Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΙω. Παρασκευάς: “Μνημείο υπεκφυγής των υποχρεώσεων του” η απάντηση Κεφαλογιάννη
Ακτοπλοϊκό πρόβλημα Καλύμνου

Ιω. Παρασκευάς: “Μνημείο υπεκφυγής των υποχρεώσεων του” η απάντηση Κεφαλογιάννη

“Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Κεφαλογιάννης, επιδεικνύει νηφάλια σταθερότητα στις απόψεις του. Πίστευε και πιστεύει πως τα νησιά μας και οι κάτοικοί τους, μπορούν να επιβιώσουν χωρίς καράβια, χωρίς στοιχειώδη εξυπηρέτηση. Η με αριθμό πρωτοκόλλου 84/19-03-2007 απάντησή του στην υπ’ αριθμ. 4716/23-02-2007 ερώτηση παραμένει μνημείο υπεκφυγής των υποχρεώσεών του…

“Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Κεφαλογιάννης, επιδεικνύει νηφάλια σταθερότητα στις απόψεις του. Πίστευε και πιστεύει πως τα νησιά μας και οι κάτοικοί τους, μπορούν να επιβιώσουν χωρίς καράβια, χωρίς στοιχειώδη<…>εξυπηρέτηση. Η με αριθμό πρωτοκόλλου 84/19-03-2007 απάντησή του στην υπ’ αριθμ. 4716/23-02-2007 ερώτηση παραμένει μνημείο υπεκφυγής των υποχρεώσεών του. Η πολιτική που άσκησε και ασκεί αφήνει «πεδίον δόξης λαμπρόν» σε εφοπλιστές και πλοιοκτήτες να λυμαίνονται τα πάντα και να καθορίζουν αυτοί ανάλογα με τα συμφέροντά τους τις ακτοπλοϊκές γραμμές. Είναι βέβαιο ότι ο κ. Υπουργός είναι άξιος συγχαρητηρίων”. Ανέφερε χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση του ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ. Ιωάννης Παρασκευάς, σχετικά με την απάντηση του κ. Κεφαλογιάννη στην ερώτηση του με θέμα το ακτοπλοϊκό πρόβλημα της Καλύμνου (http://www.traveldailynews.gr/new.asp? sstr=Παρασκευάς&newid=35638 &subcategory_id=5), έπειτα από τη διακοπή επιδότησης του Blue Star, που είχε ως συνέπεια και τη διακοπή των δρομολογίων.

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στην απάντηση του επεσήμανε τα ακόλουθα:

  1. Με βάση το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο (ν. 2932/2001), οι πλοιοκτήτριες εταιρίες υποβάλλουν μέχρι την 31η Ιανουαρίου κάθε έτους δηλώσεις δρομολόγησης των πλοίων τους σε δρομολογιακές γραμμές, για την κάλυψη των αναγκών του ενδεικτικού ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας κατά την δρομολογιακή περίοδο από 01 Νοεμβρίου μέχρι 31 Οκτωβρίου του επομένου έτους. Εφόσον δεν υποβληθούν δηλώσεις δρομολόγησης σε γραμμές του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας ή από αυτές που υποβλήθηκαν δεν καλύπτονται πλήρως οι πάγιες ανάγκες του μεταφορικού έργου, το ΥΕΝ προβαίνει στις προβλεπόμενες διαδικασίες του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001 και ειδικότερα στην δημοσίευση προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας διάρκειας τριών έως πέντε ετών για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένων γραμμών, άνευ μισθώματος.Εάν με τη διαδικασία αυτή δεν καλυφθούν οι συγκοινωνιακές ανάγκες, εκδίδεται από το ΥΕΝ προκήρυξη για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού, έναντι μισθώματος. Με τη διαδικασία του μειοδοτικού διαγωνισμού συνάπτονται από την Πολιτεία συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών για τις οποίες δεν υπήρξε επιχειρηματικό ενδιαφέρον, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, κάλυψης των αναγκών του ακτοπλοϊκού δικτύου και ορθολογικότερης εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.
  2. Στο πλαίσιο αυτό, για τη δρομολογιακή περίοδο από 01-11-2006 έως 31-10-2007 εκδόθηκε από το ΥΕΝ η αριθ. 3327.1/01/06/24-08-2006 «Προκήρυξη Μειοδοτικών Διαγωνισμών για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή
    Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας Διάρκειας μέχρι δώδεκα (12) ετών» και προκηρύχθηκαν για την εξυπηρέτηση των νήσων της Δωδεκανήσου, μεταξύ άλλων, και οι κατωτέρω δρομολογιακές γραμμές:
    • «Πειραιάς – Πάτμος – Λειψοί – Λέρος – Κάλυμνος – Ρόδος», με μισθούμενο τμήμα «Πάτμος – Λειψοί – Λέρος» και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα καθ` όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου και ενός (01) επιπλέον δρομολογίου την εβδομάδα κατά τη χρονική περίοδο από 11-06-2007 έως 09-09-2007, με την υποχρέωση της δωρεάν μετακίνησης από τον πλοιοκτήτη των κατοίκων των Λειψών από και προς Πάτμο και Λέρο,
    • «Πειραιάς – Αστυπάλαια – Κάλυμνος -Κως – Νίσυρος – Τήλος – Σύμη – Ρόδος», με μισθούμενο τμήμα «Αστυπάλαια -Κάλυμνος – Κως – Νίσυρος – Τήλος – Σύμη – Ρόδος» με την εκτέλεση ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα καθ` όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, με την υποχρέωση της δωρεάν μετακίνησης από τον πλοιοκτήτη των κατοίκων της νήσου Αστυπάλαιας από και προς Κάλυμνο και
    • «Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Δονούσα – Αιγιάλη – Αστυπάλαια», με μισθούμενο τμήμα «Νάξος – Δονούσα – Αιγιάλη – Αστυπάλαια» και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα καθ` όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου και ενός (01) επιπλέον δρομολογίου την εβδομάδα κατά τη χρονική περίοδο από 11-06-2007 έως 09-09-2007, με την υποχρέωση της δωρεάν μετακίνησης από τον πλοιοκτήτη των κατοίκων της νήσου Δονούσας από και προς Νάξο.

    Στον διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε στο ΥΕΝ την 16-10-2006 δεν υπήρξε επιχειρηματικό ενδιαφέρον από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες και ως εκ τούτου δεν κατατέθηκαν σχετικές προσφορές για την εξυπηρέτηση των εν λόγω δρομολογιακών γραμμών.

  3. Κατόπιν τούτου, εκδόθηκε από το ΥΕΝ η αριθ. 3327.1/22/06/15-11-2006 «Επανάληψη Μειοδοτικών Διαγωνισμών για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας Διάρκειας μέχρι δώδεκα (12) ετών», όπου προκηρύχθηκαν εκ νέου οι ως άνω δρομολογιακές γραμμές με τροποποιημένους όρους.Ο ως άνω διαγωνισμός διεξήχθη στο ΥΕΝ την 21-12-2006, όπου υπήρξε επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής «Πειραιάς -Αστυπάλαια – Κάλυμνος – Κως – Νίσυρος – Τήλος – Σύμη – Ρόδος» από την εταιρεία «Blue Star Ferries Ναυτιλιακή Ανώνυμος Εταιρεία» με το πλοίο «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», στην οποία και κατακυρώθηκε με την εκτέλεση ενός (01) δρομολογίου την εβδομάδα καθ` όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου αντί μισθώματος 18.150,00 € ανά δρομολόγιο. Η εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής «Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Δονούσα -Αιγιάλη – Αστυπάλαια» κατακυρώθηκε για τρία (03) έτη στην ανωτέρω εταιρεία, ενώ για την δρομολογιακή γραμμή «Πειραιάς – Πάτμος – Λειψοί – Λέρος – Κάλυμνος – Ρόδος», δεν κατατέθηκαν προσφορές.
  4. Ο καθορισμός και η τροποποίηση δρομολογίων πλοίων που δραστηριοποιούνται εντός του νομού Δωδεκανήσου αποκλειστικά και δεν προσεγγίζουν λιμένες της Αττικής ανήκει στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, προς το οποίο και κοινοποιείται αντίγραφο της ερώτησης.
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024