Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΜεγαλύτερο το οικονομικό πρόβλημα του ΟΣΕ από αυτό της Ολυμπιακής
Κώστας Χατζηδάκης

Μεγαλύτερο το οικονομικό πρόβλημα του ΟΣΕ από αυτό της Ολυμπιακής

Σε συνέντευξη του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κώστα Χατζηδάκη στον ραδιοφωνικό σταθμό Σκαι αναλύθηκε το οικονομικό πρόβλημα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, ΟΣΕ, και προέκυψε ότι…

Σε συνέντευξη του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κώστα Χατζηδάκη στον ραδιοφωνικό σταθμό Σκαι αναλύθηκε το οικονομικό πρόβλημα<...> του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, ΟΣΕ, και προέκυψε ότι η οικονομική κατάσταση του Οργανισμού είναι σε δεινή θέση και μάλιστα σε χειρότερη από εκείνη της Ολυμπιακής.

Συγκεκριμένα ο υπουργός είπε «Θα σας πω, πράγματι η Ολυμπιακή ήταν στο προσκήνιο της επικαιρότητας και είναι περισσότερο από ότι είναι ο ΟΣΕ, αλλά το πρόβλημα του ΟΣΕ είναι βαρύτερο από το πρόβλημα της Ολυμπιακής. Κάθε μέρα που περνάει πια ο οργανισμός αυτός μπαίνει μέσα 2 εκατομμύρια ευρώ και τα έξοδα της μισθοδοσίας μόνο του οργανισμού αυτού είναι τετραπλάσια από τα συνολικά έσοδα του οργανισμού.»

Σύμφωνα με τον ισολογισμό του ΟΣΕ, ο οργανισμός εισπράττει 105 από εισιτήρια, και από μεταφορές εμπορευμάτων, και πληρώνει 400 για μισθούς και 150 για έξοδα διοίκησης.

Στη συνέχεια ο υπουργός τόνισε οτι συμβαίνει το εξής, «όλα τα τελευταία χρόνια το χρέος αυξάνεται, διότι όπως είναι δομημένο πια το έλλειμμα, το ένα τρίτο του ελλείμματος κάθε χρόνο προκύπτει για να πληρωθεί χρέος προηγούμενων ετών. Aρα είναι αυτοτροφοδοτούμενο πια το έλλειμμα κι αυξάνεται με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου. Πρέπει λοιπόν να μπει τέλος σε αυτό το φαύλο κύκλο.»

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι «δεν είναι εύκολο να το αντιμετωπίσει κανείς το θέμα με ένα μόνο μέτρο, διότι το ζήτημα είναι πάρα πολύ μεγάλο και το πρόβλημα του ΟΣΕ είναι πάρα πολύ σοβαρό. Σχετικά με το δίκτυο της Πελοποννήσου θέλω να σας πω πως πράγματι τα έσοδα του ΟΣΕ το 2007 από το δίκτυο της Πελοποννήσου ήταν 2 εκατομμύρια ευρώ και τα έξοδα 72. Ξαναλέω 2 και 72.»

Στην προσπάθεια να βρεθεί λύση ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα δει ξανά το επενδυτικό πρόγραμμα του οργανισμού για να είναι πιο ορθολογικό, δίνοντας έμφαση στο να τελειώσει επιτέλους το δίκτυο Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση. «Πιστεύω ότι τον Αύγουστο θα έχει τελειώσει το κομμάτι Θεσσαλονίκη – Λάρισα, έτσι ώστε να πηγαίνει ο σιδηρόδρομος από τη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα ο προαστιακός σε μία ώρα και οκτώ λεπτά και ο σχεδιασμός είναι μέχρι το Νοέμβριο να έχει τελειώσει και το κομμάτι από Θεσσαλονίκη Δομοκό. Θα δούμε στα πλαίσια του επενδυτικού προγράμματος ποια έργα του σιδηροδρόμου, κυρίως προαστιακές συγκοινωνίες, μπορεί να γίνουν με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με τα ΣΔΙΤ. Αυτό δε σημαίνει όπως λένε διάφοροι ιδιωτικοποίηση, διότι ο οργανισμός έχει τέτοια προβλήματα που όπως καταλαβαίνετε κανείς, μόνο αν ήταν τρελός για δέσιμο, θα μπορούσε να αγοράσει.»

Ολυμπιακή Αεροπορία

Σχετικά με το θέμα της Ολυμπιακής σε ερώτηση του δημοσιογράφου ότι ακούστηκε ότι τα αραβικά κεφάλαια που επένδυσαν στην ALPHA BANK, η Κατάρ δηλαδή, θα μπει ενδεχομένως με ενδιαφέρον στην Ολυμπιακή, ο υπουργός απάντησε ότι «Το κλειδί στην Ολυμπιακή είναι να έχουμε πράσινο φως από τις Βρυξέλες. Και από κει και μετά μπορούμε να απευθυνθούμε στους επενδυτές, οι οποίοι δε θα έχουν να φοβηθούν ότι αγοράζοντας την Ολυμπιακή θα τους πέσουν στο κεφάλι όλα τα χρέη του παρελθόντος. Πιστεύουμε ότι αν πραγματικά πάρουμε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεδομένου ότι η εταιρεία που θα πουληθεί στη συνέχεια θα είναι μια καθαρή εταιρεία, δεδομένου ότι έχει κάθε χρόνο έξι εκατομμύρια επιβάτες, δεδομένου ότι το brand της Ολυμπιακής, το όνομα της Ολυμπιακής εξακολουθεί να είναι ισχυρό, μπορεί να υπάρξουν αξιόπιστοι επενδυτές κι αυτή είναι η προσπάθειά μας και θέλουμε να τα καταφέρουμε προς αυτή την κατεύθυνση μέχρι το τέλος του χρόνου θεωρώντας ότι οι πιο κρίσιμοι μήνες αν θέλετε για το εγχείρημα θα είναι οι δυο τελευταίοι του έτους.»

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024