Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαACI Europe: Οι ευρωπαϊκοί αεροπορικοί ναύλοι αυξάνονται πολύ πάνω από πληθωρισμό και αερολιμενικές χρεώσεις
Αερομεταφορές

ACI Europe: Οι ευρωπαϊκοί αεροπορικοί ναύλοι αυξάνονται πολύ πάνω από πληθωρισμό και αερολιμενικές χρεώσεις

  • airplane

Ο ισχυρισμός της IATA ότι τα αερολιμενικά τέλη αυξάνονται συνεχώς πάνω από τον πληθωρισμό επίσης δεν ελέγχεται – καθώς βασίζεται σε ελαττωματικά δεδομένα από μόλις δύο αεροδρόμια. Στην πραγματικότητα, τα αεροπορικά τέλη στην Ευρώπη φέτος αυξήθηκαν κατά 13,6%, πολύ κάτω από τις πληθωριστικές πιέσεις που πλήττουν τα αεροδρόμια, πόσο μάλλον τα αεροπορικά εισιτήρια.

Ο ACI Europe αντέκρουσε χθες τους ισχυρισμούς της IATA ότι η αύξηση των αεροπορικών ναύλων στην Ευρώπη είναι πολύ κάτω από τον πληθωρισμό, ενώ τα αεροπορικά τέλη θα είχαν αυξηθεί πολύ πάνω από αυτήν.

Ενώ η IATA δηλώνει ότι οι αεροπορικοί ναύλοι στην Ευρώπη αυξήθηκαν μόνο κατά 16% από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με το 2019, ανεξάρτητα και έγκυρα στοιχεία από το RDC δείχνουν ότι αυτή η αύξηση είναι στην πραγματικότητα +38% κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής (γ’ τρίμηνο) – σχεδόν δύο φορές η αύξηση του μέσου δείκτη τιμών καταναλωτή (+20,8%). Ο Οκτώβριος επιβεβαίωσε αυτή την τάση, με τους αεροπορικούς ναύλους να αυξάνονται ακόμη περισσότερο, στο +47% όταν η κράτηση έγινε 3 μήνες νωρίτερα.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe, δήλωσε: “Αντιμετωπίζοντας ανακριβή και παραπλανητικά δεδομένα, είναι ζωτικής σημασίας να ξεκαθαρίσουμε τα δεδομένα σχετικά με το πώς έχουν πραγματικά εξελιχθεί οι αεροπορικοί ναύλοι και τα αεροπορικά τέλη. Όχι μόνο οι αεροπορικές εταιρείες μπόρεσαν να αντανακλούν τις πληθωριστικές πιέσεις σε αυτά που χρεώνουν στους καταναλωτές, αλλά μπόρεσαν να ασκήσουν σημαντική τιμολογιακή ισχύ χάρη στις πιέσεις της προσφοράς και την πειθαρχία της χωρητικότητας. Μπράβο τους! Αντίθετα, πολλά αεροδρόμια δεν έχουν ακόμη αντικατοπτρίσει πλήρως τις πληθωριστικές πιέσεις στις χρεώσεις των χρηστών τους, με τις ρυθμιστικές αρχές να αγνοούν συχνά αυτές τις πιέσεις και πώς το χρέος που συσσωρεύεται μέσω του COVID βλάπτει τις επενδυτικές τους δυνατότητες”.

Πέρα από αυτό, είναι επίσης μπερδεμένο να ακούει κανείς την ΙΑΤΑ να ισχυρίζεται ότι η ανάκαμψη της ευρωπαϊκής αγοράς αερομεταφορών φέρνει ακόμα πιο ανταγωνιστικούς όρους, με περισσότερες αεροπορικές εταιρείες και περισσότερα δρομολόγια για να επιλέξει κανείς. Η πραγματικότητα είναι ότι η αεροπορική συνδεσιμότητα έχει ανακάμψει με βραδύτερο ρυθμό από τον επιβατικό όγκο. Από τον Ιούνιο, η αεροπορική συνδεσιμότητα από τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια παρέμεινε -17% κάτω από τα προ πανδημίας (2019)5 επίπεδα, ενώ η επιβατική κίνηση ήταν στο -5,9%.

Ο Jankovec σημείωσε ακόμη: “Αυτό σημαίνει ότι εκτός από το να πληρώνουν πολύ ‘φουσκωμένα’ αεροπορικά εισιτήρια, οι καταναλωτές έτειναν να έχουν λιγότερες επιλογές. Είμαι βέβαιος ότι αυτό είναι κάτι που πολλοί Ευρωπαίοι υπολογίζουν και το έχουν βιώσει από πρώτο χέρι αυτό το καλοκαίρι”. Και κατέληξε: “Η αγορά έχει αλλάξει δομικά μέσω της πανδημίας και της ανάκαμψης, και είναι ζωτικής σημασίας οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι ρυθμιστικές αρχές να δουν τώρα αυτές τις αλλαγές και τι υπάρχει μπροστά. Ειδικότερα, η επιτάχυνση της ενοποίησης των αεροπορικών εταιρειών, σε συνδυασμό με τα αεροδρόμια που φτάνουν στα όρια χωρητικότητάς τους θα αμφισβητήσει την Ενιαία Ευρωπαϊκή Αγορά Αερομεταφορών και τις εξελίξεις της αεροπορικής μας συνδεσιμότητας. Τώρα είναι η στιγμή οι οικονομικές ρυθμιστικές αρχές να κάνουν πίσω, καθώς η κυριαρχία των αεροπορικών εταιρειών σήμερα καθιστά ξεπερασμένη τη ρύθμιση των τιμών των αεροδρομίων. Επίσης, ο 30χρονος κανονισμός της ΕΕ για τις χρονοθυρίδες των αεροδρομίων απαιτεί επείγουσα αναθεώρηση”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024