Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΟΛΘ: Βασική επιδίωξη είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να καθιερωθεί ως smart port
Συνέδρια

ΟΛΘ: Βασική επιδίωξη είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να καθιερωθεί ως smart port

Liagkos
Ο κ. Αθανάσιος Λιάγκος, Εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ., Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ΑΕ.

Το 2023 οι επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων αριθμούν 69 από 14 διαφορετικές εταιρείες και 20 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, από τα οποία το 50% θα είναι αφίξεις homeporting.

Όλα τα προαπαιτούμενα χαρακτηριστικά για την περαιτέρω ανάπτυξης της περιφερειακής συνεργασίας με άξονα τη συνδεσιμότητα έχει η χώρα μας, αλλά ειδικότερα η Θεσσαλονίκη για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που εκτός της οικονομικής στόχευσης έχει ιδιάζουσα σημασία για την γεωστρατηγική διάσταση, ιδιαίτερα στις μέρες. Αυτή είναι και η πρώτη κοινή διαπίστωση των τριών ομιλητών που άνοιξαν τις εργασίες του πρώτου διεθνούς συνεδρίου, Southeast Europe Connectivity Forum (SECF), το οποίο πραγματοποιείται από 31 Οκτωβρίου έως 1η Νοεμβρίου 2023 στη Θεσσαλονίκη υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδος.

Ανοίγοντας επίσημα το συνέδριο ο κ. Αθανάσιος Λιάγκος, εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, αναφέρθηκε όπως είπε “στην προσήλωση στην εκτέλεση όχι μόνο των Υποχρεωτικών Επενδύσεων, αλλά και πρόσθετων πέραν αυτών, συνολικού ύψους 67.610 εκατ.  ευρώ”. Από το Μάρτιο του 2018, ημερομηνία της ιδιωτικοποίησης του λιμένα της Θεσσαλονίκης, έως σήμερα:

  • Ο κύκλος εργασιών του ομίλου αυξήθηκε κατά 52%.
  • Το τίμημα παραχώρησης πολλαπλασιάστηκε 2,6 φορές.
  • Η δύναμη του προσωπικού ανέρχεται σε 488 εργαζόμενους, ενώ ο αριθμός του προσωπικού αυξήθηκε κατά 47,43%.
  • Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών έχουν γίνει σε 347 νέες προσλήψεις εργαζομένων για την κάλυψη νέων θέσεων εργασίας, αλλά και όσων συνταξιοδοτήθηκαν και έχουν εκπαιδευτεί μέχρι σήμερα 142 ασκούμενοις.

Τόνισε επίσης πως “για το 2023 αναμένουμε αύξηση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε σχέση με το 2022, με επιβεβαιωμένες αφίξεις να αριθμούν 69 από 14 διαφορετικές εταιρείες και 20 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, από τα οποία το 50% θα είναι αφίξεις homeporting. Το 2023 εγκαινιάζουμε το νέο Επιβατικό Σταθμό, τον Ιανουάριο του 2022 υπογράψαμε Σύμφωνο Συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ (SCZone), με σκοπό την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου, τον Ιούλιο του 2023 υπογράψαμε συνεργασία με την Ashdod Port Company Ltd., την εταιρεία διαχείρισης του λιμένα του Ashdod, στο Ισραήλ. Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι επιδίωξή μας είναι να καθιερώσουμε τον Λιμένα Θεσσαλονίκης ως ένα smart port, που ενσωματώνει πλήρως τα κριτήρια ESG στις δραστηριότητές του και να συμβάλλουμε ενεργά στην εξέλιξη της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και τη δημιουργία σημαντικής προστιθέμενης αξίας για την οικονομία και την κοινωνία”.

Ο Γιάννης Θωμάτος, Managing Partner της Tsomokos Communications υπογράμμισε τη μεγάλη σημασία που έχει συνολικά η περιφερειακή συνεργασία και κατ’επέκταση η συνδεσιμότητα που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Όπως είπε, η Θεσσαλονίκης εξ ορισμού αποτελεί τον πυλώνα για τα παραπάνω και φυσικά γι’αυτό εξάλλου επιλέχθηκε για την πραγματοποίηση του πρώτου διεθνούς συνεδρίου. Σύμφωνα με τον ίδιο «ευελπιστούμε να γίνει θεσμός».

Ο κ. Θωμάτος επισήμανε πως όλα αυτά που συζητάμε σήμερα εδώ στη Θεσσαλονίκη, «αποκτούν εκτός της οικονομικής ανάπτυξης, ιδιαίτερη σημασία, για την ευρύτερη περιοχή, ειδικά σε ότι αφορά την γεωστρατηγική διάσταση, μετά και τα γεγονότα στην Ουκρανία, την κλιματική αλλαγή, που πλέον όλοι συζητάμε κι αναζητούμε λύσεις». Σύμφωνα με τον κ. Θωμάτο η επιλογή της Θεσσαλονίκης μόνο τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί, αφού εκτός της στρατηγική γεωγραφικής της θέσης, παρέχει τη δυνατότητα ανάπτυξη των υποδομών για να προχωρήσουν να αναπτύξουν περισσότερο την περιφερειακή συνεργασία και κατ’ επέκταση την συνδεσιμότητα”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024