Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΓιώργος Μπαρμπούτης: Απαραίτητη η αεροπορική σύνδεση της Ρόδου με τα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης

Γιώργος Μπαρμπούτης: Απαραίτητη η αεροπορική σύνδεση της Ρόδου με τα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης

Γιώργος Μπαρμπούτης
Απαραίτητη η αεροπορική σύνδεση της Ρόδου με τα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης

TravelDailyNews: Ποια είναι η φετινή πορεία του τουρισμού στο νησί της Ρόδου; Παρατηρείται άνοδος της τουριστικής κίνησης, και αν ναι ποιοι νομίζετε ότι είναι οι παράγοντες που την ενίσχυσαν;

Γιώργος Μπαρμούτης: Ο τουρισμός της Ρόδου κινήθηκε ανοδικά ιδιαίτερα κατά την υψηλή περίοδο με τα ξενοδοχεία να έχουν μέγιστες πληρότητες και τον αριθμό των αφίξεων να παρουσιάζει σημαντική αύξηση σύμφωνα με τα στοιχεία από το αεροδρόμιο. Η άνοδος αυτή μπορεί να εκληφθεί ως αποτέλεσμα επίδρασης πολλών παραγόντων στους οποίους συγκαταλέγονται σίγουρα η διεθνής προβολή της χώρας μετά την ασφαλή και επιτυχημένη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, η εκτεταμένη και ανανεωμένη διαφημιστική εκστρατεία του Υπουργείου Τουρισμού σε πολλές χώρες του εξωτερικού, αλλά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και να μην εστιάσουμε την προσοχή μας σε συγκυριακούς παράγοντες, όπως η ύπαρξη ή ο φόβος τρομοκρατικών επιθέσεων σε ανταγωνιστικούς προορισμούς, όπως το τρομοκρατικό χτύπημα στην Αίγυπτο, το οποίο μετέφερε μερίδια συγκεκριμένων αγορών όπως η ιταλική στην Ελλάδα και ειδικά στη Ρόδο.

TDN: Στην περίοδο που βρισκόμαστε ήδη έχουν υπογραφεί τα περισσότερα συμβόλαια για το 2006. Πως διαφαίνεται να κινηθεί ο τουρισμός της Ρόδου την ερχόμενη τουριστική περίοδο;

Γ.Μ.: Οι μέχρις στιγμής ενδείξεις είναι θετικές από πλευράς ζήτησης, όμως τα σχετικά συμβόλαια έχουν υπογραφεί με οριακές αυξήσεις. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι η θετική ή αρνητική έκβαση μιας τουριστικής χρονιάς δεν μπορεί να κρίνεται μόνο από τον αριθμό των αφίξεων αλλά από τις τουριστικές εισπράξεις που εισρέουν στον προορισμό. Αυτές δεν σχετίζονται μόνο με τις αφίξεις, αλλά εξαρτώνται απόλυτα από την μέση κατά κεφαλή δαπάνη και τη μέση διάρκεια παραμονής. Αν και οι δύο αυτές μεταβλητές μειώνονται χρόνο με το χρόνο τότε ακόμα και αν αυξάνει ο αριθμός των αφίξεων τα έσοδα του προορισμού μας μειώνονται. Η εκτίμηση μιας επιπλέον αύξησης των αφίξεων για το 2006, από μόνη της, δεν προεξοφλεί μια καλή τουριστική χρονιά αν παράλληλα δεν γίνουν ενέργειες για την αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης των τουριστών και την αύξηση της μέσης διάρκειας παραμονής. Αν και η τελευταία αποτελεί διεθνή τάση της τουριστικής αγοράς δεν δικαιολογεί την a priori αποδοχή της ως τέτοια χωρίς να αναλαμβάνονται από πλευράς του προορισμού δράσεις με στόχο να προβάλλουν τη Ρόδο ως προορισμό άνω των 7 και 8 ημερών.

TDN: Πιστεύετε ότι οι μονάδες της Ρόδου μπορούν να ανταποκριθούν στην ενδεχόμενη συνέχιση της αύξησης της ζήτησης δωματίων τις χρονιές που ακολουθούν, αν επαληθευτούν οι προβλέψεις από την επίδραση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004;

Γ.Μ.: Από πλευράς αύξησης του όγκου προσφερόμενων κλινών δεν πρέπει να γίνουν κινήσεις, καθώς η υπερπροσφορά κλινών αποτελεί πλέον δυσμενή πραγματικότητα για τον προορισμό μας. Οι επενδύσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν στον εκσυγχρονισμό των μονάδων και την βελτίωση των υπηρεσιών. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος δίνει κίνητρα για τον εκσυγχρονισμό των ξενοδοχείων. Ο εκσυγχρονισμός αυτός πρέπει να είναι ολοκληρωμένος και όχι αποσπασματικός, οι ανακαινίσεις να σχεδιάζονται για να δίνουν συγκεκριμένη ταυτότητα και ιδιαίτερο χαρακτήρα στην ξενοδοχειακή μονάδα ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις πολυποίκιλες υβριδικές ανάγκες που εμφανίζει το σύγχρονο διεθνές καταναλωτικό κοινό, το οποίο είναι ευρέως διαφοροποιημένο.

Το στοχευμένο ξενοδοχειακό προϊόν είναι αυτό που πρέπει να ακολουθεί σήμερα τις εξελίξεις. Μόνο μία μικρή μερίδα ξενοδοχείων στη Ρόδο σήμερα έχουν ένα brand ή ένα συγκεκριμένο concept, ενώ ταυτόχρονα ο όγκος των προσφερομένων κλινών στη Μεσόγειο αυξάνεται με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός να γίνεται σκληρότερος. Επομένως, όσο πιο γρήγορα δημιουργήσουμε εξειδικευμένα concepts στα ξενοδοχεία που να ανταποκρίνονται στις διαρκώς εξελισσόμενες πελατειακές ανάγκες τόσο πιο γρήγορα θα μπορέσουμε να τον αντιμετωπίσουμε.

TDN: Ποιοι είναι οι κυριότεροι προορισμοί που ανταγωνίζονται την Ρόδο και που θα λέγατε ότι υπερτερούν;

Γ.Μ.: Ανταγωνιστικοί ως προς τη Ρόδο προορισμοί στο κομμάτι της αναψυχής είναι τόσο όλοι οι μεγάλοι παραθεριστικοί προορισμοί εντός Ελλάδας, όπως για παράδειγμα η Κρήτη και η Κως, όσο και οι υπόλοιποι μεσογειακοί προορισμοί, όπως η Ισπανία, η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Μαγιόρκα, η Μάλτα, αλλά και η Κροατία. Ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός, καθώς η Ρόδος ως προορισμός εξακολουθεί να προσφέρει ομοειδή προϊόντα με τους ανταγωνιστές της σε ακριβότερη τιμή. Ειδικά οι αναδυόμενοι ισχυροί ανταγωνιστές, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος υπερτερούν λόγω χαμηλότερου λειτουργικού κόστους των ξενοδοχειακών μονάδων και πολλάκις καλύτερης προσφοράς υπηρεσιών.

Επιπλέον προορισμοί, όπως η Ισπανία, η Μάλτα και οι Βαλεαρίδες διαθέτουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της φθηνής και εύκολης πρόσβασης μέσω των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των μη-οργανωμένων ταξιδιωτών. Πρόκειται για μια ανερχόμενη και αποδοτική αγορά που προέκυψε κυρίως με τη διείσδυση του Internet, η οποία δίνει στον καταναλωτή άμεση πρόσβαση στην πληροφορία, οπότε αυτός δεν εξαρτάται πλέον σε ένα βαθμό από τους retailers ή άλλους μεσάζοντες για να μάθει που θα πάει και τι θα κάνει, ενώ οι κρατήσεις είναι μια εύκολη υπόθεση. Ο πελάτης λοιπόν επιλέγει όσα συστατικά του πακέτου επιθυμεί, ακόμα και από διαφορετικούς προμηθευτές και τα προσαρμόζει στις ανάγκες του (dynamic packaging).

Για να αποτελέσει η Ρόδος επιλογή για αυτούς τους τουρίστες είναι αναγκαίο να αποκτήσει απευθείας ανεξάρτητη αεροπορική σύνδεση με μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης, είτε μέσω αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους των λεγόμενων low-cost carriers, είτε μέσω προγραμματισμένων scheduled αεροπορικών που συνδέουν περιφερειακά αεροδρόμια. Στις Βαλεαρίδες Νήσους, λόγω ακριβώς της δραστηριοποίησης μεγάλου αριθμού τέτοιων αεροπορικών εταιριών, το ποσοστό μεμονωμένων πελατών είναι 36%. Μόνο σε μία τέτοια περίπτωση ο προορισμός θα μπορούσε να διεκδικήσει σε ανταγωνιστικούς όρους μεγαλύτερο αριθμό μη-οργανωμένων τουριστών, αλλά και μεγαλύτερο αριθμό συνεδρίων, καθώς και άλλων τουριστών ειδικών ενδιαφερόντων. Μόνο τότε θα μπορούσαν και τα ξενοδοχεία να αυξήσουν τις κρατήσεις μέσω Internet σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές. Είναι ήδη εμφανείς οι περιπτώσεις όπου ξενοδοχεία της Ρόδου, τα οποία έχουν επενδύσει στις ηλεκτρονικές κρατήσεις δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τους πελάτες τους διότι αυτοί δεν είναι σε θέση να βρουν αεροπορική θέση.

TDN: Πρόσφατα είχε ξεσπάσει στη Ρόδο για άλλη μια φορά συζήτηση για το θέμα της αναδημιουργίας του αρχαίου θαύματος του Κολοσσού. Ποια είναι η θέσης σας επί αυτού και κατά ποιο τρόπο νομίζετε ότι πρέπει να επιτευχθεί;

Γ.Μ.: Προσωπικά έχω ασχοληθεί εντατικά και εκτεταμένα με το θέμα της αναδημιουργίας του Κολοσσού και είχα εισηγηθεί σχετική πρόταση περί της αναδημιουργίας του για πρώτη φορά το 1999 στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ροδίων, όπου έγινε ομόφωνα δεκτή με την προοπτική τότε έργου χιλιετίας, και πλέον πρόσφατα στο Διεθνές Φόρουμ Τουρισμού της Ρόδου το Μάρτιο του 2005, αλλά και στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου τον περασμένο Μάιο με την ιδιότητα μου ως μέλος της Επιστημονικής Ομάδας Τουρισμού του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου.

Θεωρώ ότι η αναδημιουργία του Αρχαίου Θαύματος του Κολοσσού είναι εκείνη η σημαντικά μεγάλη δράση που θα επιτρέψει στη Ρόδο να κάνει την υπέρβαση από το κορεσμένο παρόν της και να προσφέρει στους επισκέπτες τις εμπειρίες που θα δημιουργήσουν εξαιρετική ζήτηση για τον προορισμό και θα την επανατοποθετήσουν δυναμικά και μακροπρόθεσμα στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη του μέλλοντος.

Ο τουρισμός του μέλλοντος θα αναπτύσσεται με προϊόντα και υπηρεσίες που θα έχουν τη μορφή αναλώσιμων εμπειριών, με τη δημιουργία και την αφήγηση συναρπαστικών μύθων, θρύλων και ιστοριών, καθιστώντας τον επισκέπτη συμμέτοχο σε αληθινές και εμπνευσμένες συγκινήσεις. Οι τουριστικοί προορισμοί, λοιπόν καλούνται να εφευρεθούν εκ νέου, να μετακινηθούν από την προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών στην ενορχήστρωση και παροχή ανεξίτηλων εμπειριών και βιωμάτων προκειμένου να διαφοροποιηθούν και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στο μέλλον.

Μπροστά σε αυτή την εξέλιξη, που επιτάσσει στους τουριστικούς προορισμούς να πλάσουν μύθους, η Ρόδος διαθέτει ένα ανεκτίμητο συγκριτικό πλεονέκτημα και πρέπει να το εκμεταλλευθεί. Η Ρόδος φέρει εδώ και αιώνες το δικό της μύθο, το μύθο του Κολοσσού, ενός από τα επτά θαύματα του κόσμου, που αποτελούσαν εορτασμό της μυθολογίας, των τεχνών, της επιστήμης και της θρησκείας, ιδιότητες που εξάπτουν επί αιώνες την φαντασία των ανθρώπων. Η αναβίωση λοιπόν του μύθου είναι η σημαντική καινοτόμος δράση που θα παρακινήσει στους επισκέπτες του σήμερα να ζήσουν την εμπειρία και να γνωρίσουν το βαθύ ιστορικό μυστήριο εκείνων των θρυλικών αρχαίων εποχών.

Η πρόταση της Επιστημονικής Ομάδας Τουρισμού θέτει το ορθό πλαίσιο, στο οποίο πρέπει να υλοποιηθεί ένα τέτοιο έργο, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη από την αξιοποίηση του, ώστε αυτό να εξελίξει και να εμπλουτίσει τον προορισμό χωρίς σε καμία περίπτωση να υποθηκεύσει το μέλλον και την ιστορία του.

Τιθέμεθα λοιπόν υπέρ της δημιουργικής αναβίωσης του Θαύματος του Κολοσσού σε ένα σύγχρονο Έργο – Θαύμα, που θα μετουσιώσει, θα μετεξελίξει και θα αξιοποιήσει τα ανεκτίμητα άυλα στοιχεία και τις συμβολικές αξίες του μυθικού μνημείου.

Ταυτόχρονα είμαστε εκ διαμέτρου αντίθετοι με οποιαδήποτε ιδέα δημιουργίας ενός στείρου αντίγραφου (Replica) του αρχαίου Θαύματος. Μία τέτοια προσπάθεια πέρα από άτοπη, καθώς τα ιστορικά στοιχεία που υπάρχουν είναι ελλιπή και ανακριβή, πολύ περισσότερο θα ήταν αναχρονιστική διότι θα αφαιρούσε τα στοιχεία του Θαύματος, το μυστήριο, την καλλιτεχνική και μυθολογική αξία του ιστορικού μνημείου. Πάνω από όλα όμως, θα ακύρωνε την ίδια την έννοια του Θαύματος γιατί δεν θα αποτελούσε επίτευγμα για τη σημερινή εποχή. Θα ήταν καταστρεπτικό για το μύθο, και ταυτόχρονα αυτοχειρικό για τον προορισμό και την ιστορία του, να δημιουργηθεί ένα αντίγραφο – αναπαράσταση ενός ανύπαρκτου στη σημερινή εποχή Θαύματος. Κατά συνέπεια, η οποιαδήποτε προσπάθεια αναχρονιστικής απομίμησης θα πρέπει εκ προοιμίου να αποκλειστεί.

Βεβαιότατα, τα δύο έργα θα συσχετίζονται μόνο όμως ως προς τις συμβολικές αξίες και ιδιότητες τους. Δηλαδή όπως ακριβώς ο Κολοσσός ήταν έργο – ορόσημο της Αρχαίας Ρόδου, το σύγχρονο έργο θα πρέπει να είναι και αυτό ορόσημο, να εκλάβει τη διάσταση σύγχρονου θαύματος εκδοχής 21ου αιώνα, καθώς ο Κολοσσός ήταν Θαύμα για την εποχή του, ενώ θα πρέπει να αποτελεί οικουμενικό σύμβολο ειρήνης και συναδέλφωσης των λαών.

Το όραμα αυτού του εγχειρήματος πρέπει να είναι:

“Η δημιουργία ενός Θαύματος εκδοχής και οπτικής 21ου αιώνα που θα αντλεί την έμπνευση του από το αρχαίο μνημείο. Θα πρέπει να είναι ένα εξελικτικό δημιούργημα, που θα προσδώσει υπόσταση στις απαράμιλλες συμβολικές αξίες του Κολοσσού, αποσκοπώντας να καταστεί ένα επίτευγμα της εποχής μας. Θα αποτελεί σύμβολο του Ελληνικού Πολιτισμού και θα εμπλουτισθεί με ένα οικουμενικό ιδεολογικό περιεχόμενο.

Όπως ακριβώς ο Κολοσσός κατασκευάστηκε για να αποτίσει φόρο τιμής στον θεό Ήλιο, την ειρήνη και την ελευθερία, το σύγχρονο Θαύμα, ευρισκόμενο στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, φιλοδοξεί να γίνει παγκόσμιο σύμβολο ειρήνης και φιλίας των λαών και μέσω της νοερής εκπομπής φωτός στις ανθρώπινες ιδέες και πράξεις, να αναδείξει την Ρόδο σε πόλη- φάρο, διαχέοντας μηνύματα ελπίδας και αισιοδοξίας στις προσδοκίες των επερχόμενων γενεών”.

Η πρόταση μας περιλαμβάνει και απαιτούμενες δράσεις για την υλοποίηση του έργου. Συνοπτικά αναφέρω ότι το έργο απαιτείται να υιοθετηθεί, όπως αρμόζει, από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και από σύσσωμη την Ελληνική Πολιτεία ως εθνική υπόθεση. Έχουμε ήδη προτείνει την δημιουργία μιας `Επιτροπής Σύγχρονης Αναβίωσης του Κολοσσού`, της οποίας θα ηγείται συντονιστικά η Νομαρχία Δωδεκάνησου, η Τ.Ε.Δ.Κ. (Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων) και το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, που θα λειτουργεί υπό την αιγίδα των Υπουργείων Πολιτισμού, Τουρισμού καθώς και Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, υπό την υψηλή επίβλεψη του Πρωθυπουργού. Η Επιτροπή θα πρέπει να ασχοληθεί με την έναρξη διαβουλεύσεων με τους τοπικούς φορείς και τις εμπλεκόμενες αρχές, με τη καταγραφή του συνόλου των διαθέσιμων τοποθεσιών για τη χωροθέτηση του νέου αξιοθέατου, καθώς και με την ανάθεση μιας οικονομοτεχνικής μελέτης.

Η οικονομοτεχνική μελέτη πέρα από τη διερεύνηση οικονομικών, νομικών και τεχνικών παραμέτρων ανά τοποθεσία και τη μελέτη αντίστοιχων projects, θα εκτιμήσει τα οφέλη και τις επιπτώσεις στην οικονομία και την απασχόληση του προορισμού αλλά και την βιωσιμότητα του έργου ενώ θα καθορίσει και τις διαδικασίες διεξαγωγής του Διεθνούς Καλλιτεχνικού Διαγωνισμού.

Η ανάγκη του διαγωνισμού είναι ουσιώδης καθώς το έργο για να αποτελεί σύγχρονο θαύμα 21ου Αιώνα πρέπει να συγκεντρώνει τρεις βασικές ιδιότητες: 1)Υψηλή καλλιτεχνική αξία (παγκόσμιας αναγνωρισιμότητας), 2)Αισθητική αρτιότητα 3)Υπέρβαση (δια μέσου της καινοτομίας) των συμβατικών μεθόδων κατασκευής. Κατά συνέπεια δεν μπορεί να ανατεθεί απευθείας σε κάποιο καλλιτέχνη αλλά θα τεθεί στα πλαίσια ενός ανοικτού παγκόσμιου καλλιτεχνικού διαγωνισμού το αποτέλεσμα του οποίου θα κρίνει Διεθνής Επιτροπή υψηλού κύρους στην οποία θα συμμετέχουν εξέχουσες προσωπικότητες από τους χώρους της πολιτικής, των τεχνών, των γραμμάτων, του πολιτισμού και της τεχνολογίας υπό την ηγεσία του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Επιπλέον, θα πρέπει να εκπονηθεί και σχέδιο επικοινωνιακής στρατηγικής με στόχους την ενημέρωση της ελληνικής και παγκόσμιας κοινής γνώμης, την καλλιέργεια επαφών με τα ελληνικά και διεθνή Μ.Μ.Ε, την κινητοποίηση διαπρεπών Ελλήνων και άλλων διεθνών προσωπικοτήτων και βέβαια τη διερεύνηση χορηγικών σχημάτων και πηγών χρηματοδότησης, καθώς είναι δυνατή η αυτοχρηματοδότηση του.

Μετά την προκήρυξη του Διεθνούς Διαγωνισμού και την ανάδειξη της προκριθείσας πρότασης από τη Διεθνή Επιτροπή θα χρειασθεί να εκπονηθεί ένα ενδελεχές και ολοκληρωμένο Επιχειρηματικό Σχέδιο (Βusiness Plan) που θα βασίζεται πλέον σε ρεαλιστικά και συγκεκριμένα δεδομένα και θα αποτελέσει τη βάση που θα μετατρέψει το `όραμα` του εγχειρήματος σε υλοποιούμενο έργο.

TDN: Ως μέλος της Επιστημονικής Ομάδας Τουρισμού του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, ποιες δράσεις κρίνετε ότι είναι αναγκαίες για την ανάδειξη της Ρόδου ως ισχυρού τουριστικού προορισμού;

Γ.Μ.: Οι δράσεις που θα αναδείξουν τη Ρόδο σε ισχυρό τουριστικό προορισμό είναι σημαντικά μεγάλες και αρκετές. Κρίνω ως πλέον καθοριστικές την σύσταση ενός `Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού` όπως έχει γίνει σχετική εισήγηση από τον Συντονιστή της Επιστημονικής Ομάδας Τουρισμού Χαράλαμπο Λουκαρά.

Η υφιστάμενη κατάσταση στη Ρόδο σήμερα αποδεικνύει ότι η διαχείριση του τουριστικού της προϊόντος γίνεται αποσπασματικά χωρίς τη σύμπραξη όλων των φορέων προς ένα ενιαίο όραμα στα πλαίσια μιας στοχευμένης στρατηγικής. Είναι ανάγκη να διαχειριστούμε την Ρόδο ως ενιαίο τουριστικό προορισμό με συγκεκριμένους στόχους αναδεικνύοντας τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα ακολουθώντας τα πρότυπα επιτυχημένων τουριστικών προορισμών. Ενεργοποιώντας τον οργανισμό αυτόν και επιτρέποντας του να διαχειριστεί το συνολικό τουριστικό της προϊόν, μέσα από ένα ενιαίο όραμα με κοινούς στόχους μπορούμε να λειτουργήσουμε ομαδικά.

Ο προορισμός έχει ανάγκη από μακροπρόθεσμο σχεδιασμό ο οποίος θα έχει συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους για το μέλλον το προϊόν μας και τις αγορές του. Ένας οργανισμός αποτέλεσμα σύμπραξης δημόσιων και ιδιωτικών φορέων μπορεί να επιτελέσει ένα τέτοιο έργο. Σύμπραξη κάτω από την ομπρέλα ενός οργανισμού, σημαίνει ότι όλοι εκείνοι οι αρμόδιοι φορείς, οι οποίοι διαμορφώνουν με τις αποφάσεις και τις επιλογές τους το είδος και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες της Ρόδου, θα συνεργαστούν με τεχνοκράτες του τουρισμού, για να οραματιστούν, να αποφασίσουν και να ενεργήσουν με έναν κοινό σκοπό: Την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του προορισμού. Όλοι αυτοί οι οποίοι συμμετέχουν άμεσα ή έμμεσα στην διαμόρφωση τουριστικής πολιτικής θα πρέπει να έχουν ένα κοινό λόγο σε ένα κοινό τραπέζι κάτω από έναν νέο ενιαίο τεχνοκρατικό οργανισμό.

Δεύτερη μεγάλη δράση η εισαγωγή εμπειριών στο τουριστικό σύστημα της Ρόδου σε ότι αφορά τα θέλγητρα του προορισμού δηλαδή τα πράγματα που μπορεί να δει και να κάνει κανείς στο νησί που τώρα πλέον οφείλουν να γίνουν εμπειρίες, που μπορεί να βιώσει ο επισκέπτης και αποτελούν τον ουσιώδη παράγοντα ζήτησης για τον προορισμό που τροφοδοτεί κατ΄ επέκταση και τα υπόλοιπα συστατικά του.

Η Μεσαιωνική Πόλη, η Κοιλάδα των Πεταλούδων, η Λίνδος, από απλά αξιοθέατα που μπορεί απλά να δει κανείς οφείλουν να μετεξελιχθούν σε πόλους δημιουργίας, ενορχήστρωσης και παροχής εμπειρίας στους επισκέπτες, ώστε να λειτουργήσουν ως διαδραστικά θέλγητρα.

TDN: Με αφορμή το σχόλιο σας στο άρθρο του κ. Τάσου Ανθουλιά για την ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού, θα θέλατε να μας πείτε, ενδεικτικά κάποια άλλη αντίστοιχη δράση, εκτός από την αναβίωση του αρχαίου Θαύματος του Κολοσσού, που θα μπορούσε να υλοποιηθεί στο νησί της Ρόδου, με στόχο την προσέλκυση τουριστών, που ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό;

Γ.Μ.: Ήδη μίλησα για τη μετατροπή των διάσημων αξιοθέατων της Ρόδου σε πόλους ενορχήστρωσης και παροχής εμπειριών. Επιστρατεύω τη φαντασία για να γίνω πιο λεπτομερής και συγκεκριμένος.

Φανταστείτε αν μέσα στα επιβλητικά τείχη της Μεσαιωνικής Πόλης ο επισκέπτης έβλεπε να εκτυλίσσονται μπροστά του δρώμενα από τις ιστορίες των Ιπποτών της Ρόδου, αν το οπτικοακουστικό θέαμα του Ήχος και Φως γινόταν με φυσικά και τεχνολογικά μέσα, ένα πραγματικό γεγονός με πολιορκίες και μάχες των πολεμιστών – μοναχών του τάγματος των Ιπποτών, αναβιώνοντας το θρύλο που καλύπτει πραγματικά ιστορικά γεγονότα. Ο επισκέπτης κάνει ένα πραγματικό ταξίδι στη μεσαιωνική εποχή, ενεργοποιεί όλες τους τις αισθήσεις για να ζήσει την ιστορία των Ιπποτών στον φυσικό της χώρο, βιώνει συγκινήσεις και συναισθήματα, και κυρίως, αποκομίζει μια αξιομνημόνευτη εμπειρία.

Σκεφθείτε αν οι επισκέπτες της Κοιλάδας των Πεταλούδων μπορούσαν να βιώσουν, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, την μεταμόρφωση της πεταλούδας, μια συναρπαστική μετάλλαξη που έχει δημιουργήσει η ίδια η φύση.

TDN: Σε τι βαθμό πιστεύετε ότι μπορεί να συμβάλλει η τεχνολογία στην προβολή του πολιτισμού μας και εμμέσως του τουρισμού μας, και με ποιο τρόπο;

Γ.Μ.: Η τεχνολογία μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά ως προς την δημιουργία εμπειριών σε χώρους και μνημεία πολιτισμού και την διαδραστική συμμετοχή του επισκέπτη. Απόλυτο επιτυχημένο παράδειγμα υφίσταται σήμερα στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Οι ιδέες που προανέφερα για τη Ρόδο είναι υλοποιήσιμες μέσω της χρήσης της τεχνολογίας. Μια ακόμα εφαρμογή είναι και τα ολογράμματα μια πρόταση που ακούστηκε και στην εισήγηση του Κολοσσού από παρευρισκόμενο σύνεδρο.

TDN: Σε τι δράσεις προβολής του νησιού έχουν προβεί οι αρμόδιοι φορείς της Ρόδου και ποια τα αποτελέσματα τους, τόσο στην ελληνική, όσο και στην διεθνή αγορά;

Γ.Μ.: Σήμερα η Ρόδος, ως τουριστικός προορισμός, εργάζεται αρκετά ως προς το εξωτερικό περιβάλλον προσπαθώντας να είναι ελκυστική και να πείσει τους δυνητικούς επισκέπτες να την επιλέξουν. Υπήρξε πρωτοπόρος με την δημιουργία του Οργανισμού Προώθησης του Ροδιακού Τουρισμού (Destination Promotional Organization) του ΠΡΟΤΟΥΡ. Το επιτυχημένο παράδειγμα της ακολουθήθηκε από πολλές τουριστικές περιοχές της χώρας.

Ο ΠΡΟΤΟΥΡ εκπροσωπεί τον προορισμό σε 25 τουριστικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Πέρσι οργανώθηκαν και πλωτές παρουσιάσεις στο Ρήνο σε γερμανικά γραφεία. Ο οργανισμός διαθέτει καλό έντυπο και οπτικοακουστικό υλικό, έχει εκδώσει συνεδριακή μπροσούρα και πρόσφατα καινούργιο δικτυακό τόπο. Η δουλειά που γίνεται είναι καλή εξασφαλίζει σταθερή παρουσία του προορισμού αλλά βέβαια υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης και περαιτέρω ανάπτυξης.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024