Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αναβαθμίσετε το δωμάτιο στο ξενοδοχείο σας, δωρεάν. Ας δούμε μερικούς από αυτούς!
Θεωρείται το Νο.1 κίνητρο που μπορεί να δοθεί στον επισκέπτη ενός ξενοδοχείου, ως ένδειξη για το πόσο σημαντικός είναι για την επιχείρηση. Ο λόγος για το complimentary upgrade (δωρεάν αναβάθμιση δωματίου). Δεν είναι τυχαίο ότι οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο για τη φράση “how to get free upgrades at hotels” μετράει, άκουσον άκουσον, 16 εκατ. αποτελέσματα…
Αμέτρητα sites δίνουν συμβουλές, προερχόμενες κυρίως από πρώην στελέχη της φιλοξενίας, για το πώς κάποιος να διεκδικήσει ή να απαιτήσει ένα καλύτερο δωμάτιο από αυτό που έχει κλείσει σε ένα high-end ξενοδοχείο. Ας δούμε ορισμένες από αυτές τις συμβουλές:
- Ταξιδέψτε στη low season
Σε αυτές τις περιόδους σπάνια τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα, κάτι που μπορεί να μεταφραστεί σε ένα καλύτερο δωμάτιο.
- Εγγραφείτε στο loyalty program του ξενοδοχείου
Είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα ξενοδοχεία, όπως και οι αεροπορικές εταιρείες, προσέχουν ιδιαίτερα όσους εντάσσονται στο εταιρικό πρόγραμμα πιστότητας.
- Αποκτήστε πιστωτική κάρτα του ξενοδοχείου
Η απόκτηση μιας τέτοιας πιστωτικής, ιδιαίτερα για όσους ταξιδεύουν συχνά, προσδίδει επιπλέον πόντους και παροχές.
- Μην κλείσετε το πιο φθηνό δωμάτιο
Κλείνοντας ένα φθηνό δωμάτιο, το πιο πιθανό είναι να σας κάνουν upgrade σε ένα δωμάτιο μεσαίας κατηγορίας.
- Κάντε check-in όσο πιο αργά γίνεται
Κάντε check-in λίγο μετά τις 6, οπότε ίσως τότε να υπάρχουν αδιάθετα ορισμένα upscale δωμάτια (οι ακριβές σουίτες συνήθως έχουν κλειστεί από καιρό).
- Κλείστε απευθείας
Κλείνοντας μέσω OTA χάνεται το προσωπικό στοιχείο με κάποιο στέλεχος του ξενοδοχείου (κάτι που μπορεί να επιτευχθεί με την τηλεφωνική επικοινωνία). Πολλά ξενοδοχεία προσέχουν περισσότερο όσους κλείνουν απευθείας. Συχνά οι εν δυνάμει πελάτες επικαλούνται τη χαμηλότερη τιμή στην Booking για να πετύχουν καλύτερο deal.
- Ισχυριστείτε ότι πρόκειται για ειδική περίσταση
Αναφέρετε ότι ταξιδεύετε για συγκεκριμένο λόγο, όπως γενέθλια, επέτειο, γιορτή, προαγωγή κ.λπ.
- Καταλύστε σε σχετικά νεότευκτα ξενοδοχεία
Τα νέα ξενοδοχεία, που αναζητούν απεγνωσμένα θετικές κριτικές, ίσως δεν έχουν υψηλή πληρότητα, ενώ μπορεί να αφήνουν ορισμένα καλά δωμάτια για upgrade.
- Μην μείνετε για πολλές ημέρες
Ισως είναι πιο δύσκολο να σας κάνουν upgrade όταν θα μείνετε μία εβδομάδα (αν και ορισμένοι διατείνονται ακριβώς το αντίθετο), καθώς δεν θέλουν να το δεσμεύσουν για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.
- Αποκτήστε δυναμική παρουσία στα social media
Όσο περισσότερο επιδραστικοί είστε (διαθέτοντας ένα κοινό που σας ακολουθεί), τόσο καλύτερα για εσάς.
- Απλώς ζητήστε το
“If you don’t ask, you don’t get it”, είπε κάποτε ο Gandhi. Ιδανική στιγμή για να το ζητήσετε θεωρείται το check-in. Ζητήστε κάτι συγκεκριμένο (π.χ. δωμάτιο με sea view) και πάντα χωρίς να είναι παρόντες άλλοι επισκέπτες.
- Να είστε ευγενικοί
Ζητήστε το ευγενικά από το front desk (με το οποίο έχετε ”λιώσει τον πάγο”), το οποίο γνωρίζει καταστάσεις και δύναται να έχει την εξουσία για μια τέτοια «παραχώρηση».
12+1 Παραπονεθείτε
Το διαδίκτυο είναι γεμάτο από συμβουλές σχετικά με το τι παράπονο να κάνετε, προκειμένου να έχετε πιθανότητες να «βολευτείτε» σε καλύτερο δωμάτιο.
O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.