Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΗ IATA αντιτίθεται στην περικοπή πτήσεων του αεροδρομίου Schiphol
Αερομεταφορές

Η IATA αντιτίθεται στην περικοπή πτήσεων του αεροδρομίου Schiphol

Παρά την εν λόγω δικαστική απόφαση, η απειλή για περικοπές πτήσεων στο Schiphol παραμένει.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) αντέδρασε θετικά στην απόφαση του ολλανδικού δικαστηρίου να αποδεχτεί τις νομικές προσφυγές της KLM και λοιπών αεροπορικών εταιρειών κατά του «πειραματικού κανονισμού» της ολλανδικής κυβέρνησης για μείωση των πτήσεων του αεροδρομίου Schiphol σε 460.000 από τον Νοέμβριο του 2023.

Ο Γενικός Διευθυντής της IATA Willie Walsh δήλωσε σχετικά: «Χαιρετίζουμε την απόφαση του δικαστή. Αυτή η υπόθεση αφορούσε την τήρηση του νόμου και των διεθνών υποχρεώσεων. Ο δικαστής κατανόησε ότι η ολλανδική κυβέρνηση παραβίασε τις υποχρεώσεις της. Αυτή η απόφαση δίνει ζωτική σταθερότητα για φέτος στις αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο Schiphol και διατηρεί την αξία της επιλογής και της συνδεσιμότητας των επιβατών.

Παρά την εν λόγω δικαστική απόφαση, η απειλή για περικοπές πτήσεων στο Schiphol παραμένει. Το ίδιο το αεροδρόμιο Schiphol ανακοίνωσε περικοπές νυχτερινών πτήσεων. Οι αεροπορικές εταιρείες κατανοούν τη σημασία της επίλυσης ζητημάτων όπως ο θόρυβος. Η Ισορροπημένη Προσέγγιση είναι η σωστή, ενωσιακή και παγκόσμια νομικά κατοχυρωμένη διαδικασία για τη διαχείριση των επιπτώσεων του θορύβου. Έχει βοηθήσει τα αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο να αντιμετωπίσουν με επιτυχία αυτό το ζήτημα».

Γιατί είναι ύψιστης σημασίας η εν λόγω υπόθεση
  • Ανάγκη για σαφήνεια της εφαρμογής του ΒΑ στο διεθνές και ευρωπαϊκό δίκαιο. Οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν να έχουν ασφάλεια δικαίου και η εκάστοτε κυβερνήσεις θα πρέπει να συμμορφώνονται με τις νομικές της υποχρεώσεις.
  • Ανάγκη για βεβαιότητα, όσον αφορά τα προγράμματα της χειμερινής σεζόν, τα οποία σχεδιάζονται τώρα και θα οριστικοποιηθούν ως επί το πλείστον τον Απρίλιο. Γι’ αυτό πρέπει άμεσα οι πτήσεις να επιστρέψουν στις 50.000.
  • Η αυθαίρετη περικοπή μειώνει τα slots αεροδρομίων που επιτρέπεται να εκμεταλλεύονται οι αεροπορικές εταιρείες.
  • Κίνδυνος κλιμάκωσης. Προηγούμενα επιχειρήματα σχετικά με τους περιορισμούς του θορύβου έχουν απειλήσει διεθνείς εμπορικούς πολέμους (π.χ. τα προβλήματα σχετικά με το αεροσκάφος «hush kit» τη δεκαετία του 1990 που χρονολογούνται πριν από τη ΒΑ). Η κατάργηση των χρονοθυρίδων θα επηρεάσει τα διμερή δικαιώματα, τις συμφωνίες ανοιχτών ουρανών και σχεδόν σίγουρα θα οδηγήσει σε περαιτέρω διεθνή νομική δράση.

Γενικότερα, οι περικοπές θα επηρεάσουν αρνητικά τις θέσεις εργασίας και την οικονομία της Ολλανδίας. Δεν έχει πραγματοποιηθεί ακριβής μελέτη οικονομικών επιπτώσεων αυτών των περικοπών (παράδειγμα μη τηρήσεως της ΒΑ). Ωστόσο, το 2019 μια μελέτη «Ανταγωνιστικότητα αεροπορικών μεταφορών» της IATA υποστήριξε ότι ο περιορισμός του αεροδρομίου Schiphol (συν άλλους φόρους) θα μπορούσε να κοστίσει περίπου 84.000 θέσεις εργασίας σε σύγκριση με αυτό που θα μπορούσε να δημιουργηθεί εάν η Ολλανδία ήταν σε θέση να επεκτείνει το Schiphol και να μειώσει τους φόρους και τα τέλη.

TraveldailyNews Greece & Cyprus | + Άρθρα

Στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης, δημοσιογράφος σε καθημερινές e-εφημερίδες και απόφοιτη του τμήματος δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024