Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςIATA για τη θερινή σεζόν στο βόρειο ημισφαίριο: «Τα αεροπλάνα είναι γεμάτα»
Αερομεταφορές

IATA για τη θερινή σεζόν στο βόρειο ημισφαίριο: «Τα αεροπλάνα είναι γεμάτα»

Το α΄ εξάμηνο του 2023 η διεθνής κίνηση αυξήθηκε κατά 58,6% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2022.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) ανακοίνωσε ότι η δυναμική ανάκαμψης μετά τον COVID-19 συνεχίστηκε τον Ιούνιο. Η συνολική επιβατική κίνηση τον Ιούνιο του 2023 (μετρούμενη σε RPK) αυξήθηκε 31% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2022. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η επιβατική κίνηση βρίσκεται πλέον στο 94,2% των επιπέδων προ COVID. Για το α’ εξάμηνο του 2023, η συνολική κίνηση αυξήθηκε κατά 47,2% σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.

Η κίνηση εσωτερικού για τον Ιούνιο αυξήθηκε κατά 27,2% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πριν από ένα χρόνο και ήταν 5,1% πάνω από τα αποτελέσματα του Ιουνίου 2019. Η εγχώρια ζήτηση αυξήθηκε κατά 33,3% το α’ εξάμηνο του 2023 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

Η διεθνής κίνηση αυξήθηκε κατά 33,7% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2022 με όλες τις αγορές να παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη. Τα διεθνή RPK έφτασαν το 88,2% των επιπέδων του Ιουνίου 2019. Το α΄ εξάμηνο του 2023 η διεθνής κίνηση αυξήθηκε κατά 58,6% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2022.

JUNE 2023 (%YEAR-ON-YEAR) WORLD SHARE *1 RPK ASK  PLF (%PT) *2 PLF (LEVEL) *3
Total Market
100%
31.0%
28.8%
1.4%
84.2%
Africa
2.1%
31.8%
40.5%
-4.6%
68.9%
Asia Pacific
22.1%
90.1%
73..3%
7.1%
80.4%
Europe
30.8%
13.0%
11.5%
1.2%
87.7%
Latin America
6.4%
18.7%
17.1%
1.1%
82.5%
Middle East
9.8%
28.3%
24.5%
2.4%
79.4%
North America
28.8%
12.9%
13.8%
-0.7%
88.7%

(*1) % of industry RPKs in 2022  (*2) Change in load factor   (*3) Load factor level

«Η τουριστική σεζόν του καλοκαιριού στο βόρειο ημισφαίριο ξεκίνησε δυναμικά τον Ιούνιο, με διψήφια αύξηση της ζήτησης και μέσους συντελεστές φορτίου που ξεπερνούν το 84%. Τα αεροπλάνα είναι γεμάτα, κάτι που είναι καλά νέα για τις αεροπορικές εταιρείες, τις τοπικές οικονομίες και τις θέσεις εργασίας που εξαρτώνται από τα ταξίδια και τον τουρισμό. Όλοι επωφελούνται από τη συνεχή ανάκαμψη του κλάδου», δήλωσε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.

Πως κινήθηκαν οι διεθνείς επιβατικές αγορές
  • Οι αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού είχαν αύξηση 128,1% στην κίνηση του Ιουνίου 2023 σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2022, το μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους μεταξύ των περιοχών. Η χωρητικότητα ανέβηκε 115,6% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 4,6 ποσοστιαίες μονάδες, στο 82,9%.
  • Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς σημείωσαν αύξηση 14% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2022. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 12,6% και ο συντελεστής φορτίου κατά 1,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 87,8%, ο δεύτερος υψηλότερος μεταξύ των περιοχών.
  • Η κίνηση των αεροπορικών εταιρειών της Μέσης Ανατολής τον Ιούνιο αυξήθηκε κατά 29,2% σε σύγκριση με τον περασμένο Ιούνιο. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 25,9% και ο συντελεστής φορτίου βελτιώθηκε κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, στο 79,8%.
  • Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής είδαν την κίνησή τους να αυξάνεται κατά 23,3% τον Ιούνιο του 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 19,5% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες στο 90,2%, που ήταν ο υψηλότερος μεταξύ των περιοχών.
  • Οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής είχαν αύξηση κίνησης κατά 25,8% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2022. Η χωρητικότητα Ιουνίου αυξήθηκε κατά 25% και ο συντελεστής φορτίου κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες, στο 84,8%.
  • Τελος, η επιβατική κίνηση των αφρικανικών αεροπορικών εταιρειών αυξήθηκε κατά 34,7% τον Ιούνιο του 2023 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό αύξησης μεταξύ των περιοχών. Η χωρητικότητα Ιουνίου αυξήθηκε κατά 44,8% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 5,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 68,1%, ο χαμηλότερος μεταξύ των περιφερειών. Η Αφρική ήταν η μόνη περιοχή που σημείωσε μείωση του μηνιαίου συντελεστή διεθνούς φορτίου σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.

«Όσο ισχυρή και αν ήταν η ζήτηση για ταξίδια, αναμφισβήτητα θα μπορούσε να είναι ακόμη μεγαλύτερη. Η ζήτηση υπερβαίνει την αύξηση της χωρητικότητας. Τα γνώριμα, τεκμηριωμένα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού των αερομεταφορών σημαίνουν ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν παραλάβει όλα τα νέα, πιο φιλικά προς το περιβάλλον αεροσκάφη που περίμεναν, ενώ πολλά αεροσκάφη είναι καθηλωμένα, περιμένοντας βασικά ανταλλακτικά. Και, για το στόλο που βρίσκεται σε υπηρεσία, ορισμένοι πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) αποτυγχάνουν να προσφέρουν την απαιτούμενη χωρητικότητα και σταθερότητα για να καλύψουν τη ταξιδιωτική ζήτηση. Οι καθυστερήσεις και τα “πετσοκομμένα” δρομολόγια είναι απογοητευτικά τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αεροπορικές τους εταιρείες. Οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να συνεχίσουν να αγνοούν την ασυδοσία των ANSP σε μέρη όπου τα καθεστώτα για τα δικαιώματα των επιβατών βάζουν το κύριο βάρος της ευθύνης στις αεροπορικές εταιρείες», δήλωσε ο Walsh.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024