Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαΤεχνητή Νοημοσύνη: Εικονικοί τουριστικοί πράκτορες θα διαχειρίζονται τις κρατήσεις σε ένα πιθανό μέλλον
Τάσεις

Τεχνητή Νοημοσύνη: Εικονικοί τουριστικοί πράκτορες θα διαχειρίζονται τις κρατήσεις σε ένα πιθανό μέλλον

AI
Η Charuta Fadnis, ανώτερη αντιπρόεδρος της Phocuswright.

Σύμφωνα με έρευνα, ένα σημαντικό 38% των ταξιδιωτών εξακολουθεί να αντιστέκεται στη χρήση τεχνολογιών AI, όπως το ChatGPT για την επιλογή προορισμού.

Στο συνέδριο ITB Covention του Βερολίνου, η Charuta Fadnis, ανώτερη αντιπρόεδρος της εταιρείας ερευνών Phocuswright, παρουσίασε μια διορατική επισκόπηση της ισχυρής ανάκαμψης του τουριστικού τομέα από την πανδημία COVID-19, ενώ εστίασε στον μετασχηματιστικό ρόλο της γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης. Η Fadnis διερεύνησε τον αυξανόμενο αντίκτυπο της τεχνολογίας τόσο στους παρόχους τουρισμού όσο και στους καταναλωτές, υπογραμμίζοντας την ευρεία αναγνώρισή της αλλά τα ποικίλα ποσοστά υιοθέτησής της σε διαφορετικά δημογραφικά και χώρες. Στην ανάλυσή της, η επιρροή της γενετικής AI είναι αναμφισβήτητη, με περίπου το 80% των ατόμων σε όλες τις ηλικιακές ομάδες να αναγνωρίζουν τη σημασία της. Τα ποσοστά υιοθέτησης, ωστόσο, παρουσιάζούν αξιοσημείωτες ανισότητες, με τις ΗΠΑ να παρουσιάζουν ένα 50% για τα “Large Language Models”, σε αντίθεση με 35% στη Γερμανία και 30% στη Γαλλία.

Η παρουσίαση υπογράμμισε τα απτά οφέλη για τις εταιρείες που ενσωματώνουν την Τεχνητή Νοημοσύνη στις ψηφιακές τους στρατηγικές, αναφέροντας την περίπτωση του Tripadvisor. Η ταξιδιωτική πλατφόρμα είδε μια αξιοσημείωτη τριπλάσια αύξηση στις πωλήσεις ανά πελάτη μέσα σε μόλις τρεις μήνες από την κυκλοφορία μιας διαδραστικής υπηρεσίας Τεχνητής Νοημοσύνης, σε σύγκριση με πριν.

Η Fadnis οραματίζεται ένα μέλλον όπου εικονικοί τουριστικοί πράκτορες θα διαχειρίζονται τις ταξιδιωτικές κρατήσεις και θα μπορούσε να προκύψει μια ενοποιημένη εφαρμογή “One Travel”, με τους Χάρτες της Google να επισημαίνονται ως δυνητικός πρωτοπόρος, λόγω των συνεχών βελτιώσεων και των πλούσιων πληροφοριών και δεδομένων για τον χρήστη. “Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη, καθώς η επίδρασή της θα είναι μεταμορφωτική. Ίσως μερικοί άνθρωποι υπερεκτιμούν τη βραχυπρόθεσμη επίδρασή της, αλλά πιθανώς υπάρχουν πολλοί που υποτιμούν τη μακροπρόθεσμη επίδρασή της”, είπε.

Η συζήτηση έθιξε επίσης τις προκλήσεις που θέτει η Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως ο κίνδυνος δημιουργίας παραπλανητικών κριτικών. Η Fadnis πρότεινε μια λύση για τη συγχώνευση της γενετικής ΑΙ με την τεχνολογία blockchain, προσφέροντας μια μέθοδο για τον έλεγχο ταυτότητας των χρηστών και τη μείωση των δόλιων δραστηριοτήτων.

Εκτός από τις τεχνολογικές τάσεις, η Fadnis μοιράστηκε ευρήματα από πρόσφατες έρευνες για τον τουρισμό και την αειφορία, επισημαίνοντας ένα χάσμα μεταξύ των δηλωμένων προτεραιοτήτων των ταξιδιωτών και των πραγματικών επιλογών τους. Ενώ οι μισοί από τους ερωτηθέντες αναγνώρισαν τη σημασία των περιβαλλοντικών προτύπων, μόνο το 1/10 ενήργησε βάσει αυτών των κριτηρίων στην πραγματικότητα.

Οι δυνατότητες της Tεχνητής Nοημοσύνης για τη διαμόρφωση μιας πιο περιεκτικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας

Στην κεντρική ομιλία του στην Green Stage της ITB Berlin, ο Rohit Talwar, διακεκριμένος μελλοντολόγος με ειδίκευση στον τουρισμό και την πολιτική αεροπορία και διευθύνων σύμβουλος της Fast Future, τόνισε και αυτός τη μεταμορφωτική δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Εικονικής Πραγματικότητας (VR) στη δημιουργία μιας περιεκτικότερης ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Ο Talwar τόνισε τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν αυτές οι τεχνολογίες στην επέκταση της πρόσβασης σε ταξιδιωτικές εμπειρίες και στην υποβοήθηση στην επιλογή προορισμού, υποστηρίζοντας έτσι μια ευρύτερη συμμετοχή στον τομέα.

Εν μέσω της αύξησης της ζήτησης για ταξίδια μετά την πανδημία, ο Talwar επεσήμανε τις αναδυόμενες τάσεις που αναδιαμορφώνουν τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών. Έχει παρατηρηθεί μια σημαντική αλλαγή, με την πλειοψηφία να θέλει να επενδύσει περισσότερα στα ταξίδια, αναζητώντας νέες εμπειρίες σε διαφορετικούς προορισμούς και καταλύματα. Αυτή η απομάκρυνση από γνωστές τοποθεσίες είναι εμφανής, με λιγότερους από τους μισούς ταξιδιώτες να έχουν την τάση να επισκέπτονται ξανά γνωστά μέρη.

AI

Ο Rohit Talwar, διευθύνων σύμβουλος της Fast Future.

Η επιρροή της Τεχνητής Νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης (ML) στα επιχειρηματικά μοντέλα του ταξιδιωτικού κλάδου είναι αναμφισβήτητη, με το 86% των τουριστικών εταιρειών να αναγνωρίζουν τον αντίκτυπό τους. Παρά την ανάπτυξη των startups εταιρειών με γνώμονα την Τεχνητή Νοημοσύνη (στις οποίες έχουν εμφανιστεί πάνω από 211 οντότητες την τελευταία δεκαετία με επίκεντρο την ανάλυση δεδομένων που βασίζεται στην AI), η υιοθέτηση μεταξύ των ταξιδιωτών για τον προγραμματισμό ταξιδιών παραμένει χλιαρή. Ένα σημαντικό τμήμα των ταξιδιωτών, περίπου το 38%, εξακολουθεί να αντιστέκεται στη χρήση τεχνολογιών AI, όπως το ChatGPT για την επιλογή προορισμού, προτιμώντας τις παραδοσιακές μεθόδους για έμπνευση και κρατήσεις.

Οι προσωπικές επιλογές παραμένουν η κυρίαρχη έμπνευση για το 92% των τουριστών για τον επόμενο προορισμό τους, με τις συστάσεις από φίλους και συγγενείς να παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο. Είναι ενδιαφέρον ότι μόνο ένα μικρό μέρος των ταξιδιωτών επηρεάζεται από τις προσπάθειες μάρκετινγκ, υποδεικνύοντας μια προτίμηση για άμεσες δεσμεύσεις με παρόχους υπηρεσιών και εκτιμώντας την ευκολία στις διαδικασίες κράτησης και πληρωμής.

Η αειφορία και οι περιβαλλοντικές ανησυχίες υπαγορεύουν επίσης τις ταξιδιωτικές αποφάσεις για πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των ταξιδιωτών για αυτά τα ζητήματα. Όπως είναι φυσικό, οι ένοπλες συγκρούσεις σε έναν προορισμό επηρεάζουν σημαντικά τις επιλογές του 72% των ταξιδιωτών, υπογραμμίζοντας τις ανησυχίες για την ασφάλεια.

Το κάλεσμα του Talwar για δράση για την ταξιδιωτική βιομηχανία επικεντρώνεται στην υιοθέτηση της μετασχηματιστικής σκέψης και της διά βίου μάθησης. Υποστηρίζει την αυξημένη υποστήριξη για τις γυναίκες και στις ευκαιρίες χωρίς αποκλεισμούς, που υπερβαίνουν τα οικονομικά και φυσικά εμπόδια, προτείνοντας ότι τεχνολογίες όπως το VR θα μπορούσαν να “εκδημοκρατίσουν” τις ταξιδιωτικές εμπειρίες. Το όραμά του για το μέλλον των ταξιδιών είναι ένα όραμα όπου η καινοτομία και η συνεκτικότητα συγκλίνουν, προσφέροντας ευρύτερη πρόσβαση και εμπλουτισμένες εμπειρίες για όλους.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024