Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΔιάλογο ιδέων με τους Διευθυντές ΕΟΤ εξωτερικού ξεκινά ο Σπηλιωτόπουλος
Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης

Διάλογο ιδέων με τους Διευθυντές ΕΟΤ εξωτερικού ξεκινά ο Σπηλιωτόπουλος

Το όραμα της Ελλάδας για ένα τουριστικό μοντέλο που θα εκτοξεύσει την χώρα στους κορυφαίους προορισμούς του κόσμου, ανέπτυξε ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος στη συνάντηση Διευθυντών Γραφείων ΕΟΤ του εξωτερικού, που πραγματοποιήθηκε 25 – 26 Ιανουαρίου στο Παρίσι, σηματοδοτώντας παράλληλα την απαρχή ενός διαλόγου ιδεών και πρωτοβουλιών πάνω στη βάση αυτού του κοινού οράματος…

Το όραμα της Ελλάδας για ένα τουριστικό μοντέλο που θα εκτοξεύσει την χώρα στους κορυφαίους προορισμούς του κόσμου, ανέπτυξε ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος στη συνάντηση Διευθυντών Γραφείων ΕΟΤ<...>του εξωτερικού, που πραγματοποιήθηκε 25 – 26 Ιανουαρίου στο Παρίσι, σηματοδοτώντας παράλληλα την απαρχή ενός διαλόγου ιδεών και πρωτοβουλιών πάνω στη βάση αυτού του κοινού οράματος.

Στόχος της νέας τουριστικής πολιτικής είναι η δημιουργία ενός αποτελεσματικού, σύγχρονου και ευέλικτου μοντέλου για ένα τουριστικό προϊόν που να βασίζεται στο τρίπτυχο Πολυμορφία, Ποιότητα και Βιωσιμότητα σε 12μηνη βάση. “Το δικό μου όραμα, λοιπόν, -ή, για να το θέσω πιο σωστά, το δικό μας- είναι” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπηλιωτόπουλος “να πείσουμε τους πάντες ότι στην Ελλάδα μπορεί κανείς να ζήσει αληθινές εμπειρίες, χειμώνα-καλοκαίρι, σε όλη την διάρκεια του έτους, στην θάλασσα ή στο βουνό, στις πόλεις ή στα χωριά, σε απόλυτη αρμονία με την ανάπτυξη του σπάνιου οικοσυστήματός μας, εν τέλει με όλους τους πιθανούς τρόπους”. Και εξήγησε: “Όχι μονάχα επειδή η χώρα μας είναι τόσο όμορφη που μπορεί πράγματι να χαρίσει αληθινές εμπειρίες, αλλά και επειδή, απέναντι στις σύνθετες προκλήσεις των καιρών, είναι ικανή να διαδραματίσει ρόλους τους οποίους άλλοι προορισμοί αδυνατούν να διαδραματίσουν”.

“Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση”, πρόσθεσε ο κ. Υπουργός, “είναι η υπαγωγή μας στον Ψηφιακό Χάρτη και η απόλυτη αναγκαιότητα να στείλουμε ένα σαφές μήνυμα παντού, ένα μήνυμα που να εμπεριέχει τον φιλόδοξο χαρακτήρα του εθνικού αυτού στοιχήματος. Ο λόγος για τον οποίο δίνουμε τόσο μεγάλη έμφαση στην διαφημιστική καμπάνια της χώρας μας, είναι επειδή πιστεύουμε ότι, μέσα από την προβολή μιας καινούργιας, σύγχρονης εικόνας μας στο Ίντερνετ, και γενικότερα σε όλα τα μέσα της ψηφιακής τεχνολογίας, θα εξασφαλίσουμε την πρόσβαση σε ένα νέο πεδίο επισκεπτών, το οποίο δεν λειτουργεί με κριτήριο τα παραδοσιακά, μονοδιάστατα κλισέ, αλλά τις ανάγκες που σκιαγραφεί η εποχή μας. Το πρώτο βήμα, λοιπόν, έχει να κάνει με το ότι η παρουσία της Ελλάδας στο εξωτερικό για το 2008, προβάλλεται μέσω μιας νέας εικόνας, μιας νέας αισθητικής, που καμία σχέση δεν έχει με τα τόσο επιζήμια, μονοδιάστατα κλισέ του παρελθόντος.

Το δεύτερο βήμα έχει να κάνει με την ίδια την αξιολόγηση των καιρών και με την εκτίμηση ότι η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει πολλά περισσότερα από όσα ενδεχομένως πίστευαν κάποιοι μέχρι τώρα. Με άλλα λόγια, κρίναμε ότι η στιγμή έχει ωριμάσει ώστε να εμπλουτίσουμε το τουριστικό μας προϊόν με νέους άξονες που θα μας βοηθήσουν να διαφοροποιήσουμε την ταυτότητά μας”.

Στη νέα στρατηγική ενσωματώνονται εννέα τομείς του τουριστικού προϊόντος: Παραθεριστικό, Θαλάσσιο, Πολιτιστικό, Περιηγητικό, Συνεδριακό, τουρισμό Υπαίθρου, τουρισμό Υγείας και Ευεξίας, τουρισμό Πολυτέλειας και City Break Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Κάθε τομέας, κατά τον κ. Υπουργό, είναι εξίσου σημαντικός για έναν προφανή λόγο: επειδή όλες αυτές οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, μπορούν να αποτελέσουν, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, αγορές-θύλακες που θα διακινούν μεγάλης οικονομικής απόδοσης μεγέθη.

Απώτερος στόχος της ελληνικής τουριστικής ηγεσίας είναι μέσα από την αυτή την πολυμορφία να δώσει στην Ελλάδα τη διάσταση ενός διεθνούς προορισμού κύρους και αξιώσεων, που είναι κάτι παραπάνω από ικανός να ανταποκριθεί σε κάθε είδους τουριστική απαίτηση. Ως εκ τούτου, το μήνυμα «GREECE The True Experience», επιλέχθηκε ανταποκρινόμενο στους στρατηγικούς στόχους που τέθηκαν. Στόχοι που θέλουν την Ελλάδα να είναι μια χώρα που μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των πιο δημιουργικών και των πιο απαιτητικών παγκόσμιων ταξιδευτών. Εδω υπεισέρχεται, τόνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, και ο σημαντικός ρόλος των Διευθυντών Γραφείων ΕΟΤ του εξωτερικού, οι οποίοι αποτελώντας τον καθρέφτη της χώρας, υπενθυμίζουν σε καθημερινή βάση την λειτουργικότητα του μοντέλου της απέναντι σε πολίτες από κάθε υποψήφια τουριστική αγορά.

Από τις επισκέψεις του στο εξωτερικό, τα μηνύματα που λαμβάνει ο κ. Υπουργός είναι ενθαρρυντικά, αφού όπως είπε “διαπιστώνουμε ότι οι ξένοι ανταποκρίνονται στη νέα μας εικόνα, και ανταποκρίνονται θετικά”. Στην μεγαλύτερη διεθνή έκθεση τουρισμού που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Λονδίνο, (World Travel Market) η Ελλάδα προβλήθηκε με συνεντεύξεις σε σημαντικά διεθνή μέσα ενημέρωσης. Επίσης, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Οργανισμού Τουρισμού (WTO) στον οποίο προτάθηκε και έγινε αποδεχτή η συνδιοργάνωση στην Ελλάδα (μέσω της ΕΤΑ), Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα την αειφόρο ανάπτυξη υπό την Αιγίδα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Ακόμα έλαβαν χώρα συναντήσεις με τους σημαντικότερους tour operators εισερχόμενου τουρισμού.

`Αλλα βήματα τουριστικής διπλωματίας:


  • Η Ελλάδα συμμετείχε στην Υπουργική Σύνοδο υπό την αιγίδα του ΟΗΕ για τις παγκόσμιες κλιματικές αλλαγές.
  • Επισκέφθηκε το περίπτερο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, ο Τούρκος Υπουργός Τουρισμού με τον οποίο πραγματοποιήθηκε και κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον κ. Σπηλιωτόπουλο.
  • Πραγματοποιήθηκε ταξίδι κομβικής σημασίας στην αναδυόμενη τουριστική αγορά της Κίνας, που δεν περιορίστηκε στην σύσφιξη των επαφών μεταξύ των δύο χωρών, αλλά εξυπηρέτησε παράλληλα τόσο την σημασία της απευθείας αεροπορικής σύνδεσης της Αθήνας με το Πεκίνο μέσω της Air China, όσο και την εξαγγελία της ίδρυσης Γραφείου ΕΟΤ στην Σαγκάη.
  • Η Ελλάδα συμμετέχει στο Παρίσι για πρώτη φορά στην έκθεση Les Thermallies (για Luxury και Spa) δίνοντας έτσι το μήνυμα ότι έμπρακτα στηρίζει τους νέους τομείς του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
  • Παράλληλα προετοιμάζεται η παρουσία της στις μεγάλες εκθέσεις IBT στο Βερολίνο, στην INTOUR και MIT στην Μόσχα αλλά και στην έκθεση BITE στην Κίνα τον Ιούνιο, όπου η Ελλάδα είναι η τιμώμενη χώρα. Σε αυτές τις μεγάλες εκθέσεις στόχος είναι ο επιτυχημένος συνδυασμός του τουρισμού με πολιτιστικές και αθλητικές δράσεις, οι οποίες μεγιστοποιούν το αποτέλεσμα αυξάνοντας σημαντικά την αναγνωριστιμότητα αλλά και την αναμνηστικότητα του τουριστικού μας προϊόντος.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το 2008 συνολικά ο ΕΟΤ θα συμμετάσχει σε 125 διεθνείς εκθέσεις (από 114 πέρυσι). “Όλα αυτά, λοιπόν”, συμπλήρωσε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “συνιστούν μια εικόνα λίαν ελπιδοφόρα, καθώς μέσα από τούτες τις πρωτοβουλίες ενδυναμώνουμε το στίγμα μας: το στίγμα μιας νέας ταυτότητας και μιας νέας αισθητικής, από την οποία προβάλλεται μια χώρα σύγχρονη, βιώσιμη, με παγκόσμιες ανησυχίες και παγκόσμια ερεθίσματα. Για να αποκτήσει διάρκεια αυτή η εικόνα, και για να λειτουργήσει επιθετικά στο πλαίσιο της παγκόσμιας ψηφιακής διαφήμισης, οφείλουμε να διαχειριστούμε το νέο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης με όραμα, φαντασία, επαγγελματισμό, και προπάντων εγρήγορση και συνεννόηση. Και εδώ είναι που ερχόμαστε όλοι να μοιραστούμε και κάτι ακόμα πλην του Οράματος. Ερχόμαστε να μοιραστούμε την Ευθύνη αυτού του Εθνικού Στοιχήματος. Μια ευθύνη απέναντι στην οποία είμαστε όλοι υπόλογοι, ο καθένας από τη δική του θέση, ο καθένας με βάση τον δικό του ρόλο”.

“Στην φιλοσοφία του κοινού μας οράματος”, επεσήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Υπουργός “ένα πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτο: το ότι δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένας επισκέπτης. Πράγμα που σημαίνει ότι οφείλουμε να λειτουργούμε μέσα από τη νοοτροπία ενός μηχανισμού που θέλει να είναι ανταγωνιστικός, όσο πιο ανταγωνιστικός γίνεται, με ιδέες, με τον πήχη διαρκώς ψηλά, μακριά από τους οδυνηρούς συμβιβασμούς που μας έκαναν να χάσουμε πολύτιμο χρόνο στο παρελθόν. Στην προσπάθεια τούτη, ο εφησυχασμός είναι έννοια απαγορευμένη. Στη θέση του πρέπει να αντιπαραθέσουμε όλοι μας μια συνεχή κίνηση προς τα μπρος, μια κίνηση που να προδίδει ανατροπές, ανησυχίες, προοπτικές νέων στόχων και, πάνω απ’ όλα, κέρδη. Κέρδη σε επίπεδο επισκεπτών από κάθε χώρα, από κάθε τάξη, από κάθε αγορά”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024