Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΕΕ: Η Ελλάδα δεν έχει ακόμη κυρώσει τη συμφωνία για τη δημιουργία Κοινού Ευρωπαϊκού Εναέριου Χώρου
Αεροπορικές μεταφορές

ΕΕ: Η Ελλάδα δεν έχει ακόμη κυρώσει τη συμφωνία για τη δημιουργία Κοινού Ευρωπαϊκού Εναέριου Χώρου

Η Επιτροπή καλεί το Βέλγιο και την Ελλάδα να κυρώσουν τη συμφωνία με τις χώρες των Δυτ. Βαλκανίων για έναν Κοινό Εναέριο Χώρο. Εάν οι βελγικές και οι ελληνικές αρχές δεν καταθέσουν το έγγραφο κύρωσης της συμφωνίας εντός δύο μηνών, η Επιτροπή θα μπορούσε να παραπέμψει και τις δύο υποθέσεις στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκφράζει την έντονη ανησυχία της για το γεγονός ότι το Βέλγιο και η Ελλάδα δεν έχουν ακόμη κυρώσει τη συμφωνία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών-μελών της, αφενός, και των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων, αφετέρου, για τη δημιουργία Κοινού Ευρωπαϊκού Εναέριου Χώρου (“συμφωνία ΚΕΕΧ”), 7 χρόνια μετά την υπογραφή της. Η μη κύρωση της συμφωνίας ΚΕΕΧ από το Βέλγιο και την Ελλάδα επηρεάζει το καθοριστικής σημασίας άνοιγμα των αγορών στις αεροπορικές μεταφορές με τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων. Εάν οι βελγικές και οι ελληνικές αρχές δεν καταθέσουν το έγγραφο κύρωσης της συμφωνίας ΚΕΕΧ, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της ΕΕ εντός των επόμενων δύο μηνών, η Επιτροπή θα μπορούσε να παραπέμψει και τις δύο υποθέσεις στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Η πολυμερής συμφωνία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών-μελών της, αφενός, και των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων, αφετέρου, για τη δημιουργία Κοινού Ευρωπαϊκού Εναέριου Χώρου, καθορίζει τις προϋποθέσεις για τη βαθμιαία ένταξη των συμβαλλόμενων μερών στην εσωτερική αγορά αεροπορικών μεταφορών της ΕΕ. Η εν λόγω συμφωνία υπεγράφη στις 9 Ιουνίου 2006 και η υπογραφή της εγκρίθηκε με την απόφαση 2006/682/ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των αντιπροσώπων των κρατών μελών. Το άρθρο 29 παράγραφος 1 της συμφωνίας αυτής ορίζει ότι η συμφωνία υπόκειται σε κύρωση ή έγκριση από τα υπογράφοντα μέρη σύμφωνα με τις κατ’ ιδίαν διαδικασίες, ενώ η παράγραφος 2 του ίδιου άρθρου ορίζει τον χρόνο έναρξης της ισχύος της, μετά την κύρωσή της απ’ όλα τα συμβαλλόμενα μέρη.

Επιπλέον, η συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση (άρθρο 4, παράγραφος 3), θεσπίζει την υποχρέωση ειλικρινούς συνεργασίας, σύμφωνα με την οποία τα κράτη μέλη λαμβάνουν όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα για να διασφαλίσουν την εκτέλεση των υποχρεώσεων που απορρέουν από πράξεις των θεσμικών οργάνων της Ένωσης.

Το Βέλγιο και η Ελλάδα δεν έχουν ακόμα καταθέσει τα έγγραφα κύρωσης της συμφωνίας ΚΕΕΧ. Συνεπώς, δεν έχουν λάβει μέτρα για να διασφαλίσουν την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από την προαναφερθείσα συμφωνία, η οποία εγκρίθηκε με την απόφαση 2006/682/ΕΚ. Επίσης, δεν έχουν ενεργήσει σύμφωνα με την αρχή της υποχρέωσης ειλικρινούς συνεργασίας που προβλέπει η Συνθήκη. Η μη κύρωση της συμφωνίας ΚΕΕΧ από το Βέλγιο και την Ελλάδα καθυστερεί τη σύναψη της συμφωνίας και την ορθή εφαρμογή των διατάξεών της, ενώ παράλληλα παρεμποδίζει το άνοιγμα των αγορών μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών και παρεμβάλλει περιττά εμπόδια στην ελεύθερη παροχή υπηρεσιών αεροπορικών μεταφορών. Επιπλέον, υπό τις συνθήκες αυτές, το Βέλγιο και η Ελλάδα δεν διευκολύνουν την Ένωση να ανταποκριθεί στα καθήκοντά της και να επιτύχει τους σχετικούς στόχους στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, σύμφωνα με την υποχρέωσή τους για ειλικρινή συνεργασία που κατοχυρώνεται στη Συνθήκη.

Το Βέλγιο και η Ελλάδα έχουν προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν στη “αιτιολογημένη γνώμη” που απέστειλε η Επιτροπή. Εάν δεν το πράξουν, η Επιτροπή μπορεί να παραπέμψει και τις δύο υποθέσεις στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024