Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΖω την περιπέτεια του ψηφιακού νομαδισμού μου στην Ελλάδα
Άρθρα

Ζω την περιπέτεια του ψηφιακού νομαδισμού μου στην Ελλάδα

Ζω την περιπέτεια του ψηφιακού νομαδισμού μου στην Ελλάδα

Η Ελλάδα προσελκύει ψηφιακούς νομάδες με τον πολιτισμό της και τα τοπία της αλλά αντιμετωπίζει προκλήσεις στη διαβίωση και το διαδίκτυο.

Η Ελλάδα, με την πλούσια ιστορία της, τα εκπληκτικά τοπία και τον ζωντανό πολιτισμό της, εδώ και καιρό έλκει επισκέπτες που αναζητούν ακτές με ηλιοφάνεια και αρχαία θαύματα.

Ωστόσο, πέρα από τα τουριστικά της αξιοθέατα, η Ελλάδα ελπίζει να γίνει ένας επιθυμητός προορισμός για άτομα που αναζητούν να συνδυάσουν επιχειρηματικότητα και περιπέτεια. Πόσο όμως διαφέρει αυτή η προσδοκία από την καθημερινή ύπαρξη ενός ψηφιακού νομάδα;

Οι ψηφιακοί νομάδες, γενικά αναζητούν τοποθεσίες που προσφέρουν αρκετά ουσιώδη πλεονεκτήματα για να υποστηρίξουν τον τρόπο ζωής τους: Καταρχάς, ψάχνουμε για μέρη με φθηνό κόστος διαβίωσης, ώστε να μπορούμε να αξιοποιήσουμε καλύτερα τον μισθό μας ή να ζούμε άνετα με τις οικονομίες μας. Αυτό ίσχυε για την Ελλάδα πριν από μερικά χρόνια. Ωστόσο, δεδομένου του τρέχοντος σεναρίου ενοικίασης στις μεγάλες πόλεις της χώρας και των τιμών των προϊόντων καταναλωτικής χρήσης, η Ελλάδα έχει χάσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.

Στη συνέχεια, ως ψηφιακοί νομάδες, η ποιότητα του διαδικτύου, η τιμολόγηση και η πρόσβαση είναι κρίσιμα. Οι τιμές των συνδέσεων Internet, η κακή σύνδεση στο διαδίκτυο και οι ταχύτητες που προσφέρουν οι τοπικοί φορείς είναι ακατάλληλες για οποιονδήποτε αναζητά επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα. Προορισμοί με ασταθείς ή αργές συνδέσεις στο διαδίκτυο συχνά αποφεύγονται, διότι εμποδίζουν την παραγωγικότητα και την επικοινωνία.

Όσον αφορά στην ασφάλεια, η Ελλάδα κατατάσσεται υψηλά και αισθανόμαστε ασφαλείς να περιηγούμαστε και να ζούμε ως ξένοι.

Ένα άλλο σημαντικό θέμα για τους νομάδες που ταξιδεύουν από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι οι επιλογές visas. Οι νομάδες αναζητούν προορισμούς με ευνοϊκούς κανονισμούς θεωρήσεων, όπως μακροχρόνιες τουριστικές θεωρήσεις ή τη δυνατότητα απόκτησης μακροπρόθεσμων αδειών διαμονής.

Η πρόσβαση σε σύγχρονες ανέσεις όπως η υγειονομική περίθαλψη, η μεταφορά και οι αναψυχιακές δυνατότητες είναι κρίσιμη για τους ψηφιακούς στην Ελλάδα. Οι δαπάνες για την υγειονομική περίθαλψη είναι υπερβολικά υψηλές σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ ο τομέας των μεταφορών είναι μακριά από το τι είναι ένας πολίτης της Ευρώπης συνηθισμένος.

Οι νομάδες συχνά αναζητούν περιοχές με ενεργή κοινότητα εκπατρισμού ή ψηφιακών νομάδων, όπου μπορούν να συναντήσουν άτομα με παρόμοιες απόψεις, να μοιραστούν εμπειρίες και να δημιουργήσουν επαγγελματικά δίκτυα.

Το networking είναι φτωχό, κάτι που δυσκολεύει την επιχειρηματικότητα εάν δεν είστε καλά συνδεδεμένοι με τους ντόπιους, αν δεν είσαι μέλος κάποιας κλίκας.

Φυσικά, η ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής είναι καλή. Οι νομάδες προτιμούν προορισμούς που παρέχουν μια ισορροπία επαγγελματικών και αναψυχής. Ψάχνουν για εργασίες που τους επιτρέπουν να είναι παραγωγικοί κατά τη διάρκεια της ημέρας, παρέχοντάς τους ταυτόχρονα μια επαναληπτική ζωή εκτός εργασίας, όπως δραστηριότητες στη φύση και πολιτιστικές ευκαιρίες.

Συνολικά, ο ιδανικός τόπος για έναν ψηφιακό νομάδα συνδυάζει την προσιτότητα, την ασφάλεια, τον πολιτιστικό πλούτο, τη στέρεα υποδομή και τις ευκαιρίες για επιχειρηματική δραστηριότητα και απόλαυση, επιτρέποντάς τους να οδηγούν μια σημαντική και παραγωγική ζωή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους στον κόσμο. Η Ελλάδα δεν το έχει ακόμα.

Για να γίνει μια ανταγωνιστική προορισμός για ψηφιακούς νομάδες, η Ελλάδα θα πρέπει να είναι διαφανής για την προσφορά της, να αποφύγει την υπερβολική υπόσχεση, να καθιερώσει συγκεκριμένα πακέτα υγείας και visas και να επανεξετάσει την προσφορά Internet, καθώς οι ψηφιακοί νομάδες διαφέρουν από τους κανονικούς τουρίστες.

CEO & Founder - Melior Tempus | + Άρθρα

Είναι παγκόσμιος πολίτης εδώ και 44 χρόνια, καθιερώνοντας μια διεθνή καριέρα στην Ευρώπη αναπτύσσοντας επιχειρήσεις για ιδιωτικές πολυεθνικές εταιρείες και υλοποιώντας αποτελεσματικές στρατηγικές οικονομικής ανάπτυξης για κυβερνητικούς οργανισμούς.

Έχει σπουδάσει στο Λονδίνο και στη Γαλλία και έχει κατέχει εκτελεστικές θέσεις στο τμήμα διαφήμισης της Christian Dior, στο μάρκετινγκ της Essilor International, στην προώθηση της Disneyland Paris, στη διαχείριση του ραδιοφωνικού σταθμού Europe 2, στην διοίκηση του Συνεδριακού και Εκθεσιακού Κέντρου της Νίκαιας και στη γενική διεύθυνση του Φεστιβάλ Τζαζ της Νίκαιας.

Πολλοί γαλλικοί υπουργοί και βουλευτές έχουν ζητήσει τη συμβουλή του σχετικά με τον πολιτικό μάρκετινγκ και τις επικοινωνίες, και ήταν επίσης διευθυντής στο πολιτικό γραφείο της Μητροπολιτικής Νίκαιας και Γενικός Γραμματέας του οργανισμού Euromed Cities.

Είναι επιχειρηματίας από φύση και έχει ιδρύσει και διαχειρίζεται ένα δίκτυο γραφείων μάρκετινγκ και branding σε Παρίσι, Νίκαια, Άμστερνταμ, Λονδίνο και Νυρεμβέργη.

Αναγνωρίζεται ως ειδικός στο μάρκετινγκ και το branding, στις εκκινήσεις προϊόντων (π.χ. Fahrenheit, Poison, Varilux), στο μάρκετινγκ ξενοδοχείων (π.χ. Le Mas Candille, Hotel Ellington, Le Cavendish) και στην οργάνωση εταιρειών.

Έχει αφιερώσει τα τελευταία 20 χρόνια στη διαχείριση προορισμών και στην ανάπτυξη τουριστικού κλάδου, ιδρύοντας τοπικά εμπορικά σήματα όπως "Cote d'Azur" και "Authentic Normandy" και διαχειρίζοντας και αναδιαμορφώνοντας DMOs.

Ξεκίνησε το Melior Tempus, έναν ευρωπαϊκό οργανισμό συμβουλευτικής ανάπτυξης, το 2016.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024