Τελευταία νέα
ΑρχικήΕπαγγελματικά ΤαξίδιαΣυνέδρια ΤουρισμούH Ευρώπη χρειάζεται νέο μοντέλο τουρισμού
2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Τουρισμού

H Ευρώπη χρειάζεται νέο μοντέλο τουρισμού

Με ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία και με την εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων για το μέλλον του τουριστικού προϊόντος, ολοκλήρωσε τις διήμερες εργασίες του το 2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Τουρισμού με τίτλο “Ταξίδια & Τουρισμός: Η Επόμενη Ημέρα – Από την Ύφεση στην…

Με ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία και με την εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων για το μέλλον του τουριστικού προϊόντος, ολοκλήρωσε τις διήμερες<...> εργασίες του το 2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Τουρισμού με τίτλο “Ταξίδια & Τουρισμός: Η Επόμενη Ημέρα – Από την Ύφεση στην Ανάπτυξη”, που διοργανώθηκε από τη Helexpo και την Europress Media Group (EMG), στο πλαίσιο της 25ης Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού Philoxenia”. “Η επίκαιρη θεματολογία, η συμμετοχή υψηλού κύρους προσωπικοτήτων και η άρτια διοργάνωση, καθιστούν το Ευρωπαϊκό Συνέδριο Τουρισμού ως ένα εξαιρετικά σημαντικό γεγονός με διεθνή αναγνώριση και παράλληλα αφορμή προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου για όλους τους φορείς που σχετίζονται με την διεθνή τουριστική βιομηχανία”, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Europress Media Group κ. Χρήστος Τρικούκης.

Νέο μοντέλο τουρισμού για την Ευρώπη
“Την ανάγκη η Ευρωπαϊκή Ένωση να δημιουργήσει ένα νέο μοντέλο τουρισμού, που θα βασίζεται στην πολυπολιτισμικότητα, τις αρχές και τις αξίες της Γηραιάς Ηπείρου”, υπογράμμισε η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΕΟΚΕ)”, κα Ειρήνη Πάρη, μιλώντας κατά την διάρκεια του επίσημου γεύματος του συνεδρίου. Σύμφωνα με την κα Πάρη, η ΕΕ θα πρέπει να εντοπίσει τις τάσεις που υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο και να τοποθετηθεί πλέον ολιστικά επάνω στο θέμα προώθησης του τουρισμού, με τη συνέργεια μάλιστα και όλων των κρατών-μελών της. Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη να προωθηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο το διασυνοριακό τουριστικό προϊόν, τονίζοντας ότι, “είναι λάθος κάθε χώρα-μέλος της ΕΕ να κλείνετε μέσα στα σύνορά της”. Σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού, κάθε μορφής είναι απαραίτητη, όπως και ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης στον κοινωνικό τουρισμό, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε επίπεδο Ευρώπης. Ως μεγάλη πρόκληση, χαρακτήρισε η κα Πάρη το δημογραφικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί και αφορά όλη τη Γηραιά Ήπειρο και όχι μόνο την Ελλάδα. “Πολλοί μετανάστες βρίσκουν πρώτη δουλειά σε ξενοδοχειακές μονάδες και πρέπει να τους εξασφαλίσουμε αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και ποιότητα ζωής, ώστε να ενσωματωθούν ευκολότερα στις κοινωνίες που ζούνε”, τόνισε.

Αναβάθμιση του branding της Ελλάδας και ανάπτυξη “ειδικών μορφών” τουρισμού
Η υφυπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού κα Aντζελα Γκερέκου κατά τα εγκαίνια του συνεδρίου, τόνισε μεταξύ άλλων: “Η εθνική στρατηγική για τον Τουρισμό που προετοιμάζουμε, στοχεύει μέσα από την προοδευτική αναβάθμιση του branding της χώρας μας στην υφήλιο, να διεκδικήσουμε ένα δυναμικότερο εισοδηματικά και πολιτισμικά ταξιδιωτικό κοινό με καλύτερες συνθήκες κατανομής μέσα στο διευρυμένο πολυ-εποχικό τουριστικό έτος. Επιχειρούμε να προσδιορίσουμε και να αναπτύξουμε μια σειρά ειδικών αλλά και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο θαλάσσιος, ο συνεδριακός και ο εκθεσιακός τουρισμός, σε όλα τα επίπεδα: ανάπτυξη δραστηριοτήτων, θεσμική θωράκιση, υποδομές, κατάρτιση απασχολούμενων, κίνητρα, προβολή”.

Οικοτουρισμός & Αειφόρος Ανάπτυξη
“Το θέμα της ποικιλομορφίας στον τουρισμό αποκτά στις ημέρες μας ιδιαίτερο νόημα, μιας και πέρα της χρησιμότητας του για την προσέλκυση οικονομικών και κοινωνικών οφελών, ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει το όχημα που θα οδηγήσει στη δημιουργία ισχυρότερων διεθνών συνεργασιών ενώ παράλληλα θα ενισχύσει το σεβασμό μεταξύ διαφορετικών πολιτισμικών και θρησκευτικών ομάδων. Σε αυτή τη βάση, ο τουρισμός μπορεί να ενώσει τον κόσμο για να μοιραστεί και να χαρεί την κληρονομιά μας στην ποικιλομορφία”, δήλωσε η υπουργός Τουρισμού της Γκάνα κα Juliana Azumah Mensah από το βήμα του συνεδρίου. Στη συνέχεια η πρόεδρος του The International Ecotourism Society, κα Kelly S. Bricker, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις κλιματικές αλλαγές και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει ο πλανήτης για να επισημάνει ότι αυτός θα σωθεί όχι με ιδεολογικά και πολιτικά προγράμματα, αλλά με την προσπάθεια του καθενός μας ξεχωριστά που πρέπει να εργάζεται και να δημιουργεί σε αρμονία με το περιβάλλον. Από την πλευρά της, η πρέσβης της Ταιβάν στην Ελλάδα, κα Elizabeth Y.F. Chu, τόνισε ότι οι προοπτικές ανάπτυξης του οικοτουρισμού στην Ελλάδα είναι τεράστιες, αφού λόγω της γεωγραφικής της θέσης, προσελκύει πολλά και σπάνια είδη πουλιών, κυρίως άνοιξη και φθινόπωρο. Αναφέρθηκε στη γοργή ανάπτυξη του οικοτουρισμού στη χώρα της προσθέτοντας ότι η Ταιβάν βοηθά σήμερα άλλες αναπτυσσόμενες χώρες, προκειμένου και αυτές να αξιοποιήσουν τα οικοσυστήματά τους, προσελκύοντας έτσι επισκέπτες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η πρόταση του οικονομολόγου κ. Θεόδωρου Βλασόπουλου για την εφαρμογή νέας πολιτικής στην Περιφέρεια με βάση τα στοιχεία Οικονομία, Οικολογία, Πολιτισμός, Τουρισμός. Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε: “Οι συντελούμενες εξελίξεις στο παγκόσμιο οικονομικό, εμπορικό και οικολογικό περιβάλλον απαιτούν προσαρμογή της αναπτυξιακής στρατηγικής. Στο κέντρο μιας νέας πολιτικής πρέπει να βρίσκεται η Περιφέρεια και ειδικότερα ο νομός. Στόχος η ανάδειξη και αξιοποίηση των πολυδιάστατων δυνατοτήτων και του αναξιοποίητου δυναμικού της περιοχής. Πρέπει λοιπόν να τεθεί σε εφαρμογή ολοκληρωμένη πρόταση αφύπνισης του δυναμισμού της Περιφέρειας με βάση τα στοιχεία οικονομία – οικολογία – πολιτισμός – τουρισμό”.

Στρατηγικές Επικοινωνίας & Διαχείριση Κρίσεων
“Υπάρχει ένα νέο brand ξενοδοχείου, οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν πρωινό καφέ `Nespresso` στο κρεβάτι, σερβιρισμένο από έναν κομψά ντυμένο `μπάτλερ`, χωρίς επιπλέον χρέωση. Κι όμως, το ξενοδοχείο αυτό δεν έχει πέντε αστέρια. Για την ακρίβεια, διαθέτει… μηδέν αστέρια. Πρόκειται για το brand των Zero Star Hotels (null stern hotels), που έχει ποντάρει αρκετά στο Internet, αλλά και γενικά στην προβολή στα ΜΜΕ. Το πρώτο `null stern`, εδρεύει σε ένα πυρηνικό καταφύγιο στην ελβετική πόλη Τέουφεν και αποτελεί ένα ξενοδοχείο-εικαστική εγκατάσταση”, τόνισε από την πλευρά του ο κ. Daniel Charbonier, διευθύνοντας σύμβουλος της εταιρείας Minds in Motion SA, συνιδρύτριας των “null stern”. Όπως είπε, “υπήρξε κάλυψη της «μπράντας» από ΜΜΕ σε 168 χώρες και 48 γλώσσες. Κατεγράφησαν πάνω από 7.000.000 σχετικές αναφορές στη μηχανή αναζήτησης `google` και δημιουργήθηκαν `αυθόρμητες` ομάδες στήριξης στο Facebook”. Οι άνθρωποι πίσω από την ιδέα του `null stern`, με υποψηφιότητα για το βραβείο `Καλύτερος Νεωτερισμός 2009` στον τομέα της φιλοξενίας, γνωρίζουν καλά ότι το 78% των υποψήφιων τουριστών εμπιστεύεται περισσότερο τις αξιολογήσεις άλλων ταξιδιωτών (“peer evaluations”), όταν πρόκειται να διαλέξει κατάλυμα (έναντι 14%, που δίνει βάση στη διαφήμιση). Έτσι, δίνουν έμφαση σε blogs και «peer evalutations». Περιορίζουν δε, το κόστος επένδυσης με έξυπνους τρόπους: π.χ., δίνοντας δεύτερη ζωή σε ένα ασυνήθιστο ακίνητο (το πυρηνικό καταφύγιο) ή χρησιμοποιώντας πλαίσια κρεβατιών από τοπικά ξενοδοχεία πολυτελείας, που έκλεισαν. Tο “Null Stern” υποδέχεται σήμερα επισκέπτες 7-77 ετών, από πολυάσχολους επιχειρηματίες μέχρι οικογένειες και επενδύει σε πέντε αρχές: Επανασύνδεση, Επανάχρηση, Ανακύκλωση, Μείωση χρήσης πόρων και Επανεξέταση.

Αν ο ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης “MySpace”, με τα 200.000.000 μέλη, ήταν χώρα, θα κατατασσόταν πέμπτη παγκοσμίως, βάσει πληθυσμού. Αλλά και τα ιστολόγια (blogs) έχουν ξεπεράσει πλέον τα 200.000.000, ενώ 1 στα 8 ζευγάρια Αμερικανών, που παντρεύτηκαν πέρυσι, έχουν γνωριστεί μέσω Διαδικτύου. Δεν είναι, λοιπόν, να απορεί κάποιος, που οι “δρόμοι” του τουρισμού περνούν ολοένα συχνότερα από το Διαδίκτυο, απειλώντας την πρωτοκαθεδρία των παραδοσιακών ταξιδιωτικών γραφείων. “Μέχρι το 2014-2015, οι online αγορές τουριστικών προϊόντων στην αγορά της Γερμανίας εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 34%, ενώ οι παραδοσιακές (offline), μέσω γραφείων, αναμένεται να μειωθούν στο 28% του συνόλου, έναντι 44% σήμερα. Η στατιστική αυτή είναι τρομαχτική, γιατί δείχνει ότι τα γραφεία θα χάσουν πελάτες προς όφελος του Internet ταχύτερα από το αναμενόμενο. Κι όμως, λίγα χρόνια πριν (2006/2007), το 27% του τζίρου των γερμανικών γραφείων (5,9 δισ. ευρώ), προερχόταν από υποψήφιους τουρίστες, που έκαναν μεν την έρευνά τους στο Internet, αλλά τελικά αγόραζαν από γραφεία”, σημείωσε η εκπρόσωπος του ταξιδιωτικού οργανισμού TUI, κα Kristina Keller, μέλος συμβουλίου μάνατζμεντ σε 9 γερμανικά τουριστικά γραφεία, μιλώντας στο συνέδριο. Και πρόσθεσε: “Αυτό σίγουρα ανεβάζει τον `πήχυ` για τα ταξιδιωτικά γραφεία, που για να πολεμήσουν την κρίση και τον ανταγωνισμό (από άλλα γραφεία και το Internet) πρέπει να `ποντάρουν` στα εξής πέντε πεδία: Θέση (με καλή ανάπτυξη δικτύου γραφείων σε “κρίσιμες” περιοχές, όπως κοντά σε αεροδρόμια), Ανθρώπινο Κεφάλαιο (κινητροδότηση εργαζομένων, ταξίδια κατάρτισης κ.λπ.), Έλεγχο πωλήσεων, Μάρκετινγκ και Ποιότητα”

Στο μεταξύ, περισσότερες πιστώσεις πρέπει να κατευθυνθούν από τις τράπεζες στην ελληνική τουριστική βιομηχανία, σύμφωνα με τον ερευνητή του Stern Business School της Νέας Υόρκης, δρα Νικόλαο Γεωργικόπουλο, μέλος της επιτροπής Οικονομικών Αγορών του ΟΟΣΑ. Μιλώντας στο 2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Τουρισμού, παρουσίασε στατιστικά της περιόδου 2006-Ιουνίου 2009, σύμφωνα με τα οποία ο τουρισμός διαχρονικά λαμβάνει το μικρότερο κομμάτι της πίτας του δανεισμού, σε σχέση με τη ναυτιλία και τις κατασκευές. Πρόσθεσε ότι αυτό πρέπει να αλλάξει, οι τράπεζες να δημιουργήσουν νέα οικονομικά προϊόντα για τον τουρισμό, που έχει ειδικές ανάγκες λόγω εποχικού χαρακτήρα. “Η δε κυβέρνηση θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να κατευθύνει σημαντικό μέρος των αχρησιμοποίητων κυβερνητικών εγγυήσεων, από το πακέτο ενίσχυσης της ρευστότητας των 28 δισ., στον τουριστικό τομέα”.

Τα συνέδρια ως μοχλός ανάπτυξης του Τουρισμού Πόλεων
Στην ομιλία του, ο αντιπρόεδρος του HAPCO, κ. Παναγιώτης Ποδηματάς, κάνοντας μια σύντομη περιγραφή της κατάστασης του ελληνικού τουρισμού σήμερα, επικεντρώθηκε στα οφέλη ανάπτυξης του συνεδριακού τουρισμού, αναφέροντας λεπτομερώς τα κριτήρια επιλογής ενός προορισμού για διοργάνωση συνεδρίου, αλλά και τις αιτίες που η Ελλάδα βρίσκεται πολύ χαμηλά στην προσέλκυση συνεδρίων. Ο κ. Ποδηματάς επεσήμανε ότι είναι απαραίτητη η δημιουργία συνεδριακής κουλτούρας, τόσο στους επαγγελματίες του χώρου, όσο και στην τουριστική ηγεσία του τόπου, αφού όπως χαρακτηριστικά τόνισε μεταξύ άλλων, “η διοργάνωση ενός συνεδρίου ή μιας εκδήλωσης είναι επιστήμη και για αυτό το λόγο πρέπει να πραγματοποιείται από πιστοποιημένους επαγγελματίες”. Στην εισήγηση του για τον “Τουρισμό Πόλης – City Breaks” ο κ. Ευάγγελος Κυριακού, υπεύθυνος Τουριστικής Προβολής Δήμου Έδεσσας, ανέφερε: “Με το 86% του ελληνικού τουρισμού να προέρχεται από τον εσωτερικό τουρισμό, η ανάγκη για Κέντρα Τουριστικής Πληροφόρησης σε όλους τους σημαντικούς δήμους της χώρας είναι απαραίτητη. Στην Έδεσσα έχει επιτευχθεί ότι για κάθε 1 ευρώ που καταναλώνεται από τους επισκέπτες ευθέως στον τουρισμό, η τοπική οικονομία εισπράττει 2,4¤. Για να γίνει καλύτερα αντιληπτή η σημασία αυτού του πολλαπλασιαστή αναφέρθηκε ότι στη Χαλκιδική για κάθε 1 ευρώ η τοπική οικονομία εισπράττει μόνο 0,8¤. Αυτό συμβαίνει διότι η τουριστική κατανάλωση στις μεγάλες τουριστικές εγκαταστάσεις διοχετεύεται τελικά σε εισαγόμενα προϊόντα ή ακόμα και σε εισαγόμενο εργατικό δυναμικό (υπηρεσίες) και τελικά η τοπική οικονομία μοιάζει να `επιδοτεί` κάθε ευρώ που εισπράττει με 0,2 ευρώ από τον τοπικό πλούτο, φτωχαίνοντας όλοι από κάθε έναν επιπλέον τουρίστα”.

Ειδικές Μορφές Τουρισμού
Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης παρουσιάζουν στη χώρα μας οι ειδικές μορφές τουρισμού, η οργανωμένη και συστηματική προώθηση των οποίων όμως βρίσκεται ακόμα σε νηπιακό στάδιο. Αυτό το συμπέρασμα προέκυψε από τους εισηγητές της δεύτερης ημέρας του 2ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Τουρισμού, με ιδιαίτερη αναφορά στο Θαλάσσιο Τουρισμό & Σκάφη Αναψυχής, στον Αθλητικό Τουρισμό, στο Θρησκευτικό Τουρισμό και τον Γαστρονομικό Τουρισμό. Ειδικότερα, όσον αφορά το Θρησκευτικό Τουρισμό, σύμφωνα με τον Dr. Robert Lanquar, δημοσιογράφο και εμπειρογνώμων του UNWTO, αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτικός στις πιέσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO) τα ταξίδια για θρησκευτικούς λόγους δεν περιορίστηκαν, σε αντίθεση με τον τουρισμό αναψυχής που για την πλειονότητα των ταξιδευτών μάλλον θεωρήθηκε πολυτέλεια. Αντιθέτως, με περισσότερους από τριακόσια εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο να οδεύουν προς λατρευτικούς τόπους σε όλο τον κόσμο και τζίρο που υπολογίζεται γύρω στα δεκαπέντε δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, κατά τους υπολογισμούς του UNWTO, ο θρησκευτικός και προσκυνηματικός τουρισμός αποτελεί σημαντικό κομμάτι της διεθνούς τουριστικής κίνησης.

Το συνέδριο συντόνισε ο δημοσιογράφος κ. Αθανάσιος Παπανδρόπουλος, επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων (ΕΕΔ), πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της ΕΕΔ και σύμβουλος έκδοσης του περιοδικού “European Business Review”.

Το 2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Τουρισμού διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και με την υποστήριξη του Διεθνούς Τμήματος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων (AEJ), του περιοδικού European Business Review και της έκδοσης “Best of Greece”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024