Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαACI Europe και Air France αντιδρούν στη νέα φορολογία της γαλλικής κυβέρνησης στα αεροδρόμια
Αερομεταφορές

ACI Europe και Air France αντιδρούν στη νέα φορολογία της γαλλικής κυβέρνησης στα αεροδρόμια

Paris-Charles de Gaulle
Το αεροδρόμιο Paris-Charles de Gaulle

Το νομοσχέδιο για τον προϋπολογισμό του 2024, που παρουσιάστηκε την περασμένη Τετάρτη και εισήγαγε τον φόρο σε οδικούς φορείς όπως η Vinci και η Eiffage, καθώς και σε φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων όπως η ADP, επιδιώκει να συγκεντρώσει περίπου 600 εκατ. ευρώ ετησίως.

Ο ACI Europe προέτρεψε τη γαλλική κυβέρνηση να επανεξετάσει το σχέδιό της για πρόσθετο φόρο στα έσοδα των αεροδρομίων του Παρισιού, της Νίκαιας, της Μασσαλίας, της Λυών και της Τουλούζης. Προτεινόμενος ως μέρος του δημοσιονομικού νόμου του 2024, ο νέος φόρος θα μειώσει -σύμφωνα με τον ACI Europe- την ικανότητα αυτών των αεροδρομίων να χρηματοδοτήσουν τα φιλόδοξα σχέδια απαλλαγής από τις εκπομπές CO2, με στόχο την επίτευξη του “net zero” για τις εκπομπές άνθρακα που τους αναλογεί, το διάστημα 2026-2030. Ο νέος φόρος υπάρχει επίσης να κίνδυνος να επηρεάσει την ανταγωνιστική τους θέση και τη συνδεσιμότητα, με αρνητικές επιπτώσεις για την τοπική τους οικονομία.

ACI Europe

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe, δήλωσε: “Αυτή είναι μια ακόμη πρωτοβουλία της γαλλικής κυβέρνησης που στοχεύει τις αερομεταφορές και χαρακτηρίζεται ως ‘οικολογική’, αλλά στην πραγματικότητα θα έπληττε τόσο τις προσπάθειες απαλλαγής από τις εκπομπές CO2 όσο και την οικονομία. Η πίεση στα αεροδρόμια που ηγούνται των προσπαθειών απαλλαγής από εκπομπές άνθρακα για φορολογικά έσοδα είναι άστοχη και ισοδυναμεί με greenwashing (δήθεν ‘πράσινη’ πολιτική). Η επίτευξη του net zero για την ευρωπαϊκή αεροπορία θα απαιτήσει περισσότερα από 820 δισ. ευρώ σε επενδύσεις σε ολόκληρο το ‘οικοσύστημα’, που περιλαμβάνει κατασκευαστές αεροσκαφών, αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Η περαιτέρω φορολόγηση του κλάδου απλώς θα δυσκολέψει αυτές τις επενδύσεις και θα απειλήσει τους κοινούς μας στόχους”.

Σύμφωνα με το Reuters και η Air France, ο όμιλος αεροδρομίων ADP, αλλα και φορείς εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων επέκριναν τα σχέδια της γαλλικής κυβέρνησης για το νέο φόρο στον τομέα των μεταφορών, λέγοντας ότι η κίνηση θα έβλαπτε τα κέρδη τους και θα κάνει τα ταξίδια πιο δαπανηρά.

Η ADP, η οποία διαχειρίζεται τα δύο κύρια αεροδρόμια του Παρισιού, δήλωσε ότι θα μεταφέρει το 75% αυτού του νέου φόρου στις αεροπορικές εταιρείες, αυξάνοντας τα τέλη των τελευταίων σε περίοδο 2-3 ετών. “Οι φορείς εκμετάλλευσης των αεροδρομίων θα μετακυλίσουν αυτό το πρόσθετο κόστος στις αεροπορικές εταιρείες”, δήλωσε στο RTL Radio η διευθύνουσα σύμβουλος της Air France, Anne Rigail.

Δεδομένου ότι στον τομέα των αεροδρομίων, αυτός ο φόρος θα πλήξει κυρίως την ADP, η Anne Rigail έκρινε ότι είναι άδικο, καθώς τα μικρότερα αεροδρόμια, που χρησιμοποιούνται από τους ανταγωνιστές Low Cost της Air France δε θα επηρεαστούν με τον ίδιο τρόπο. “Μάς δημιουργεί προβλήματα. Για εμάς, προκαλεί νέες στρεβλώσεις του ανταγωνισμού που θα μας βλάψουν”, είπε.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024