Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣπηλιωτόπουλος: Στόχος μας η αποκέντρωση της τουριστικής πολιτικής σε επίπεδο περιφέρειας
Συνάντηση με Γ.Γ. Περιφερειών της χώρας

Σπηλιωτόπουλος: Στόχος μας η αποκέντρωση της τουριστικής πολιτικής σε επίπεδο περιφέρειας

Συνάντηση με τους Γενικούς Γραμματείς Περιφερειών της χώρας είχε χτες στο γραφείο του ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, σηματοδοτώντας κατ` αυτό τον τρόπο την απαρχή ενός διαλόγου ιδεών και πρωτοβουλιών, με στόχο να περάσει ο ελληνικός τουρισμός σε μια νέα εποχή, βασισμένος στο τρίπτυχο πολυμορφία – ποιότητα – βιωσιμότητα σε 12μηνη βάση…

Συνάντηση με τους Γενικούς Γραμματείς Περιφερειών της χώρας είχε χτες στο γραφείο του ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, σηματοδοτώντας κατ` αυτό τον τρόπο την απαρχή ενός διαλόγου ιδεών<…>και πρωτοβουλιών, με στόχο να περάσει ο ελληνικός τουρισμός σε μια νέα εποχή, βασισμένος στο τρίπτυχο πολυμορφία – ποιότητα – βιωσιμότητα σε 12μηνη βάση.

Ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κατά την εισήγηση του, έδωσε έμφαση στην ανάγκη ομογενοποίησης της εικόνας της Ελλάδας, ώστε να διασφαλιστεί η πρόσβαση σε ένα νέο πεδίο επισκεπτών και ανέλυσε τους στόχους της νέας καμπάνιας για τον τουρισμό, η οποία εστιάζεται σε εννέα διαφορετικούς τομείς τουριστικού προϊόντος που, μεσομακροπρόθεσμα, μπορούν να αποτελέσουν αγορές – θύλακες που θα διακινούν μεγέθη, μεγάλης οικονομικής απόδοσης. «Τελική επιδίωξη» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Σπηλιωτόπουλος «είναι να αποκτήσει η Ελλάδα την υπογραφή ενός διεθνούς προορισμού κύρους και αξιώσεων».

Παράλληλα, συσχέτισε το θεσμικό ρόλο των Περιφερειών με τους στόχους της τουριστικής καμπάνιας, σημειώνοντας ότι η ασύνδετη και κατακερματισμένη προβολή, συχνά προδίδει ερασιτεχνισμό και οδηγεί σε κατασπατάληση πόρων. Σε αυτήν την κατεύθυνση, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κάλεσε τους Γ.Γ. των 13 Περιφερειών της χώρας να εξετάσουν τους τρόπους ώστε να εμπεδωθεί μία αέναη συνεργασία με τελική επιδίωξη την τόνωση της ελληνικής περιφέρειας, την αύξηση των θέσεων εργασίας και τη διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης ανάπτυξης.

Κάλεσε δε τους Γ.Γ. των Περιφερειών της χώρας να διαθέσουν κονδύλια από τη χρηματοδότησή τους προκειμένου, σε συνεργασία με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση κάθε περιφέρειας, να αναπτυχθούν δράσεις τουριστικής συνείδησης και εθελοντισμού.

“Στόχος”, επεσήμανε μετά το πέρας της συνάντησης ο κ. Υπουργός, είναι “η αποκέντρωση της τουριστικής πολιτικής σε επίπεδο περιφέρειας. “Εκ των πραγμάτων” συνέχισε “η κάθε περιφέρεια έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες, τις δικές της ανάγκες, παράλληλα όμως και τα δικά της τουριστικά προσόντα. Αυτά, λοιπόν, τα τουριστικά προσόντα πρέπει να καταδείξουμε, να τα αναδείξουμε και να φροντίσουμε να διατηρήσουμε την τουριστική ιδιαιτερότητα κάθε περιοχής, ώστε να υπάρξει και ουσιαστική ανάπτυξη και αναβάθμιση. Και, από την άλλη πλευρά, σε επίπεδο τουριστικής πολιτικής, να υπάρχει η αποκέντρωση σε επίπεδο περιφέρειας, αλλά και η εξειδίκευση και ο έλεγχος της ποιότητας».

Απαντώντας δε σε ερώτηση δημοσιογράφου, για το εάν οι περιφερειάρχες έδειξαν να αντιλαμβάνονται τη νέα αυτή στροφή, ο κ. Σπηλιωτόπουλος επεσήμανε ότι όχι απλώς έδειξαν να την αντιλαμβάνονται, αλλά έδειξαν και μεγάλη διάθεση συνεργασίας, έτσι ώστε να λειτουργήσουν περίπου ως συνεργάτες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης. “Δηλαδή, οι ίδιοι” όπως εξήγησε “βλέπουν τον εαυτό τους σαν ένα πρόσωπο που θα πάρει την πολιτική από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και από τον Οργανισμό Τουρισμού και θα την αποκεντρώσει σε επίπεδο περιφέρειας”.

Τα κονδύλια, που δίνονται στην περιφέρεια για την τουριστική ανάπτυξη, κατά τον κ. Σπηλιωτόπουλο είναι επαρκή. Το θέμα όμως, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά είναι “κατά πόσο γίνεται σωστή χρήση αυτών των κονδυλίων, κάτι βέβαια που δεν έχει να κάνει με τις περιφέρειες και με τις περιφερειακές διοικήσεις, που πράγματι κάνουν πολύ καλή δουλειά. Έχει να κάνει με το συντονισμό της περιφέρειας με τις νομαρχίες και τους δήμους, έτσι ώστε να υπάρχει όσο το δυνατόν πιο ενιαία μορφή και εμφάνιση. Γιατί αντιλαμβάνεστε, αν η κάθε αυτοδιοίκηση έχει το δικό της λογότυπο, τη δική της εμφάνιση, τότε σε αυτή την περίπτωση γίνεται κατασπατάληση πόρων και δεν μπορούμε αποτελεσματικά να προωθήσουμε το κεντρικό μήνυμα, που αφορά και, κεντρικά, στην Ελλάδα αλλά και, ξεχωριστά, στις περιφέρειες”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
28/02/2024
27/02/2024
26/02/2024
23/02/2024
22/02/2024
21/02/2024