Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςBoeing: Σε πόσο δύσκολη θέση βρίσκεται;
Αεροπορία

Boeing: Σε πόσο δύσκολη θέση βρίσκεται;

Η Boeing αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα ασφαλείας και νομικές προκλήσεις, με επίκεντρο το περιστατικό ενός Boeing 737 Max και παλαιότερα ατυχήματα, προκαλώντας πιέσεις από ρυθμιστικές αρχές και αεροπορικές, ενώ η φήμη της εταιρείας υπονομεύεται.

Κάθε ημέρα φέρνει περισσότερες άσχημες ειδήσει για την Boeing, η οποία δέχεται πιέσεις από ρυθμιστικές αρχές και αεροπορικές εταιρείες σχετικά με τις διαδικασίες της αλλά και με θέματα ασφάλειας με αποτέλεσμα η φήμη της να έχει πληγεί σοβαρά.

Το πρόβλημα ξεκίνησε τον Ιανουάριο, όταν μια πόρτα εξόδου κινδύνου που είχε καλυφθεί αποκολλήθηκε σε ένα ολοκαίνουργιο Boeing 737 Max λίγο μετά την απογείωση από το διεθνές αεροδρόμιο του Πόρτλαντ.

Διαβάστε επίσης → Ποιά αεροπλάνα καθηλώνονται μετά την αποκόλληση πόρτας σε πτήση

Η αρχική έκθεση από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τέσσερα μπουλόνια που προορίζονταν να στερεώσουν την πόρτα με ασφάλεια στο αεροσκάφος δεν είχαν τοποθετηθεί. Τώρα, η Boeing φέρεται να αντιμετωπίζει ποινική έρευνα για το ίδιο το περιστατικό, καθώς και νομικές ενέργειες από τους επιβάτες του αεροπλάνου. Παρόλο που δεν υπήρξε κανένας τραυματισμό στο περιστατικό, η αίσθηση ασφάλειας στα αεροπλάνα τύπου Boeing 737 Max άρχισε να είναι προβληματική. Θυμίζουμε ότι πριν από πέντε χρόνια η Boeing αντιμετώπισε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορία της, αφού δύο ολοκαίνουργια αεροσκάφη 737 Max χάθηκαν σε σχεδόν πανομοιότυπα ατυχήματα που κόστισαν 346 ζωές. Η αιτία ήταν το ελαττωματικό λογισμικό ελέγχου πτήσης, λεπτομέρειες του οποίου κατηγορήθηκε ότι απέκρυψε σκόπιμα από τις ρυθμιστικές αρχές.

Η εταιρεία συμφώνησε να πληρώσει 2 δισ. ευρώ για να διευθετήσει κατηγορίες απάτης και παραδέχθηκε την εξαπάτηση, αν και σε μεταγενέστερες δικαστικές ακροάσεις δήλωνε επίσημα αθώα. Στη συνέχεια, αντιμετώπισε ευρέως διαδεδομένες κατηγορίες ότι είχε θέσει τα κέρδη πάνω από τη ζωή των επιβατών. Επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της για την ασφάλεια και στις αρχές του 2020 ο νεοδιορισθείς διευθύνων σύμβουλός της, David Calhoun υποσχέθηκε ότι θα μπορούσε “να τα πάει καλύτερα. Πολύ καλύτερα”. Ωστόσο, ακολούθησε το περιστατικό τον Ιανουάριο που έθεσε αυτή τη δέσμευση υπό αμφισβήτηση.

Ο Adam Dickson, πρώην ανώτερος διευθυντής της Boeing που κάποτε εργαζόταν στο πρόγραμμα 737 Max, συμφωνεί ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ των στελεχών και των εργαζομένων στο εργοστάσιο. «Η κουλτούρα της Boeing είναι τοξική για να την εμπιστευτείς για πάνω από μια δεκαετία τώρα», λέει στο BBC.

Η FAA προειδοποίησε ότι τα ακατάλληλα εγκατεστημένα πακέτα καλωδίωσης στα αεροπλάνα 737 Max θα μπορούσαν να καταστραφούν, με αποτέλεσμα τα χειριστήρια στα φτερά να λειτουργήσουν κάποια στιγμή ελαττωματικά. Η Boeing είπε με βάση τον έλεγχο της FAA ότι συνεχίζει «να εφαρμόζει άμεσες αλλαγές και να αναπτύσσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για την ενίσχυση της ασφάλειας και της ποιότητας και την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης των πελατών και των επιβατών τους».

Ωστόσο, οι ανησυχίες για τα πρότυπα παραγωγής της Boeing δεν είναι καθόλου νέες. Ο πληροφοριοδότης John Barnett, ο οποίος βρέθηκε νεκρός το περασμένο Σαββατοκύριακο, εργαζόταν στο εργοστάσιο της Boeing στη Νότια Καρολίνα από το 2010 μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017, και ως διευθυντής ποιότητας στο πρόγραμμα 787 Dreamliner, είχε ισχυριστεί ότι η βιασύνη να κατασκευάσει αεροπλάνα όσο το δυνατόν γρηγορότερα προκειμένου να μεγιστοποιήσει τα κέρδη είχε οδηγήσει σε μη ασφαλείς πρακτικές.

Διαβάστε επίσης → Βρέθηκε νεκρός πρώην υπάλληλος της Boeing, ύστερα από ανησυχίες του για τα πρότυπα παραγωγής της εταιρείας

Η κρίση στην Boing προκαλεί πλέον προβλήματα στις αεροπορικές εταιρείες

Η Ryanair προειδοποίησε ότι οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αεροσκαφών θα αυξήσουν τις τιμές για τους επιβάτες στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι. Ο αμερικανικός αερομεταφορέας Southwest σχεδιάζει να μειώσει τη χωρητικότητά του φέτος επειδή δεν μπορεί να αποκτήσει τα αεροπλάνα που χρειάζεται. Ορισμένες αεροπορικές εταιρίες μπορεί να προσπαθήσουν να αποκτήσουν μοντέλα Airbus για να αντικαταστήσουν τα χαμένα Boeing. Αλλά μια μαζική μεταφορά παραγγελιών από τον Αμερικανό κατασκευαστή δηλ την Boieing στον ευρωπαϊκό δηλ. την Airbus είναι απλώς ανέφικτo, διότι η ζήτηση και στις δύο εταιρίες για νέα αεροπλάνα είναι τεράστια. Η Airbus έχει ανεκτέλεστο περισσότερα από 8.000 αεροπλάνα και η Boeing περισσότερα από 6.000.

Ο ρόλος της Κίνας

Υπάρχει όμως ένας πιθανός τρίτος παίκτης. Ο κινέζος κατασκευαστής Comac ανέπτυξε το C919, ένα αεροπλάνο σχεδιασμένο για να ανταγωνιστεί το 737 Max και το A320 neo. Αλλά αυτό το πρόγραμμα είναι ακόμα στα σπάργανα, και μέχρι το 2028 θα παράγει μόνο 150 αεροσκάφη το χρόνο. Με άλλα λόγια, η αγορά χρειάζεται την Boeing για να είναι υγιής και να ξεπερνά γρήγορα τα τρέχοντα προβλήματά της. Μπορεί λοιπόν να συμβεί αυτό;

Ο Ed Pierson, εκτελεστικός διευθυντής στο Ίδρυμα για την Ασφάλεια της Αεροπορίας και πρώην πληροφοριοδότης της Boeing, υποστηρίζει ότι τα ζητήματα ασφαλείας που αντιμετωπίζει η αεροπορική βιομηχανία είναι περίπλοκα αλλά επιλύσιμα. Τονίζει την ανάγκη για ειλικρίνεια και παραδοχή των προβλημάτων από όλους τους εμπλεκόμενους, συμπεριλαμβανομένων της Boeing, των προμηθευτών, των αεροπορικών εταιρειών και των κυβερνητικών υπηρεσιών, ώστε να μην περιστρέφεται η αλήθεια και να επισπευστεί η επίλυση των προβλημάτων. Η Boeing αναγνωρίζει τη σημασία της αντιμετώπισης των ζητημάτων ασφαλείας και δηλώνει ότι δεν διστάζει να λάβει μέτρα όπως η επιβράδυνση ή η διακοπή της παραγωγής και των παραδόσεων προκειμένου να εξασφαλιστεί η ποιότητα και η ασφάλεια. Επιπλέον, έχει εισαγάγει το πρόγραμμα “Speak Up” για να ενθαρρύνει το προσωπικό να εκφράζει ανησυχίες και ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024