Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΕ.Ε.: Δεύτερη δέσμη νομοθετικών μέτρων για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό
Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ε.Ε.: Δεύτερη δέσμη νομοθετικών μέτρων για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό

Τη δεύτερη δέσμη νομοθετικών μέτρων (ΕΕΟ II) για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό ενέκρινε προχτές η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με τις προτάσεις αυτές επιδιώκεται περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας, περιστολή του κόστους και μείωση των καθυστερήσεων. Έτσι, θα είναι χαμηλότερη η κατανάλωση καυσίμων, με αποτέλεσμα οι αερομεταφορείς…

Τη δεύτερη δέσμη νομοθετικών μέτρων (ΕΕΟ II) για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό ενέκρινε προχτές η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με τις προτάσεις αυτές επιδιώκεται περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας, περιστολή του κόστους και μείωση των καθυστερήσεων. Έτσι, θα<...>είναι χαμηλότερη η κατανάλωση καυσίμων, με αποτέλεσμα οι αερομεταφορείς να μπορέσουν να εξοικονομήσουν έως και 16 εκατομμύρια τόνους εκπομπές CO2 και να μειώσουν ετησίως το κόστος τους κατά δύο έως τρία δισεκατομμύρια ευρώ.

Αυτή η πλήρης μεταρρύθμιση του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας θα είναι καίριας σημασίας για να αντιμετωπιστεί ο αναμενόμενος για το 2020 διπλασιασμός της κυκλοφορίας. Οι συνέπειες της μεταρρύθμισης θα είναι ευεργετικές όχι μόνον για τους επιβάτες των αεροσκαφών, αλλά και για τους μεταφορείς φορτίων, καθώς και τις στρατιωτικές και ιδιωτικές πτήσεις.

Η δέσμη νομοθετημάτων θα δημιουργήσει πρόσθετες θέσεις απασχόλησης στον τομέα της αεροπορίας. Εξάλλου, θα ωφεληθεί και η ευρωπαϊκή βιομηχανία, η οποία, λόγω της πρωτοποριακής της θέσης στην τεχνολογία διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας (λόγου χάρη στα δορυφορικά συστήματα Galileo, ζεύξη δεδομένων datalink, κ.λπ.), θα διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα στις διεθνείς αγορές.

Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της Επιτροπής, αρμόδιο για τις μεταφορές κ. Antonio Tajani: «Αυτή η νομοθετική δέσμη θα είναι επωφελής για όλους: τους επιβάτες, την ευρωπαϊκή οικονομία, το περιβάλλον. Οι ουρανοί της Ευρώπης παραμένουν κατακερματισμένοι, με αποτέλεσμα οι πτήσεις να είναι κατά μέσον όρο 49 χλμ. μακρύτερες απ’όσο χρειάζεται. Σκοπός της πρότασής μας είναι να συμβάλει στη μείωση του χρόνου αναμονής των αεροσκαφών για απογείωση ή προσγείωση, ώστε οι επιβάτες να έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να φθάσουν στην ώρα τους στον προορισμό. Η δέσμη αυτή θα συμβάλλει, παράλληλα, να καταστούν οι πτήσεις πιο ασφαλείς και οικολογικές, ενώ θα αυξηθεί η χωρητικότητα».

Η δέσμη ΕΕΟ II στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες: επικαιροποίηση της νομοθεσίας που ισχύει από το 2004, Γενικό Πρόγραμμα SESAR ATM (ερευνητικό πρόγραμμα για τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στον ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό ) ή «τεχνολογικός πυλώνας», πυλώνας «ασφάλεια» και σχέδιο δράσης για τη χωρητικότητα των αερολιμένων.

Ο πρώτος πυλώνας επιφέρει διάφορες βελτιώσεις της αρχικής νομοθεσίας για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό, όπου περιλαμβάνονται δεσμευτικοί στόχοι επιδόσεων για τους φορείς παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας, η λειτουργία ευρωπαϊκού δικτύου διαχείρισης για να εξασφαλιστεί η σύγκλιση μεταξύ των εθνικών δικτύων, καθώς και οριστική ημερομηνία για τη βελτίωση των επιδόσεων των κρατών μελών, αρχικώς με την προσέγγιση της διασυνοριακής συνεργασίας, γνωστής ως «λειτουργικά τμήματα εναέριου χώρου» (Functional Airspace Blocks).

Με τη νέα δέσμη τίθενται τα περιβαλλοντικά ζητήματα στο επίκεντρο του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού και η βελτιωμένη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας θα αξιοποιήσει το δυναμικό περιορισμού των εκπομπών θερμοκηπικών αερίων από την αεροπορία. Αναμένεται ότι η βελτίωση θα ανέλθει έως και 10% ανά πτήση, που θα σημαίνει ετησίως εξοικονόμηση εκπομπών CO2 κατά 16 εκατομμύρια τόνους και μείωση του κόστους κατά 2,4 εκατομμύρια ευρώ.

Ο «τεχνολογικός πυλώνας» επικεντρώνεται στην υιοθέτηση καλύτερης τεχνολογίας. Το πρόγραμμα SESAR συγκεντρώνει όλους τους εμπλεκόμενους παράγοντες στον αεροπορικό τομέα, με σκοπό την ανάπτυξη και λειτουργία ενός νέας γενεάς πανευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας. Η εγκατάστασή του θα καταστήσει δυνατή, μέχρι το 2020, την ασφαλή, αειφόρο και οικονομικά αποδοτική διεκπεραίωση εναέριας κυκλοφορίας διπλάσιας από τη σημερινή.

Ο πυλώνας «ασφάλεια» προβλέπει αύξηση των αρμοδιοτήτων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας. Σκοπός είναι να εξασφαλιστούν επακριβείς, ενιαίοι και δεσμευτικοί κανόνες για την ασφάλεια των αερολιμένων, τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας, καθώς και η ορθή επόπτευση της εφαρμογής τους από τα κράτη μέλη.

Τέλος, σκοπός του πυλώνα «χωρητικότητα των αερολιμένων» είναι η αντιμετώπιση της έλλειψης τροχοδρόμων και αερολιμενικών εγκαταστάσεων, η οποία απειλεί τώρα να προκαλέσει μείζονες συμφορήσεις. Με την πρωτοβουλία επιδιώκεται να βελτιωθεί ο συντονισμός μεταξύ των χρονοθυρίδων (slots) που κατανέμονται στους αερομεταφορείς και των μέτρων διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας, να συγκροτηθεί δε παρατηρητήριο χωρητικότητας των αερολιμένων με σκοπό την πλήρη ένταξη των αερολιμένων στο δίκτυο εναέριας κυκλοφορίας.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024