Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΗ Booking.com αποκαλύπτει τις επτά ταξιδιωτικές τάσεις του 2024
Τάσεις

Η Booking.com αποκαλύπτει τις επτά ταξιδιωτικές τάσεις του 2024

  • Booking

Με δεδομένα από μια παγκόσμια μελέτη στην οποία συμμετείχαν 27.000 ταξιδιώτες σε 33 χώρες, η εταιρεία αποκαλύπτει επτά ταξιδιωτικές προβλέψεις για το 2024, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών για την τοπική αγορά από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική.

Οι ταξιδιωτικές προβλέψεις της Booking.com για το 2024 υπογραμμίζουν ότι το ταξίδι δεν είναι απλώς μια απόδραση, αλλά ένας καταλύτης για να ζήσουμε όσο γίνεται καλύτερα.

Επανεφεύρεση του εαυτού

Ίσως έχετε ακούσει τη φράση “νέο χρονιά, νέος/α εγώ”. Ίσως είναι ένα κλισέ, αλλά είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Ένα σημαντικό 68% των ταξιδιωτών πιστεύει ότι μεταμορφώνεται στην καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους κατά το ταξίδι. Ποια εκδοχή του εαυτού τους όμως επιλέγουν να επιδείξουν; Με το 62% να απολαμβάνει τον μανδύα της ανωνυμίας που προσφέρουν τα ταξίδια, το 37% να λέει φανταστικές ιστορίες για τη ζωή του και το 57% να αποπνέει “ενέργεια του πρωταγωνιστή”, οι ταξιδιώτες προσθέτουν ένα στοιχείο ίντριγκας στο 2024. Και στην προσπάθεια να βρεθούν κύριοι των περιπετειών τους, το 42% θα σκεφτόταν ακόμη και να νοικιάσει ένα πιο κομψό αυτοκίνητο από αυτό που οδηγεί στο σπίτι.

Βουτιές σε καταφύγια και πιο δροσερά νερά

Με τον καιρό θερμότερο, πάνω από το 1/3 των ταξιδιωτών (36%) αναζητούν υδατοκεντρικές αποδράσεις. Το 75% των ταξιδιωτών αναζητούν άμεση χαλάρωση δίπλα σε νερό. Κάνοντας στροφή σε “καταφύγια” και όχι στις όχθες ποταμών για ηρεμία , το 20% των ταξιδιωτών ενδιαφέρονται για κέντρα ευεξίας, ενώ το 14% για ψυχεδελικά κέντρα. Σε γενικές γραμμές, το 18% ψάχνει να εμβαθύνει τη σχέση του με τον εαυτό του. Για μερικούς, ο νυχτερινός, χωρίς διακοπές ύπνος είναι η προτεραιότητα, προσελκύοντας το 58% σε καταλύματα που επικεντρώνονται στον ύπνο – αλλά όχι όλοι! Το 48% εκφράζει ενδιαφέρον σε ταντρικά καταλύματα, επιθυμώντας μια βαθύτερη σωματική σύνδεση με τους συντρόφους τους.

Παράδοση στο άγνωστο

Το 52% των ταξιδιωτών θέλει να κάνει κράτηση για ταξίδια, με τον προορισμό να παραμένει μυστήριο μέχρι να φτάσουν. Αναζητώντας μια απόδραση από την καθημερινότητα, το 56% τείνει να εξερευνήσουν μέρη εκτός της πεπατημένης και το 34% είναι πρόθυμο να ταξιδέψει με αγνώστους. Υπάρχει επίσης μια αξιοσημείωτη μετατόπιση από τον “άκαμπτο” σχεδιασμό προς τον αυθορμητισμό. Η πλειοψηφία (55%) προτιμά να ξεκινήσει τα ταξίδια του χωρίς καθορισμένα σχέδια, ενώ τα 2/3 (69%) επιλέγουν χαλαρά δρομολόγια, επιτρέποντάς τους να προσαρμοστούν καθώς προχωρούν. Η Τεχνητή Νοημοσύνη πρόκειται να γίνει κύριο χαρακτηριστικό των ταξιδιών το επόμενο έτος. Το 48% των ταξιδιωτών εμπιστεύεται πλέον την AI για τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους, μια τάση που αποδεικνύεται και από το AI Trip Planner της Booking.com.

Απόλαυση γνώριμων και φρέσκων γεύσεων

Όσον αφορά τις γαστρονομικές ανησυχίες, το 78% των ταξιδιωτών αναζητά φρέσκες γεύσεις αντί τις δοκιμασμένες. Οι μισοί σχεδιάζουν τα ταξίδια τους σε συγκεκριμένα εστιατόρια ή πιάτα, με το 61% να δίνει προτεραιότητα στη μάθηση για την προέλευση του εμβληματικού πιάτου ενός προορισμού. Η τεχνολογία αναδιαμορφώνει επίσης τον τρόπο με τον οποίο απολαμβάνουμε το φαγητό, με το 46% να αναζητά ένα “phygital” (physical+digital – φυσικό και ψηφιακό) δείπνο μέσω VR ή AR. Το 63% γοητεύεται από καινοτόμες επιλογές φυτικής προέλευσης, όπως οι βίγκαν μπριζόλες με τρισδιάστατη εκτύπωση και το “φουά γκρα” μανιταριών. Πάνω από το 1/4 των ταξιδιωτών (27%) είναι δεκτικοί στην πρόσληψη προσωπικού σεφ το επόμενο έτος, με την Gen Z να προηγείται, με 37%.

Προτεραιότητα στην προσιτή πολυτέλεια

Οι ταξιδιώτες θα εξισορροπήσουν τους περιορισμούς του προϋπολογισμού τους με την αναζήτηση για πολυτέλεια. Το 47% μπορεί να πάρει τα παιδιά από το σχολείο για ταξίδια εκτός σεζόν και το 46% σχεδιάζει να μειώσει τα φιλοδωρήματα. Το 50% σχεδιάζει να πληρώσει τις διακοπές με πιστωτικές κάρτες για να ισορροπήσει την κατανομή του κόστους. Επίσης, το 39% των ιδιοκτητών κατοικίδιων θα τα πάρουν μαζί τους για να μειώσουν το κόστος φύλαξής τους. Παρ’όλες όμως τις ενέργειες εξοικονόμησης χρημάτων, το 34% των ταξιδιωτών θα δανειζόταν επώνυμα ρούχα και αξεσουάρ από την οικογένεια ή τους φίλους για να τα φορέσουν στο ταξίδι, για να αποφύγουν να πληρώσουν το τίμημα αγοράς τους στις διακοπές. Ωστόσο, πάνω από το μισό (54%) θα πλήρωνε για αναβαθμίσεις καταλυμάτων και το 47% είναι πρόθυμο να επενδύσει σε αναβαθμίσεις πτήσεων ή τρένων – αρκεί να μην πέσει έξω στον προϋπολογισμό του.

Ενδυνάμωση των σχέσεων

Το 2024, τα ταξίδια θα δουν μια βαθιά μεταμόρφωση, οδηγούμενη από μια συλλογική δίψα για βαθύτερες συνδέσεις και αυτοανακάλυψη. Το 24% των ταξιδιωτών θέλει να ενισχύσει τους δεσμούς του με τους συντρόφους του. Τα ταξίδια θα αναζωπυρώσουν τις σχέσεις και θα πυροδοτήσουν νέα ειδύλλια: το 39% αναζητά ταξίδια ταιριάσματος, ενώ το 35% ελπίζει να ξεπεράσει μια ερωτική απογοήτευση στο εξωτερικό. Ωστόσο, τα σόλο ταξίδια ανθούν επίσης, με το 59% να θέλει να τολμήσει κάτι τέτοιο μόνος/η του/της. Ακόμη και οι γονείς εντάσσονται σε αυτήν την τάση, με το 58% να προγραμματίζει ταξίδια χωρίς παιδιά. Οι άνδρες “ασπάζονται” περισσότερο τα σόλο ταξίδια (63% έναντι 54% των γυναικών).

Βιωσιμότητα και άγνωστοι προορισμοί

Ο κόσμος των ταξιδιών είναι έτοιμος για μια βιώσιμη αναμόρφωση. Πάνω από το μισό (53%) των ταξιδιωτών αναζητούν καταλύματα που συνδυάζουν την άνεση με καινοτόμα χαρακτηριστικά βιωσιμότητας. Λαχταρούν τη γαλήνη της φύσης σε εσωτερικούς χώρους, με το 65% να επιθυμεί χώρους πρασίνου και φυτά στη διαμονή τους. Η “βιωσιμότητα” δεν είναι απλώς μια λέξη-κλειδί – είναι τρόπος ζωής. Οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται για φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές και, ακόμη περισσότερο, για ανταμοιβές μέσω εφαρμογών για τη λήψη βιώσιμων αποφάσεων (60%). Τέλος, αναζητάται η αυθεντικότητα, με το 47% να θέλει να συνδεθεί με τους ντόπιους σε λιγότερο γνωστές περιοχές και το 44% να τολμήσει να επισκεφθεί λιγότερο τουριστικά σημεία.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024