Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΜάρκετινγκ διαχείρισης προορισμού – διαχείριση κρίσιμων καταστάσεων στον Τουρισμό
Άρθρα

Μάρκετινγκ διαχείρισης προορισμού – διαχείριση κρίσιμων καταστάσεων στον Τουρισμό

(φωτό: cookie_studio/Freepik).

Εν μέσω μιας ταραχώδους τουριστικής περιόδου, η ενεργοποίηση των Oργανισμών Προορισμού Μάρκετινγκ (DMO) μπορεί να συγκεντρώσει τη διαχείριση κρίσεων και να βελτιώσει την εμπειρία των επισκεπτών, προωθώντας μια συνεργατική οικονομία.

Η φετινή τουριστική περίοδος κατακλύζεται από ποικίλα γεγονότα –δυσφήμιση, πυρκαγιές έλλειψη προσωπικού, μείωση κρατήσεων και τζίρων, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας μεγάλης κοινωνικής έντασης -που επικρατεί συνολικά στη χώρα, όπου ακόμα μία φορά τα περιθώρια, δείχνουν την έλλειψη επαγγελματισμού και οργάνωσης σε περιπτώσεις διαχείρισης κρίσεων. Οι πάντες γνωρίζουν ότι ουδέποτε η κεντρική εξουσία ήταν σε θέση να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους φαινόμενα αποτελεσματικά. Ο λόγος προφανής, η διαφορετικότητα και η ιδιαιτερότητα του κάθε προορισμού. Η προσωπική μας άποψη αναφέρεται στην ανάγκη να ενεργοποιηθεί άμεσα το εργαλείο που ονομάζεται εταιρείες διαχείρισης προορισμού ή DMO Destination Marketing Organization. Το μάρκετινγκ διαχείρισης προορισμού -όπως θέλετε- είναι μία νέα στρατηγική, όπου θα δημιουργηθεί ένας οργανισμός με κεντρική προσέγγιση και στόχο αρχικά να δημιουργηθούν οι βάσεις που να εξισορροπούν και να ενσωματώνουν τα ενδιαφέροντα των επισκεπτών, σε συνάρτηση με τις επιχειρήσεις παροχής τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων, υπηρεσιών, με μερικό αποτέλεσμα την οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη ενός τόπου σε όλες τις πτυχές ακόμα τις περιπτώσεις διαχείρισης κρίσεων.

Ένας Οργανισμός Μάρκετινγκ Διαχείρισης Προορισμού (DMO) απλούστατα θα μπορεί να φροντίζει αρχικά για την προώθηση μίας περιοχής με βασικά σημεία αναφοράς : καταλύματα, εστιατόρια, αξιοθέατα, εκδηλώσεις, μεταφορές, ξεναγήσεις και οποιεσδήποτε άλλες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου που μπορούν να ικανοποιήσουν τους ταξιδιώτες σε κάποιες ανάγκες ή επιθυμίες.

Ένας DMO θα μπορεί να αναπτυχθεί πολύ εύκολα ανάλογα με τη δυναμική ενός προορισμού όπου υπάρχουν ή θα ανακαλυφθούν στοιχεία που το καθένα μπορεί να αποτελέσει και μοναδική πρόκληση στον τομέα του τουρισμού π.χ.:

  • Μια γεωγραφική περιοχή σε επίπεδο δήμων, ή περιφέρειας που θα προσελκύει επισκέπτες και για λόγους άλλους πέρα από το τυπικό τουριστικό προϊόν, που μπορεί να αναδειχθεί σε μοναδική «εμπειρία».

Τυπικά, μπορεί να είναι ένα γραφείο σε κάποιο κεντρικό σημείο της περιοχής στελεχωμένο όμως με ανθρώπους –που έχουν μεγάλη εμπειρία σε πωλήσεις ,παροχή η παραγωγή τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών όπου αρχικά παρέχουν πληροφορίες για διαμονή, φαγητό, αξιοθέατα, εκδηλώσεις, μουσεία, τέχνες ενός προορισμού και τον πολιτισμό, την ιστορία και την αναψυχή. Μετέπειτα συνεργάζεται με τους τουρίστες όλο το φάσμα της διαμονής τους (τα στελέχη είναι όλο το 24ωρο σε εγρήγορση), με σκοπό να βοηθήσει να γίνει το ταξίδι του επισκέπτη ή «μια πολύ πιο ευχάριστη και μοναδική εμπειρία. Συνήθως, αυτές οι οργανώσεις έχουν επίσης ένα τοπικό γραφείο, όπου μπορεί κανείς να βρει πληροφορίες και να αποτελεί ένα σημείο σύζευξης των επισκεπτών με τον τόπο προορισμού.

Στο εξωτερικό οι περισσότεροι,- αν όχι όλοι,- οι DMOs χρηματοδοτούνται σε μεγάλο μέρος από την κυβέρνηση ή τους δήμους , και σε διάφορες αναλογίες τα έσοδά τους προέρχονται από ένα μικρό ποσοστό επιβάρυνσης στην τελική τιμή πώλησης αγαθών η υπηρεσιών μόνο για τα εγγεγραμμένα μέλη του οργανισμού στην εν λόγω περιοχή. Αυτό εξηγεί και το γιατί ένας DMO επιδιώκει να διαμορφώσει ένα σχέδιο μάρκετινγκ – ο μοναδικός τελικός αποδέκτης δεν είναι μόνο ο πελάτης, αλλά και η επιχείρηση μέλος.

Όλα αυτά παραπέμπουν σε ένα νέο μοντέλο συνεργατικής οικονομίας που παρουσιάζεται σήμερα στην τουριστική Ελλάδα των συνεχόμενων κρίσεων πολύ έντονα και με διάφορες μορφές. Η σημαντικότερη απειλή για την επιτυχία τέτοιου μοντέλου αυτήν τη στιγμή είναι η προσέγγιση στη φιλοσοφία της αγοράς, δεδομένου ότι μπορεί να υπάρχει αρνητική τάση να γίνουν μέλη κάποιες επιχειρήσεις για να συμμετέχουν στις προσπάθειες μάρκετινγκ για τον προορισμό λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης σε αντίστοιχους δημόσιους φορείς και βεβαίως η τοποθέτηση ατόμων αφενός με άλλη εξειδίκευση και αφετέρου με διαφορετική αντίληψη , νοοτροπία η μη καταλληλότητα ως προς την φιλοσοφία της επίτευξης των στόχων των σκοπών αλλά κυρίως την διαχείριση κρίσιμων καταστάσεων και γεγονότων που βιώνουμε συνεχώς στην ελληνική επικράτεια.

εκπαιδευτικός Τουρισμού | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Ο κ. Δημήτρης Σούκουλης είναι εκπαιδευτικός Τουρισμού και διοικητικό στέλεχος ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024