Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΚάμψη στην αγορά επαγγελματικών σκαφών τουρισμού
Ανάγκη για άμεση προώθηση των απαιτούμενων αλλαγών του νομοθετικού πλαισίου

Κάμψη στην αγορά επαγγελματικών σκαφών τουρισμού

Δύκολοι καιροί για το yachting στην Ελλάδα, καθώς οι εραστές του θαλάσσιου τουρισμού προτιμούν την Τουρκία, την Κροατία και την Ιταλία, ελλείψει οργανωμένων μαρίνων και κινήτρων στην Ελλάδα.

Παρά τις γενναίες προσφορές που πραγματοποιήθηκαν φέτος -με αποτέλεσμα οι τουρίστες να μπορούν να νοικιάσουν ένα ιστιοφόρο 12 μέτρων σε τιμές από 35 ευρώ/άτομο- η κίνηση και ο τζίρος των επιχειρήσεων του κλάδου υπολογίζεται ότι μειώθηκαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%, σύμφωνα με το ΑΠΕ/ΜΠΕ.

Το 90% των ενοικιαστών σκαφών είναι ξένοι και μόνο το 10% Έλληνες. Υπ΄αριθμόν ένα προορισμός είναι οι Κυκλάδες και ακολουθούν κατά σειρά τα Επτάνησα, ο Αργοσαρωνικός, τα Δωδεκάνησα και οι Σποράδες.

Όπως δήλωσε στο Πρακτορείο ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) κ. Αντώνης Στελλιάτος, από πέρυσι μέχρι φέτος εκτιμάται ότι έχει φύγει από την Ελλάδα το 28% των ελλιμενιζόμενων σκαφών, επαγγελματικών και ιδιωτικών, άνω των 15-20 μέτρων, μετακινούμενο προς μαρίνες των προαναφερθέντων γειτονικών χωρών. Με άλλα λόγια, υπήρξαν ακόμη και Έλληνες που μετακίνησαν τα σκάφη τους στο εξωτερικό, προκειμένου να επωφεληθούν από τις ευνοϊκότερες εκεί συνθήκες.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ) κ. Πάρης Λουτριώτης σημειώνει: “Αν μέχρι πριν από λίγα χρόνια είχαμε 2500 ενοικιαζόμενα σκάφη, με πληρότητα 100 ημερών τον χρόνο, φέτος αυτή μειώθηκε στις 40 ημέρες. Μόνο την τελευταία διετία πάνω από 500 σκάφη της ‘μικρής’ κατηγορίας αποχαρακτηρίστηκαν από επαγγελματικά, λόγω ακριβώς της έλλειψης κίνησης και των χαμηλών τζίρων”.

Πάντως, οι πρόεδροι των δύο φορέων εκτιμούν αμφότεροι ότι η κρίση μπορεί τελικά να αναδειχτεί σε ευκαιρία για το ελληνικό yachting και ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί σε βασικό προορισμό παγκοσμίως, υπό τις εξής προϋποθέσεις: να προωθηθούν τάχιστα οι απαιτούμενες αλλαγές νομοθετικού πλαισίου και οι απαραίτητες υποδομές, να “τρέξει” μια επιθετική διαφημιστική εκστρατεία και να εκλείψει η λογική του αρνητικού χαρακτηρισμού των “σκαφάτων”, ώστε οι επαγγελματίες του κλάδου να κάνουν ελεύθερα τη δουλειά τους.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024