Τελευταία νέα
ΑρχικήΕκθέσειςΤσοχατζόπουλος: Η Ελληνική οικονομία έχει ανάγκη τον τουρισμό

Τσοχατζόπουλος: Η Ελληνική οικονομία έχει ανάγκη τον τουρισμό

“Η έκθεση Xenia έχει κατοχυρωθεί εδώ και πολλά χρόνια, φέτος κλείνει τα 35 χρόνια. Είχαμε, επομένως, επανειλημμένα τη δυνατότητα να τιμήσουμε εκείνους που στηρίζουν και δημιουργούν το τουριστικό προϊόν στη χώρα μας…

“Η έκθεση Xenia έχει κατοχυρωθεί εδώ και πολλά χρόνια, φέτος κλείνει τα 35 χρόνια. Είχαμε, επομένως, επανειλημμένα τη δυνατότητα<...> να τιμήσουμε εκείνους που στηρίζουν και δημιουργούν το τουριστικό προϊόν στη χώρα μας. Η οικονομία της τουριστικής αγοράς βρίσκεται, πράγματι, σε μια ενδιαφέρουσα φάση εξέλιξης”, τόνισε στη ομιλία του ο υπουργός Ανάπτυξης Ακης Τσοχατζόπουλος στα πλαίσια της διοργάνωσης της 35ης Xenia 2004.

“Την ίδια στιγμή, η Πολιτεία, προωθώντας μια πολιτική επιχειρηματικότητας συνολικά για τη χώρα, που έχει σκοπό να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής οικονομίας, διαμορφώνει και το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο παρέμβασης στην αγορά τουρισμού, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη υποστήριξη που χρειάζονται οι επιχειρήσεις της τουριστικής οικονομίας, οι καταναλωτές, το κοινό όχι μόνο το ελληνικό, αλλά και το διεθνές. Επίσης, βέβαια, εξασφαλίζει την στήριξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του κράτους που οφείλει μέσα από μια ολοκληρωμένη συνεργασία τουριστικών επιχειρήσεων, κράτους, καταναλωτών και εργαζομένων να διαμορφώσουμε ένα σχέδιο ανάπτυξης του τουρισμού για όλη τη δεκαετία”, συνέχισε ο υπουργός.

“Αυτό το σχέδιο έχει κατατεθεί και αυτό είναι το νέο στοιχείο που επηρεάζει το περιβάλλον στο οποίο γίνεται η έκθεση φέτος, το 2004. Έχουμε ένα σχέδιο για όλη τη δεκαετία πλέον, με σαφείς προτεραιότητες, με ποσοτικούς και ποιοτικούς στόχους, με την κατεύθυνση ποιοτικής βελτίωσης του τουριστικού προϊόντος, αλλά συγχρόνως, διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος με εναλλακτικές μορφές. Και βέβαια, αξιοποίηση της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της δια βίου εξειδίκευσης των εργαζομένων, που αποτελούν, σε τελική ανάλυση, το βασικό στοιχείο για την επιτυχία της τουριστικής πολιτικής.

Η οικονομική και η κοινωνική ανάπτυξη της χώρας έχει ανάγκη από την τουριστική οικονομία. Η τουριστική οικονομία στηρίζεται στις επιχειρήσεις του τουρισμού, που είναι όχι μόνο τα ξενοδοχεία, τα τουριστικά γραφεία, οι τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, τα πρακτορεία και οι κάθε άλλης μορφής δραστηριότητες του τουρισμού, αλλά είναι επιπλέον και οι τοπικές κοινωνίες -που σε επίπεδο περιφέρειας αναδεικνύονται με την παραγωγή του τοπικού τουριστικού προϊόντος σε νέους επιχειρηματίες- που έρχονται να διευρύνουν την τουριστική αγορά και να δώσουν, πράγματι, μια καλύτερη ποιότητα, μια διευρυμένη και υψηλότερη ανταγωνιστικότητα προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και της ίδιας της οικονομίας.

Σε αυτή την κατεύθυνση, υπάρχει ανάγκη υποστήριξης, που είναι διττή: Με προγράμματα του επιχειρησιακού προγράμματος “Ανταγωνιστικότητα” που δίνουν τη δυνατότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του τουρισμού να ενταχθούν και να αποκτήσουν ανταγωνιστικότερα πλεονεκτήματα και, δεύτερον, με την υποστήριξη της επικοινωνίας και της προβολής.

Την ερχόμενη εβδομάδα συζητείται στη Βουλή ένα νομοσχέδιο για τον τουρισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τη θεσμοθέτηση της πρώτης τουριστικής εταιρίας μάρκετινγκ για τον Ελληνικό τουρισμό. Με χαρακτήρα θυγατρικής εταιρίας του ΕΟΤ, με υψηλό ποσοστό του ιδιωτικού τομέα -πάνω από 35%- με συμμετοχή της περιφέρειας, θα αποτελέσει ένα νέο εργαλείο στην ανάγκη προώθησης, προβολής και διαφήμισης του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Εάν λάβουμε υπόψη μας, ότι την χρονιά του 2004 θα λειτουργήσουν η ειδική υπηρεσία του ΕΟΤ για την εποπτεία της τουριστικής οικονομίας, το Παρατηρητήριο για τον τουρισμό, ο δορυφόρος λογαριασμός για την Ελληνική τουριστική οικονομία, κατανοούμε ότι, μαζί με την εταιρία μάρκετινγκ, ο Ελληνικός τουρισμός αποκτά μέσα στο 2004 νέα εργαλεία που έχουμε ανάγκη να αναβαθμίσουν ποιοτικά τον τουρισμό και να του δώσουν νέα δυνατότητα παρέμβασης.

Όλα αυτά με δεδομένο και το αυξημένο ποσοστό προβολής και διαφήμισης –45 εκατομμύρια ευρώ προβλέπονται για το 2004– αλλά και το ότι η προβολή του Ελληνικού τουρισμού ξεκίνησε ήδη από τις 23 Δεκεμβρίου και κορυφώθηκε με την έναρξη της νέας τουριστικής καμπάνιας την 1η Ιανουαρίου 2004 και θα πραγματοποιηθεί όλους τους επόμενους μήνες με έναν τρόπο θα έλεγα ασυνήθιστα γρήγορο για τα Ελληνικά δεδομένα σε σχέση με την προβολή του τουρισμού. Παράλληλα, θα συμπληρωθεί με ξεχωριστή προβολή για τον τουρισμό το 2004 και λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων, ώστε να προωθηθεί ένα κοινό πρόγραμμα προβολής Ελληνικού τουρισμού και Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι θα έχουμε μία χρονιά με αυξημένη προβολή. Είναι μια χρονιά που είμαστε σίγουροι ότι θα επαληθευτεί η πρόβλεψη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για αύξηση από το 2004 και για τα επόμενα χρόνια ποσοστού πάνω από 5% έναντι των προηγουμένων ετών. Όλα αυτά μαζί αποτελούν ένα νέο ευνοϊκό πλαίσιο για την λειτουργία του τουρισμού.

Η έκθεση Xenia, σηματοδοτώντας την ανάγκη για μια πιο δυναμική και πιο ανταγωνιστική πορεία, με αυτά που προσφέρει, είμαι βέβαιος, ότι απαντά στην απαίτηση για παραγωγικότερο και ανταγωνιστικότερο τουρισμό. Επομένως, έχουμε κάθε λόγο να συγχαρούμε για αυτήν την πρωτοβουλία που συνεχίζεται εδώ και τριάντα πέντε χρόνια, να τιμήσουμε εκείνους που πρωτοστατούν, όπως τον ιδρυτή και τον εκπρόσωπο της έκθεσης Xenia και να ευχηθούμε στον τουριστικό κλάδο μια δυναμική χρονιά και προπαντός αντοχή, δραστηριότητα και κινητοποίηση, διότι η χρονιά 2004, έτσι και αλλιώς, είναι μια ξεχωριστή χρονιά. Εύχομαι επιτυχία σε όλους”, είπε ο υπουργός ολοκληρώνοντας την ομιλία του.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024