Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςETC: Συγκρατημένοι πλέον στα έξοδά τους οι ταξιδιώτες μακρινών αποστάσεων στην Ευρώπη
Τάσεις

ETC: Συγκρατημένοι πλέον στα έξοδά τους οι ταξιδιώτες μακρινών αποστάσεων στην Ευρώπη

Η Ευρώπη παραμένει ελκυστική για τους long–haul ταξιδιώτες. Ωστόσο, λαμβάνεται πλέον σημαντικά υπόψιν το κόστος των εμπειριών που προσφέρονται στον προορισμό.

Η καλοκαιρινή σεζόν έχει ανοίξει και επίσημα σε όλες τις χώρες του βόριου ημισφαιρίου και οι προκρατήσεις είναι πιο ενθαρρυντικές από ποτέ. Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα Long-Haul Travel Barometer (LHTB) 2/2023 της ETC, πάνω από το 50% των ερωτηθέντων στην Κίνα, τη Βραζιλία, την Αυστραλία, τον Καναδά και τις ΗΠΑ εξέφρασαν αισιοδοξία για τα διηπειρωτικά ταξίδια.

Μεταξύ αυτών, η Ευρώπη παραμένει κορυφαία επιλογή για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων την περίοδο Μαΐου – Αυγούστου 2023. Σχεδόν οι μισοί από αυτούς που σχεδιάζουν να επισκεφθούν τη Γηραιά Ήπειρο είναι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες, υποδεικνύοντας την ικανότητα της Ευρώπης να καλλιεργεί θετική φήμη, να ικανοποιεί τους ταξιδιώτες και να τους δελεάζει να επιστρέψουν.

Ωστόσο, η πληθωριστικές τάσεις επηρεάζουν σημαντικά τους ταξιδιώτες, με το 32% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι θα επιλέξουν το επόμενο ευρωπαϊκό προορισμό για τις διακοπές τους με βάση το κόστος των εμπειριών που προσφέρονται στον προορισμό.

Σχολιάζοντας τη δημοσίευση του LHTB 2/2023, ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: «Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε τις αγορές LongHaul να ανακάμπτουν αργά αλλά σταθερά, με την Κίνα επιτέλους ανοιχτή στον κόσμο. Ωστόσο, η Ευρώπη πρέπει να είναι επιφυλακτική, διότι ο κλάδος αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις, όπως ο πληθωρισμός και το αυξημένο κόστος ζωής. Ταυτόχρονα, δεν πρέπει να παραιτηθούμε από τις δεσμεύσεις για βιωσιμότητα. Η ενημέρωση των ταξιδιωτών για πιο υπεύθυνες ταξιδιωτικές επιλογές στην Ευρώπη θα πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τους ευρωπαϊκούς προορισμούς και τις επιχειρήσεις».

Οι Κινέζοι και οι Βραζιλιάνοι ταξιδιώτες είναι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν στην Ευρώπη

Η Κίνα και η Βραζιλία είναι οι δύο αγορές με την υψηλότερη πρόθεση να ταξιδέψουν στην Ευρώπη φέτος το καλοκαίρι. Στην Κίνα, το 73% των ερωτηθέντων ελπίζει να επισκεφθεί την περιοχή σύντομα. Από αυτούς τους ταξιδιώτες, περίπου το 52% επέδειξαν ισχυρή βεβαιότητα για την υλοποίηση των σχεδίων τους. Στη Βραζιλία, το 52% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να επισκεφθεί την Ευρώπη τους επόμενους μήνες, εκ των οποίων το 32% εξέφρασε μεγάλη πιθανότητα.

Στην Αυστραλία, τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες, το ταξιδιωτικό συναίσθημα είναι σχετικά παρόμοιο, με το 38%, το 37% και το 36% των ερωτηθέντων, αντίστοιχα, να σκοπεύουν να επισκεφθούν την Ευρώπη μεταξύ Μαΐου – Αυγούστου 2023. Το θετικό συναίσθημα οφείλεται κυρίως σε άτομα ηλικίας κάτω των 50.

Η Ιαπωνία παρουσιάζει την πιο αδύναμη ταξιδιωτική πρόθεση, με μόνο το 26% των ερωτηθέντων που ερωτήθηκαν να σχεδιάζουν να ταξιδέψουν εκτός της Ανατολικής Ασίας και μόνο το 15% από αυτούς να σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη.

Ύψιστης σημασίας η εύρεση οικονομικών προορισμών

Η σχέση ποιότητας/τιμής έχει παγιωθεί ως βασικό κριτήριο για τους ταξιδιώτες, καθώς σταθμίζουν τις επιλογές τους στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, το κόστος των τοπικών τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών έχει αυξηθεί κατά 10% σε σύγκριση με τα καλοκαίρια του 2021 και του 2022. Τα τρία κορυφαία κριτήρια για την επιλογή προορισμού είναι πλέον η ασφάλεια (39%), οι τουριστικές εγκαταστάσεις (35%) και οι προσιτές τιμές των ταξιδιωτικών υπηρεσιών (32%).

Η μείωση των εξόδων αγορών (37%) είναι η Νο1 προτεραιότητα στον προϋπολογισμό για τους ταξιδιώτες στο εξωτερικό. Οι επισκέπτες των διακοπών μειώνουν επίσης τις τιμές κάνοντας κράτηση για πακέτα all-inclusive (30%), χρησιμοποιώντας προγράμματα επιβράβευσης και κρατώντας φθηνότερα καταλύματα (30%), καθώς και τρώγοντας σε λιγότερο ακριβά εστιατόρια ή επιλέγοντας για self-catering επιχειρήσεις (26% ).

Οι καιρικές συνθήκες αποκτούν εξέχουσα θέση στην επιλογή προορισμού

Η παρουσία διεθνούς φήμης αξιοθέατων (29%) εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο για τους επισκέπτες μεγάλων αποστάσεων κατά την επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού. Ωστόσο, η σημασία του είναι πλέον εφάμιλλη με τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες (30%). Αυτό υποδηλώνει μια αυξανόμενη ευαισθητοποίηση μεταξύ των ταξιδιωτών για τους περιορισμούς που επιβάλλουν οι ακραίες καιρικές συνθήκες.

Με μια αυξανόμενη εστίαση στη βιωσιμότητα, η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 21% των ερωτηθέντων δίνει προτεραιότητα σε προορισμούς που προστατεύουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά τους. Ωστόσο, μόνο το 15% θεωρεί σημαντική την επίσκεψη σε λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς, γεγονός που δείχνει μια κάπως αμφιλεγόμενη αντίληψη.

ETC_Long-Haul-Travel-Barometer-2_2023

TraveldailyNews Greece & Cyprus | + Άρθρα

Στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης, δημοσιογράφος σε καθημερινές e-εφημερίδες και απόφοιτη του τμήματος δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024