Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑποτελέσματα έρευνας για την ικανοποίηση πελατών ξενοδοχείων Αττικής
38η Ετήσια Γενική Συνέλευση ΕΞΑ-Α

Αποτελέσματα έρευνας για την ικανοποίηση πελατών ξενοδοχείων Αττικής

Τα θετικά αποτελέσματα του 2006 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, αλλά και τα χρόνια προβλήματα που αποτελούν τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη του προορισμού και ζητούν άμεση επίλυση, ήταν οι […]

Τα θετικά αποτελέσματα του 2006 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, αλλά και τα χρόνια προβλήματα που αποτελούν τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη του προορισμού και ζητούν άμεση επίλυση, ήταν οι δύο βασικοί άξονες στους οποίους εστίασε<...>την προσοχή της η 38η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής (ΕΞΑ-Α), αλλά και ο Απολογισμός Δράσεων του Δ.Σ της Ένωσης. Η Γεν. Συνέλευση, η οποία πραγματοποιήθηκε χτες, Τετάρτη 7 Νοεμβρίου, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, με την συμμετοχή τόσο των μελών της, όσο και του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κ. `Αρη Σπηλιωτόπουλου, του δημάρχου της Αθήνας κ. Νικήτα Κακλαμάνη, και βασικών εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, της τοπικής αυτοδιοίκησης και φορέων του τουρισμού, κατέγραψε με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο, σημαντικά προβλήματα, αλλά και αντίστοιχες προτάσεις επίλυσής τους, που αφορούν όχι μόνο στην Αθήνα – Αττική, αλλά και τους λοιπούς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς, καθώς έγιναν αναφορές σε γενικότερα θέματα τουριστικής πολιτικής και στρατηγικής.

Πιο συγκεκριμένα, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η θετική πορεία του 2006 για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία, (αύξηση των διανυκτερεύσεων και των τιμών κατά 10% και 2,6% αντίστοιχα), αν και αποτελεί ένα γεγονός που σηματοδοτεί τη δυναμική και τις δυνατότητες του προορισμού, δεν πρέπει να μας καθησυχάζει: Η έλλειψη εξειδικευμένης και στοχευμένης προβολής, η απουσία DMO (destination management organization) -ή αλλιώς, «Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού»- η ανεπάρκεια σε δημόσιες υποδομές και υπηρεσίες, η έλλειψη Συνεδριακού Κέντρου (και CVB), αλλά και το χαμηλού επιπέδου αστικό περιβάλλον, τορπιλίζει τις όποιες προσπάθειες και αποδυναμώνει σε βάθος χρόνου και σε σημαντικό βαθμό, τις όποιες επιτυχίες.

Τα παραπάνω, αποτελούν σημεία που -εμμέσως- καυτηριάζονται και από τα αποτελέσματα της έρευνας περί «Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής», τα οποία παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της Συνέλευσης από την εταιρία Συμβούλων GBR Consulting. Η συγκεκριμένη (ετήσια) έρευνα, είναι η τρίτη κατά σειρά και εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης και συστηματικής προσπάθειας της ΕΞΑ-Α για συγκέντρωση χρήσιμων στοιχείων που αφορούν στην ανάπτυξη του τουρισμού της Αθήνας- Αττικής.

Το κύριο συμπέρασμα ήταν πως υπάρχουν ενθαρρυντικά σημάδια, (σημαντικός αριθμός νέων επισκεπτών στην Αθήνα, βελτίωση στην ικανοποίηση από τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και τις εγκαταστάσεις εστιατορίων και καταστημάτων, βελτίωση της σχέσης Τιμής – Ποιότητας ή «Value for Money» για τα ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταστήματα και cafe, σημαντική αύξηση του ποσοστού των τουριστών που προτίθενται να επιστρέψουν στην Αθήνα ή και να τη συστήσουν σε κάποιο γνωστό τους), αλλά υπάρχουν και πολλά περιθώρια βελτίωσης, που θα επιτευχθούν καλύτερα με στοχευμένες ενέργειες. Η όποια ανάπτυξη του τουρισμού της Αθήνας, αν και ενθαρρυντική, δεν είναι ανάλογη προς τις δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις που έγιναν, αλλά ούτε και προς τη θετική εικόνα που δημιούργησαν για την Αθήνα οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004. Ενδεικτικά, αναφέρεται η πολύ χειρότερη αξιολόγηση που έδωσαν οι τουρίστες business σε σχέση με τους τουρίστες αναψυχής για τη «Συμπεριφορά των Αθηναίων», τις «Πληροφορίες για Εκδηλώσεις», την «Ασφάλεια στην Πόλη» και στα θέματα καθημερινής «Ποιότητας Ζωής» (Καθαριότητα, Πλατείες-Πεζοδρόμια, Πάρκα-Πράσινο, Ρύπανση).

Συνεργασία ΕΞΑ-Α με το «Χαμόγελο του Παιδιού»

Η ΕΞΑ-Α, στην προσπάθειά της να λειτουργήσει ως αρωγός σε σημαντικά κοινωνικά θέματα, ξεκινάει μια πρωτοποριακή στο είδος της συνεργασία, με την Ανθρωπιστική Οργάνωση «Χαμόγελο του Παιδιού». Η συνεργασία αυτή, σε πρώτο στάδιο, αφορά στην συμμετοχή των ξενοδοχείων στην διαδικασία του «Amber Alert» (μια δημοσιοποιημένη ανακοίνωση μέσω των συνεργαζόμενων φορέων και μέσων) που θα αποστέλλεται με συχνότητα κατά μέσο όρο 5-10 φορές τον χρόνο στην ΕΞΑΑ, από το «Χαμόγελο του Παιδιού». Πρόκειται για την ανακοίνωση της εξαφάνισης ενός παιδιού έως 14 ετών. Οι ξενοδόχοι από την πλευρά τους, μόλις λάβουν το σχετικό e-mail, αναλαμβάνουν να αναρτήσουν μια συγκεκριμένη σελίδα αναζήτησης σε κοινόχρηστο χώρο (π.χ reception), ώστε να συμμετέχουν στην κινητοποίηση των πρώτων 24, 48 έως και 72 ωρών, που είναι και οι κρισιμότερες για την εύρεση του εξαφανισθέντος παιδιού.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024