Οι τελευταίες εξελίξεις σε οικονομικό και λογιστικό επίπεδο που θα συνδράμουν στον εκσυγχρονισμό των τουριστικών επιχειρήσεων, χρήσιμες συμβουλές για την καλύτερη διαχείριση των εξόδων και η σημασία του ενός συστήματος εσωτερικού ελέγχου για τη μείωση του λειτουργικού κόστους εξετάστηκαν λεπτομερώς στο επιτυχημένο σεμινάριο της Travel Media Applications.
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το σεμινάριο για τον εσωτερικό έλεγχο στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, που διοργανώθηκε από το Travel Daily News την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου στο ξενοδοχείο της Airotel “Stratos Vassilikos” στην Αθήνα.
Ο κ. Γιάννης Κλεώπας, διευθύνων σύμβουλος της Kleopas Alliott Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ και πρόεδρος του διεθνούς οργανισμού Alliott Group, ενημέρωσε τους εκπροσώπους των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων πως θα αναδιοργανώσουν και θα εξορθολογήσουν τα οικονομικά τους μεγέθη μεσούσης της οικονομικής κρίσης. Ακόμη, παρουσίασε τις τελευταίες εξελίξεις σε οικονομικό και λογιστικό επίπεδο που θα συνδράμουν στον εκσυγχρονισμό και στην ανάπτυξη των τουριστικών επιχειρήσεων, ενώ παρείχε χρήσιμες συμβουλές που στο μέλλον θα συμβάλουν στην καλύτερη διαχείριση των εξόδων.
Ο κ. Κλεώπας, μετά το τέλος του σεμιναρίου δήλωσε: “Η εισήγηση και η παρουσία μου στο συγκεκριμένο σεμινάριο ήταν εποικοδομητική και χρηστική για τις τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς η τεχνογνωσία της Kleopas Alliott συνέβαλε στην ενημέρωση του τουριστικού κοινού και στην επεξήγηση οικονομικών και λογιστικών πρακτικών για ένα κλάδο που είναι από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας”.
Εισηγητής του σεμιναρίου ήταν ο κ. Απόστολος Ραφελέτος, πιστοποιημένος εσωτερικός ελεγκτής, ο οποίος ανέλυσε με ιδιαίτερα επεξηγηματικό τρόπο τις βασικές αρχές ενός αποτελεσματικού συστήματος εσωτερικού ελέγχου (Internal Control System) και τη σημασία του για τη μείωση του λειτουργικού κόστους μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης. Επίσης, ανέπτυξε τις διάφορες τεχνικές του εσωτερικού ελέγχου (Internal Audit), τις μεθόδους για την αναβάθμιση της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου, καθώς και τους τρόπους για την ανάπτυξη ελεγκτικής κουλτούρας σε μια επιχείρηση. Σημαντική ήταν και η αναφορά που έγινε σε ειδικά θέματα που αφορούν τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα, η ασφάλιση των ξενοδοχειακών μονάδων, η ανάλυση με τη βοήθεια αριθμοδεικτών (Ratio Analysis), οι αναφορές διεύθυνσης (Management Reporting), τα ερωτηματολόγια πελατών (Questionnaires), κ.λπ.
Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου καλύφθηκαν οι εξής θεματικές ενότητες:
- Το φαινόμενο του τουρισμού και η ιστορική του εξέλιξη
- Ορισμός, σκοπός και σύντομη ιστορική ανασκόπηση της ελεγκτικής επιστήμης
- Υποκείμενο ελέγχου, αντικείμενο ελέγχου, ελεγκτικές διαδικασίες και είδη ελέγχων
- Τα χαρακτηριστικά του επιτυχημένου ελέγχου
- Διαχωρισμός των εννοιών “Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου” και “Εσωτερικός Έλεγχος”
- Ορισμός, σκοπός, περιεχόμενο και προϋποθέσεις λειτουργίας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου
- Βασικές αρχές του συστήματος εσωτερικού ελέγχου
- Ανάλυση με παραδείγματα των κυριότερων συναλλακτικών κύκλων των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (πάγια, αποθέματα, αγορές, απαιτήσεις, διαθέσιμα, χρεόγραφα, μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις, καθαρή θέση, προβλέψεις, βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις, έξοδα, έσοδα, εισπράξεις, πληρωμές)
- Ανάλυση με παραδείγματα των κυριότερων κλάδων εκμετάλλευσης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (κλάδος δωματίων, κλάδος επισιτιστικών Ορισμός, σκοπός και τύποι του εσωτερικού ελέγχου
- Διαφορές και ομοιότητες μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού ελέγχου
- Επαγγελματικές σχέσεις μεταξύ ελεγχόμενων και εσωτερικών ελεγκτών
- Το καταστατικό της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου
- Τα χαρακτηριστικά της επιτυχημένης υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου
- Τα χαρακτηριστικά του επιτυχημένου εσωτερικού ελεγκτή
- Η Επιτροπή Ελέγχου (Audit Committee)
- Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του ετήσιου προγράμματος ελέγχου
- Τα εργαλεία και οι τεχνικές του ελέγχου
- Η έκθεση ελέγχου (audit report)
- Ο Κώδικας Επαγγελματικής Δεοντολογίας των εσωτερικών ελεγκτών
- Τα Διεθνή Πρότυπα Εσωτερικού Ελέγχου (σύντομη αναφορά)
- Ειδικά θέματα ξενοδοχειακών επιχειρήσεων (αναφορές διεύθυνσης, ανάλυση βάσει αριθμοδεικτών, ασφάλιση ξενοδοχειακών μονάδων, προυπολογισμοί, λίστες ελέγχου, ερωτηματολόγια, μυστικοί επισκέπτες)
Στο τέλος της εισήγησης ακολούθησε γόνιμη συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, λύνοντας με τον τρόπο αυτό τις όποιες απορίες δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Σε όλους τους συμμετέχοντες δόθηκαν σημειώσεις του σεμιναρίου, καθώς και πιστοποιητικό παρακολούθησης.
Σύμφωνα με τα σχόλια 27 (από 31 συμμετέχοντες), που συμπλήρωσαν το δελτίο αξιολόγησης, αυτό που θεωρήθηκε περισσότερο ενδιαφέρον ήταν οι γνώσεις και η μεταδοτικότητα του εισηγητή, η ποικιλία των θεμάτων, οι τεχνικές και η σαφής περιγραφή των διαδικασιών εσωτερικού ελέγχου με αναφορά σε ρεσεψιόν, κουζίνα και αποθήκες τράβηξαν το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων. Ακόμη, θέματα που προτάθηκαν από τους συμμετέχοντες για μελλονική παρακολούθηση ήταν: η ανίχνευση, η διερεύνηση, ο έλεγχος και η πρόληψη της απάτης, καθώς και η διαχείριση και η αξιολόγηση κινδύνων στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις προτάθηκαν από αρκετούς συμμετέχοντες. Άλλες προτάσεις ήταν η μεγιστοποίηση εσόδων από δευτερεύοντα τμήματα του ξενοδοχείου, η ολική ποιότητα και η διαχείριση παραπόνων των πελατών.
Σπύρος Γεωργίου, εμπορικός διευθυντής AIROTEL Group: “Όποιος δεν προβληματίστηκε από το συγκεκριμένο σεμινάριο σημαίνει πως αποτελεί υπόδειγμα εύρυθμης λειτουργίας και θα ήθελα να τον γνωρίσω”.
Γιάννης Αδαμαντόπουλος, διευθυντής The Athens Gate Hotel: “Σωστή και επαγγελματική οργάνωση, ενημερωμένος εισηγητής. Συγχαρητήρια Απόστολε!”
Κατερίνα Κύργιου, Income Auditor Hilton Athens: “Το σεμινάριο κάλυψε όλες τις μορφές ελέγχου σε θεωρητικό επίπεδο, ενημέρωσε στελέχη μικρομεσαίων επιχειρήσεων αλλά εκτιμώ ότι δεν καλύπτει τις ανάγκες στελεχών μεγάλων επιχειρήσεων που τα περισσότερα τα θεωρούν δεδομένα και αναζητούν νέες ιδέες για να εντάξουν στον έλεγχό τους”.
Γιώργος Σιάφης, Country Manager ACTION Global communications: “Συγχαρητήρια στο TravelDailyNews για την πρωτοβουλία του να ενημερώσει τους ξενοδόχους της ελληνικής αγοράς για τις τελευταίες λογιστικές και φορολογικές εξελίξεις και για την αναγκαιότητα του εσωτερικού ελέγχου”.
Μαρία Σφηνιά, Hotel Manager Batis Hotel: “Πολύ αναλυτικό σεμινάριο με αρκετά παραδείγματα”.
Σημειώνεται ότι το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.