Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-Διατροφή“ΔΙΑΜΟΝΗ”: “Ζητάμε βελτίωση της Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη, καμία απάντηση από το Υπουργείο Τουρισμού”
Ενοικιαζόμενα καταλύματα

“ΔΙΑΜΟΝΗ”: “Ζητάμε βελτίωση της Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη, καμία απάντηση από το Υπουργείο Τουρισμού”

Η ΔΙΑΜΟΝΗ προτείνει να εφαρμοστεί η υποχρέωση ανάρτησης (στο κατάλυμα, αλλά και στο διαδίκτυο) της ετήσιας Καρτέλας, που ταυτόχρονα μπορεί να είναι και Τιμοκατάλογος (ώστε να προστατεύεται ο πελάτης από πιθανή αισχροκέρδεια).

Η Πανελλήνια Συνομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων “Διαμονή έστειλε εκ νέου αίτημα συνάντησης στην υπουργό Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη, στο οποίο προτείνεται βελτίωση της διαδικασίας ανάρτησης της “Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη” στα καταλύματα, καθώς και πρόταση ενημέρωσης των δεδομένων και στο “Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο Τουριστικών Επιχειρήσεων”. Η Ομοσπονδία όμως εκφράζει το παράπονο ότι εδώ και 10 μήνες δεν υπάρχει απάντηση από την πλευρά του Υπουργείο Τουρισμού.

Ακολουθεί αναλυτικά το κείμενο του αιτήματος:

“Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Παρακαλούμε για άμεση απάντηση στο ακόλουθο αίτημά μας, το οποίο το έχουμε στείλει από 12/3/2023 στο Υπουργείο Τουρισμού και δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση αν και έχουν περάσει 10 μήνες ! (το σχετικό email μας έχει λάβει Α.Π. 335/17-3-2023 στο Γραφείο Υπουργού Τουρισμού)

Προτείνουμε να ενεργοποιηθεί βελτιωμένη η προβλεπόμενη από το άρθρο 50 του ν.4403/2016 διαδικασία που αναφέρει ότι: “Οι επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων έχουν την υποχρέωση ανάρτησης, σε εμφανές σημείο της επιχείρησης ‘Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη’, την οποία παραλαμβάνουν από τον Πανελλήνιο Συλλογικό Επαγγελματικό Φορέα του κλάδου που ανήκουν, με τις προϋποθέσεις που αυτός θέτει. Για τη διασφάλιση της διαδικασίας, οι Πανελλήνιοι Συλλογικοί Επαγγελματικοί Φορείς τηρούν αρχείο και το υποβάλλουν περιοδικά στις αρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού”.

Η διαδικασία αυτή, μπορεί να αποτελέσει εγγύηση προς τον επισκέπτη – τουρίστα – πελάτη του καταλύματος, ότι το κατάλυμα, πληροί τις βασικές προδιαγραφές ασφάλειας και υγιεινής για το τρέχον έτος. Προτείνουμε συγκεκριμένα, να τεθούν από το Υπουργείο Τουρισμού οι ελάχιστες προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί κάθε κατάλυμα προκειμένου να λάβει “από τον Πανελλήνιο Συλλογικό Επαγγελματικό Φορέα του κλάδου” (όπως είναι η Συνομοσπονδία ΔΙΑΜΟΝΗ) τη “Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη”. Η Συνομοσπονδία μας, με τις Ομοσπονδίες και τους Συλλόγους της, μπορεί να ελέγχει τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά και εφόσον είναι εντάξει, να παραδίδει στο κατάλυμα την ετήσια “Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη”, που θα ενημερώνει τους πελάτες του καταλύματος ότι το κατάλυμα αυτό έχει κάνει αυτά που ορίζει ο νόμος, για να είναι ασφαλές.

Προτείνουμε να εφαρμοστεί η υποχρέωση ανάρτησης (στο κατάλυμα, αλλά και στο διαδίκτυο) της ετήσιας Καρτέλας, που ταυτόχρονα μπορεί να είναι και Τιμοκατάλογος (ώστε να προστατεύεται ο πελάτης από πιθανή αισχροκέρδεια), ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του καταλύματος.

Πολύ χρήσιμη θα ήταν η πρόβλεψη για ενημέρωση των δεδομένων αυτών, και στο “Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο Τουριστικών Επιχειρήσεων”, ώστε να γνωρίζει το Υπουργείο κάθε στιγμή ποια καταλύματα έχουν εκπληρώσει τις ετήσιες υποχρεώσεις ασφαλείας, χωρίς να χρειάζεται να μεταβεί κλιμάκιο ελεγκτών στο κατάλυμα. Επίσης θα μπορούσε να ενημερώνεται κάθε ενδιαφερόμενος πελάτης καταλύματος, αν κάποιο κατάλυμα είναι νόμιμο και αν έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα (το τρέχον έτος) για την ασφάλεια και την υγιεινή των πελατών του.

Πριν από αρκετά χρόνια, όλα τα καταλύματα προσκόμιζαν τα ετήσια πιστοποιητικά ασφάλειας και υγιεινής στον ΕΟΤ, υπέβαλαν τις τιμές και αφού ελέγχονταν από τον ΕΟΤ όλα αυτά, τότε και μόνο είχαν δικαίωμα να ανοίξουν για τη σαιζόν. Τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά το άνοιγμα της βραχυχρόνιας μίσθωσης, δεν υπάρχει έλεγχος. Προφανώς κάποια στιγμή θα συμβεί κάποιο δυστύχημ … και όλοι θα αναρωτιούνται τι έκαναν τα προηγούμενα χρόνια οι αρμόδιοι.

Αιτούμαστε συνάντηση με εσάς και αρμόδια στελέχη του Υπουργείου (είτε με φυσική παρουσία, είτε με τηλεσυνεδρίαση), για να σας αναλύσουμε τη πρότασή μας, που πιστεύουμε ότι εύκολα και χωρίς κόστος για το κρατικό μηχανισμό, μπορεί να εξασφαλίσει την ασφαλή λειτουργία όλων των καταλυμάτων και να γίνει η “Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη”, εχέγγυο ασφάλειας των διαμενόντων σε καταλύματα.

Επίσης, αναμένουμε απάντηση στα ερωτήματα που έχουμε υποβάλλει εγγράφως στο Υπουργείο από 20/12/2023, σχετικά με τους Διακριτικούς Τίτλους των καταλυμάτων βραχυχρονίων μισθώσεων.

Με εκτίμηση,

ο Πρόεδρος, Αντώνης Καρατάσος
ο Γεν.Γραμματέας, Τριαντάφυλλος Παπαϊωάννου”

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024