Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΚοιμήθηκαν ταυτόχρονα και οι δύο πιλότοι σε πτήση της Batik Air
Αεροπορικά

Κοιμήθηκαν ταυτόχρονα και οι δύο πιλότοι σε πτήση της Batik Air

Στο χάρτη φαίνεται η παράκαμψη που έκανε το αεροπλάνο. Πηγή : Screengrab via KNKT.

Ινδονήσιοι ερευνητές ζητούν καθοδήγηση μετά το περιστατικό δύο πιλότων της Batik Air που κοιμήθηκαν κατά τη διάρκεια πτήσης, προκαλώντας σφάλματα πλοήγησης.

Οι Ινδονήσιοι ερευνητές ζήτησαν «λεπτομερή καθοδήγηση και διαδικασία» για τον εντοπισμό της κόπωσης του πληρώματος πτήσης, μετά από ένα περιστατικό που αφορούσε δύο πιλότους της Batik Air Indonesia που κοιμόντουσαν ταυτόχρονα για ένα διάστημα ενώ εκτελούσαν ένα δρομολόγιο στην Τζακάρτα.

Το περιστατικό της 25ης Ιανουαρίου, το οποίο η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών της Ινδονησίας (KNKT) έχει ταξινομήσει ως «σοβαρό», οδήγησε σε μια σειρά σφαλμάτων πλοήγησης, τα οποία συνέβησαν ενώ οι δύο πιλότοι κοιμόντουσαν για περίπου 28 λεπτά.

Τα δύο μέλη του πληρώματος – ένας 32χρονος πιλότος και ένας 28χρονος πρώτος αξιωματικός – εκτελούσαν την πτήση ID6723 από το Kendari στην επαρχία Sulawesi προς την πρωτεύουσα της Ινδονησίας. Η διάρκεια της πτήσης είναι 2 ώρες και 35 λεπτά, σύμφωνα με τα δρομολόγια της Batik Air Indonesia.

Καθώς το αεροσκάφος έφτασε σε ύψος πλεύσης γύρω στις 08:37 τοπική ώρα, και τα δύο μέλη του πληρώματος αφαίρεσαν τα ακουστικά τους και ο πιλότος ρώτησε τον συνκυβερνήτη του αν μπορούσε να κοιμηθεί, και ο συνκυβερνήτης συμφώνησε.

Γύρω στις 08:43 ώρα Τζακάρτα, ο συνκυβερνήτης, που πετούσε ακόμα το αεροσκάφος, ήρθε σε πρώτη επαφή με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας της Τζακάρτα και έλαβε εντολή να κατευθυνθεί προς το σημείο αναφοράς KURUS, που βρίσκεται βορειοανατολικά του αεροδρομίου της πρωτεύουσας. Εκείνη τη στιγμή, το A320 πετούσε με κατεύθυνση 250° και βρισκόταν ανατολικά του σημείου διαδρομής.

Περίπου 1 λεπτό μετά την επαφή με την Τζακάρτα, ο συνκυβερνήτης αποκοιμήθηκε «κατά λάθος». Το κέντρο ελέγχου της περιοχής της Τζακάρτα ρώτησε το πλήρωμα πόσο καιρό χρειαζόταν το A320 για να πετάξει στην τρέχουσα πορεία του, αλλά δεν έλαβε απάντηση.

Έγιναν αρκετές προσπάθειες επικοινωνίας με το αεροσκάφος, μεταξύ των οποίων ζητήθηκε από άλλους πιλότους να καλέσουν το πλήρωμα πτήσης.

Περίπου 28 λεπτά αφότου ο συνκυβερνήτης αποκοιμήθηκε, ο κυβερνήτης ξύπνησε και συνειδητοποίησε ότι το αεροσκάφος «δεν ήταν στο σωστό δρόμο», λέει το KNKT. Ξύπνησε τον συνάδελφό του και ανταποκρίθηκε σε κλήσεις από το κέντρο ελέγχου περιοχής της Τζακάρτα, λέγοντας ότι «αντιμετωπίζουν προβλήματα ραδιοεπικοινωνίας», γεγονός που εξηγεί την έλλειψη ανταπόκρισής τους.

Το αεροσκάφος προσγειώθηκε με ασφάλεια στην Τζακάρτα, χωρίς ζημιές στα αεροσκάφη ή τραυματισμούς στους επιβαίνοντες, αλλά οι ερευνητές δεν βρήκαν προβλήματα με τα συστήματα επικοινωνίας του αεροσκάφους.

Το KNKT διαπίστωσε ότι ο νεότερος πιλότος είχε ενημερώσει τον συνάδελφό του ότι «δεν είχε την κατάλληλη ανάπαυση» το προηγούμενο βράδυ. Η επιτροπή σημειώνει ότι ο συνκυβερνήτης ήταν νέος γονέας, με ένα ζευγάρι δίδυμα ηλικίας ενός μηνός.

Αν και το βράδυ πριν πετάξει στο Κεντάρι, είχε προσπαθήσει να κοιμηθεί νωρίς, «χρειάστηκε να ξυπνήσει αρκετές φορές για να βοηθήσει τη γυναίκα του να φροντίσει τα μωρά» και ένιωσε ότι «η ποιότητα του ύπνου του είχε υποβαθμιστεί».

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024