Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣπηλιωτόπουλος: Δεν αντιμετωπίζουμε ολόκληρη την Ελλάδα σαν ένα οικόπεδο
Σύσκεψη με φορείς της Χαλκιδικής

Σπηλιωτόπουλος: Δεν αντιμετωπίζουμε ολόκληρη την Ελλάδα σαν ένα οικόπεδο

Σύσκεψη με τους φορείς της Χαλκιδικής πραγματοποίησε χτες ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, επισημαίνοντας πως ο ανοιχτός διάλογος, η ανταλλαγή απόψεων, η ενεργή συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων στο εθνικό στοίχημα που λέγεται τουρισμός είναι ο μόνος δρόμος για να επιτευχθεί ο στόχος της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης…

Σύσκεψη με τους φορείς της Χαλκιδικής πραγματοποίησε χτες ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, επισημαίνοντας πως ο ανοιχτός διάλογος, η ανταλλαγή απόψεων, η ενεργή συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων<...>στο εθνικό στοίχημα που λέγεται τουρισμός είναι ο μόνος δρόμος για να επιτευχθεί ο στόχος της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Ο τουρισμός δεν είναι ευθύνη μόνο της Πολιτείας, αλλά και της Αυτοδιοίκησης, των φορέων, των τοπικών κοινωνικών. Ο τουρισμός μας αφορά όλους. Από την άλλη πλευρά, υποχρέωση της Πολιτείας είναι να δημιουργεί πρότυπα και μοντέλα επενδυτικών πρακτικών που πρεσβεύουν τις αρχές της νέας τουριστικής πολιτικής.

Οι περιοδείες του Υπουργού στη Ελλάδα στόχο έχουν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις διαμόρφωσης συγκεκριμένου επιχειρησιακού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης για κάθε περιφέρεια ξεχωριστά. “Η στρατηγική μας έχει κανόνες και δεν αντιμετωπίζουμε ολόκληρη την Ελλάδα σαν ένα οικόπεδο” επεσήμανε ο κ. Υπουργός, αφού όπως εξήγησε “τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής είναι διαφορετικά. Οπότε, κάθε επιχειρησιακό σχέδιο μπορεί και πρέπει να έχει μια συγκεκριμένη τουριστική σήμανση, που θα αφορά στα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιφέρειας και θα συνδέεται ευθέως με τις γεωπολιτικές, γεωγραφικές, ιστορικές και πολιτισμικές πλευρές της”.

Η Χαλκιδική, υπογράμμισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους σταθμούς στο πλαίσιο των περιοδειών του, αφού αποτελεί τον κεντρικό τουριστικό βραχίονα για την παρουσία της Ελλάδας στις αναδυόμενες αγορές της Νοτιανατολικής Ευρώπης. Εξίσου σημαντική είναι και η παρουσία του εσωτερικού τουρισμού, αφού η Χαλκιδική αποτελεί τον δημοφιλέστερο προορισμό για τους κατοίκους της Βόρειας και Κεντρικής Ελλάδας.

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τη φετινή χρονιά, μια χρονιά που λόγω των διεθνών εξελίξεων έχει τις δυσκολίες της, είναι ότι και πάλι στην περιοχή θα σημειωθεί αύξηση στην τουριστική κίνηση (περίπου στο 8%). “Το γεγονός αυτό” ανέφερε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “μας δημιουργεί αισιοδοξία. Όμως η στρατηγική μας δεν εξαντλείται από τη μια χρονιά στην άλλη. Η νέα πολιτική του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης θέτει μακροπρόθεσμους στόχους που θα διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα, σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό τουριστικό περιβάλλον, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την εξειδίκευση του τουριστικού προϊόντος. Είμαστε αποφασισμένοι με συστηματικότητα να αντιμετωπίζουμε όλα τα προβλήματα που αφορούν στον κλάδο τουρισμού. Στον κλάδο που αποτελεί για την χώρα μας την βαριά βιομηχανία της. Όλες οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσουμε, δείχνουν τον δρόμο μπροστά. Σε ένα δρόμο που οδηγεί στην ενίσχυση των τοπικών οικονομιών, δημιουργώντας συνθήκες αισιοδοξίας και ανάτασης σε όλους τους κατοίκους της ελληνικής περιφέρειας”.

Σε αυτή την νέα στρατηγική της ποιότητας, της βιωσιμότητας, της εξειδίκευσης και του σεβασμού προς το περιβάλλον εντάσσεται και η επίσκεψή του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης στη Χαλκιδική. Η στρατηγική αυτή είναι μονόδρομος, με την έννοια ότι έχει τις προϋποθέσεις να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες και απαιτήσεις που δημιουργεί ο σκληρός ανταγωνισμός στον τομέα του τουρισμού.

Στόχος η μετατροπή της Χαλκιδικής σε προορισμό γκολφ

Από τη δεκαετία του 70, η Χαλκιδική αναπτύχθηκε κυρίως βασισμένη πάνω στο μοντέλο του Ήλιου και της Θάλασσας, ένα μοντέλο που αναμφισβήτητα προσέφερε πολλά στην ανάπτυξη της περιοχής, αλλά πλέον δεν επαρκεί. Η πολυμορφία του νομού Χαλκιδικής προσφέρεται για εξειδίκευση των τουριστικών μοντέλων που θα διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα του τουρισμού στην περιοχή. Ο θαλάσσιος τουρισμός, ο τουρισμός πολυτέλειας, ο πολιτιστικός και θρησκευτικός τουρισμός, ο τουρισμός υπαίθρου ήδη αναπτύσσονται δυναμικά, καλύπτοντας ένα μεγάλο κομμάτι της ζήτησης της αγοράς. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης εξειδικευμένων μορφών τουρισμού, η ΕΤΑ έχει ισχυρό ρόλο με μια σειρά ποιοτικών παρεμβάσεων.

Είναι, λοιπόν, στα άμεσα σχέδιά του Υπουργείου, η μετατροπή της Χαλκιδικής σε προορισμό γκολφ (golf destination) της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Αξιοποιώντας τη μελέτη της στρατηγικής ανάπτυξης του γκολφ ως νέα μορφή τουρισμού, η ΕΤΑ βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τους τοπικούς φορείς προκειμένου να αναπτυχθούν 4 με 5 γήπεδα στην περιοχή. Με επίκεντρο τη Χαλκιδική, η καθιέρωση της περιοχής ως προορισμού γκολφ, με τη δημιουργία νέων ή την επέκταση υφιστάμενων γηπέδων, αποτελεί καθολικό αίτημα των τοπικών φορέων, ενώ είχε εκπονηθεί και η σχετική μελέτη. Η λειτουργία περισσοτέρων του ενός γηπέδων γκολφ προσφέρει μοναδικό πλεονέκτημα στη συγκεκριμένη αγορά, καθώς οι περισσότεροι παίκτες ελκύονται από τη δυνατότητα εναλλακτικής επιλογής παιχνιδιού, χωρίς να χρειάζονται μεγάλες ή πολύωρες μετακινήσεις.

ΕΤΑ – Πρότυπο πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης

Μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής είναι το περιβάλλον της και η πολιτισμική κληρονομιά. Η προστασία και η ανάδειξή τους αποτελούν τις θεμελιώδεις αρχές κάθε δράσης, πρωτοβουλίας ή παρέμβασης. “Χωρίς μέριμνα για το περιβάλλον, αυστηρή διαχείριση των φυσικών πόρων και σεβασμό στην ιστορία και την παράδοση δεν μπορεί να υπάρξει η τουριστική ανάπτυξη που επιθυμούμε” ανέφερε σχετικά ο κ. Σπηλιωτόπουλος.

Η ΕΤΑ αναπτύσσει ένα πρότυπο πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης – καινοτόμο και πρωτοποριακό – με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, με μια σειρά από eco-camping, eco-marinas, αλλά και καινοτόμες δράσεις όπως περιβαλλοντικές διαδρομές, περίπτερα και παρατηρητήρια. Προχωρά στη μετατροπή των κάμπινγκ στη Σκοτίνα, στο Παλιούρι, στα Ασπροβάλτα και στο Φανάρι στη Βόρεια Ελλάδα σε οικολογικά.

Στο πλαίσιο του ΕΠΑΕ προγραμματίζονται έργα υποδομών και ενίσχυσης επιχειρηματικότητας στον τομέα του Τουρισμού. Πιο συγκεκριμένα, σε ο, τι αφορά στις υποδομές, η Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ) πρόκειται να χρηματοδοτήσει:


  • Οικολογικό Αγκυροβόλιο σκαφών στο Παλιούρι Χαλκιδικής (Συνολικός Προϋπολογισμός 2 εκατ. ευρώ).
  • Δύο Camping στην Καλάνδρα και την Κρυοπηγή Χαλκιδικής (Συνολικός Προϋπολογισμός 2 εκατ. ευρώ).
  • Δημιουργία Οικολογικού κάμπινγκ στο Παλιούρι Χαλκιδικής (Συνολικός Προϋπολογισμός 1,5 εκατ. ευρώ).
  • Παλιούρι Χαλκιδικής Eco-Golf (Συνολικός Προϋπολογισμός 5,5 εκατ. ευρώ).


Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα»

Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» (ΕΠΑΝ), στο νομό Χαλκιδικής, ενέταξε προς χρηματοδότηση σε Δράσεις Τουρισμού 353 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού 58,432 εκατ. ευρώ που επιδοτούνται με Δημόσια Δαπάνη (ευρωπαϊκούς και κοινοτικούς πόρους) σε ποσοστό από 30-50%, κατά περίπτωση.

Τα έργα αυτά αφορούν:

Ποιοτικό εκσυγχρονισμό ξενοδοχείων, κάμπινγκ, ενοικιαζομένων επιπλωμένων δωματίων και διαμερισμάτων που δεν υπάγονται στον Αναπτυξιακό νόμο.

Ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων όλων των τουριστικών κλάδων, τη διάδοση και καθιέρωση της ελληνικής κουζίνας καθώς και εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής για την ανάπτυξη των θεματικών μορφών, που υλοποιούνται μέσω του Αναπτυξιακού νόμου.

Παράλληλα, το Υπουργείο έχει εντάξει στο ΕΠΑΝ και υλοποιεί Δράσεις συμπληρωματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης εργαζομένων σε επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα καθώς και εποχιακά ανέργων συνολικού προϋπολογισμού 925.341 ¤ από τις οποίες έχουν ωφεληθεί 351 συμμετέχοντες.

Ακόμη, στο πλαίσιο της προώθησης του θαλάσσιου τουρισμού, δημιουργούνται:


  1. Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών στα Μουδανιά, ο οποίος βρίσκεται στη φάση υλοποίησης. 103 θέσεις ελλιμενισμού. Φορέας Διαχείρισης: Δήμος Μουδανιών.
  2. Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών στη Νικήτη Δ. Σιθωνίας, επίσης σε φάση υλοποίησης. 100 θέσεις ελλιμενισμού.
  3. Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών στον Όρμο Παναγιάς Δ. Σιθωνίας, που επίσης βρίσκεται σε φάση υλοποίησης. 100 θέσεις ελλιμενισμού. Φορέας Διαχείρισης: Δήμος Σιθωνίας.
  4. Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών στο Πηγαδάκι Όρμου Συκιάς Δ. Τορώνης. 32 θέσεις ελλιμενισμού.
  5. Τουριστικός Λιμένας στο Πόρτο Καρράς, Σιθωνία. 315 θέσεις ελλιμενισμού.
  6. Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών στην Ουρανούπολη Δ. Σταγείρων -Ακάνθου. 100 θέσεις ελλιμενισμού.


Σημαντικά τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της περιοχής

Η Χαλκιδική, μαζί με ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία, συνιστά περιοχή κομβικού χαρακτήρα και λειτουργεί ως νοητή πύλη από το Βορρά και σύνδεσμος Ανατολής και Δύσης. Η Βόρεια Ελλάδα, αποτελεί την πλησιέστερη πύλη εισόδου στην χώρα. Η Εγνατία οδός, μαζί με τους 4 κάθετους άξονες που ολοκληρώνονται, γίνεται πλέον μια ελκυστική περιοχή, η οποία μπορεί να προσελκύσει ακόμα περισσότερες επενδύσεις.

Έχουμε όλες τις προϋποθέσεις να πετύχουμε κατέληξε ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης. Και πρόσθεσε: “Το καινούργιο δυναμικό και ανταγωνιστικό μοντέλο ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού που υιοθετήσαμε μας δίνει την δυνατότητα να στοχεύουμε ψηλά. Αλλά κυρίως να στοχεύουμε μακροπρόθεσμα. Η Ελλάδα, αξιοποιώντας τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, μπορεί να καθιερωθεί ως ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς. Είμαι βέβαιος πως η στρατηγική της ποιότητας, της βιωσιμότητας και της πολυμορφίας θα φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα για τον ελληνικό τουρισμό. Όμως, τελειώνοντας, πρέπει να πω ακόμη μια φορά ότι ο τουρισμός βασίζεται και στη διαχείριση της καθημερινότητας. Η καθαριότητα, η αισθητική, η τουριστική και οικολογική συνείδηση, ο σεβασμός στους κανόνες είναι μια προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε όλοι μαζί. Τα οφέλη είναι για όλους μας”.

Συνάντηση με το Δήμαρχο Πολυγύρου Χαλκιδικής

«Για εμάς, το σημαντικότερο είναι, αυτή την περίοδο, που είναι η αρχή της τουριστικής σεζόν, να αφουγκραστούμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις τοπικές κοινωνίες και, κυρίως, να καταγράψουμε τα προβλήματα και τους προβληματισμούς. Αμέσως μετά, να προχωρήσουμε, σε συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση, στην προώθηση συγκεκριμένων πολιτικών, που θα επιλύουν τα προβλήματα, έτσι ώστε να είμαστε όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι για να υποδεχτούμε τους πολλούς και καλούς φίλους της Ελλάδας, αλλά και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για πιο εξειδικευμένη τουριστική ανάπτυξη. Δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, έπειτα από συνάντηση του με το Δήμαρχο Πολυγύρου Χαλκιδικής κ. Θωμά Καπλάνη, στο πλαίσιο επίσκεψής του στη Χαλκιδική.

“Έτσι, για παράδειγμα”, πρόσθεσε “εδώ στη Χαλκιδική ερχόμαστε με συγκεκριμένα τουριστικά προϊόντα, όπως είναι ο οικολογικός πράσινος τουρισμός, τα οποία και θέλουμε να αναπτύξουμε το επόμενο διάστημα. Ερχόμαστε, παράλληλα, για να εργαστούμε όλοι μαζί, έτσι ώστε η Χαλκιδική να γίνει ένας προορισμός για την ανάπτυξη γηπέδου γκόλφ. Επίσης, παρότι έχουμε μια δύσκολη περίοδο λόγω του ακριβού ευρώ σε σχέση με το δολάριο, εντούτοις η Χαλκιδική έχει σημειώσει ιδιαίτερη αύξηση στην προσέλκυση επισκεπτών. Αυτό σημαίνει ότι ήδη υπάρχει καλή συνεργασία και, όπου υπάρχει σωστός επαγγελματισμός, όλα αυτά τα ζητήματα εκ των πραγμάτων λειτουργούν θετικά».

Επίσκεψη σε τουριστικές εγκαταστάσεις στο Παλιούρι

Ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της περιοδείας του στη Χαλκιδική, επισκέφθηκε τουριστικές εγκαταστάσεις στο Παλιούρι, από όπου και προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Βρισκόμαστε στο Παλιούρι της Χαλκιδικής, όπου η ΕΤΑ διαθέτει ένα από τα αξιολογότερα τουριστικά ακίνητα. Ένα ακίνητο που, αν αξιοποιηθεί σωστά, μπορεί να απογειώσει τουριστικά την περιοχή, μέσα από επενδύσεις υψηλών προδιαγραφών, την προώθηση εξειδικευμένων τουριστικών προϊόντων και κατά συνέπεια την ανάδειξη της περιοχής σε τουριστικό προορισμό υψηλής ποιότητας.

Το master-plan αξιοποίησης περιλαμβάνει 4 σημαντικές δράσεις: την αξιοποίηση του «Ξενία», τη δημιουργία eco-camping, τη δημιουργία οικολογικής μαρίνας και τη δημιουργία γηπέδου γκολφ. Αναγνωρίζοντας το περιβάλλον ως έναν από τους σημαντικούς οικονομικούς πόρους για τον τουρισμό, η ΕΤΑ στοχεύει στον πράσινο και στον οικολογικό τουρισμό, μέσα από μια σειρά δράσεων. Οι επενδύσεις στο Παλιούρι θα γίνουν με γνώμονα το σεβασμό στο περιβάλλον».

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024