Αυξημένες παρουσιάστηκαν τον τελευταίο μήνα του 2006, Δεκέμβριο, οι πληρότητες ξενοδοχείων όλων των κατηγοριών της Αττικής, με εξαίρεση τα ξενοδοχεία Β` Κατηγορίας, οι πληρότητες των οποίων παρουσίασαν πτώση της τάξης του 4,5%, συγκριτικά με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2005…
Αυξημένες παρουσιάστηκαν τον τελευταίο μήνα του 2006, Δεκέμβριο, οι πληρότητες ξενοδοχείων όλων των κατηγοριών της Αττικής, με εξαίρεση τα ξενοδοχεία Β` Κατηγορίας, οι πληρότητες των οποίων παρουσίασαν πτώση της τάξης του 4,5%, συγκριτικά<...>με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2005, όπως προκύπτει από στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής.
Συγκεκριμένα, οι πληρότητες των ξενοδοχείων της Αττικής για τον μήνα Δεκέμβριο έχουν ως εξής:
- Κατηγορία Π: 34,04% το 2005, 35,18% το 2006 (+3,3%)
- Κατηγορία Α: 33,56% το 2005, 36,07% το 2006 (+7,5%)
- Κατηγορία Β: 33,00% το 2005, 31,51% το 2006 (-4,5%)
- Κατηγορία Γ: 22,86% το 2005, 23,86% το 2006 (+4,4%)
Συγκριτικά ωστόσο με τους άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, (ευρωπαϊκό «Benchmark» Ιανουάριος – Νοέμβριος 2006) προκύπτει πως η Αττική, αν και οι αποδόσεις των ξενοδοχείων της παρουσιάζονται ποσοστιαία αυξημένες, δεν έχει καταφέρει να διεκδικήσει σημαντικότερο κομμάτι από την πίτα της διεθνούς τουριστικής αύξησης, την οποία οι εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για το 2006 εμφανίζουν σε ποσοστό πλέον του 7%.
Το βασικότερο πρόβλημα, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωση της η ΕΞΑΑ, ήταν και παραμένουν οι χαμηλές μέσες τιμές των ξενοδοχείων, οι οποίες μετά τη μεγάλη αύξηση που παρουσιάζει το Βερολίνο επανήλθαν στη χαμηλότερη θέση μεταξύ των πόλεων που εξετάζονται από το συγκεκριμένο δείγμα. Στα ίδια επίπεδα κυμαίνεται και ο δείκτης του “REVPAR”, ο οποίος στην ουσία εκφράζει την αποτελεσματικότητα της ξενοδοχειακής επιχειρηματικότητας και ο οποίος υπολείπεται ακόμη και του Βερολίνου, ενός πρόσφατου στην αγορά προορισμού. “Θα ήταν περιττό πιστεύουμε για μία ακόμη φορά να τονίσουμε ότι ο ίδιος δείκτης της Κωνσταντινούπολης είναι υψηλότερος του δικού μας κατά 49%, ενώ του Λονδίνου και της Ρώμης κατά 106%” υπογραμμίζει η ΕΞΑΑ.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΘΗΝΑΣ
ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ
Ευρωπαϊκό «Benchmark» Ιανουάριος – Νοέμβριος 2006
Occupancy |
|||
City |
2006 |
2005 |
%chg |
Athens |
70,5 |
64,1 |
10,0 |
Vienna |
75,1 |
73,1 |
2,7 |
London |
82,1 |
75,6 |
8,6 |
Paris |
74,8 |
71,3 |
4,9 |
Berlin |
69,1 |
65,7 |
5,2 |
Munchen |
70,7 |
70,0 |
1,0 |
Rome |
76,9 |
73,8 |
4,2 |
Amsterdam |
80,7 |
76,5 |
5,5 |
Barcelona |
72,3 |
72,4 |
-0,1 |
Madrid |
70,3 |
69,4 |
1,3 |
Istanbul |
71,2 |
75,6 |
-5,8 |
ARR |
|||
City |
2006 |
2005 |
%chg |
Athens |
109,51 |
107,59 |
1,8 |
Vienna |
128,20 |
115,61 |
10,9 |
London |
194,40 |
175,46 |
10,8 |
Paris |
192,68 |
183,55 |
5,0 |
Berlin |
119,19 |
102,96 |
15,8 |
Munchen |
138,12 |
122,26 |
13,0 |
Rome |
201,52 |
189,95 |
6,1 |
Amsterdam |
161,39 |
145,43 |
11,0 |
Barcelona |
161,45 |
150,63 |
7,2 |
Madrid |
139,87 |
129,61 |
7,9 |
Istanbul |
161,57 |
139,36 |
15,9 |
RevPar |
|||
City |
2006 |
2005 |
%chg |
Athens |
77,23 |
68,95 |
12,0 |
Vienna |
96,28 |
84,51 |
13,9 |
London |
159,60 |
132,65 |
20,3 |
Paris |
144,12 |
130,87 |
10,1 |
Berlin |
82,36 |
67,64 |
21,8 |
Munchen |
97,65 |
85,58 |
14,1 |
Rome |
154,97 |
140,18 |
10,5 |
Amsterdam |
130,24 |
111,25 |
17,1 |
Barcelona |
116,73 |
109,06 |
7,0 |
Madrid |
98,33 |
89,95 |
9,3 |
Istanbul |
115,04 |
105,36 |
9,2 |
Τα παραπάνω στοιχεία του πίνακα προέρχονται από το benchmarking που διενεργεί για λογαριασμό της ΕΞΑ η εταιρεία JBR Hellas-Howarth.
Τα αποτελέσματα αυτά είναι ενδεικτικά της ανάγκης που υπάρχει για παρεμβάσεις στην τουριστική αγορά, με πρώτη το συντονισμό της προβολής και τη στόχευσή της προς το συνεδριακό τουρισμό και της καθιέρωση της Αθήνας ως προορισμού “city break”. Παράλληλα, η ΕΞΑΑ, αναλαμβάνοντας το μερίδιο ευθύνης που της αναλογεί, εφιστά για μία ακόμη φορά την προσοχή των μελών της στην τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεών τους.