Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΔιαμαρτυρίες για επικαιροποίηση του κανονιστικού πλαισίου για την εκμίσθωση οχημάτων με οδηγό
Μεταφορές

Διαμαρτυρίες για επικαιροποίηση του κανονιστικού πλαισίου για την εκμίσθωση οχημάτων με οδηγό

Στην Ελλάδα, επαγγελματίες εκμίσθωσης οχημάτων με οδηγό αντιμετωπίζουν νομοθετικά εμπόδια, ζητώντας μεταρρυθμίσεις για την προστασία των επιχειρήσεών τους και την ανάπτυξη του τουρισμού.

Μέσα σε ένα περιβάλλον ραγδαίας ανάπτυξης και εξέλιξης του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα, η υπηρεσία εκμίσθωσης οχημάτων με οδηγό, που νομοθετήθηκε πριν από περισσότερα από δώδεκα έτη, επιδιώκει να καλύψει σημαντικές ανάγκες της τουριστικής αγοράς. Ωστόσο, η επιχειρηματική κοινότητα που εμπλέκεται στις τουριστικές μεταφορές αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις λόγω ενός κανονιστικού πλαισίου που θεωρείται παρεμποδιστικό και αντιπαραγωγικό.

Από την ψήφιση του Ν.4093/2012, η εκμίσθωση οχημάτων με οδηγό αποτελεί μια υπηρεσία που στοχεύει στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και στην κάλυψη των αναπτυσσόμενων αναγκών της αγοράς, ειδικά στα νησιά κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Παρόλα αυτά, έχουν περάσει σχεδόν 5 χρόνια διακυβέρνησης από μια κυβέρνηση που αυτοαποκαλείται ως φιλελεύθερη. Η οποία έθεσε ως στόχο την καταπολέμηση χρόνιων παθογενειών που άλλες μαστίζουν το κράτος και άλλες λειτουργούν ως τροχοπέδη στην υγιή ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Την ώρα που η κυβέρνηση διατυμπανίζει ως εθνικό στόχο την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και την επιμήκυνσή του, την ίδια ώρα μεριμνά δια της απραξίας της στην καταδίκη ενός τομέα που θα έπρεπε να είναι σε προτεραιότητα στην επίτευξη ανταγωνιστικού συγκριτικού πλεονεκτήματος, τον τομέα των τουριστικών μεταφορών.

Η προσωρινή διοίκησης της υπό σύστασης Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. Με Οδηγό, καλεί τα μέλη της και τους συναδέλφους επιχειρηματίες στις δυναμικές κινητοποιήσεις που θα πραγματοποιηθούν σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024.

Οι επαγγελματίες ζητούν τα παρακάτω διότι οι επιχειρήσεις τους διώκονται και ωθούνται σε λουκέτα υπό το πέπλο μιας ισχύουσας παράλογης, αντισυνταγματικής και ανακόλουθης νομοθεσίας με τις Ευρωπαϊκές συστάσεις . Μια νομοθεσία που απέχει μακράν από την ικανοποίηση του δημοσίου συμφέροντος και υφίσταται μόνο για να ικανοποιήσει εκλογικά αποτελέσματα.

Τα αιτήματα των επαγγελματιών εκμίσθωσης οχημάτων με οδηγό
  1. Ρητή αναγνώριση της δυνατότητας σύναψης συμβάσεων μίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό, από νομικά πρόσωπα και ιδίως από τουριστικά γραφεία, ως μισθωτές όπως ορίζει η εγκύκλιος Α 43545/2224/16-7-2020 του Υπουργείου Μεταφορών.
  2. Επέκταση και στην Κρήτη του καθεστώτος που ισχύει στα υπόλοιπα νησιά (30’ ελάχιστη χρονική ολική εκμίσθωση αντί 3 ωρών )
  3. Πρόβλεψη της δυνατότητας καταγραφής του σημείου αποβίβασης του μισθωτή ( το αυτονόητο όπου σε κάποιο σημείο ο επιβάτης θα αποβιβαστεί )
  4. Απλοποίηση του περιεχομένου της σύμβασης μισθώσεως Ε.Ι.Χ αυτοκινήτου με οδηγό.
  5. Απλοποίηση του περιεχομένου της διατακτικής ταξιδιού/μεταφοράς (voucher – περίπτωση 5Α.
  6. Κατάργηση της υποχρέωσης ανάρτησης της σύμβασης εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου με οδηγό στο ψηφιακό μητρώο, τουλάχιστον δύο ώρες προ της έναρξης αυτής.
  7. Ρητή αναγνώριση της δυνατότητας των τουριστικών γραφείων να παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς προς τους πελάτες τους χωρίς κόμιστρο, χρησιμοποιώντας Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα με οδηγό.
  8. Απλοποίηση του πλαισίου των διοικητικών κυρώσεων και προστίμων που επιβάλλονται στις επιχειρήσεις εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό και εξορθολογισμός του ύψους των προστίμων.
  9. Κατάργηση της διοικητικής κύρωσης της αφαίρεσης των πινακίδων κυκλοφορίας των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό
  10. Μεταφορά στο Υπουργείο Τουρισμού (Π.Υ.Τ) της αρμοδιότητας επιβολής διοικητικών κυρώσεων και προστίμων σε βάρος των επιχειρήσεων εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό.
  11. Επέκταση του μέγιστου χρόνου κυκλοφορίας των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό στα 14 έτη.
  12. Περιορισμός του ελέγχου μόνο στο όχημα, στον οδηγό του οχήματος και στα απαραίτητα έγγραφα και όχι στους μεταφερόμενους επιβάτες (τουρίστες).
  13. Σταδιακή κατάργηση της ελάχιστης χρονικής διάρκειας της σύμβασης εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου με οδηγό.
  14. Κατάργηση του ελάχιστου μισθώματος της σύμβασης εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου με οδηγό.

“Μετά από εξάντληση από μέρους μας κάθε δυνατής προσπάθειας διαβούλευσης, συζήτησης και αφού έχουμε αναπτύξει πλήρως και τεκμηριωμένα τις προτάσεις μας προς τα συναρμόδια υπουργεία (Τουρισμού & Μεταφορών), αναγκαζόμαστε να διαμαρτυρηθούμε με κάθε νόμιμο και δυνατό τρόπο και μέσο ώστε να προστατεύσουμε τις επιχειρήσεις μας, τις οικογένειές μας, τους εργαζόμενους μας, τη δραστηριότητά μας και κατ’ επέκταση το ίδιο το ελληνικό δημόσιο συμφέρον.

ΔΕΝ είμαστε πολυεθνικές και ΔΕΝ ανήκουμε σε πολυεθνικές. Είμαστε κάτοικοι των νησιών που επιδίωξαν το δύσκολο δρόμο, αυτόν της επιχειρηματικής ενασχόλησης στη χώρα που αρέσκεται να τρώει τα σωθικά της και να ναρκώνει τα υγιή της κύτταρα. Μια χώρα που αποστρέφεται την πραγματική πρόοδο και ανάπτυξη και αποδεικνύεται επί της ουσίας συντηρητική, δίχως στην ουσία να υλοποιεί στην πράξη μεταρρυθμίσεις .

Οι επιχειρήσεις μας ΔΕΝ αντέχουν να περιμένουν άλλο, Οι επιχειρήσεις μας ΔΕΝ θα επιτρέψουν να ξεκινήσει η νέα τουριστική σεζόν και να βρίσκονται μπλεγμένοι σε ένα σαθρό νομοθετικό πλαίσιο .

Ξεκινάμε σε όλα τα νησιά της Ελλάδας επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις που δεν θα σταματήσουν, αν δεν λυθούν άμεσα τα προβλήματα των τουριστικών μας επιχειρήσεων.”, τονίζεται στην ανακοίνωση.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024