Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΑνεβαίνει η ιρλανδική αγορά: Νέα δρομολόγια και αυξημένες αεροπορικές αφίξεις προς Ελλάδα
Εκθέσεις

Ανεβαίνει η ιρλανδική αγορά: Νέα δρομολόγια και αυξημένες αεροπορικές αφίξεις προς Ελλάδα

Dublin Holiday World Show
Αριστερά: Στιγμιότυπο από τις συναντήσεις εργασίας στο πλαίσιο της έκθεσης, διακρίνεται η κα Ελένη Σκαρβέλη (προϊσταμένη της Υπηρεσίας ΕΟΤ Ηνωμ. Βασιλείου & Ιρλανδίας). Δεξιά: (Από αριστερά) Η κα Μαρία Πουλουκτσή, εκπρόσωπος Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης), η κα Ελένη Σκαρβέλη, προϊσταμένη της Υπηρεσίας ΕΟΤ Ηνωμ. Βασιλείου & Ιρλανδίας), η Angela Walsh, πρόεδρος Ένωσης Ιρλανδών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων-ITAA, ο Jack Chambers, υπουργός Μεταφορών Ιρλανδίας), ο κ. Ιωάννης Παπαβασιλείου, πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου) και ο Paulette Moran, εκπρόσωπος διοργανωτών της έκθεσης.

Η Ελλάδα είχε 33% άνοδο αφίξεων από το αεροδρόμιο του Δουβλίνου για το εννεάμηνο 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Με τις καλύτερες προοπτικές ξεκινάει η νέα χρονιά για τις αφίξεις από Ιρλανδία προς Ελλάδα, μετά την ισχυρή περσινή άνοδο(+33%), που σημείωσαν οι αεροπορικές αφίξεις από το Δουβλίνο (9μηνο 2023 έναντι 2022). Η ανοδική αυτή τάση αναμένεται αυξημένη και φέτος, καθώς προγραμματίζονται νέα αεροπορικά δρομολόγια προς Ηράκλειο, Ρόδο και Ζάκυνθο, ενώ τα μηνύματα της αγοράς στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Holiday World Show Dublin 2024 (26 – 28/01/2024)- ήταν ενθαρρυντικά.

Ο ΕΟΤ συμμετείχε στο σημαντικότερο τουριστικό γεγονός της χρονιάς για την Ιρλανδία, με μεγαλύτερο περίπτερο σε σχέση με το 2023, στοχευμένη προβολή της Ελλάδας και συνεκθέτες την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής Χαλκιδικής, τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης και την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου.

Τα εγκαίνια της έκθεσης από τον Ιρλανδό υπουργό πραγματοποιήθηκαν μπροστά από το ελληνικό περίπτερο, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιαστεί η προβολή της χώρας στις φωτογραφικές αναρτήσεις στα ΜΜΕ και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Ο Ιρλανδός υπουργός επισκέφθηκε το ελληνικό περίπτερο και έλαβε πρόσκληση για να επισκεφθεί την Ελλάδα.

Το ελληνικό περίπτερο τίμησαν επίσης με την παρουσία τους: η πρέσβειρα της Ελλάδας στην Ιρλανδία, κα Μαγδαληνή Νικολάου, ο υπουργός Μεταφορών της Ιρλανδίας, Jack Chambers και ο πρέσβης της Κύπρου στην Ιρλανδία κ. Λούης Τηλεμάχου.

Dublin Holiday World Show

Αριστερή φωτό (Aπό αριστερά): Η κα Τάνια Ακριτίδου, Marketing Manager Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Χαλκιδικής), ο κ. Φώτιος Παπαστεφάνου, εκπρόσωπος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας), η κα Μαρία Τσιμήτρη, εκπρόσωπος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας), η κα Ελένη Σκαρβέλη, προϊσταμένη Υπηρεσίας ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας), η κα Μαρία Πουλουκτσή, εκπρόσωπος Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης) και η κα Αθηνά Νέλλα, στέλεχος Υπηρεσίας ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας. Δεξιά φωτό (Ααπό αριστερά): Η κα Ελένη Σκαρβέλη, προϊσταμένη Υπηρεσίας ΕΟΤ Ηνωμ. Βασιλείου & Ιρλανδίας), η κα Μαγδαληνή Νικολάου, πρέσβειρα της Ελλάδας στην Ιρλανδία και ο κ.. Λούης Τηλεμάχου, πρέσβης της Κύπρου στην Ιρλανδία.

Tο ελληνικό stand σημείωσε μεγάλη επισκεψιμότητα από επαγγελματίες του τουρισμού, δημοσιογράφους και influencers, αλλά και από το ιρλανδικό κοινό. Σημειώνεται ότι την πρώτη ημέρα έως τις 12:30, η έκθεση ήταν προσβάσιμη αποκλειστικά από επαγγελματίες του τουρισμού με σκοπό την πραγματοποίηση επαγγελματικών συναντήσεων, ενώ στη συνέχεια υπήρξε μεγάλη συμμετοχή κοινού που αναζητούσε πληροφορίες για ελληνικούς προορισμούς όπως η Αθήνα, οι Κυκλάδες, η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος και οι Σποράδες (ως “Mamma mia islands”). Η πλειοψηφία του κοινού ήταν επαναλαμβανόμενοι ταξιδιώτες (repeaters), αλλά και ένα μεγάλο μέρος εξ αυτών σχεδίαζαν το πρώτο τους ταξίδι στην Ελλάδα και αναζητούσαν έμπνευση και κατευθύνσεις.

Η προϊσταμένη της Υπηρεσίας ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας κα Ελένη Σκαρβέλη είχε επαγγελματικές επαφές με σημαντικούς φορείς της Ιρλανδικής τουριστικής αγοράς (ενδεικτικά Aer Lingus, Travelzoo, Click & Go, την πρόεδρο της Ένωσης Ιρλανδών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων, οι οποίοι επέδειξαν έντονο ενδιαφέρον για την ενίσχυση της συνεργασίας με τον ΕΟΤ), αλλά και νέους ενδιαφερόμενους όπως τον εκδότη του εξειδικευμένου ιρλανδικού περιοδικού “Irish Golfer” και τον εξειδικευμένο για τουρισμό πολυτέλειας Τ.Ο. Oroko Travel για “άνοιγμα” των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στην Ελλάδα από την ιρλανδική αγορά, που διακρίνεται για τους τουρίστες υψηλής ταξιδιωτικής δαπάνης.

Ακόμη, κατά τη διάρκεια της έκθεσης:

  • Συμφωνήθηκε η διοργάνωση ταξιδίου εξοικείωσης (fam/press trip) στο Ηράκλειο τον Μάιο 2024, στο πλαίσιο της έναρξης του νέου δρομολογίου της αεροπορικής εταιρείας Aer Lingus από Δουβλίνο προς Ηράκλειο.
  • Σχεδιάστηκε πρόσθετο press trip για λογαριασμό της Ιρλανδικής εφημερίδας “The Sun” και fam trip ταξιδιωτικών συμβούλων των travel counsellors σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική με στόχο των εμπλουτισμό των προτάσεών τους για τη Βόρεια Ελλάδα.
Νέα αεροπορικά δρομολόγια

Εμπλουτισμένο με νέους προορισμούς θα είναι το πτητικό έργο 2024 από Ιρλανδία προς Ελλάδα καθώς:

  • η Aer Lingus εισάγει νέα δρομολόγια προς Ηράκλειο από 6/5 ως 2/9 και συνεχίζει να πετά απευθείας από Δουβλίνο προς Αθήνα, Κω, Σαντορίνη, Κέρκυρα,
  • η Ryanair προσθέτει στα δρομολόγιά της τη Ζάκυνθο (πτήσεις από 5/4 ως 25/10), και για πρώτη φορά τη Ρόδο από το αεροδρόμιο του Cork. Συνεχίζει να πετά από Δουβλίνο προς Αθήνα, Χανιά, Κέρκυρα, Κω, Ρόδο, Σαντορίνη και Θεσσαλονίκη, ενώ διατηρούνται για τρίτη χρονιά οι πτήσεις της προς Κέρκυρα από το Αεροδρόμιο του Shannon.
H ιρλανδική αγορά

Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Ιρλανδικής Στατιστικής Αρχής (CSO), η Ελλάδα παρουσίασε 33% άνοδο αφίξεων από το αεροδρόμιο του Δουβλίνου για το εννεάμηνο 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

chart

Την περίοδο Φεβρουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022-2023, ο Μάιος έχει την μεγαλύτερη αύξηση της σεζόν, όπως αποτυπώνεται και στον ακόλουθο πίνακα:

Σύγκριση επιβατικής κίνησης από Δουβλίνο προς Ελλάδα 2022-2023, κατά μήνα
Φεβρουάριος 2022-2023 +16.7%
Μάρτιος 2022-2023 +51.9%
Απρίλιος 2022-2023 +39.4%
Μάιος 2022-2023 +44.7%
Ιούνιος 2022-2023 +28.4%
Ιούλιος 2022-2023 +28.3%
Αύγουστος 2022-2023 +24.4%
Σεπτέμβριος 2022-2023 +34.9%

Σε επίπεδο επιβατών από το σύνολο των αεροδρομίων της Ιρλανδίας, η εικόνα αποτυπώνεται στον ακόλουθο πίνακα:

Αφίξεις (σε χιλ. επισκεπτών) από το Αεροδρόμιο του Δουβλίνου
Προορισμός Δωδεκάμηνο 2022 Α’ εννεάμηνο 2023
ΙΣΠΑΝΙΑ 2.282.800 2.172.000
ΓΑΛΛΙΑ 991.500 985.700
ΙΤΑΛΙΑ 840.900 807.100
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ 695.200 647.000
ΤΟΥΡΚΙΑ 172.300 161.000
ΕΛΛΑΔΑ 136.800 158.800
ΚΡΟΑΤΙΑ 129.800 120.300

Η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Γαλλία και η Ιταλία αποτελούν τους πλέον σημαντικούς ανταγωνιστικούς προορισμούς στην ιρλανδική αγορά παρά την μείωση που είχαν το 2023, με την Ελλάδα να αποτελεί εξαίρεση και να έχει σημειώσει 33% αύξηση, ενώ εκτιμάται από ειδικούς της αγοράς ότι θα ενισχυθεί περαιτέρω κατά το 2024. Πρόσφατη έρευνα της Airbnb για το 2024 επιβεβαιώνει τη δημοφιλία της Ελλάδας για τους Ιρλανδούς ταξιδιώτες. Στόχος του ΕΟΤ είναι ο συνεχής εμπλουτισμός της ιρλανδικής αγορά με περισσότερους ελληνικούς προορισμούς και τουριστικά προϊόντα, καθώς και η απευθείας αεροπορική σύνδεση των δύο χωρών καθ’όλη την διάρκεια του έτους.

Τέλος, το Γραφείο ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας διοργάνωσε το 2023:

  1. ομαδικό press trip στην Κω από δημοσιογράφους που εκπροσωπούσαν τις τέσσερις εθνικές εφημερίδες (The Independent, Irish Daily Star, The Irish Sun, Irish Daily Mail, συνολικά 611.000 αναγνώστες),
  2. ομαδικό fam trip με οκτώ Ιρλανδές influencers στη Θεσσαλονίκη/Χαλκιδική
  3. δημοσιογραφική αποστολή στη Ρόδο μετά τις φωτιές
  4. δημοσιογραφική αποστολή στο Ηράκλειο για την ενίσχυση της πίεσης προς Aer Lingus να εντάξει την πτήση του Ηρακλείου στο πρόγραμμά της
  5. δημοσιογραφική αποστολή στην Κρήτη για την προβολή του γαμήλιου τουρισμού
  6. σχεδίασε και συντόνισε εκδήλωση στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας με τους ταξιδιώτης της εναρκτήριας πτήσης -για τη σεζόν -της Ryanair στις 3/6/2023 από το αεροδρόμιο Shannon και
  7. ολοκλήρωσε με επιτυχία κοινή διαφημιστική καμπάνια με τον Ιρλανδικό Τ/Ο Click & Go για ενίσχυση των κρατήσεων προς Ελλάδα.

Η Holiday World Show Dublin διοργανώνεται σε συνεργασία με την Ένωση Ιρλανδών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (Irish Travel Agents Association, ΙΤΑΑ) και έχει καθιερωθεί ως η σημαντικότερη τουριστική έκθεση για την ιρλανδική αγορά. Κατά το διάστημα της τριήμερης λειτουργίας της, η έκθεση κατέγραψε προσέλευση περισσότερων από 32.000 επισκεπτών, μεταξύ των οποίων από Ιρλανδικά ΜΜΕ και επαγγελματίες του τουρισμού. Στην έκθεση υπήρξε έντονη η παρουσία προορισμών από όλο τον κόσμο, όπως Ισπανία, Κύπρος, Κροατία, Μάλτα, αλλά και Ιαπωνία, Νότια Αφρική, Κούβα, Ταϊλάνδη, Κένυα κ.ά., ωστόσο μεταξύ των 450 εκθετών, ήταν το ελληνικό περίπτερο που κέρδισε τις εντυπώσεις των επισκεπτών, τόσο λόγω της κεντρικής του θέσης στο εκθεσιακό κέντρο για πρώτη φορά στην πολυετή συμμετοχή του ΕΟΤ, όσο και λόγω της αισθητικής και ενισχυμένης παρουσίας του.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

20/02/2024
19/02/2024
16/02/2024
15/02/2024
14/02/2024
13/02/2024