καιρός συνεχίζει να είναι το κορυφαίο κριτήριο για την επιλογή προορισμού, όπως αναφέρθηκε από το 19% των ερωτηθέντων ως ο σημαντικότερος παράγοντας.

Εν τω μεταξύ, οι Ευρωπαίοι ανησυχούν περισσότερο για τον αντίκτυπο των ακραίων καιρικών φαινομένων στα ταξιδιωτικά τους σχέδια. Το 14% αναφέρει τώρα αυτό ως το κύριο μέλημά του, σημειώνοντας αύξηση 7% από την προηγούμενη έρευνα που διεξήχθη τον Μάιο του 2023.

Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες μπορεί επίσης να επηρεάζουν την επιλογή των μεταφορικών μέσων των Ευρωπαίων ενώ ταξιδεύουν. Αν και οι πτήσεις παραμένουν η κορυφαία επιλογή για τους μισούς από τους ερωτηθέντες (50%), ένας αυξανόμενος αριθμός επιλέγει πιο οικολογικούς τρόπους μεταφοράς. Το 17% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει να πάρει τρένο ή λεωφορείο στο επόμενο ταξίδι του, μια αξιοσημείωτη αύξηση 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των ταξιδιωτών που σχεδιάζουν να οδηγήσουν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους έχει μειωθεί κατά 7%.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: “Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε ότι οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις ταξιδιωτικές τους δαπάνες, ακόμη και υπό το φως των συνεχιζόμενων ανησυχιών για την αύξηση του ταξιδιωτικού κόστους και των προσωπικών τους οικονομικών. Οι τρέχουσες τάσεις παρουσιάζουν μια αισιόδοξη προοπτική για τον ευρωπαϊκό τουρισμό τους επόμενους μήνες, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητά του στις παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις. Για να εκμεταλλευθεί πλήρως την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ο κλάδος θα πρέπει να παρακολουθεί προσεκτικά και να προβλέπει τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών και να προσαρμόζει ανάλογα τις προσφορές του”.

1 Η έρευνα περιλαμβάνει δεδομένα που συλλέχθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2023 και πραγματοποιείται σε: Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ολλανδία, Ιταλία, Βέλγιο, Ελβετία, Ισπανία, Πολωνία και Αυστρία.

MONITORING SENTIMENT FOR DOMESTIC AND INTRA-EUROPEAN TRAVEL

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024