Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαGen-AI: Πως η γενετική Τεχνική Νοημοσύνη αλλάζει το “παιχνίδι” στον τουρισμό
Τάσεις

Gen-AI: Πως η γενετική Τεχνική Νοημοσύνη αλλάζει το “παιχνίδι” στον τουρισμό

AI

Καθώς η συζήτηση για τις δυνατότητες της Gen-AI μαίνεται, το 2024 υπόσχεται να είναι μια κομβική χρονιά για τον ταξιδιωτικό κλάδο, με τους ενδιαφερόμενους φορείς να προσανατολίζονται στη λεπτή ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και πρακτικότητας, αξιοποιώντας τη δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης για τη διαμόρφωση του μέλλοντος των ταξιδιών.

Καθώς η ταξιδιωτική βιομηχανία διανύει το 2024, ο θόρυβος γύρω από τη γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη (Gen-AI) συνεχίζει να πυροδοτεί συζητήσεις: αλλάζει το παιχνίδι για τον τουρισμό ή είναι απλώς διαφημιστική μόδα; Αναλογιζόμενοι τις εικασίες που κυριάρχησαν το 2023, είναι προφανές ότι ενώ οι συζητήσεις για το μετασχηματιστικό δυναμικό της Gen-AI είναι άφθονες, οι απτές εφαρμογές της στον πραγματικό κόσμο παραμένουν “θολές”.

Ειδικοί της τεχνολογίας από όλο το φάσμα του ταξιδιωτικού τομέα μοιράζονται τις γνώσεις τους σχετικά με το εάν η Gen-AI θα φέρει πράγματι επανάσταση στην ταξιδιωτική εμπειρία φέτος ή αν ο ενθουσιασμός είναι πρόωρος.

Ο Mike Coletta, διευθυντής Έρευνας και Καινοτομίας στην Phocuswright, αμφισβητεί την απαισιόδοξη προοπτική, αναφέροντας σημαντικές δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης να αναδιαμορφώσει τα ταξίδια τόσο για τους ταξιδιώτες όσο και για τους ενδιαφερόμενους του κλάδου. “Η ταξιδιωτική βιομηχανία βρίσκεται στο κατώφλι μιας τεράστιας αλλαγής και υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες για την Τεχνητή Νοημοσύνη να μεταμορφώσει την ταξιδιωτική εμπειρία τόσο για τους ταξιδιώτες όσο και για το ‘οικοσύστημα’ των παρόχων ταξιδιών. Η έρευνα της Phocuswright δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες στις περισσότερες χώρες θα ήταν εξαιρετικά (ή κάπως) άνετοι χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο GenAI για να τους βοηθήσει να προγραμματίσουν ένα ταξίδι. Ποσοστό 13-22% του συνολικού πληθυσμού ταξιδιωτών έχει χρησιμοποιήσει την GenAI σε κάποια μορφή. Καθώς ο κλάδος προχωρά πέρα ​​από την αρχική μόδα, το 2024 θα έχει να κάνει με τη μόχλευση όσων έχουμε μάθει μέχρι τώρα για να επικεντρωθεί στις πιο ωφέλιμες περιπτώσεις χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης – και να αποφευχθεί η σπατάλη πόρων σε εκείνες χωρίς σαφή απόδοση επένδυσης (ROI). Οι ταξιδιωτικές εταιρείες το 2024 αναμένεται να επιταχύνουν τις επενδύσεις σε γενετικές εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης. Αλλά ο διαχωρισμός των περιπτώσεων της χρήσης της που φέρνουν κέρδος από αυτές που δεν φέρνουν θα είναι μια συνεχής διαδικασία δοκιμών και λαθών. Σε αυτήν τη συγκυρία, απαιτείται μια προσέγγιση βασισμένη στα αποτελέσματα για να επισημανθούν οι πιο σχετικές και πιο επιδραστικές περιπτώσεις χρήσης της στα ταξίδια”.

Ο Haluk Kayhan, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Bedsopia, τονίζει την ανάγκη αντιμετώπισης των πραγματικών λειτουργικών προκλήσεων αντί να κυνηγάμε άπιαστα προβλήματα. Ο Kayhan επισημαίνει τη σημασία του ουσιαστικού ρόλου της Τεχνητής Νοημοσύνης στην αντιμετώπιση κρίσιμων σημείων, όπως οι ελλείψεις προσωπικού, οι διακοπές στις πτήσεις και οι λειτουργικές ανεπάρκειες. Λέει: “Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να είναι εξαιρετικά επιδραστική για τα ταξίδια το 2024, αλλά η βιομηχανία πρέπει να βρει το σημείο που χρειάζεται περισσότερο και να αποφύγει την προσπάθεια επίλυσης προβλημάτων που κανείς δεν ξέρει καν ότι έχει. Εστιάστε στους πραγματικούς πονοκεφάλους ή στους τομείς υψηλού κόστους/χαμηλής ανταποδοτικότητας των δραστηριοτήτων σας, όπως ελλείψεις προσωπικού, διακοπές πτήσεων, ξαφνικά ‘κύματα’ ακυρώσεων, διεκπεραίωση πληρωμών και, γενικά, σε δυσλειτουργίες. Αυτοί είναι τομείς όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να φέρει τις περισσότερες αλλαγές, πιο γρήγορα – ίσως και ουσιαστικά το 2024. Η τεχνολογία AI πρέπει να είναι απαραίτητη σε αυτό το στάδιο, όχι απλώς ένα τέχνασμα. Ας είμαστε ρεαλιστές: δεν πρόκειται να αλλάξει ολόκληρο τον κόσμο από τη μια μέρα στην άλλη – οι άνθρωποι δεν είναι έτοιμοι για αυτό”.

Η προσβασιμότητα σε δεδομένα αναδεικνύεται ως βασικός παράγοντας για την συνειδητοποίηση του αντίκτυπου της Τεχνητής Νοημοσύνης στα ταξίδια, σύμφωνα με τον José Arozarena από την Tour Review. Ο Arozarena υπογραμμίζει τη σημασία της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης για την απόκτηση πρακτικών πληροφοριών από τεράστια σύνολα δεδομένων, επιτρέποντας εξατομικευμένες και βελτιωμένες υπηρεσίες για τους ταξιδιώτες. “Οι εταιρείες με τον μεγαλύτερο διαθέσιμο όγκο δεδομένων -ή που προσφέρουν υπηρεσίες σε πελάτες, που με τη σειρά τους έχουν μεγάλους όγκους δεδομένων- θα ωφεληθούν περισσότερο και ταχύτερα. Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα είναι σε θέση να κατανοήσει αυτά τα δεδομένα πιο αποτελεσματικά, προσφέροντας πληροφορίες που έχουν ως αποτέλεσμα να κάνουν τις υπηρεσίες στους ταξιδιώτες καλύτερες και πιο εξατομικευμένες. Σκεφτείτε το σαν μια επανάσταση στην έρευνα αγοράς καταναλωτών από τη δεκαετία του 1950 και μετά, που συμβαίνει μόνο μέσα σε λίγα χρόνια και όχι σε δεκαετίες”.

Ο Sami Doyle από την TMU Management προβλέπει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα φέρει επανάσταση στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες στον ταξιδιωτικό τομέα, ιδιαίτερα στη διαχείριση κινδύνου και την οικονομική προστασία. Ο Doyle υπογραμμίζει τις δυνατότητες της AI να βελτιστοποιεί τις υπηρεσίες και να μειώνει το κόστος, προς όφελος τελικά των καταναλωτών, καθώς και να διασφαλίζει την οικονομική σταθερότητα. “Η ταξιδιωτική βιομηχανία βασίζεται εγγενώς στον κίνδυνο και αυτός ο κίνδυνος εκτείνεται στους καταναλωτές που πληρώνουν για παροχή αγαθών πριν τα λάβουν. Ακόμη, στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, που παρέχουν υπηρεσίες σε ταξιδιωτικές εταιρείες για μελλοντικά παραδιδόμενα προϊόντα. Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να είναι ένα ισχυρό εργαλείο βοήθειας των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων να παρέχουν υπηρεσίες όπως η απόκτηση πιστωτικών καρτών και η οικονομική προστασία με βιώσιμο τρόπο, ειδοποιώντας τους ενδιαφερόμενους για πιθανά ρίσκα πριν αυτά συμβούν. Αυτό θα έχει αντίκτυπο στο κόστος αυτών των υπηρεσιών και στη συνεχιζόμενη παροχή τους στον τομέα, κάτι που θα σήμαινε χαμηλότερο κόστος για τους καταναλωτές και άνεση ότι υπάρχει οικονομική προστασία, για την κάλυψη τυχόν αστοχιών”.

Ο Adam Harris, διευθύνων σύμβουλος της Cloudbeds, προβλέπει επιτάχυνση της αποτελεσματικότητας στις ξενοδοχειακές λειτουργίες μέσω λύσεων που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Ο Harris οραματίζεται την AI να μεταμορφώνει τη διαχείριση εσόδων και να βελτιώνει τα εργαλεία επικοινωνίας των επισκεπτών, να εξορθολογίζει τις λειτουργίες και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων για τους ξενοδόχους. “Σε έναν τέλειο κόσμο, η προηγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη θα βελτίωνε τη διαχείριση εσόδων για τους ξενοδόχους και θα εργαζόταν για λογαριασμό τους ως γενικός διευθυντής όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 το χρόνο. Φέτος αυτή είναι η κατεύθυνση στην οποία θα κινηθούμε, καθώς οι προνοητικοί προμηθευτές όπως η Cloudbeds συνεχίζουν να καινοτομούν σε προϊόντα που οδηγούν και βελτιώνουν την εσωτερική απόδοση. Εταιρείες τεχνολογίας όπως η δική μας χρησιμοποιούν ήδη προηγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη και μηχανική εκμάθηση για να κάνουν τα εργαλεία επικοινωνίας των επισκεπτών πιο ‘έξυπνα’ και να βοηθήσουν τους ξενοδόχους να αναπτύξουν γρήγορα ιστοσελίδες και διαφημίσεις υψηλής απόδοσης. Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, οι ξενοδόχοι θα συνεχίσουν να επωφελούνται από έξυπνες λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης, που τους βοηθούν να λαμβάνουν και να εκτελούν καλύτερες αποφάσεις”.

Ο Sergio Mendoza, διευθύνων σύμβουλος της Airnguru, πιστώνει την τεχνολογία cloud ως καταλύτη για την καινοτομία AI στα ταξίδια. Ο Mendoza δίνει έμφαση στον μετασχηματιστικό αντίκτυπο των εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης που βασίζονται στο cloud, ιδιαίτερα στις στρατηγικές τιμολόγησης και στην εμπορική βελτιστοποίηση για αεροπορικές εταιρείες. Λέει: “Oι τεχνικές μηχανικής εκμάθησης χρησιμοποιούνται εδώ και καιρό από τις αεροπορικές εταιρείες για την πρόβλεψη της ζήτησης, για διαχείριση απόδοσης. Ωστόσο, η επανάσταση του cloud παρείχε οικονομικά αποδοτική, δημοκρατική πρόσβαση σε άνευ προηγουμένου, ουσιαστικά απεριόριστη χωρητικότητα αποθήκευσης και επεξεργαστική ισχύ. Το cloud επηρέασε τη χρήση big data για τη βελτίωση των μοντέλων μηχανικής μάθησης και της επιχειρηματικής ευφυΐας, καθώς και την εμφάνιση νέων ανακαλύψεων, όπως η γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη. Το cloud μάς έχει δώσει τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε εργαλεία AI σε μια κλίμακα που δεν μπορούσε να φανταστεί κανείς πριν από μια δεκαετία. Οι αεροπορικές εταιρείες βασίζονται ήδη σε εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης σε διάφορους τομείς της επιχείρησής τους. Το Gen AI είναι έτοιμο να ενισχύσει σημαντικά το εύρος των επιχειρηματικών λειτουργιών για εφαρμογές AI, αυξάνοντας τον αντίκτυπό του σε ολόκληρη την επιχείρηση. Συγκεκριμένα, αυτή η επανάσταση δίνει τη δυνατότητα στους μεταφορείς να βελτιώσουν ουσιαστικά τις τιμές και τις συνολικές εμπορικές στρατηγικές τους, οδηγώντας σε αύξηση εσόδων”.

Παρ’όλο τον ενθουσιασμό, ο Alex Barros, Chief Marketing & Innovation Officer στην BEONx, προειδοποιεί να μην παραβλέψουμε τις πρακτικές εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ο Barros υποστηρίζει μια ρεαλιστική προσέγγιση, εστιάζοντας στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης για τη βελτίωση των υπαρχουσών διαδικασιών και την παροχή απτών οφελών, όπως εξατομικευμένες περιγραφές ξενοδοχείων. “Για να μπορέσει η Τεχνητή Νοημοσύνη να μεταμορφώσει τα ταξίδια πρέπει να ξεκινήσουμε με το πώς μπορεί να εφαρμοστεί στα πράγματα που ήδη κάνουμε. Για παράδειγμα, βλέπουμε πολλά ξενοδοχεία να τη χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν δελεαστικές και ακριβείς περιγραφές τους, οδηγώντας σε άμεσες αυξήσεις στα ποσοστά συνομιλίας. Αυτό δείχνει πραγματικό αντίκτυπο και παίζει ρόλο στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Οι πιθανότητες αγοράς μιας προσφοράς ξενοδοχείου θα είναι πολύ μεγαλύτερες με την Τεχνητή Νοημοσύνη, καθώς θα υπάρχουν καλύτερα και πιο ελκυστικά επίπεδα εξατομίκευσης και αφοσίωσης”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024