Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗμερίδα με θέμα “Τουριστική Χάρτα – Κεντρική Μακεδονία”
Φάνη Πάλλη-Πετραλιά

Ημερίδα με θέμα “Τουριστική Χάρτα – Κεντρική Μακεδονία”

Η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Φάνη Πάλλη-Πετραλιά κήρυξε χθες το πρωί στη Θεσσαλονίκη τις εργασίες της ημερίδας με θέμα “Τουριστική Χάρτα – Κεντρική Μακεδονία” την οποία οργανώνει το υπουργείο Τουριστικής […]

Η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Φάνη Πάλλη-Πετραλιά κήρυξε χθες το πρωί στη Θεσσαλονίκη τις εργασίες της ημερίδας με θέμα “Τουριστική Χάρτα – Κεντρική Μακεδονία” την<...> οποία οργανώνει το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Σκοπός της δημιουργίας “Τουριστικής Χάρτας” στις περιφέρειες της χώρας είναι να αναδειχθεί ο τουρισμός σε πρώτη προτεραιότητα, να υπάρξει από όλες τις πλευρές συμφωνία για τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας σε όλο το εύρος της τουριστικής δραστηριότητας και κυρίως να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη συστηματική και αποτελεσματική συμμετοχή όλων των συντελεστών του τουρισμού στον κοινό, εθνικό στόχο της τουριστικής ανάπτυξης.

Η υλοποίηση των συμφωνιών στις περιφερειακές τουριστικές χάρτες θα συμβάλλει στην περαιτέρω αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, στην ενδυνάμωση των νέων μορφών τουρισμού που προωθεί η κάθε περιφέρεια, στη διασφάλιση της ποιότητας και στην επίτευξη του στόχου για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Η Τουριστική Χάρτα της Μακεδονίας θα αποτελέσει την εξειδίκευση για τη Μακεδονία και συγκεκριμένα σήμερα για την Κεντρική Μακεδονία, αυτού του μεγαλεπήβολου, φιλόξενου, αλλά και απόλυτα ρεαλιστικού και πραγματοποιήσιμου εθνικού σχεδίου για την τουριστική ανάπτυξη που ανακοινώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.
Η Τουριστική Χάρτα στο σύνολο της αποτελεί κύριο και αναπόσπαστο τμήμα του ευρύτερου σχεδίου ανάπτυξης της Ελλάδας και η Τουριστική Χάρτα της Κεντρικής Μακεδονίας πρόκειται να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για την πρόοδο και την ανάπτυξη για το μέλλον και την ευημερία ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας, αρκεί να πιστέψουμε όλοι στις αστείρευτες δυνατότητες της περιοχής, αρκεί να ξεπεράσουμε τις αγκυλώσεις του παρελθόντος, αρκεί να εργαστούμε με πρόγραμμα και αποφασιστικότητα.

“Ο τουρισμός είναι ένα στοίχημα που δεν κερδίζεται μόνο με τις αποφάσεις της Πολιτείας. Απαιτεί τη συνεργασία όλων, τον διάλογο, την ανταλλαγή απόψεων, την ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών. Η κυβέρνηση διακρίνεται από μία διαφορετική φιλοσοφία για την οικονομία, η οποία στηρίζεται στο σεβασμό προς την ελευθερία, την πρωτοβουλία και τις δυνατότητες του κάθε πολίτη να δημιουργήσει το μέλλον που θέλει. Η εφαρμογή αυτής της φιλοσοφίας είναι η κινητήρια δύναμη που αλλάζει σήμερα την Ελλάδα και δημιουργεί τους όρους και τις προϋποθέσεις για ένα μέλλον ανάπτυξης και ευημερίας για όλους. Αυτή η φιλοσοφία επεκτείνεται σε ολόκληρο το φάσμα της αναπτυξιακής δραστηριότητας και ασφαλώς και κυρίαρχα περιλαμβάνει τον τουρισμό. Αυτή η φιλοσοφία είναι απλή, καθώς συνδυάζει τη μείωση της κρατικής παρεμβατικότητας, το σκέλος της γραφειοκρατίας με την αύξηση της κρατικής ενίσχυσης στο σκέλος των επενδύσεων. Καταπολεμούμε τον κρατισμό, που τόσο έντονα φίμωσε και ανέστειλε την αναπτυξιακή δραστηριότητα στη χώρα μας τα τελευταία 25 χρόνια και ενισχύουμε τη φυσιογνωμία ενός ενεργού κράτους, που ανοίγει δρόμους στην ιδιωτική πρωτοβουλία, στηρίζει, διευκολύνει και ενισχύει τις επιχειρηματικές προσπάθειες. Η φιλοσοφία της κυβέρνησης, που εκφράζεται στον τουρισμό μέσα από μία διπλή πρωτοβουλία αύξησης κεφαλαίων και μείωσης γραφειοκρατίας. Ο αριθμός των επενδύσεων που εγκρίνονται, καθώς και τα συνολικά κεφάλαια, τα δημόσια και τα ιδιωτικά, που κατευθύνονται στον τουρισμό δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα μέλλον της ανάπτυξης και της ευημερίας.

Είναι βέβαιο ότι στη σημερινή Ελλάδα με εφαλτήριο την επιτυχημένη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, βρίσκεται σε εξέλιξη ένα νέο κύμα τουριστικής ανάπτυξης, το οποίο στηρίζεται στον εκσυγχρονισμό, στον εμπλουτισμό και τη μετεξέλιξη του μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης των τελευταίων 40 χρόνων. Σήμερα, λοιπόν, οικοδομούμε τους όρους και τις προϋποθέσεις για τον εμπλουτισμό και την μετεξέλιξη του μοντέλου αυτού σε ένα πολυεπίπεδο μοντέλο αναψυχής, διακοπών και ελεύθερου χρόνου, το οποίο θα έχει αναφορές σε τουριστικές δραστηριότητες 12μηνης διάρκειας. Δεύτερον, θα διακρίνεται σε ευρωπαϊκό και σε παγκόσμιο επίπεδο για την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας τουριστικής πολιτικής, που υλοποιούμε. Διαθέτουμε το σπάνιο συγκριτικό πλεονέκτημα να ζούμε σε μια χώρα που μπορεί να προσφέρει άρτιες υπηρεσίες και σε όλες τις μορφές του τουρισμού”, τόνισε η υπουργός στην ομιλία της.

“Η Ελλάδα είναι ίσως η μόνη χώρα στην Ευρώπη που μπορεί να συνδυάσει σε τέτοιο υψηλό επίπεδο παροχής υπηρεσιών τον θαλάσσιο με τον ορειβατικό τουρισμό, τον πολιτιστικό με τον θρησκευτικό, τον τουρισμό πόλης με τον αγροτουρισμό. Κατά συνέπεια ο στόχος μετατροπής της Ελλάδας σε έναν 12μηνο προορισμό δεν είναι ουτοπικός. Αντίθετα, μπορεί να επιτευχθεί μεσοπρόθεσμα, αν εργαστούμε με όραμα, αποφασιστικότητα και μέσα σε ένα πνεύμα απόλυτης συνεργασίας. Αυτή η πλήρης αξιοποίηση των μεγάλων δυνατοτήτων της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας μας είναι και η δική μας απάντηση σε όλες τις προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης, για την ανάπτυξη της περιφέρειας, για την προώθηση της απασχόλησης και της ευημερίας, για την πρόοδο και την ανάπτυξη της χώρας και κάθε περιοχής ξεχωριστά. Το τονίζω αυτό και είναι συγχρόνως και ένα στοίχημα που όλοι μαζί πρέπει το βάλουμε και όλοι μαζί να το κερδίσουμε, γιατί η τουριστική ανάπτυξη δεν είναι μόνο έργο της πολιτείας, είναι υπόθεση κάθε νομού, κάθε πόλης, κάθε κοινότητας, κάθε δήμου. Είναι υπόθεση όλων των επαγγελματιών και όλων των πολιτών. Η Τουριστική Ανάπτυξη χτίζεται από τη συμβολή όλων μας μέσα από έναν εποικοδομητικό διάλογο, μέσα από τη διαβούλευση, τη συμμετοχή και την ανάπτυξη συντονισμένων και κοινών δράσεων όλων των εμπλεκομένων φορέων. Και ακριβώς αυτή τη δέσμευση ερχόμαστε σήμερα να αναλάβουμε όλοι μαζί: η πολιτεία, αυτοδιοίκηση, φορείς, προκειμένου να θέσουμε τη Κεντρική Μακεδονία σε ένα νέο μέλλον τουριστικής ανάπτυξης και ευημερίας.

Η Τουριστική Χάρτα Κεντρικής Μακεδονίας αποσκοπεί στη διαμόρφωση ενιαίας, μακροπρόθεσμης στρατηγικής με κεντρικό άξονα τον τουρισμό και τη συστράτευση όλων των φορέων των παραγωγικών τάξεων και των δυνάμεων της κοινωνίας και της αγοράς. Ο βασικός λόγος είναι νομίζω προφανής.
Κανένας άλλος τομέας και καμία άλλη δραστηριότητα δεν συγκεντρώνει τόσο υψηλό βαθμό επιδράσεων σε όλο το πλέγμα του τοπικού, κοινωνικού, παραγωγικού και οικονομικού ιστού όσο ο τουρισμός.

Η ανάπτυξη της οικονομίας του επισκέπτη, όπως ευρύτερα αποκαλείται πλέον διεθνώς η τουριστική δραστηριότητα, ενισχύει άμεσα και έμμεσα μια μεγάλη ομάδα και μια σειρά άλλων κλάδων και τομέων από τις μεταφορές και τις κατασκευές μέχρι το εμπόριο και την αγροτική οικονομία, ενώ προσφέρει πολύτιμες επιλογές για την αντιμετώπιση σημαντικών προβλημάτων της εποχής μας, όπως είναι η ανεργία, η ερήμωση της υπαίθρου, η ανάγκη ενίσχυσης του εισοδήματος των τοπικών κοινωνιών και των πληθυσμιακών ομάδων.

Αυτή η συνθήκη που καλούμαστε σήμερα να συζητήσουμε βρίσκει πρόσφορο έδαφος εφαρμογής στην Κεντρική Μακεδονία, καθώς η περιφέρεια, στην οποία σήμερα βρισκόμαστε, έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια με άλματα στον τομέα της περιφερειακής πολιτικής και οργάνωσης με αποτέλεσμα να αναδειχθεί και ως η περιφέρεια του μέλλοντος στην Νότια Ευρώπη, στο διεθνή διαγωνισμό, που διοργάνωσε το περιοδικό FDI των Financial Times.

Η Κεντρική Μακεδονία είναι περιοχή κομβικής σημασίας στον τουριστικό χάρτη της Ελλάδας. Το μεγάλο ανάπτυγμα των ακτών καταλαμβάνουν 560 χμ. στη Χαλκιδική, 70 χμ στην Πιερία και άλλα τόσα στη Θεσσαλονίκη στήριξε και συνεχίζει να στηρίζει το παραδοσιακό μοντέλο και το πολύ δυνατό μας χαρτί άλλωστε του ήλιου και της θάλασσας. Σήμερα όμως οι συνισταμένες του διεθνούς τουριστικού περιβάλλοντος αλλάζουν με καταιγιστικούς ρυθμούς. Έχοντας ήδη πίσω της μερικά χρόνια εμπειρίας στον τομέα των νέων μορφών τουρισμού, των νέων μορφών που αναφέρθηκα, η Κεντρική Μακεδονία καλείται να ανταποκριθεί στο αίτημα για την περαιτέρω ανάπτυξης τους. Ο αγροτουρισμός, ο αθλητικός τουρισμός, ο συνεδριακός, ο ιαματικός, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο προσκηνυματικός τουρισμός, ο τουρισμός των πόλεων μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν τα πιο ισχυρά όπλα στις προσπάθειες της περιοχής να ανταποκριθεί σε αυτές τις σύγχρονες προκλήσεις αξιοποιώντας όλα τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.

Υπάρχουν 4 ισχυρά σημεία που διαφοροποιούν την περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας από κάθε άλλη περιφέρεια και αποτελούν τις πηγές της μεγάλης τουριστικής ανάπτυξης, πηγές που και θέλουμε, αλλά και που μπορούμε να αξιοποιήσουμε. Πρώτον το Aγιο Όρος αποτελεί τον ομφαλό της Ορθοδοξίας, αλλά και έναν από τους πλέον συμβολικούς τόπους λατρείας της Χριστιανικής Θρησκείας. Ταυτόχρονα σε όλη την Κεντρική Μακεδονία υπάρχουν μοναστήρια και εκκλησίες αιώνων, όπως και μετόχια του Αγίου Όρους. Με αυτό το δεδομένο καθίσταται προφανές ότι η Κεντρική Μακεδονία μπορεί να αποτελέσει μία από τις κορυφαίες επιλογές για θρησκευτικό τουρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη αυτό το μεγάλο πρόγραμμα στα βήματα του Απ. Παύλου. Αναμφίβολα οι τόποι λατρείας του Χριστιανισμού σφραγίζουν την τουριστική ταυτότητα της Κεντρικής Μακεδονίας. Γι` αυτό και θα λάβουμε και ήδη είναι έτοιμο το πλαίσιο τις απαραίτητε πρωτοβουλίες για την ενίσχυση, την ανάδειξη, την προβολή ιδιαίτερου χαρακτήρα, πάντοτε με τον μέγιστο σεβασμό στη θρησκεία μας και την παράδοση μας.

Το 2ο ισχυρό σημείο της Κεντρικής Μακεδονίας είναι η προνομιακή πρόσβαση στη θάλασσα, η οποία προσφέρεται κυρίως στη Χαλκιδική και την Πιερία. Η δυνατότητα αυτή έχει ήδη αξιοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό και στόχος μας είναι να επιτύχουμε την προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας των προσφερομένων υπηρεσιών, ταυτόχρονα με τον εμπλουτισμό των υπηρεσιών που προσφέρουν οι τουριστικές επιχειρήσεις στις περιοχές αυτές. Ο σύγχρονος τουρίστας επιθυμεί να έχει περισσότερες επιλογές υψηλής ποιότητας στα ξενοδοχειακά συγκροτήματα και προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται και πρέπει καθημερινά να κινείται η τουριστική βιομηχανία στη χώρα μας, μια κατεύθυνση που υποστηρίζουμε με νέες επενδύσεις αλλά και τις προωθούμενες αλλαγές στην αδειοδότηση, στην τουριστική κατοικία πάντοτε σε συνάρτηση με τουριστική εγκατάσταση και στη χρήση της γης. Συμπερασματικά, η 2η προτεραιότητα μας είναι να ενισχύσουμε το χαρακτήρα της Κεντρικής Μακεδονίας ως τόπο και του θαλάσσιου τουρισμό.

Το 3ο ισχυρό σημείο της Κεντρικής Μακεδονίας είναι οι εκθέσεις της. Οι εκθέσεις της HELEXPO, στη Θεσσαλονίκη, με κορυφαία τη ΔΕΘ. Η HELEXPO διοργανώνει 21 σημαντικές εκθέσεις τον χρόνο, των οποίων η φήμη και η ακτινοβολία εκτείνεται στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της ΝΑ Μεσογείου. Λόγω των εκθέσεων, η Θεσσαλονίκη προσελκύει εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο. Θα ήθελα να επισημάνω ότι η συμμετοχή μπορεί να είναι μόνο η αφορμή για επέκταση της τουριστικής εμπειρίας τόσο στο πεδίο του θαλάσσιου όσο και στο επίπεδο του θρησκευτικού τουρισμού, τουρισμού των πόλεων, του ορειβατικού τουρισμού και άλλων μορφών. Σαφέστατα, όμως, η Θεσσαλονίκη αποτελεί το κέντρο της ευρύτερης περιοχής σε ότι αφορά το οικονομικό γίγνεσθαι και μπορεί ως εκ τούτου να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη θέση της στο πεδίο του συνεδριακού και εκθεσιακού τουρισμού. Και ταυτόχρονα αξιοποιούμε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της πόλης. Είναι ήδη σημείο αναφοράς για τον εσωτερικό τουρισμό η Θεσσαλονίκη, αλλά και για 100.000 επισκέπτες από το εξωτερικό. Θέλουμε να ενισχύσουμε κι να προβάλλουμε και στην υπόλοιπη Ευρώπη τη φυσιογνωμία της πόλης ως ένα ιδανικό προορισμό για σύντομες ή μεγαλύτερης διάρκειας επισκέψεις.

Μια από τις ομορφότερες και αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης, μια πόλη σύμβολο με σύγχρονο ευρωπαϊκό πρόσωπο, με πολλά αξιοθέατα, ιστορικά μνημεία, που παρέχει πολλές δυνατότητες ψυχαγωγίας με σύγχρονες υποδομές και εγκαταστάσεις που πληρούν τα πιο υψηλά ποιοτικά πρότυπα όπως είναι η Θεσσαλονίκη συνιστά ένα υπόδειγμα για τον τουρισμό των πόλεων ή όπως διεθνώς αποκαλείται για το city break. Μπορεί και πρέπει να αποτελέσει σημείο αναφοράς στον ευρωπαϊκό Τουριστικό χάρτη. Μπορεί και πρέπει να γίνει σταθμός για επισκέπτες από όλον τον κόσμο. Πριν λίγο συναντήθηκα με τον Δήμαρχο και αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε μία υπογραφή Προγραμματικής Σύμβασης για την ανάδειξη πιλοτικά της πρωτεύουσας της Θεσσαλονίκης σε τόπο προορισμού για τον τουρισμό των πόλεων, γιατί συγκεντρώνονται όλα αυτά τα στοιχεία, που προανέφερα, με ένα εξαιρετικό στοιχείο, που αποτελεί και κυρίαρχο για τον τουρισμό των πόλεων, που είναι οι άνθρωποι. Είναι το ανθρωπογενές περιβάλλον, που αν θέλετε είναι και μεγάλο πλεονέκτημα για το σύνολο του ελληνικού τουρισμού το ανθρωπογενές περιβάλλον.

Αποφασίσαμε κιόλας ότι μέσα από τα καινοτόμα προγράμματα του ΥΠΤΑ, για το 4ο ΚΠΣ θα στηρίξουμε και τη δημιουργία της ενοποίησης του παραλιακού μετώπου, κάτι το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει και βεβαίως θα συνεργαστούμε από την πλευρά του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης για να ολοκληρωθεί όλη αυτή η διαδρομή του παραλιακού μετώπου.

Το 4ο ισχυρό σημείο της Κεντρικής Μακεδονίας είναι η γειτνίασή μας με τις βαλκανικές χώρες. Μπορούμε και πρέπει να ενισχύσουμε το κύμα τουριστικών επισκέψεων πολιτών από τα Βαλκάνια στην Κεντρική Μακεδονία. Παλαιότερα είχε ξεκινήσει μία τάση η οποία ανακόπηκε από τα γεγονότα της δεκαετίας του 1990. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε, και τους δημιουργούμε, άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος που ταξιδεύω πάρα πολύ και στην περιοχή και αυτός είναι και ο λόγος που έχουμε στενότατη συνεργασία και με το ΥΠΕΞ για τα θέματα της βίζας αλλά και με τη δυνατότητα της ανάπτυξης των οδικών αξόνων. Δημιουργούμε, λοιπόν, τις προϋποθέσεις ώστε οι πολίτες του μέσου και ανώτατου οικονομικού επιπέδου των Βαλκανίων να επιλέγουν όλο και περισσότερο την Μακεδονία ως τόπο διακοπών και αναψυχής. Αξίζει να σας πω ότι στο πρόσφατο ταξίδι μου στη Ρωσία, διαπίστωσα σε όλες τις συζητήσεις, τις οποίες είχα, ότι η Κεντρική Μακεδονία, η χώρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αποτελεί το μαγνήτη για τους επισκέπτες. Μέσα από στοχευμένη προβολή που αναδεικνύει αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιφέρειας, μέσα από τις επενδύσεις στις νέες μορφές τουρισμού και δίνοντας διαρκώς έμφαση στην αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών και κάθε είδους υποδομών καλούμαστε όλοι μαζί να ενισχύσουμε και να αναδείξουμε ακόμη περισσότερο την περιοχή καθιστώντας την έναν προορισμό υψηλής ποιότητας και υψηλών αποδόσεων, γιατί ο στόχος δεν είναι να αυξήσουμε τις αφίξεις, ο στόχος είναι να αυξήσουμε και το τουριστικό συνάλλαγμα. Στο πλαίσιο αυτό και εξαιτίας των αυξημένων δυνατοτήτων της περιοχής υποστηρίζουμε τις επενδύσεις στο πεδίο του αγροτουρισμού, που θα οδηγήσει στην αξιοποίηση όλων των ιδιαιτέρων χαρακτηριστικών και των πλεονεκτημάτων.

Τα παραπάνω 4 ισχυρά σημεία είναι αλληλένδετα, συνδεδεμένα και συνθέτουν μια εικόνα για το παρόν και το μέλλον του τουρισμού στην περιοχή και σηματοδοτούν μία νέα στρατηγική ανάπτυξης. Με βάση τη στρατηγική αυτή και στο πλαίσιο της ολόπλευρης ενίσχυσης του τουριστικού τομέα στη Κεντρική Μακεδονία, ένα νέο κύμα επενδύσεων εκτείνεται σε ολόκληρη την περιφέρεια. Και ενδεικτικά αναφέρω ότι στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού Νόμου υποβλήθηκαν 112 αιτήματα για επενδύσεις στον τουρισμό ύψους €432 εκατ. Το 2005 εγκρίθηκαν προτάσεις ύψους €15 εκατ. που επιχορηγήθηκαν με το ποσό των €6,5 εκατ. Το 2006 εγκρίθηκαν 54 προτάσεις ύψους €65 εκατ. που επιχορηγήθηκαν με το ποσό των €28. Στο πλαίσιο του 3ου ΚΠΣ και του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητας εντάχθηκαν 203 έργα ύψους 20.835.000 Ευρώ και οφείλω εδώ να επισημάνω ότι το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Κεντρικής Μακεδονίας κατέλαβε την πρώτη θέση μεταξύ όλων των ΠΕΠ σε ότι αφορά στο δίκτυο απορροφητικότητας φτάνοντας στο 64% στο τέλος του 2006.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΤ για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας το τελευταίο διάστημα έχουν εκδοθεί ειδικές γνωματεύσεις για υπαγωγή στον Αναπτυξιακό Νόμο άλλων 28 επενδύσεων ίδρυσης ή επέκτασης ξενοδοχειακών μονάδων, 3ων 4ων και 5 αστέρων συνολικής δυναμικότητας 2.780 κλινών, καθώς και εγκρίσεις σκοπιμότητας για την ίδρυση 7 συνεδριακών κέντρων συνολικής δυναμικότητας 2.450 θέσεων και 3 κέντρων θαλασσοθεραπείας.

Σε ό,τι αφορά τους ειδικούς άξονες, κεντρικός στόχος παραμένει η ολοκλήρωση της κατασκευής του βασικού, εθνικού οδικού δικτύου με έμφαση στην Εγνατία, στο δυτικό άξονα της χώρας, ειδικά τώρα και με την κατασκευή της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου και στο δρόμο της Κεντρικής Ελλάδας, που θα ενώσει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία. Αιχμή του δόρατος της προσπάθειας τίθεται και η αναβάθμιση του αεροδρομίου Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη, που είναι και το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο σε κίνηση της χώρας. Η επέκταση του κεντρικού διαδρόμου είναι μεγάλο έργο, εξαιρετικής σημασίας έργο, ενώ η ολοκλήρωση του θα δημιουργήσει νέα δεδομένα για τη Θεσσαλονίκη, αλλά και για όλη τη Μακεδονία. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σας αναφέρω ότι κεντρικό σημείο των συζητήσεων που είχα πριν λίγες μέρες στη Ρωσία με όλη την τουριστική βιομηχανία, αλλά και τους αξιωματούχους ήταν οι απευθείας πτήσεις της ΟΑ από τη Μόσχα στη Θεσσαλονίκη, όπως επίσης και πτήσεις άλλων αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη Ρωσία.

Τέλος σε ότι αφορά την προβολή, το 2006 το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και ο ΕΟΤ συμμετείχαν στα προγράμματα τουριστικής προβολής των 7 νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας με 990.000 ευρώ και για το 2007 η αντίστοιχη συμμετοχή θα είναι αρκετά μεγαλύτερη. Το όραμά μας για την Ελλάδα είναι να καταστήσουμε τη χώρα μας, και εννοώ το όραμα όλων μας, πολιτείας, περιφερειακής, νομαρχιακής, τοπικής αυτοδιοίκησης, φορέων του τουρισμού, εργαζομένων στον τουρισμό, σε πόλο έλξης για τα μεσαία και υψηλότερα εισοδήματα ολόκληρου του κόσμου.

Θέλουμε να κάνουμε την Ελλάδα και πάλι μόδα, μια μόδα που θα σφραγίσει την παγκόσμια βιομηχανία των ταξιδιών τουρισμού και αναψυχής για τις επόμενες δεκαετίες. Η Κεντρική Μακεδονία έχει κεντρικό ρόλο σ` αυτήν την προσπάθεια για την ενδυνάμωση και τη διαρκή αναβάθμιση του τουρισμού. Μπορούμε να συνεργαστούμε όλοι μαζί και να σας πω κάτι, είμαστε υποχρεωμένοι να εργαστούμε όλοι μαζί. Κράτος, αυτοδιοίκηση, τουριστικοί φορείς, ιδιώτες έτσι ώστε να προωθήσουμε ένα νέο κύμα επενδύσεων, να επιταχύνουμε την τουριστική αξιοποίηση του συνόλου της περιοχής και να δείξουμε στον κόσμο το πραγματικό, το ελκυστικό πρόσωπο της Κεντρικής Μακεδονίας. Όλοι μαζί πιστεύω ότι μπορούμε να πετύχουμε και θα πετύχουμε, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ένα πράγμα: ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος, όμως έχουμε μια μοναδικότητα, έχουμε ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα και σε αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα όλοι μαζί επενδύουμε και θα επενδύσουμε ακόμη πιο δυναμικά στο μέλλον”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗμερίδα με θέμα «Τουριστική Χάρτα-Κεντρική Μακεδονία»
Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης

Ημερίδα με θέμα “Τουριστική Χάρτα – Κεντρική Μακεδονία”

Στη Θεσσαλονίκη μεταβαίνει αύριο, Τετάρτη 11 Απριλίου, η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κυρία Φάνη Πάλλη-Πετραλιά, προκειμένου να παραστεί στην ημερίδα με θέμα «Τουριστική Χάρτα-Κεντρική Μακεδονία», που οργανώνει το υπουργείο, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας…

Στη Θεσσαλονίκη μεταβαίνει αύριο, Τετάρτη 11 Απριλίου, η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κυρία Φάνη Πάλλη-Πετραλιά, προκειμένου να παραστεί στην ημερίδα με θέμα «Τουριστική Χάρτα-Κεντρική Μακεδονία», που οργανώνει<...>το υπουργείο, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Η ημερίδα διοργανώνεται στο πλαίσιο του στόχου του υπουργείου να δημιουργηθούν «Τουριστικές Χάρτες» σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, με την συνεργασία της πολιτείας, της αυτοδιοίκησης και των τουριστικών φορέων. Σκοπός της δημιουργίας «Τουριστικής Χάρτας» στις περιφέρειες της χώρας είναι να αναδειχθεί ο τουρισμός σε πρώτη προτεραιότητα, να υπάρξει από όλες τις πλευρές συμφωνία για τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας σε όλο το εύρος της τουριστικής δραστηριότητας, και κυρίως να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη συστηματική και αποτελεσματική συμμετοχή όλων των συντελεστών του τουρισμού στον κοινό, εθνικό στόχο της τουριστικής ανάπτυξης.

Η υλοποίηση των συμφωνιών στις περιφερειακές τουριστικές χάρτες θα συμβάλλει στην περαιτέρω αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, στην ενδυνάμωση των νέων μορφών τουρισμού που προωθεί η κάθε περιφέρεια, στη διασφάλιση της ποιότητας και στην επίτευξη του στόχου για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024