Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαEuromonitor International: Σε άνθηση η χρήση εργαλείων AI για τον προγραμματισμό των ταξιδιών
Τεχνολογία

Euromonitor International: Σε άνθηση η χρήση εργαλείων AI για τον προγραμματισμό των ταξιδιών

Το ChatGPT έπεσε κατακλυσμιαία στα ταξίδια και τον κόσμο, λένε οι ειδικοί στην ταξιδιωτική έρευνα από το Euromonitor International. Το 97,8% των ταξιδιωτικών στελεχών αναμένουν ότι η AI θα έχει αντίκτυπο στον κλάδο τους.

Ο αριθμός των ταξιδιωτών που χρησιμοποιούν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) όπως το ChatGPT για τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους πρόκειται να εκτοξευθεί, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Euromonitor International.

Η τεράστια αυτή αύξηση μπορεί να περιοριστεί στην ευκολία και την προσβασιμότητα 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, λέει η Caroline Bremner, Επικεφαλής Έρευνας Ταξιδιών & Τουρισμού στο Euromonitor International. Οι ταξιδιώτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης από διάφορες συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των smartphones και των υπολογιστών, ανά πάσα στιγμή και από οπουδήποτε με σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Ένα συντριπτικό ποσοστό 97,8% των ταξιδιωτικών στελεχών δήλωσε στην έρευνα “Voice of the Industry: Travel Survey” του Euromonitor International ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα έχει αντίκτυπο τα επόμενα πέντε χρόνια.

Η AI μπορεί να διαταράξει τον (ήδη εξαιρετικά ψηφιοποιημένο) κλάδο των ταξιδιωτικών κρατήσεων

«Το ChatGPT κατακλύζει τα ταξίδια και τον κόσμο. Με τα ταξίδια να είναι εξαιρετικά ψηφιοποιημένα, όταν το 66% όλων των κρατήσεων πραγματοποιούνται μέσω Διαδικτύου το 2023 και τα κινητά να αντιπροσωπεύουν το 35% του συνόλου των διαδικτυακών πωλήσεων, η διατάραξη από την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ήδη εδώ», σχολίασε η Bremner.

Η ταξιδιωτική βιομηχανία προσαρμόζεται ήδη. Η Expedia ανακοίνωσε τον Απρίλιο του 2023 τη συνεργασία της με την OpenAI, προσφέροντας προγραμματισμό ταξιδιών εντός εφαρμογής που υποστηρίζεται από το ChatGPT για iOS, ενώ προσφέρει και ένα plug-in για τους χρήστες του ChatGPT Plus. Η εμπειρία Expedia ChatGPT παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις, λειτουργώντας σαν εικονικός βοηθός ταξιδιού, παρέχοντας σχετικά αποτελέσματα για ξενοδοχεία και τι μπορεί κάποιος να κάνει στον προορισμό.

Το Kayak και το OpenTable της Booking Holding ανακοίνωσαν επίσης ChatGPT plug-ins. Άλλες ταξιδιωτικές μάρκες όπως το TripAdvisor, το GetYourGuide και το Klook ακολούθησαν το παράδειγμά τους. Το Trip.com ενσωμάτωσε το ChatGPT στο TripGen, το νέο chatbot AI που κυκλοφόρησε και που παρέχει βοήθεια σε πραγματικό χρόνο, προγραμματισμό δρομολογίων και συμβουλές κράτησης στο στάδιο πριν το ταξίδι. Εν τω μεταξύ, τα ξενοδοχεία και οι αεροπορικές εταιρείες στρέφονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη για την εξυπηρέτηση πελατών, ενώ αυτοματοποιούν τις απλές εργασίες.

Θα ακολουθήσει αναπόφευκτα περισσότερη ενοποίηση, έτσι ώστε τελικά ο προγραμματισμός του ταξιδιού στα στάδια κράτησης να συνδυάζεται απρόσκοπτα, ανάλογα με την πρόσβαση στη λειτουργία κρατήσεων σε πραγματικό χρόνο. Το “Generative AI” βρίσκεται μόνο στην αρχή του, δίνοντας στους καταναλωτές αυτό που η Airbnb αποκάλεσε «the ultimate concierge».

Η πρόσβαση της AI σε «δεδομένα σε πραγματικό χρόνο» αλλάζει το παιχνίδι

Η Bremner είπε: «Η πορεία της υιοθέτησης της Τεχνητής Νοημοσύνης δε θα κυλήσει εντελώς ομαλά, καθώς υπάρχουν μεγάλες ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο των καταναλωτών, με χώρες όπως η Ιταλία να απαγορεύουν προσωρινά το ChatGPT. Υπάρχουν επίσης ανησυχίες σχετικά με μεγάλα γλωσσικά μοντέλα που εξαρτώνται από ξεπερασμένες γνώσεις διαδικτύου, με καθυστέρηση δύο ετών στην περίπτωση του ChatGPT, χωρίς πρόσβαση σε τρέχοντα γεγονότα ή πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Ωστόσο, η πρόσβαση σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο έχει ενεργοποιηθεί χάρη σε ένα νέο plug-in, με τη μηχανή αναζήτησης Microsoft Bing.

«Οι κίνδυνοι ενίσχυσης της παραπληροφόρησης, της μεροληψίας και της ανισότητας είναι πάρα πολύ πραγματικοί. Η ασφάλεια των καταναλωτών πρέπει να είναι υψίστης σημασίας. Ηγέτες στον τεχνολογικό κλάδο, όπως ο Elon Musk ζήτησαν πρόσφατα μια παύση στην ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης για να αποφευχθούν οι κίνδυνοι για την ανθρωπότητα, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής εξαφάνισης από την Υπερνοημοσύνη (superintelligence), δηλώνοντας ότι η κούρσα της AI ήταν εκτός ελέγχου και χρειαζόταν χρόνος για να μπορέσουν οι πολιτικές των κυβερνήσεων να καλύψουν τη διαφορά.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες αντιμετώπισαν μαζική αναστάτωση λόγω της αύξησης των διαδικτυακών ταξιδιών πριν από τρεις δεκαετίες, που οδήγησε σε μαζικό κλείσιμο καταστημάτων και απώλεια θέσεων εργασίας. Τώρα, ο τομέας είναι ώριμος για περισσότερες ανακατατάξεις, καθώς η νέα μορφή AI επιταχύνει την αυτοματοποίηση των εργασιών σε κάθε στάδιο της διαδρομής του πελάτη, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι. Με τη Microsoft να σχεδιάζει να την ενσωματώσει στο λογισμικό Microsoft 365 Copilot, θα γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη στην καθημερινή ζωή και την εργασία των καταναλωτών, είτε μας αρέσει είτε όχι.

Όπως και πριν, οι ταξιδιωτικές μάρκες θα μπουν ομαλά σε αυτήν τη νέα φάση του ψηφιακού μετασχηματισμού με προσέγγιση δοκιμής και μάθησης. Ωστόσο, μόνο εκείνοι που τελικά τιμούν την ανθρώπινη “πινελιά” του ταξιδιού και της φιλοξενίας θα ευδοκιμήσουν».

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024