Παρουσιάστηκε το προτεινόμενο πλαίσιο του συστήματος διαχείρισης και προβολής του προορισμού, το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τη διεθνή πρακτική και αξιοποιώντας όλες τις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα από συλλογικούς φορείς και ιδιώτες για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων, την ανάδειξη της ελληνικής-τοπικής παραγωγής, αλλά και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της Σαντορίνης.
Ο Δήμος Σαντορίνης, σε συμφωνία με τους κοινωνικούς εταίρους αποφάσισε να προχωρήσει -σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου – στη δημιουργία ενός Οργανισμού Διαχείρισης και Προβολής του Προορισμού- γνωστό ως DMΜO (Destination Management/Marketing Organization)- βασισμένο στις πληροφορίες που συγκεντρώνει και αναλύει ένα Τουριστικό Παρατηρητήριο.
Η πρώτη παρουσίαση των στόχων και του περιεχομένου του Τουριστικού Παρατηρητηρίου και του Οργανισμού Διαχείρισης και Προβολής Προορισμού Σαντορίνης πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 6 Μαΐου στο συνεδριακό κέντρο της Santo Wines, στη Σαντορίνη.
Στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Θήρας κ. Νίκος Ζώρζος, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της δημιουργίας ενός τέτοιου Φορέα κατά τα διεθνή πρότυπα, η επιτυχία του οποίου όμως στηρίζεται στην ενεργό συμμετοχή της κοινωνίας και ειδικά όλων των εμπλεκόμενων στον τουρισμό. Η σωστή διαχείριση του προορισμού για να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να βασίζεται στην ανάλυση των πληροφοριών που αφορούν την τουριστική δραστηριότητα σε όλα της τα στάδια (από τη παραγωγή μέχρι τη διαφήμιση) και θα μπορούν να χρησιμοποιούνται από κάθε επιχείρηση ώστε να βελτιώσει τη λειτουργία της, τη κερδοφορία της και τη βιωσιμότητα της. Ο κ. Ζώρζος επισήμανε ότι η προσπάθεια αυτή δεν αποτελεί μια ακόμη μελέτη, αλλά ότι Τουριστικό Παρατηρητήριο και Οργανισμός Διαχείρισης αποτελούν εργαλεία δουλειάς που θα στηθούν με τη συνεργασία των κοινωνικών εταίρων προς όφελος της Σαντορίνης τόσο ως βιώσιμος τουριστικός προορισμός όσο και ως μοναδικός τόπος διαβίωσης.
Στη συνέχεια, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Γιάννης Σπιλάνης παρουσίασε την αναγκαιότητα για βιωσιμότητα των προορισμών που έχουν οδηγήσει την ΕΕ και τον ΠΟΤ να δημιουργήσουν πρότυπα δημιουργίας Παρατηρητηρίων και Φορέων Διαχείρισης Προορισμού με βάση τη διεθνή εμπειρία 20 και πλέον χρόνων.
Παράλληλα, παρουσιάστηκαν τα πρώτα αποτελέσματα όπως προέκυψαν από την μελέτη που η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου είχε αναθέσει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και δείχνουν από τη μια μεριά τη θέση της Σαντορίνης στο τουριστικό στερέωμα της χώρας και από την άλλη πλευρά τη σοβαρή έλλειψη των απαραίτητων δεδομένων για τον σχεδιασμό της διαχείρισης και προβολής του προορισμού τόσο από την πλευρά του Δήμου όσο και των επιχειρήσεων.
Ολοκληρώνοντας, παρουσιάστηκε το προτεινόμενο πλαίσιο του συστήματος διαχείρισης και προβολής του προορισμού το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τη διεθνή πρακτική και αξιοποιώντας όλες τις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα από συλλογικούς φορείς και ιδιώτες για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων, την ανάδειξη της ελληνικής-τοπικής παραγωγής αλλά και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της Σαντορίνης (π.χ. Ελληνικό Πρωινό, Aegean Cuisine, τοπική γαστρονομία, μονοπάτια φύσης και πολιτισμού, παραδοσιακή αρχιτεκτονική, ηλεκτρονικές πλατφόρμες κ.λπ.), υπογραμμίζοντας ότι θα αποτελεί ένα πλαίσιο που θα υποστηρίζει την συνεχή αυτοβελτίωση όλων και ειδικά των μικρών επιχειρήσεων.
Στη συνέχεια, ο καθηγητής κ. Πάρις Τσάρτας ανέλαβε να συντονίσει τη συζήτηση που είχε ως στόχο τη καταγραφή των απόψεων των παρευρισκόμενων ώστε να ληφθούν υπόψη στη διαδικασία εξειδίκευσης των προτάσεων, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα win-win system που θα βασίζεται στην συνεργασία δημόσιου τομέα και ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Κοινή συνισταμένη όλων, η προυπόθεση για να προχωρήσει και να δουλέψει ένα τέτοιο εγχείρημα να υπάρξει συνεργασία όλων των φορέων και επαγγελματιών, με κοινό στόχο την καλύτερη καταγραφή και διαχείριση των δεδομένων του νησιού.
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.