Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΞενοδοχοϋπάλληλοι Κρήτης: Οι μισοί σκέφτονται να αλλάξουν επάγγελμα
Άρθρα

Ξενοδοχοϋπάλληλοι Κρήτης: Οι μισοί σκέφτονται να αλλάξουν επάγγελμα

Το 48,3% των εργαζομένων στα ξενοδοχεία της Κρήτης σκέφτονται να αλλάξουν επάγγελμα, κυρίως λόγο της διοίκησης.

Πριν λίγες μέρες παρουσιάστηκε μια ενδιαφέρουσα έρευνα για τις εργασιακές συνθήκες στα ξενοδοχεία της Κρήτης, από το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Νομού Ηρακλείου με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.

Η έρευνα κατέδειξε ότι σχεδόν οι μισοί (48,3%) εργαζόμενοι στο χώρο της φιλοξενίας σε ξενοδοχεία της Κρήτης (αν και δεν πιστεύω ότι στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας τα ευρήματα θα ήταν διαφορετικά) έχουν σκεφτεί ή σκέφτονται να αλλάξουν επαγγελματικό κλάδο.

Οι λόγοι για τους οποίους σκέφτονται να αποχωρήσουν είναι οι εξής:

  • Υπερβολικός φόρτος εργασίας
  • Μη ικανοποιητικές αμοιβές
  • Μη τήρηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας
  • Ελλιπής εκπαίδευση και κατάρτιση
  • Εποχικότητα και μη επιδότηση ανεργίας
  • Αναποτελεσματική διαχείριση συγκρούσεων στον εργασιακό χώρο.

Η έρευνα πολύ σωστά συμπληρώνει πως υφίσταται ανάγκη για βελτίωση της νομοθεσίας και γενικότερα των κανόνων περί εργασίας στον κλάδο της φιλοξενίας και ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών για την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας.

Σημαντική ευθύνη γι’ αυτή τη ζοφερή εικόνα φέρουν φυσικά τα περισσότερα ξενοδοχεία (υπάρχουν βέβαια και αυτά που επενδύουν διαχρονικά στο ανθρώπινο δυναμικό), τα οποία αντιμετωπίζουν τους ανθρώπους αυτούς ως αναλώσιμους, ως τον τελευταίο τροχό της αμάξης. Οι άνθρωποι αυτοί συχνά αισθάνονται απροστάτευτοι, ευρισκόμενοι μεταξύ σφύρας και άκμονος (απαιτητικοί και συχνά παράλογοι πελάτες από τη μία, και από την άλλη μάνατζμεντ/ιδιοκτησία που δεν νοιάζεται, που δεν τους στηρίζει, που δεν τους ενθαρρύνει).

Η έρευνα αναφέρει, επίσης, ότι αν η διοίκηση δεν φανεί αντάξια των προσδοκιών των εργαζομένων, η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών θα επιδεινωθεί, με το προσωπικό να εξαντλείται, σωματικά και ψυχολογικά, λόγω υπερβολικού φόρτου εργασίας και ατέρμονης πίεσης όλη σχεδόν τη σεζόν. Αρνητικά αποτελέσματα θα φέρει και στις σχέσεις των συναδέλφων κάτι που αναφέρθηκε πολύ συχνά στα προβλήματα που αποκάλυψε η παρούσα έρευνα.

Υ.Γ.

Να σημειωθεί επίσης -για να κάνουμε και το συνήγορο του διαβόλου- ότι υπάρχουν και αρκετοί εργαζόμενοι που είναι ”αλεξιπτωτιστές” (και ως εκ τούτου δηλώνουν απογοητευμένοι – αν και απαντώνται κυρίως σε μικρότερα νησιά). Πρόκειται συνήθως για άτομα που δεν είχαν πρότερη εμπειρία, που πίστεψαν ότι ταυτόχρονα θα κάνουν και τις διακοπές τους ή πολύ απλά που το βλέπουν ως πάρεργο, ως μια ευκαιρία να βγάλουν ένα καλό εισόδημα μέσα -χωρίς να κουραστούν ιδιαίτερα- σε μια σεζόν.

Kαθηγητής Μάρκετινγκ - Marketing Tips | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024