Η συγχώνευση της ΑΝΕΚ από την Attica Group θα δημιουργήσει τη μεγαλύτερη, βάση χωρητικότητας, εταιρία στην ακτοπλοϊα.
Η συγχώνευση της ΑΝΕΚ με την Attica Group αποτελεί καθοριστικό γεγονός στον τομέα της επιβατηγού ναυτιλίας της Ευρώπης. Με την έγκριση του σχεδίου, προκύπτει η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου βάσει χωρητικότητας επιβατών, ενώ αποτελεί και την πέμπτη εταιρεία σε χωρητικότητα γκαράζ.
Η εταιρεία σχεδιάζει την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων, γνωστών ως scrubbers, σε δύο πλοία της ΑΝΕΚ με συνολικό κόστος περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, 11,3 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν για τη συντήρηση του στόλου.
Οι επενδύσεις σε scrubbers αναμένεται να προσφέρουν οικονομικά οφέλη, καθώς θα επιτρέψουν τη χρήση φθηνότερου καυσίμου τύπου “3,5% HSFO”, ενάντια στο ακριβότερο “0,5% VLSFO”, με εκτιμώμενη εξοικονόμηση περίπου 9,5 εκατομμύρια ευρώ.
Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι, η Attica Group συνεχίζει το ευρύ επενδυτικό της πρόγραμμα, με συνολικές ταμειακές εκροές για το πρώτο εξάμηνο του 2023 να φτάνουν τα 28 εκατομμύρια ευρώ.
Τέλος, η εταιρεία έχει ήδη τοποθετήσει scrubbers σε πολλά από τα πλοία της, συμπεριλαμβανομένων των Blue Star Patmos, Blue Star Delos, Blue Star Mykonos και Superfast XI.
Η Attica Group σχεδιάζει να διαφυλάξει τα εμπορικά σήματα της κρητικής επιχείρησης, ενώ ταυτόχρονα καλύπτει τις ανάγκες των ενδιαφερόμενων μερών, όπως είναι οι εργαζόμενοι, οι προμηθευτές και οι εταίροι.
Σύμφωνα με ιδιωτική συμφωνία της Attica, οι χρηματοπιστωτικές υποχρεώσεις της ANEK εξυγιάνονται.
Η ΑΝΕΚ ιδρύθηκε ως εταιρεία λαϊκής βάσης το 1967, με έδρα τα Χανιά, ενώ σήμερα διαθέτει έναν στόλο 7 ιδιόκτητων πλοίων, ελληνικού νηολογίου, και 1 πλοίο που έχει ναυλώσει με σύμβαση γυμνής ναύλωσης («bareboat charter») και δικαίωμα αγοράς από τρίτο και το οποίο, εν συνεχεία, έχει εκναυλώσει σε τρίτο στο εξωτερικό με σύμβαση χρονοναύλωσης.
Απασχολεί περισσότερα από 650 άτομα σε πληρώματα και διοικητικές υπηρεσίες ξηράς. Οι γραμμές εσωτερικού όπου δραστηριοποιείται περιλαμβάνουν κυρίως την Κρήτη, ενώ στο εξωτερικό εξυπηρετεί τη γραμμή Ελλάδα – Ιταλία.
Με την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, η εταιρία που απορροφάται διαλύεται και καταργείται, χωρίς να προχωρήσει σε εκκαθάριση.
Τα κεφαλαιακά στοιχεία της εταιρίας που απορροφάται (ενεργητικό και παθητικό) θα μεταβιβασθούν στην εταιρία που θα προκύψει από τη συγχώνευση.
Το σχέδιο της συγχώνευσης, η έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου και η έκθεση της “PricewaterhouseCoopers Ανώνυμη Ελεγκτική Εταιρεία” θα είναι διαθέσιμα για τους μετόχους των ενωμένων εταιρειών.
Οι μέτοχοι της ANEK θα λάβουν 0,1217 νέες μετοχές της Attica Group για κάθε παλιά μετοχή, ενώ οι μέτοχοι της Attica Group θα διατηρήσουν τον ίδιο αριθμό μετοχών. Το κεφάλαιο της Attica Group θα αυξηθεί κατά 8.207.505 ευρώ, με την έκδοση 27.358.350 νέων μετοχών.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.