Τελευταία νέα
HomeΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΟι κορυφαίες τάσεις στο Μάρκετινγκ Προορισμών το 2020
Τάσεις

Οι κορυφαίες τάσεις στο Μάρκετινγκ Προορισμών το 2020

Βιωσιμότητα, περιεχόμενο, Destination Marketing & Management, συνεργασία και σταθερότητα στις αξίες του εμπορικού σήματος μερικές από τις τάσεις στο Μάρκετινγκ Προορισμών τη νέα χρονιά.

Κατά τη διάρκεια του DTTTGlobal 2019 (4-5 Δεκεμβρίου 2019) και με τις γνώσεις και τις ιδέες των DMOs, κορυφαίων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης και τεχνολογικών εταιρειών, η συζήτηση επικεντρώθηκε κυρίως γύρω από την αειφορία, τους “έξυπνους” προορισμούς και την καινοτομία. Δεν υπήρξε μέχρι τώρα καλύτερη ευκαιρία για τους προορισμούς να κάνουν αυτό που είναι σωστό για τον πλανήτη και τις τοπικές κοινότητες.

1. Βιώσιμη Ανάπτυξη
Η αειφορία θα συνεχίσει να βρίσκεται στο επίκεντρο των βασικών στόχων των προορισμών. Η έκθεση για τα βιώσιμα ταξίδια της Booking.com αποκάλυψε ότι “το 72% των ταξιδιωτών πιστεύουν ότι οι άνθρωποι πρέπει τώρα να ενεργήσουν και να κάνουν βιώσιμες επιλογές ταξιδιών για να σώσουν τον πλανήτη για τις επόμενες γενιές”. Για όσους έχουν υλοποιήσει νέες πρωτοβουλίες, πρόκειται για την εκκίνηση, την παρακολούθηση, τη βελτιστοποίηση και τη μέτρηση για να εξασφαλιστεί η “μακροζωΐα” ενός προορισμού. Για εκείνους που ενδέχεται να μην έχουν τα μέσα ή τους πόρους για να ξεκινήσουν ακόμα, θα είναι εμπνευσμένοι για να αρχίσουν μικρές, και οι μικρές αλλαγές μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά.

2. Βιώσιμη δράση
Το 2019 ήταν γεμάτο από τολμηρές στρατηγικές και πρωτοβουλίες των DMO όσον αφορά τη σβιώσιμη διαχείριση των προορισμών. Το 2020 όμως θα είναι έτος δράσης και θα καταμετρηθεί ο πραγματικός αντίκτυπος αυτών των νέων στρατηγικών. Καθώς η αειφορία συνεχίζει να κυριαρχεί παντού, από τα ψώνια μέχρι τα ταξίδια, είναι σημαντικό για τις εμπορικές μάρκες και τις εταιρείες της τουριστικής βιομηχανίας να δείξουν ότι κάνουν ορατές και ενεργές αλλαγές – για παράδειγμα, ξενοδοχεία που επιλέγουν μη πλαστικά / βιοδιασπώμενα προϊόντα περιποίησης. Μία μικρή αλλαγή όπως αυτή μπορεί να είναι η διαφορά για έναν επισκέπτη, που θα κάνει κράτηση σε ένα ξενοδοχείο αντί σε ένα άλλο. Τα κίνητρα των ταξιδιωτών για το πως και γιατί ταξιδεύουν συνεχίζουν να εξελίσσονται και ως εκ τούτου, η διαφάνεια είναι καθοριστική. Οι πρωτοβουλίες βιωσιμότητας μπορεί να είναι ένας λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι επισκέπτονται έναν προορισμό και όχι τους ανταγωνιστές του.

3. Όγκος δεδομένων
Όλο και περισσότεροι προορισμοί θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν μεγάλο όγκο δεδομένων για να διαμορφώσουν περιεχόμενο και ακόμα πιο εξατομικευμένα μηνύματα. Η αφήγηση ιστοριών θα είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέσα περιεχομένου, καθώς οι ταξιδιώτες είναι πιο συνειδητοί και ανταποκρίνονται σε μια συναισθηματική αφήγηση. Τα δεδομένα μπορούν επίσης να επιτρέψουν στους DMOs να “διασκορπισουν” τους τουρίστες γύρω από τον προορισμό, όχι μόνο για να μειώσουν τον υπερτουρισμό, αλλά και για να τους δείξουν και πολλά άλλα καταπληκτικά μέρη για επίσκεψη εκτός των πολύ δημοφιλών.

4. Επιστασία προορισμού / Από DMO σε DMMO
Κατά τη διάρκεια του 2019, παρατηρήθηκε ότι πολλοί προορισμοί μετακινήθηκαν από τον παραδοσιακό ρόλο του DMO, στη διαχείρηση προορισμού ή DMMO (Destination Marketing & Management). Αυτή η τάση “τρέχει” παράλληλα με τη βιώσιμη διαχείριση προορισμών, καθώς τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι DMO έχουν τη δύναμη να κάνουν τη διαφορά για το μέλλον ενός προορισμού. Προβλέπεται ότι κάτι τέτοιο θα είναι στο προσκήνιο των στρατηγικών του 2020.

5. Συνεργασία
Υπάρχει ένα κοινό ζήτημα που αφορά στις στρατηγικές πολλών προορισμών σχετικά με την αειφόρο ανάπτυξή τους -και αυτό είναι η συνεργασία. Για ορισμένους, αποτελεί το θεμέλιο της μελλοντικής στρατηγικής τους. Έχει αναγνωριστεί ευρέως ότι η συνεργασία είναι το κλειδί για την καινοτομία και τη διαχείριση ενός προορισμού με βιώσιμο τρόπο. Πρέπει να συμμετάσχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος ενός βιώσιμου μέλλοντος, κάτι που θα είναι καθοριστικό από το 2020 και μετά.

6. Αξίες εμπορικού σήματος
Οι αξίες πρέπει να στηρίζουν κάθε απόφαση. Το μάρκετινγκ αφορά στις αξίες, ειδικά σήμερα περισσότερο από ποτέ, όπου οι ταξιδιώτες εμπλέκονται περισσότερο με τα εμπορικά σήματα, με τα οποία συνδέονται πραγματικά. Έχοντας αυτό υπόψη, είναι πολύ σημαντικό οι αξίες της μάρκας να είναι σαφείς και να επικοινωνούνται με τον σωστό τρόπο. Οι βασικές αξίες δεν πρέπει ποτέ να αλλάζουν, ανεξάρτητα από το πόσο γρήγορα αλλάζει και εξελίσσεται η αγορά.

7. Μάρκετινγκ με σκοπό
Κάθε καμπάνια μάρκετινγκ προορισμού το 2020 θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα αφήγημα με σκοπό. Ζούμε σε μια εποχή μάρκετινγκ με σκοπό, όπου το να έχει καείς μια αληθινή στάση απέναντι σε κάτι αποτελεί πραγματικά αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ. Το κοινό εξακολουθεί να αναζητά ένα μεγαλύτερο σκοπό σε όλα όσα κάνει, από τον τρόπο που ταξιδεύει έως το περιεχόμενο που “καταναλώνει”. Κάθε καμπάνια  μάρκετινγκ προορισμού το 2020 θα πρέπει να περιλαμβάνει μια σκόπιμη αφήγηση, τοποθετώντας το βασικό εμπορικό μήνυμα στο επίκεντρο.

Βίκυ Καραντζαβέλου
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

02/12/2024
29/11/2024
28/11/2024
27/11/2024
26/11/2024
25/11/2024