Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΕρώτηση προς Κεφαλογιάννη για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σύμης
Βουλευτές ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Ερώτηση προς Κεφαλογιάννη για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σύμης

“Ο τρόπος με τον οποίο η παρούσα Κυβέρνηση χειρίστηκε τα θέματα της Ακτοπλοΐας, όπως η απελευθέρωση των εισιτηρίων, η απελευθέρωση των δρομολογίων και η κατάργηση του ορίου ηλικίας των πλοίων […]

“Ο τρόπος με τον οποίο η παρούσα Κυβέρνηση χειρίστηκε τα θέματα της Ακτοπλοΐας, όπως η απελευθέρωση των εισιτηρίων, η απελευθέρωση των δρομολογίων και η κατάργηση του ορίου ηλικίας των πλοίων της Ακτοπλοΐας, αλλά και η απροθυμία<…>των ακτοπλόων – παρά την ικανοποίηση του συνόλου σχεδόν των αιτημάτων τους – για δρομολόγηση των πλοίων τους με πολυετείς συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, αποσυντόνισαν το εθνικό δίκτυο ακτοπλοϊκών συνδέσεων, καταδεικνύοντας και την αδυναμία του ΥΕΝ για ρύθμιση των δρομολογίων, γεγονός που βάσιμα έχει προκαλέσει ανησυχία στους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας, αγανάκτηση σε ταξιδιώτες και επαγγελματίες και την οργή φορέων και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο Αιγαίο, ενόψει και της τρέχουσας θερινής περιόδου”. Ανέφεραν σε ερώτηση τους προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη, οι βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ.κ. Διαμαντίδης Ιωάννης, Ρήγας Παναγιώτης, Παρασκευάς Ιωάννης και Καϊσερλης Κωνσταντίνος, αναφορικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σύμης.

Οι διαμαρτυρίες από τις Κυκλάδες, την Κύθνο, την Σέριφο, την Σίφνο και την Κίμωλο κ.λ.π. που – εκτός των άλλων – αντιμετώπισαν και προβλήματα τροφοδοσίας, δεν φαίνεται να ελήφθησαν σοβαρά υπόψη από τους αρμόδιους Υπουργούς οι οποίοι αρκούνται στις εξαγγελίες για δρομολόγηση υδροπλάνων και μάλιστα σε γραμμές «φιλέτα» που ήδη έχουν πλήρη κάλυψη. Εξίσου αδιάφορα όμως, πρόσθεσαν, φαίνεται ν’ αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση και τις κραυγές αγωνίας από τα μικρά νησιά της Δωδεκανήσου, όπως αυτό της Σύμης που βρίσκεται πολύ κοντά στις Τουρκικές ακτές και που για πρώτη χρονιά έχει μείνει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά και θα εξυπηρετείται μέσω Ρόδου, γεγονός που μεγαλώνει το συνολικό χρόνο του ταξιδιού κατά πολλές ώρες και μετά βεβαιότητος θ’ αποτελέσει σοβαρό οικονομικό πλήγμα για τους 3.500 χιλιάδες κατοίκους με την κατά 25% περίπου αύξηση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών και κατ’ επέκταση την αναμενόμενη μείωση της τουριστικής κίνησης.

Βάσει των παραπάνω, οι βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. έθεσαν τα ακόλουθα ερωτήματα στον κ. Κεφαλογιάννη, ζητώντας παράλληλα την κατάθεση των σχετικών εγγράφων:

  1. Θεωρεί το ΥΕΝ ότι ικανοποιούνται οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνιακές ανάγκες της Σύμης χωρίς απευθείας σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά;
  2. Σε τι ενέργειες προτίθεται να προβεί η Κυβέρνηση, για να ικανοποιηθεί το αίτημα των κατοίκων και της Δημοτικής Αρχής και ν’ αποφευχθεί η οικονομική καταστροφή της Σύμης από την πτώση της τουριστικής κίνησης;
  3. Με τις υφιστάμενες συνθήκες, προστατεύεται αποτελεσματικά το δημόσιο συμφέρον και η κοινωνική συνοχή της χώρας, όταν νησιά σαν την Σύμη, που βρίσκονται έγγιστα στη γειτονική Τουρκία, αποκόπτονται από τον ηπειρωτικό κορμό, το κέντρο και την πρωτεύουσα;
  4. Που οφείλεται η απροθυμία των εφοπλιστών για εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου και τι προτίθεται να πράξει το ΥΕΝ για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών του λιμανιού της Σύμης, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα υποδοχής μεγάλων και σύγχρονων πλοίων;
  5. Ισχύει η δωρεάν μεταφορά των κατοίκων και των εμπορευμάτων από την Ρόδο στη Σύμη, όπως ανακοινώθηκε από το ΥΕΝ, παρότι πρόκειται για ακριτικό νησί με περισσότερους από 1000 κατοίκους;
  6. Ισχύει η σχετική σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την άγονη γραμμή Πειραιάς, Αστυπάλαια, Λέρος Κάλυμνος, Κως, Νίσυρος, Τήλος, Σύμη και Ρόδο, την στιγμή που το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ για τεχνικούς λόγους δεν προσεγγίζει το Λιμάνι της Σύμης κατά την εκτέλεση του επιδοτούμενου δρομολογίου; Να κατατεθεί η σχετική σύμβαση μεταξύ του ΥΕΝ και της ναυτιλιακής εταιρείας “Blue Star Ferries”.
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024