Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαHATTA: Φαρμάκι… οι τιμές του ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’ – θα μειωθούν… οι πτήσεις charter

HATTA: Φαρμάκι… οι τιμές του ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’ – θα μειωθούν… οι πτήσεις charter

Οι τσουχτερές τιμές του νέου αεροδρομίου “Ελευθέριος Βενιζέλος” το καθιστούν ιδιαίτερα ακριβό και μη ανταγωνιστικό σε σύγκριση με άλλα διεθνή αεροδρόμια. Με αποτέλεσμα να μειώνονται οι πτήσεις charter και να […]

Οι τσουχτερές τιμές του νέου αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος" το καθιστούν ιδιαίτερα ακριβό και μη ανταγωνιστικό σε σύγκριση με άλλα διεθνή αεροδρόμια<...>. Με αποτέλεσμα να μειώνονται οι πτήσεις charter και να επικρατεί αντιεπαγγελματική πολιτική απέναντι στα τουριστικά και ταξιδιωτικά γραφεία, τα μέσα μεταφοράς τουριστών, όπως τα πούλμαν, καθώς και τα μισθωμένα ταξί. Αυτά καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων στην Ελλάδα (HATTA<.>).

Οι Τουριστικοί πράκτορες είναι έντονα προβληματισμένοι για την υψηλή τιμολογιακή πολιτική στα Σπάτα καθώς αναφέρουν ότι το "Ελευθέριος Βενιζέλος" είναι ακριβότερο κατά 2,5 φορές από αυτό της Ρώμης, 2 φορές ακριβότερο από της Βαρκελώνης, 0,85 από της Λισσαβόνας και 0,5 από της Κωνσταντινούπολης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αύξησης του κόστους για τις αεροπορικές εταιρείες αποτελεί αυτό της Ολυμπιακής, που το ετήσιο κόστος για τα τέλη προσγείωσης και τις λοιπές συναφείς υπηρεσίες, από 2 δισ. δρχ. ανήλθε σε 20-25 δισ. δρχ. περίπου.

Φυσικά, το κόστος αυτό, δεν μπορεί παρά να επηρεάσει αισθητά τις τιμές του τουριστικού μας προϊόντος με αρνητικές συνέπειες για την τουριστική ζήτηση της χώρας μας, αφού όπως έχει αποδειχτεί από έγκυρες μελέτες, η τουριστική ζήτηση είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο στις μεταβολές σειράς παραμέτρων, μεταξύ των οποίων η τιμή κατέχει πρωτεύοντα ρόλο.

Επίσης, οι εκπρόσωποι του ΗΑΤΤΑ, καταγγέλλουν την απαράδεκτη πολιτική των εκμεταλλευτών του νέου αεροδρομίου για τους ακόλουθους λόγους: Από τις 15 Ιουνίου θα υπάρχει χρέωση για τα τουριστικά λεωφορεία – παρ' όλο που έχουμε γραπτή διαβεβαίωση ότι τα πρώτα 90' δεν θα χρεώνονται – και τα μισθωμένα ταξί για τον χρόνο που απαιτείται να σταθμεύουν στο αεροδρόμιο, ώστε να παραλαμβάνουν τους τουρίστες, κάτι το οποίο θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν συμβαίνει σε κανένα άλλο αεροδρόμιο, να χρεώνεται δηλαδή η παραμονή ή το parking στα επαγγελματικά τουριστικά πούλμαν και μισθωμένα ταξί. Η χρέωση αυτή, παραλόγως, δεν ισχύει για τα υπόλοιπα ταξί. Σε συνδυασμό δε με το γεγονός ότι ενώ υπήρξε υπόσχεση προς τον ΗΑΤΤΑ από τους αρμοδίους του αεροδρομίου, ότι θα παραχωρηθεί ένα περίπτερο για τα μέλη του Συνδέσμου με σκοπό να λειτουργεί ως σημείο υποδοχής των πελατών/τουριστών, λόγω της αποδεδειγμένης στενότητας του χώρου στις αφίξεις, τελικά το περίπτερο αυτό παραχωρήθηκε στα ταξί, που, φυσικά, ούτε κατά διάνοια δεν έχουν παρόμοιες ανάγκες να καλύψουν. Μήπως σημαίνει συντεχνιακή παράνομη παραχώρηση έργου, μη ανήκοντος στα ταξί, αλλά στα τουριστικά γραφεία;
Στο νέο αεροδρόμιο δεν χορηγήθηκαν στους εκπροσώπους των τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων κάρτες εισόδου ώστε να παραλαμβάνουν και να εξυπηρετούν τα γκρουπ των πελατών/τουριστών όπως συμβαίνει άλλωστε και στα αεροδρόμια της υπόλοιπης Ελλάδας.
Σε ότι αφορά στη χρήση καροτσιών μεταφοράς αποσκευών – πέραν του ότι απαιτείται χρηματικό αντίτιμο – υπάρχει συχνά πρόβλημα λόγω της μη λειτουργίας του αυτόματου μηχανήματος ανταλλαγής συναλλάγματος, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να εξυπηρετηθούν οι αφικνούμενοι τουρίστες.
Τα προαναφερόμενα γεγονότα μας υποχρεώνουν στην αποδοχή της υπό πληρωμή υπηρεσίας μεταφοράς αποσκευών των γκρουπ.
Τα παραπάνω προβλήματα όπως αναφέρει ο HATTA αποτελούν παραδείγματα της πολιτικής που ακολουθούν οι εκμεταλλευόμενοι το νέο αερολιμένα και η οποία οδηγεί στην με κάθε τρόπο αύξηση του, ήδη, ιδιαίτερα υψηλού κόστους χρήσης του αεροδρομίου με ταυτόχρονη μείωση των διευκολύνσεων που παρέχονται στα περισσότερα αεροδρόμια του κόσμου στους επαγγελματίες.

Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω αναφέρουμε την πρόσφατη στατιστική έρευνα του ΙΤΕΠ, βάσει της οποίας στην Αθήνα το α΄ τετράμηνο του 2001 έκλεισε με μειωμένες αφίξεις στις κανονικές πτήσεις καθώς και στις πτήσεις charter λόγω υψηλού κόστους και όπως διαφαίνεται από τον Απρίλιο και μετά και των υπολοίπων παραλιακών περιοχών της Αττικής.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες ο ΗΑΤΤΑ καλεί την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες για επανεξέταση και αλλαγή των όρων της σχετικής σύμβασης που αποδεικνύεται όλο και περισσότερο αποικιοκρατική.

Σε περίπτωση δε μη επίλυσης των ανωτέρω προβλημάτων από 15 Ιουνίου 2001 τα τουριστικά γραφεία θα παραλαμβάνουν τους τουρίστες – πελάτες τους όπως τα λεωφορεία των αστικών συγκοινωνιών και δεν θα παρκάρουν στον προκαθορισμένο χώρο και συγχρόνως θα ενημερώσουν τους Tour Operators της Ε.Ε. της ECTAA, της UFTAA και τους εν γένει ασχολούμενους με τον Ελληνικό τουρισμό για τους λόγους που προαναφέραμε.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024