Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςUFI Global Barometer: Οι εκθέσεις μπήκαν σε «κανονικότητα» το 2023, η Ελλάδα στους «πρωταθλητές»
MICE

UFI Global Barometer: Οι εκθέσεις μπήκαν σε «κανονικότητα» το 2023, η Ελλάδα στους «πρωταθλητές»

Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα έσοδα για το 2023 αντιπροσωπεύουν το 97% των επιπέδων του 2019 αντίστοιχα. Η Ελλάδα, μαζί με τη Βραζιλία, την Κολομβία, την Αργεντινή, την Ισπανία και την Αυστραλία έχουν επιδόσεις πολύ πάνω από τον μέσο όρο το 2022.

Ο διεθνής σύνδεσμος της εκθεσιακής βιομηχανίας UFI έδωσε στη δημοσιότητα την 31η έκδοση της έρευνας «Global Exhibition Barometer», η οποία αφουγκράζεται τον παλμό της βιομηχανίας. Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν την ανάκαμψη του κλάδου το 2023 στα περισσότερα μέρη του κόσμου.

Η εξαμηνιαία έρευνα του κλάδου ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2023 και περιλαμβάνει δεδομένα από 351 εταιρείες σε 61 χώρες και περιοχές. Η μελέτη περιλαμβάνει επίσης προοπτικές και αναλύσεις για 19 χώρες και περιοχές εστίασης (Αργεντινή, Αυστραλία, Βραζιλία, Κίνα, Κολομβία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ινδία, Ιταλία, Μαλαισία, Μεξικό, Σαουδική Αραβία, Νότια Αφρική, Ισπανία, Ταϊλάνδη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ – καθώς και πέντε επιπλέον συγκεντρωτικές περιφερειακές ζώνες).

Τα επίπεδα εκθεσιακής δραστηριότητας αναμένεται να φτάσουν στο 90% για το μεγαλύτερο μέρος του β’ εξαμήνου του 2023 και αρκετές χώρες αναμένουν ότι τα έσοδά τους το 2023 θα ξεπεράσουν αυτά του 2019. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα έσοδα για το 2022 και το 2023 αντιπροσωπεύουν το 78% και το 97% των επιπέδων του 2019 αντίστοιχα.

Το 68% των εταιρειών θεωρούν τις μεταβαλλόμενες προσδοκίες των πελατών ως το πιο σημαντικό στοιχείο για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους τα επόμενα πέντε χρόνια. Ακολουθεί το ζήτημα της στελέχωσης με 54% των απαντήσεων.

Πολλές επιχειρηματικές λειτουργίες αναμένεται να επηρεαστούν από την ανάπτυξη της Generative AI και οι κυριότερες από αυτές είναι οι «Πωλήσεις, Μάρκετινγκ και Σχέσεις Πελατών» (62% των ερωτηθέντων), «Έρευνα & Ανάπτυξη» (58%) και «Παραγωγή εκδηλώσεων» (45%), τρεις τομείς όπου οι εφαρμογές της ΑΙ χρησιμοποιούνται ήδη από τους ερωτηθέντες.

«Μετά το άνοιγμα της Κίνας στις αρχές του τρέχοντος έτους, η πανδημία βρίσκεται πλέον, πλήρως, πίσω μας, καθώς βλέπουμε ότι τα επίπεδα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων βρίσκονται υψηλότερα από το 2019, σε έναν αυξανόμενο αριθμό αγορών. Δημιουργώντας μια «νέα κανονικότητα» μπροστά μας, η βιομηχανία εξελίσσεται τόσο σε ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες όσο και σε θέματα βιωσιμότητας. Νέες τεχνολογίες όπως οι εφαρμογές ΑΙ διερευνώνται, ενώ η στελέχωση παραμένει βασικό μέλημα», λέει ο Kai Hattendorf, διευθύνων σύμβουλος και Γενικός Διευθυντής του UFI.

Λειτουργική δραστηριότητα

Το επίπεδο των εργασιών έχει σαφώς ανέβει από το 2022: το ποσοστό των εταιρειών που αναφέρουν «κανονική δραστηριότητα» αυξάνεται από 72% τον Δεκέμβριο του 2022 σε 79% κατά μέσο όρο για το α’ εξάμηνο του 2023 και σχεδόν 90% για τους περισσότερους μήνες του β’ εξαμήνου του 2023 (ο Δεκέμβριος είναι ως συνήθως μήνας με λιγότερη δραστηριότητα στα περισσότερα μέρη το κόμου). Παράλληλα, ο αριθμός των εταιρειών που ανέφεραν «μειωμένη δραστηριότητα» μειώθηκε από 20% τον Δεκέμβριο του 2022 σε 16% το α’ εξάμηνο του 2023 σε 12% το β’ εξάμηνο.

Συγκεκριμένα, οι χώρες που αναμένεται να παρουσιάσουν τα υψηλότερα επίπεδα «κανονικής δραστηριότητας» το β’ εξάμηνο του 2023 είναι η Αυστραλία (97%), το Ηνωμένο Βασίλειο (95%), η Ιταλία και οι ΗΠΑ (94%), η Βραζιλία (92%) και η Αργεντινή (90%). Στην Κίνα, η προσδοκία για κανονική δραστηριότητα έχει αυξηθεί σημαντικά, με το 74% των εταιρειών να αναμένει κάτι τέτοιο, σε σύγκριση με μόλις 29% πριν από έξι μήνες.

Κύκλος εργασιών και λειτουργικά κέρδη

Το 2022 γνώρισε μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη στις εκθέσεις, με τις εταιρείες από τις περισσότερες αγορές να επιτυγχάνουν έσοδα κοντά στα επίπεδά τους του 2019. Αυτή η θετική τάση συνεχίζεται και το 2023, με τις εταιρείες του κλάδου σχεδόν σε όλο τον κόσμο να αναμένουν να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν τα επίπεδα εσόδων τους το 2019. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα έσοδα για το 2022 και το 2023 αντιπροσωπεύουν το 78% και το 97% των επιπέδων του 2019 αντίστοιχα, υποδηλώνοντας προοδευτική πλήρη ανάκαμψη. Αυτή η ανάκαμψη εμφανίζεται τώρα ταχύτερα από ό,τι αναμενόταν πριν από 6 μήνες, όταν οι εταιρείες ανέμεναν να φτάσουν το 91% των επιπέδων του 2019.

Η Βραζιλία, η Κολομβία, η Αργεντινή, η Ελλάδα, η Ισπανία και η Αυστραλία έχουν επιδόσεις πολύ πάνω από τον μέσο όρο το 2022. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ινδία αναμένεται να ενταχθούν σε αυτήν την ομάδα υψηλών επιδόσεων το 2023, επιδεικνύοντας προοπτικές ανάπτυξης για το τρέχον έτος.

Όσον αφορά στα λειτουργικά κέρδη σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, περίπου οι μισές εταιρείες δηλώνουν αύξηση ή σταθερό επίπεδο για το 2022 και η αναλογία τους αυξάνεται σε 7 στις 10 για το 2023. Μεταξύ αυτών, ο αριθμός των εταιρειών που δήλωσαν αύξηση είναι τώρα υψηλότερος από ό,τι αναμενόταν πριν από 6 μήνες: 30% για το 2022 και 20% για το 2022 (σε σύγκριση με 20% πριν από έξι μήνες) 31% προηγουμένως).

Σε παγκόσμιο επίπεδο, μόνο το 2% των ερωτηθέντων αναμένει ζημιά για το 2023, μια αξιοσημείωτη βελτίωση σε σύγκριση με το 11% που αναφέρθηκε για το 2022. Το υψηλότερο ποσοστό εταιρειών που αναμένουν ζημίες το 2023 δηλώνεται στη Γερμανία (11%) και την Κολομβία (10%).

Τα πιο σημαντικά ζητήματα αυτήν τη στιγμή

Το πιο πιεστικό επιχειρηματικό ζήτημα που δηλώνεται σε αυτήν την έκθεση είναι οι «Προκλήσεις εσωτερικής διαχείρισης» (21% των απαντήσεων παγκοσμίως και το κύριο θέμα σε όλες τις περιοχές και τις περισσότερες αγορές). Στο πλαίσιο των «Εσωτερικών προκλήσεων διαχείρισης», το 61% των ερωτηθέντων επέλεξε «Ανθρώπινο δυναμικό», το 50% επέλεξε «Προσαρμογές επιχειρηματικού μοντέλου» και το 31% «Οικονομικά». Για τη Ν. Αφρική και την Αυστραλία, ωστόσο, η «Κατάσταση της οικονομίας στην εγχώρια αγορά» έχει γίνει το πιο πιεστικό ζήτημα, για την Ιταλία είναι οι «Παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις» και για το Ηνωμένο Βασίλειο «Ο αντίκτυπος της ψηφιοποίησης» και «Αειφορία / Κλίμα».

Συνολικά, ο «Επιπτώσεις της ψηφιοποίησης» έρχεται ως το δεύτερο πιο σημαντικό ζήτημα παγκοσμίως (17% των απαντήσεων), ακολουθούμενο από το «Ανταγωνισμός με άλλα Μέσα» (15%), «Κατάσταση της οικονομίας στην εγχώρια αγορά» (14%) και μετά ακολουθεί το «Παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις» (12%, έναντι 15% στην προηγούμενη έκθεση).

Τα τελευταία αποτελέσματα επιβεβαιώνουν επίσης ότι το «Επίπτωση της πανδημίας COVID-19 στην επιχείρηση» είναι πλέον ένα από τα λιγότερο πιεστικά ζητήματα σε παγκόσμιο επίπεδο: μόνο το 3% των εταιρειών το χαρακτηρίζει ως ένα από τα πιο σημαντικά (σε σύγκριση με 5% πριν από έξι μήνες και 11% πριν από 12 μήνες).

Oι προτεραιότητες του κλάδου έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Η ανάλυση των τάσεων γύρω από κορυφαία επιχειρηματικά ζητήματα κατά την περίοδο 2016-2023 εντοπίζει αρκετές σημαντικές αλλαγές:

  • Ο αντίκτυπος της ψηφιοποίησης και ο «Ανταγωνισμός με άλλα Μέσα» κατατάσσονται ως το κύριο θέμα, με 32% των απαντήσεων (έναντι 12% το 2016).
  • Οι «Παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις» και η «Κατάσταση της οικονομίας στην εγχώρια αγορά» μειώθηκαν από το κύριο θέμα το 2016 (44% των απαντήσεων) σε 26% το 2023, ενώ η «Επίπτωση της πανδημίας COVID-19 στις επιχειρήσεις» μειώθηκε από 29% το 2020 σε 3% το 203.
  • Οι «Προκλήσεις εσωτερικής διαχείρισης» αυξήθηκαν από 13% το 2016 σε 21% το 2023.

Παράλληλα, τα ζητήματα «Αειφορία/κλίμα» και «Θέματα άλλων ενδιαφερόμενων μερών» υπερδιπλασιάστηκαν, από 4% των απαντήσεων το 2016 σε 9% το 2023, ενώ ο «Ανταγωνισμός μέσα στον εκθεσιακό κλάδο» έχει μειωθεί σημαντικά, από περίπου 20% πριν από την πανδημία σε 5% ή λιγότερο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το 2023 αυξάνεται στο 9%.

Βασικοί παράγοντες για την επιχειρηματική ανάπτυξη

Το 31ο Βαρόμετρο εισήγαγε μια ερώτηση για την εξέλιξη του μοντέλου λειτουργίας του εκθεσιακού κλάδου μετά την αναταραχή της πανδημίας. Με βάση τις απαντήσεις, τα στοιχεία που αναμένεται να έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην επιχειρηματική ανάπτυξη της εταιρείας των ερωηθέντων την επόμενη πενταετία είναι τα εξής:

  • Σε παγκόσμιο επίπεδο, η «Αλλαγή των προσδοκιών των πελατών» αναμένεται να έχει τον υψηλότερο αντίκτυπο τα επόμενα πέντε χρόνια, με το 68% των ερωτηθέντων να τη θεωρεί σημαντική. Αυτό ισχύει για όλες τις περιοχές, εκτός από τη Βόρεια Αμερική όπου η «Στελέχωση» είναι η κύρια απάντηση.
  • Περίπου το 54% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η «Στελέχωση» θα έχει αξιοσημείωτο αντίκτυπο στην επιχειρηματική ανάπτυξη. Εκτός από τη Βόρεια Αμερική, θεωρείται επίσης ο βασικός παράγοντας στη Γερμανία, την Αυστραλία και την Ινδία.
  • Περίπου το 45% των ερωτηθέντων αναμένει ότι η «Ψηφιοποίηση» θα επηρεάσει σημαντικά την επιχειρηματική ανάπτυξη και ισχύει ιδιαίτερα στην Ισπανία, την Αργεντινή, την Κολομβία και τη Μαλαισία.
  • Αξίζει να σημειωθεί ότι οι «ρυθμίσεις που σχετίζονται με το κλίμα» αναμένεται να είναι ο βασικός παράγοντας στη Γαλλία και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Για την Ιταλία θα είναι «(απο)παγκοσμιοποίηση».
Ψηφιοποίηση
  • Συνολικά, το 64% των ερωτηθέντων έχει προσθέσει ψηφιακές υπηρεσίες/προϊόντα (όπως εφαρμογές, ψηφιακή διαφήμιση και ψηφιακή σήμανση) στις υπάρχουσες εκθεσιακές τους προσφορές. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στην Ευρώπη (67%).
  • Επιπλέον, το 55% των ερωτηθέντων παγκοσμίως δήλωσαν ότι έχουν ψηφιοποιήσει εσωτερικές διαδικασίες και ροές εργασίας (σε σύγκριση με 49% πριν από ένα χρόνο) -ο αριθμός αυτός είναι υψηλότερος στην Κεντρική και Νότια Αμερική (67%).
  • Το 27% των ερωτηθέντων παγκοσμίως δήλωσαν ότι έχουν αναπτύξει μια ψηφιακή στρατηγική ή στρατηγική μετασχηματισμού για εκθέσεις και προϊόντα, και ο αριθμός αυτός είναι υψηλότερος στη Μέση Ανατολή και την Αφρική (38%).
  • Συνολικά, το 33% ανέφερε ότι έχει αναπτύξει μια στρατηγική ψηφιακού μετασχηματισμού για ολόκληρη την εταιρεία και το 21% έχει λανσάρει ψηφιακά προϊόντα που δεν σχετίζονται άμεσα με υπάρχουσες εκθέσεις. Κατά μέσο όρο, το 21% έχει δημιουργήσει μια καθορισμένη θέση για την ψηφιακή λειτουργία (π.χ. Chief Digital Officer) στα ανώτερα στελέχη, κάτι που ισχύει ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή και την Αφρική (35%).
Εφαρμογές της Generative AI

Η έρευνα του 31ου Βαρόμετρου έθεσε μια συγκεκριμένη ερώτηση σχετικά με τον αντίκτυπο της Generative AI (όπως το ChatGPT) στον εκθεσιακό κλάδο, για να ρίξει φως σε αυτήν την ανερχόμενη ψηφιακή δραστηριότητα. Η έρευνα είχε στόχο να αξιολογήσει την τρέχουσα χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε διάφορες επιχειρηματικές λειτουργίες, να καταμετρήσει τις μελλοντικές προσδοκίες και προσφέρει τα πρώτα παγκόσμια δεδομένα του κλάδου που είναι διαθέσιμα για αυτό το ζήτημα.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι τομείς που αναμένεται να επηρεαστούν περισσότερο από την ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι: «Πωλήσεις, Μάρκετινγκ και Σχέσεις Πελατών» (62%), «Έρευνα & Ανάπτυξη» (58%) και «Παραγωγή εκδηλώσεων» (45%). Αυτοί είναι ακριβώς οι τομείς στους οποίους ήδη χρησιμοποιούνται περισσότερο οι εφαρμογές Generative AI (22%, 19%, 10% αντίστοιχα).

Η χρήση της φαίνεται να είναι λιγότερο διαδεδομένη στην Ευρώπη σε σύγκριση με άλλες περιοχές.

Οι μελλοντικές μορφές των εκθέσεων

Το 31ο Βαρόμετρο του UFI αναζήτησε πληροφορίες για τις πιθανές τάσεις που θα οδηγήσουν στη μελλοντική μορφή των εκθέσεων, ζητώντας από τις εταιρείες να αξιολογήσουν τέσσερις διαφορετικές δηλώσεις. Χρησιμοποιώντας την ίδια ερώτηση που τέθηκε σε προηγούμενες μελέτες του Βαρόμετρου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μπορούν να γίνουν μερικές χρήσιμες συγκρίσεις.

Τα διεθνή αποτελέσματα δείχνουν ότι:

  • Το 91% των ερωτηθέντων (σε σύγκριση με το 87% πριν ένα χρόνο και το 78% πριν από δύο χρόνια) συμφωνεί ότι «ο COVID-19 επιβεβαιώνει την αξία των διαπροσωπικών εκδηλώσεων» (με το 68% να δηλώνει «Ναι, σίγουρα» και το 23% να δηλώνει «Πιθανότατα»).
  • Το 21% (σε σύγκριση με 31% και 46% προηγουμένως) πιστεύει ότι θα υπάρχουν «Λιγότερες διεθνείς “φυσικές” εκθέσεις και, συνολικά, λιγότεροι συμμετέχοντες» (με το 2% να δηλώνει «Ναι, σίγουρα», το 19% να δηλώνει «Πιθανότατα» και το 24% να παραμένει αβέβαιο).
  • Το 56% (σε σύγκριση με 61% και 76% προηγουμένως) πιστεύει ότι υπάρχει «Μια ώθηση προς υβριδικές εκδηλώσεις, περισσότερα ψηφιακά στοιχεία στις εκδηλώσεις» (με το 12% να δηλώνει «Ναι, σίγουρα», το 44% να δηλώνει «Πιθανότατα» και το 21% να παραμένει αβέβαιο).
  • Το 6% (σε σύγκριση με 6% και 11% προηγουμένως) συμφωνεί ότι «Οι ψηφιακές εκδηλώσεις αντικαθιστούν αυτές με φυσική παρουσία», ενώ το 10% είναι αβέβαιο και το 84% δηλώνει «Δεν είμαι σίγουρος καθόλου» ή «Σίγουρα όχι».

UFI_2021-and-2022-turnover-compared-to-2019-levels-and-forecast-for-2023

UFI_Impact-of-generative-AI-on-the-exhibition-industry

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024