Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΟι νέες ταξιδιωτικές τάσεις μετά την πανδημία
Άρθρα

Οι νέες ταξιδιωτικές τάσεις μετά την πανδημία

Cyntrix

Στο παρόν άρθρο, θα εξετάσουμε τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις στην εποχή μετά την πανδημία Covid-19 και πώς μπορεί μία ξενοδοχειακή επιχείρηση να αναπτύξει στρατηγικές, οι οποίες θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών.

Ο ερχομός της πανδημίας Covid-19 άλλαξε δραστικά την καθημερινότητα μας και τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται τα ταξίδια. Οι προτιμήσεις αλλά και η συμπεριφορά των ταξιδιωτών έχουν οδηγήσει στη διαμόρφωση νέων ταξιδιωτικών τάσεων, οι οποίες με τη σειρά τους έχουν αναπροσαρμόσει την τουριστική βιομηχανία. Οι ταξιδιώτες αναζητούν πλέον αυθεντικές βιωματικές εμπειρίες, επιλέγουν αναδυόμενους προορισμούς και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για ποιοτικές υπηρεσίες, οι οποίες μάλιστα δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον. Αυτή η νέα πραγματικότητα, οδήγησε τους επαγγελματίες στον ξενοδοχειακό τομέα να αναζητήσουν νέες αγορές και τρόπους παροχής υπηρεσιών για να αντεπεξέλθουν στις διάφορες προκλήσεις. Στο παρόν άρθρο, θα εξετάσουμε τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις στην εποχή μετά την πανδημία Covid-19 και πώς μπορεί μία ξενοδοχειακή επιχείρηση να αναπτύξει στρατηγικές, οι οποίες θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών.

Η τεράστια ανάγκη του ανθρώπου να επιστρέψει στην κανονικότητα και στα ταξίδια.

Δύο χρόνια περιοριστικών μέτρων έχουν ωθήσει τους ταξιδιώτες να επιθυμούν να γευτούν ξανά την αίσθηση της ελευθερίας και της ξεγνοιασιάς που προσφέρουν οι διακοπές. Οι ταξιδιώτες πλέον αναζητούν προορισμούς και ξενοδοχεία με υπηρεσίες που προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία διαμονής. Επιλέγουν αναδυόμενους προορισμούς και αυθεντικές εμπειρίες και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για να λάβουν ποιοτικές υπηρεσίες. Μάλιστα, παρατηρείται πως τα ταξίδια που πραγματοποιούνται είναι μεγαλύτερης διάρκειας και σε αρκετούς προορισμούς η τουριστική σεζόν επιμηκύνεται.

Η στροφή στον ψηφιακό μετασχηματισμό και η αυτοματοποίηση των ξενοδοχειακών λειτουργιών

Από τη μεριά των ταξιδιωτών
Οι ταξιδιώτες σήμερα αναζητούν όλες τις πληροφορίες σχετικά με τον προορισμό, και τη διαμονή και το ταξίδι τους στο διαδίκτυο. Αναζητούν σχετικό περιεχόμενο στην επίσημη ιστοσελίδα του καταλύματος, στα social media, στους OTAs και στις ταξιδιωτικές πλατφόρμες. Είναι αξιοσημείωτο ότι το 50% των ταξιδιωτών και ιδίως οι νεαρότερες γενιές ταξιδιωτών, προβαίνουν σε αναζήτηση πληροφοριών κι εν τέλει σε κράτηση χρησιμοποιώντας μόνο το κινητό τους, σύμφωνα Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τουρισμού. Οι σημερινοί ταξιδιώτες είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και αρέσκονται να αλληλεπιδράσουν με τα καταλύματα.

Από τη μεριά των ξενοδόχων
Παρατηρείται αυξητική τάση στη χρήση ξενοδοχειακών τεχνολογικών αυτοματισμών. Τα νέα ξενοδοχειακά PMS βασίζονται στην τεχνολογία του cloud και προσφέρουν apps στο κινητό, τα οποία διευκολύνουν τη διαχείριση των λειτουργιών ενός ξενοδοχείου. Ταυτόχρονα, ενισχύουν και την παραγωγικότητα της επιχείρησης. Οι ξενοδόχοι είναι σε θέση να ελέγχουν κρατήσεις, αφίξεις και αναχωρήσεις με ένα κλικ στο κινητό. Καταφέρνουν να τραβάνε το ενδιαφέρον των πελατών εφόσον παρέχουν αυτοματοποιημένες υπηρεσίες όπως είναι το online check in με την αποστολή κωδικού στο κινητό ή δίνουν τη δυνατότητα πληρωμών online.

Solo travellers και Digital nomads
Νέες κατηγορίες ταξιδιωτών εμφανίζουν αυξητική δυναμική. Ο λόγος φυσικά για τους solo travellers και τους digital nomads.Τα εξατομικευμένα ταξίδια έχουν την τιμητική τους, ενώ έδαφος κερδίζει και το επαγγελματικό ταξίδι.

Solo travellers
Τα τελευταία χρόνια ο αριθμός ταξιδιωτών που δεν διστάζουν να ταξιδεύσουν μόνοι τους και ιδίως των γυναικών solo travellers αυξάνεται. Οι ξενοδόχοι και οι OTAs αφουγκραζόμενοι αυτή την κατηγορία ταξιδιωτών, αναπτύσσουν στρατηγικές προσέλκυσης τους με βάση τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους. Διαμορφώνουν ειδικές προσφορές και συνδυαστικά πακέτα διαμονής και μεταφοράς.

Digital Travellers
Η πανδημία οδήγησε στο να αλλάξει ο τρόπος εργασίας. Πολλοί εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται εκτός γραφείου, μέσω υπολογιστή, γεγονός που οδηγεί τους ταξιδιώτες να συνδυάσουν την εργασία με στιγμές χαλάρωσης. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε επιμήκυνση της διάρκειας των ταξιδιών και περισσότερες μέρες διαμονής στα καταλύματα.

Gen Z
Άλλη μία κατηγορία ταξιδιωτών η οποία θα μας απασχολήσει αρκετά είναι οι Gen Z ταξιδιώτες, οι οποίοι γεννήθηκαν μέσα στην ψηφιακή εποχή. Οι Gen Z διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην αναδιαμόρφωση της τουριστικής βιομηχανίας με τις προτιμήσεις και την καταναλωτική τους συμπεριφορά. Είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και αρέσκονται να χρησιμοποιούν τα κινητά τους για αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο.

Παρουσιάζουν ιδιαίτερη προτίμηση στο οπτικοακουστικό υλικό που κοινοποιείται στα social media με έμφαση στο Instagram και στο Tik Tok. Επιπλέον, έχουν την τάση να χρησιμοποιούν κυρίως ΟΤΑs για τις κρατήσεις τους και θεωρούν τα ταξίδια αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους.

Στροφή στην αειφορία
Η πανδημία covid-19 υπήρξε καταλυτικός παράγοντας στην αλλαγή της συμπεριφοράς των ταξιδιωτών και των προτιμήσεων τους. Η πανδημία οδήγησε στο να δοθεί έμφαση στα θέματα υγείας και ασφαλείας και βιωσιμότητας, ενώ συντελέστηκε στροφή στον εναλλακτικό τουρισμό και την αυθεντική εμπειρία. Ολοένα και αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών επιλέγει τον βιώσιμο τουρισμό και δίνει προσοχή σε ζητήματα αειφορίας είτε λόγω περιβαλλοντικής συνείδησης είτε ως νέα τάση.

Cyntrix

Από τη μία, υπάρχουν οι ταξιδιώτες που διακατέχονται από αυξημένη ευαισθησία για την περιβαλλοντική κρίση, οι οποίοι επιλέγουν δραστηριότητες αλλά και καταλύματα με μειωμένο ως μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Από την άλλη, υπάρχουν ταξιδιώτες οι οποίοι αναζητούν πακέτα βιώσιμων διακοπών ως αποτέλεσμα της κοινωνικής πίεσης διότι θεωρούνται τάση. Οι μονάδες φιλοξενίας προσαρμόζονται στις νέες απαιτήσεις και επενδύουν στην αειφορία. Μάλιστα, πολλά ξενοδοχεία αποκτούν πιστοποιητικά που αποδεικνύουν ότι υιοθετούν πρακτικές και δράσεις φιλικές προς το περιβάλλον, στο πλαίσιο κοινωνικής ευθύνης. Τα εν λόγω πιστοποιητικά όπως είναι το Travel Life χρησιμοποιούνται ως εργαλείο μάρκετινγκ από τα ξενοδοχεία και αποτελούν κριτήριο επιλογής ενός καταλύματος από τους ταξιδιώτες.

Στρατηγικές μάρκετινγκ
Λαμβάνοντας πάντα υπόψη το πελατολόγιο στο οποίο επιθυμείτε να απευθύνεστε, θα πρέπει να αποφασίζετε ποιές στρατηγικές αρμόζει να εφαρμόσετε στην επιχείρηση σας για να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών. Οποιαδήποτε στρατηγική θα πρέπει να ορίζεται με γνώμονα τη διαρκή ενημέρωση και επιμόρφωση για τις εξελίξεις και τις νέες τάσεις στη ταξιδιωτική βιομηχανία.

Μέσω εμπεριστατωμένης ανάλυσης δεδομένων για τις προτιμήσεις και την αγοραστική συμπεριφορά των ταξιδιωτών στους OTAs, τα social media και το διαδίκτυο, μπορείτε να προσφέρετε πιο εξατομικευμένες και προσωπικές εμπειρίες προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις τους.

Για να το καταφέρετε αυτό θα πρέπει εστιάσετε σε στρατηγικές μάρκετινγκ ακολουθώντας όλα τα στάδια του ταξιδιού των μελλοντικών σας πελατών. Σκεφτείτε πως το ταξίδι τους ξεκινάει από τη στιγμή αναζήτησης καταλύματος. Συνεχίζεται κατά την άφιξη και τη διαμονή τους στο κατάλυμα σας κι εξακολουθεί να συνεχίζεται ακόμη και όταν αναχωρήσουν αφήνοντας κριτικές σε διάφορες πλατφόρμες ή στα social media. Οργανώστε λοιπόν ένα πλάνο στρατηγικού μάρκετινγκ ώστε να προσελκύσετε το ενδιαφέρον των μελλοντικών σας επισκεπτών και μεγιστοποιήσετε την κερδοφορία της επιχείρησής σας.

Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει το κατάλυμα σας να διαθέτει ελκυστικό website, το οποίο θα περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το κατάλυμα σας αλλά και φωτογραφικό υλικό με ωραία αισθητικό το οποίο να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και φυσικά να περιλαμβάνει booking engine για άμεσες κρατήσεις στο κατάλυμα. Χρησιμοποιείστε τα social media για να προβάλετε την επιχείρηση σας, αφού το κοινό σας βρίσκεται εκεί. Φροντίστε να κοινοποιείτε συχνά ελκυστικό περιεχόμενο σχετικά με το κατάλυμά σας, τον προορισμό και τα μνημεία που βρίσκονται κοντά στην περιοχή. Το πιο σημαντικό είναι να δείχνετε πάντα την αληθινή εικόνα της επιχείρησης σας στους υφιστάμενους και μελλοντικούς σας πελάτες.

Την ίδια στιγμή, θα πρέπει να φροντίσετε να μεγιστοποιήσετε την προβολή της επιχείρησής σας σε διάφορους OTAs ανάλογα τις αγορές ταξιδιωτών στις οποίες ενδιαφέρεστε να στοχεύετε. Η χρήση ενός Channel Manager θα σας βοηθήσει να διαχειρίζεστε τις κρατήσεις, τη διαθεσιμότητα του καταλύματος σας και να ενημερώνετε τις τιμές σε όλους τους OTAs χωρίς καθυστέρηση.

Επιπλέον, η αυξητική τάση στη χρήση app στα κινητά για την πραγματοποίηση κρατήσεων θα πρέπει να σας οδηγήσει να υιοθετήσετε νέες τεχνολογίες όπως τα cloud ξενοδοχειακά συστήματα τα οποία υποστηρίζουν και mobile apps. Επιπλέον, αναλογιστείτε ότι είναι αναγκαίο να προωθήσετε το κατάλυμα σας σε διάφορους OTAs, οι οποίοι αφενός ενδυναμώνουν την εμπειρία των πελατών και αφετέρου ενισχύουν τη μεγιστοποίηση της προβολής του καταλύματος στους ΟΤΑs.

Οι solo travellers και Gen Z αναζητούν υλικό στα social media και τους OTAs. Αποζητούν μία πλήρως ψηφιακή εμπειρία όπου όλα είναι οργανωμένα. Έχουν ανάγκη να αισθάνονται ασφάλεια και πιο προσωπική αντιμετώπιση ώστε να αφοσιωθούν στις δραστηριότητες τους

Αν στοχεύετε σε business travellers και digital nomands, επενδύστε σε τεχνολογίες αυτοματοποίησης και εφαρμογές για να τους προσελκύσετε. Βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να τους προσφέρετε διαμορφωμένους χώρους εργασίας στο ξενοδοχείο σας και πως τα δωμάτια διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για να εργάζονται με άνεση.

Ωστόσο, είναι συνετό να εφαρμόζετε προσεγμένες τακτικές μάρκετινγκ και για το επαναλαμβανόμενο πελατολόγιο σας, δείχνοντας την εκτίμηση σας για την συνεχόμενη προτίμηση προς την επιχείριση σας.

Την ίδια στιγμή, είναι καιρός να στραφείτε στην αειφορία και να επενδύσετε σε βιώσιμες πρακτικές. Επιμορφώστε το προσωπικό σας για την κλιματική αλλαγή και την περιβαλλοντική συνείδηση. Υιοθετείστε φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές. Να είστε βέβαιοι ότι οι πελάτες σας θα τις εκτιμήσουν δεόντως.

Εκτός από τη ψηφιοποίηση, η ενσωμάτωση παγκόσμιων τάσεων στην ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι αναγκαία για να διατηρήσει κάθε κατάλυμα τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα του. Εσείς οι σύγχρονοι ξενοδόχοι, οφείλετε να παρακολουθείτε σεμινάρια επιμόρφωσης σχετικά με τις νέες τάσεις και τις τεχνολογικές εξελίξεις που σας αφορούν. Τέλος, αναζητείστε συμβουλές από επαγγελματίες που διαθέτουν τη σχετική τεχνογνωσία. Αυτοί θα σας καθοδηγήσουν να λάβετε τις κατάλληλες αποφάσεις για εφαρμόσετε τις σωστές στρατηγικές, ώστε να ανταποκρίνεστε στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών.

H εταιρία μας θα συμμετάσχει στην Χenia Expo 2022. Θα χαρούμε να σας γνωρίσουμε από κοντά. Επισκεφθείτε μας στο περίπτερο D25 στο Hall 1.

Διοίκηση - Cyntrix Information Management | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

H Μαρία Γιαννάκου είναι απόφοιτη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακές σπουδές στο University of Central Lancashire. Προέρχεται από οικογένεια ξενοδόχων κι έχει εργαστεί σε μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024