Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΤρόμος στον αέρα: Αεροπλάνο πραγματοποιεί αναγκαστική προσγείωση αφού αναβοσβήνει η ένδειξη ανοιχτής πόρτας
Αεροπορικά ατυχήματα

Τρόμος στον αέρα: Αεροπλάνο πραγματοποιεί αναγκαστική προσγείωση αφού αναβοσβήνει η ένδειξη ανοιχτής πόρτας

Το 2023, ο αεροπορικός κλάδος σημείωσε μόνο δύο θανατηφόρα ατυχήματα με 86 θανάτους, μειωμένο αριθμό σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια, χωρίς θανατηφόρα διεθνή ατυχήματα ή επιβατικά αεροσκάφη. Το περιστατικό που πρόσφατα έγινε το Boeing 737 MAX 9, αυξάνει τις ανησυχίες για την ασφάλεια των πτήσεων.

Νέος συναγερμός ηχεί στις ΗΠΑ λίγα λίγα 24ωρα μετά το περιστατικό με το Boeing της Alaska Airlines. Αυτή τη φορά με αεροπλάνο της United Airlines που έκανε αναγκαστική προσγείωση δημιουργώντας ανησυχίες για την ασφάλεια της αεροπορίας. Η πτήση, United 2434, ήταν καθ’ οδόν από τη Σαρασότα της Φλόριντα προς το Σικάγο όταν άναψε μια ενδεικτική λυχνία ανοιχτής πόρτας, προκαλώντας αναγκαστική προσγείωση στο διεθνές αεροδρόμιο της Τάμπα. Το αεροσκάφος που εμπλέκεται αυτή τη φορά ήταν ένα Airbus A319, που μετέφερε 123 επιβάτες και πέντε μέλη πληρώματος και προσγειώθηκε με ασφάλεια στην Τάμπα περίπου μία ώρα μετά την απογείωση. Το περιστατικό είναι αξιοσημείωτο καθώς συνέβη λίγο μετά από το ξεχωριστό περιστατικό με πτήση της Alaska Airlines, όπου ένα παράθυρο και ένα κομμάτι ατράκτου ανατινάχθηκε από ένα Boeing 737 MAX 9 λίγο μετά την απογείωση στο Όρεγκον. Αυτό οδήγησε την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) να καθηλώσει ορισμένα αεροσκάφη Boeing 737 MAX 9 για περαιτέρω δοκιμές ασφαλείας.

Στον απόηχο αυτών των περιστατικών, η United Airlines, μαζί με την Alaska Airlines, ανακάλυψαν χαλαρά μπουλόνια στις πόρτες των βυσμάτων πολλών αεροσκαφών Boeing 737 MAX 9 κατά τη διάρκεια επιθεωρήσεων. Η FAA έχει καθηλώσει σχεδόν 171 αεροπλάνα Boeing 737 Max 9, απαιτώντας ενισχυμένες επιθεωρήσεις, συμπεριλαμβανομένων ελέγχων στα βύσματα εξόδου της πόρτας της καμπίνας αριστερά και δεξιά, στα εξαρτήματα της πόρτας και στους συνδετήρες. Αυτή η εξέλιξη προσθέτει ανησυχίες για την ασφάλεια που αντιμετώπισε η Boeing με τη σειρά 737 MAX της τα τελευταία χρόνια, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας και επιθεωρήσεις στον κλάδο των αερομεταφορών, ιδίως όσον αφορά στα μηχανικά ζητήματα

Είναι αλήθεια ότι το 2023, ο κλάδος των αερομεταφορών γνώρισε μια σημαντικά ασφαλέστερη χρονιά σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, με μόνο δύο θανατηφόρα ατυχήματα να καταγράφονται. Αυτά τα ατυχήματα, με ελικοφόρα αεροσκάφη σε πτήσεις εσωτερικού, είχαν ως αποτέλεσμα συνολικά 86 θανάτους, αριθμός που αντιπροσωπεύει μείωση των θανάτων σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, χωρίς να έχουν αναφερθεί θανατηφόρα ατυχήματα με διεθνείς πτήσεις ή επιβατικά αεροσκάφη.

Το πρώτο μεγάλο ατύχημα συνέβη στο Νεπάλ στις 15 Ιανουαρίου 2023, με ένα αεροσκάφος ATR-72 της Yeti Airlines, το οποίο συνετρίβη σε φαράγγι κοντά στην Ποκάρα. Η έρευνα ανέδειξε τον υψηλό φόρτο εργασίας και το άγχος στο θάλαμο πτήσης ως παράγοντες που συμβάλλουν. Το δεύτερο ατύχημα έλαβε χώρα στη Βραζιλία στις 16 Σεπτεμβρίου 2023, όταν ένα αεροσκάφος Embraer 110 της Manaus Airlines συνετρίβη κατά τη διάρκεια πτήσης με κακές καιρικές συνθήκες, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 14 επιβάτες και το πλήρωμα.

Παρόλα αυτά ο χειμωνιάτικος καιρός, σε συνδυασμό με την προσάραξη των αεροσκαφών Boeing 737 Max 9, προκαλεί μεγάλες ακυρώσεις στα αεροπορικά ταξίδια στις ΗΠΑ. Υπήρξαν περισσότερες από 2000 ακυρώσεις πτήσεων την Παρασκευή, ο υψηλότερος αριθμός από τον Ιούλιο του 2023, σύμφωνα με στοιχεία του FlightAware.

Μόνο λίγες μέρες σε όλο το 2023 υπήρχαν περισσότερες ακυρώσεις από το σύνολο της Παρασκευής. Πέρυσι, υπήρχαν μόνο τρεις ημέρες που ακυρώθηκαν περισσότερες από 2000 πτήσεις στις ΗΠΑ, δείχνουν τα στοιχεία της FlightAware, καθιστώντας τη Παρασκευή την τέταρτη χειρότερη ημέρα για ακυρώσεις πτήσεων τους τελευταίους 12 μήνες.

Αυτά τα περιστατικά υπογραμμίζουν τη διαρκή σημασία της ασφάλειας στην αεροπορία, ειδικά σε δύσκολες συνθήκες και περιβάλλοντα υψηλής πίεσης. Παρά αυτά τα τραγικά γεγονότα, το συνολικό ρεκόρ ασφάλειας για το έτος είναι αξιοσημείωτο, με ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων σημαντικά χαμηλότερο από τον μέσο όρο των 10 ετών και χωρίς θανατηφόρα ατυχήματα με μεγάλα επιβατικά αεροσκάφη.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Φοιτητής στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024