Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΚαλλιόπη Βέττα: Χαμένη στις… αναρμοδιότητες η κυβέρνηση της ΝΔ για την προστασία του Ναυαγίου της Ζακύνθου
Τουριστική πολιτική

Καλλιόπη Βέττα: Χαμένη στις… αναρμοδιότητες η κυβέρνηση της ΝΔ για την προστασία του Ναυαγίου της Ζακύνθου

Kalliopi-Vetta

Η κυβέρνηση δείχνει αδιαφορία για τη σωτηρία του Ναυαγίου Ζακύνθου, με τους αρμόδιους υπουργούς να αποφεύγουν ουσιαστικές απαντήσεις, ενώ η συντήρηση του πλοίου φαίνεται να χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για εκποίηση τουριστικού πλούτου.

Αποκαλυπτικές της αδιαφορίας της κυβέρνησης για τη σωτηρία του «Ναυαγίου της Ζακύνθου» είναι οι απαντήσεις αλλά και οι σιωπές των αρμόδιων υπουργών Οικονομικών, Ναυτιλίας και Τουρισμού στη σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση που κατέθεσε η Βουλευτής Κοζάνης και Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Καλλιόπη Βέττα.

“Επιβεβαιώθηκαν περίτρανα οι καταγγελίες μας“, τονίζει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ “ότι η σωτηρία του πλοίου αυτού αποτέλεσε για κάποιους τον «δούρειο ίππο» για την υφαρπαγή αιγιαλού, παραλίας και 14.500 στρ. της περιοχής των ορεινών πάνω από την παραλία του Ναυαγίου. Μια παράνομη αγοραπωλησία περιοχής που περιλαμβάνει ναούς, μοναστήρια, αιγιαλούς, παραλίες, ρέματα και δημόσιους δρόμους, βάζοντας χέρι πέραν όλων των άλλων και στην περιουσία διακοσίων οικογενειών, φτωχών χωρικών της ορεινής Ζακύνθου, για την οποία έχει επιληφθεί η ποινική δικαιοσύνη.

Επιβεβαιώθηκε ότι οι όποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες ελήφθησαν από την κυβέρνηση της ΝΔ, δεν ήταν τίποτα άλλο από μια ακόμη προσπάθειά της να εκποιήσει τον τουριστικό πλούτο της χώρας. Η επιτακτική ανάγκη για τη συντήρηση του πλοίου αποτέλεσε δυστυχώς για την κυβέρνηση το πρόσχημα και το «όχημα» για να κάμψει τις ισχυρές αντιδράσεις μας και αυτές της τοπικής κοινωνίας και της Εκκλησίας και για να απαξιώσει τις τοπικές αρχές, προκειμένου να εξυπηρετήσει αλλότρια επιχειρηματικά συμφέροντα .

Παρα τα συγκεκριμένα ερωτήματα που τέθηκαν με την ερώτηση της Κ. Βέττα προς τα αρμόδια υπουργεία, σχετικά με τη νομική και ιδιοκτησιακή κατάσταση του συγκεκριμένου πλοίου, το μεν Υπουργείο Οικονομικών απάντησε ότι «θα σας απαντήσει το συνερωτώμενο Υπουργείο Τουρισμού» (!), το δε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δήλωσε ότι «τα διαλαμβανόμενα στην εν θέματι ερώτηση για το Ναυάγιο Ζακύνθου εκφεύγουν των αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών του».

Είναι άξια απορίας η ελαφρότητα με την οποία το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αποποιείται των ευθυνών του για το τι ανήκει και τι δεν ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο, παραπέμποντας μάλιστα στο Υπουργείο Τουρισμού και όχι, έστω, στο συνερωτώμενο Υπουργείο Ναυτιλίας, στο οποίο ανήκει η αρμοδιότητα για την τήρηση των νηολογίων και των ναυτικών υποθηκοφυλακείων. Άφωνους μας αφήνει και η (μη) απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που δήλωσε αναρμοδιότητα. Αν τα ιδιοκτησιακα δικαιώματα επί των πλοίων εκφεύγουν της αρμοδιότητάς του, τότε o τομέας νηολογίων και ναυτικών υποθηκοφυλακίων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά σε ποιο Υπουργείο ανήκει;

Τέλος, το Υπουργείο Τουρισμού δεν απαντά στα συγκεκριμένα ερωτήματα, ενώ αποφεύγει και οποιαδήποτε αναφορά στη νομική και ιδιοκτησιακή κατάσταση του πλοίου. Παραπέμπει, δε, για τα ζητήματα προστασίας της περιοχής στους τοπικούς φορείς και στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Προστασίας, χαρακτηρίζοντας πλέον αυτό ως επισπεύδον Υπουργείο!

Επομένως, κανείς Υπουργός δεν γνωρίζει τίποτα και μάλλον κανείς δεν προτίθεται να κάνει τίποτα σε αυτή τη διελκυστίνδα των ευθυνών. Ταυτόχρονα, όλοι μαζί προσποιούνται ότι δεν γνωρίζουν τη δυσκολία επέμβασης στο σκαρί του πλοίου, εξαιτίας του αμφιλεγόμενου ιδιοκτησιακού του καθεστώτος. Προς τι οι κούφιες εξαγγελίες λοιπόν, για δήθεν συντήρηση και προστασία του «Ναυαγίου», όταν όλοι δηλώνουν αναρμόδιοι;

Αλήθεια, δεν γνωρίζει κανείς «αρμόδιος» Υπουργός ότι μέχρι σήμερα εμποδίζονται τοπικοί και επιστημονικοί φορείς να επέμβουν στον σκελετό του πλοίου από τους φερόμενους “ιδιοκτήτες” του πλοίου; Δεν γνωρίζει κανείς ότι για να γίνουν οι αναγκαίες επεμβάσεις συντήρησης και προστασίας από τους φορείς θα πρέπει να έχει διασφαλιστεί η εν λόγω πρόσβαση με τη συνδρομή και τη βούληση της Πολιτείας;

Το Ναυάγιο της Ζακύνθου αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα για το πως μεθοδεύεται το ξεπούλημα της Δημόσιας περιουσίας στα ιδιωτικά συμφέροντα. Η Κυβέρνηση αφήνει απροστάτευτο έναν ακόμα δημοφιλή προορισμό, αδιαφορώντας για την τοπική κοινωνία και τα αιτήματά της.”

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024