Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΗ ασφάλεια στην ναυσιπλοΐα στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Η ασφάλεια στην ναυσιπλοΐα στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Το κύριο θέμα που συζητήθηκε στην χθεσινή διάσκεψη του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν η ασφάλεια στην Ναυσιπλοΐα. Από την ελληνική πλευρά στο Συμβούλιο ήταν ο Έλληνας […]

Το κύριο θέμα που συζητήθηκε στην χθεσινή διάσκεψη του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν η ασφάλεια στην Ναυσιπλοΐα<...>. Από την ελληνική πλευρά στο Συμβούλιο ήταν ο Έλληνας υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Χρήστος Παπουτσής.

Λίγο μετά το τέλος της συνεδρίασης ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι με την έναρξη της συνεδρίασης, η γαλλική προεδρία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και όλα τα κράτη εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους και τα ειλικρινή συλλυπητήρια τους για τη ναυτική τραγωδία που έπληξε την χώρα μας.

Ο κ. Παπουτσής παίρνοντας το λόγο αναφέρθηκε στο δυστύχημα και εξέφρασε τη βούληση και τη δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης να χυθεί άπλετο φως στα αίτια της τραγωδίας και να καταλογισθούν όλες οι ευθύνες. Τόνισε, επίσης, ότι η πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού στόλου της Ελλάδας και ότι 'θα προχωρήσει σύντομα στην κατάθεση του νόμου για την απελευθέρωση των θαλασσίων ενδομεταφορών'.

Σημείωσε ότι παρά το γεγονός ότι σε όλα τα άλλα κράτη μέλη της Ένωσης δεν υπάρχει όριο ηλικίας των πλοίων, η Ελλάδα θα διατηρήσει το όριο ηλικίας της 35ετίας και τόνισε ότι αν υπάρξει αλλαγή αυτή θα είναι μόνο στην κατεύθυνση της μείωσης αυτού του ορίου.

Ο κ. Χ. Παπουτσής πρότεινε την έναρξη ενός διαλόγου στα ευρωπαϊκά πλαίσια για τον καθορισμό ενός ορίου ηλικίας για τα επιβατηγά πλοία που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη δηλώνοντας ότι το όριο αυτό θα μπορούσε να καθορισθεί και κάτω της 35ετίας.

Ενημέρωσε, επίσης, τους υπουργούς των υπολοίπων κρατών μελών σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας 98/18, για την αναβάθμιση των συστημάτων ασφάλειας και πυρασφάλειας των πλοίων, υπογραμμίζοντας ότι από την πρώτη στιγμή οι ελληνικές αρχές επέμειναν στην πιστή εφαρμογή αυτής της οδηγίας. Συγκεκριμένα, στον ακτοπλοϊκό στόλο μας, ανέφερε 'από τα 500 πλοία συμμορφώθηκαν τα 431. Στα 69 πλοία που δεν είχαν προσαρμοσθεί μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της 1ης Οκτωβρίου 2000, η οποία προβλέπεται από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία, απαγορεύθηκε ο απόπλους τους και τους δόθηκε προθεσμία 20 ημερών, προκειμένου να συμμορφωθούν με τις προβλέψεις της οδηγίας 98/18'. Ο κ. Παπουτσής υπογράμμισε ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσης τους θα αρθεί η άδεια σκοπιμότητας που κατέχουν.

Στη συνέχεια, επί των θεμάτων της ημερησίας διάταξης ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης του ελέγχου των πλοίων στα λιμάνια και στην ανάγκη αύξησης των σχετικών πόρων, όπως και του προσωπικού που απαιτείται, ώστε οι εθνικές αρχές να μπορούν να ανταποκριθούν αξιόπιστα στις προβλέψεις της οδηγίας για τους ελέγχους των πλοίων στα λιμάνια όπως συμφωνήθηκε στο Συμβούλιο. Σημειώνεται ότι παρά την επιφύλαξη της Επιτροπής, η οποία αναμένει τη γνωμοδότηση του Κοινοβουλίου, όλα τα κράτη μέλη συμφώνησαν στην εφαρμογή της οδηγίας αυτής και τόνισαν την ανάγκη ενίσχυσης των αρμοδίων υπηρεσιών και μέσων.

Όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια με μονά τοιχώματα, ο κ. Παπουτσής ανέφερε ότι 'η Ελλάδα με τις προτάσεις που υπέβαλε στην Προεδρεία του Συμβουλίου και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνέβαλε αποφασιστικά στη διαμόρφωση κοινής προσέγγισης προκειμένου να συνεχισθούν οι διαπραγματεύσεις που άρχισαν χθες στον Παγκόσμιο Οργανισμό Ναυτιλίας για εξεύρεση παγκόσμιας αποδεκτής λύσης. Η συμβολή αυτή της χώρας μας αναγνωρίσθηκε κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου από όλους τους εταίρους μας. Με τη στάση της αυτή η Ελλάδα επιβεβαίωσε τη σταθερή προσήλωση της στα θέματα ενίσχυσης της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος' τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Κατά τη συζήτηση προσανατολισμού για τη δεύτερη δέσμη μέτρων για θέματα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας που πρόκειται να παρουσιάσει σύντομα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο κ. Χ. Παπουτσής υποστήριξε τη βελτίωση της ισχύος της κοινοτικής νομοθεσίας αναφορικά με τη γνωστοποίηση των στοιχείων των πλοίων που μεταφέρουν επικίνδυνα και ρυπογόνα φορτία, πριν από την είσοδο τους στα κοινοτικά ύδατα, με προϋπόθεση τον σεβασμό των κανόνων του διεθνούς δικαίου της θάλασσας. Επίσης, υποστήριξε την αύξηση των ορίων αποζημίωσης των θυμάτων από θαλάσσια ρύπανση, θέμα το οποίο θα συζητηθεί εντός των προσεχών ημερών στη νομική επιτροπή του ΙΜΟ, τονίζοντας παράλληλα ότι στα θέματα αυτά πρέπει να επιδιώκουμε λύσεις παγκόσμιας αποδοχής.

Επίσης, ο κ. Παπουτσής συμφώνησε με την έναρξη διαλόγου με όλους τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να διαμορφωθεί το καθεστώς ευθύνης όλων των εμπλεκομένων στην θαλάσσια μεταφορά πετρελαιοειδών. Ακόμη δήλωσε ότι η χώρα μας συμφωνεί με την ιδέα δημιουργίας ευρωπαϊκής υπηρεσίας για την ασφάλεια των θαλασσίων μεταφορών, η οποία θα έχει σαν ρόλο την εξασφάλιση του συντονισμού και της συνεργασίας των κρατών μελών για την εφαρμογή της ισχύουσας κοινοτικής νομοθεσίας, την επιμόρφωση των επιθεωρητών, τη συλλογή στοιχείων κτλ. με την προϋπόθεση όμως ότι σε καμία περίπτωση δεν θα υποκαταστήσει τις διοικήσεις των κρατών μελών. Τονίσθηκε, επίσης, από τον κ. Παπουτσή ότι η πρόταση αυτή σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να οδηγήσει στην μείωση της προσπάθειας για περαιτέρω ενίσχυση σε μέσα και ανθρώπινο δυναμικό των αρμοδίων εθνικών ελεγκτικών αρχών.

Αναφορικά με το θέα της εναρμόνισης της νομοθεσίας για τις συνθήκες εργασίας και τα δικαιώματα των εργαζομένων, ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε την ανάγκη να εγγυηθούν οι κυβερνήσεις των κρατών μελών και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των ναυτικών. 'Οι συνθήκες εργασίας αποτελούν σημαντικό παράγοντας της ασφάλειας των πλοίων', τόνισε ο κ. Παπουτσής. Πρότεινε επίσης, την καταγραφή των συνθηκών εργασίας που επικρατούν σε όλες τις χώρες της ΕΕ καθώς και των σχετικών διεθνών συμβάσεων του ILO που έχουν επικυρώσει τα κράτη μέλη.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024