Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΕυρωπαϊκή ΈνωσηΡιζικές αλλαγές για τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων στην Ευρώπη
Οδικές μεταφορές

Ριζικές αλλαγές για τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων στην Ευρώπη

pulman

Το βήμα που έγινε θα οδηγήσει και σε τροποποίηση των προδιαγραφών ταχογράφων το αργότερο 18 μήνες μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού, ώστε να γίνει διάκριση μεταξύ τακτικών και περιστασιακών δρομολογίων.

Η Προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξαν σε μια προσωρινή συμφωνία που ορίζει για τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων κανόνες που προορίζονται για το επάγγελμά τους.

Οι διαπραγματεύσεις για το “2020 Mobility Package 1” είχαν καταλήξει σε μια συμφωνία της τελευταίας στιγμής, που επικεντρώθηκε κυρίως στη μεταφορά εμπορευμάτων, κάτι που άφησε τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείωνμε κανόνες οδήγησης και χρόνου ανάπαυσης που δεν ταιριάζουν στην εργασία τους. Αυτό δεν ισχύει πλέον…

Η Προεδρία του Συμβουλίου και οι διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμφώνησαν σε συγκεκριμένους κανόνες οδήγησης και χρόνου ανάπαυσης για τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων, επιτρέποντάς τους:

  • Να “σπάνε” τα 45λεπτα διαλείμματα σε δύο διαλείμματα, τουλάχιστον 15 λεπτών.
  • να αναβάλλουν την ημερήσια περίοδο ανάπαυσης κατά μία ώρα, μία φορά ανά ταξίδι, υπό την προϋπόθεση ότι ο συνολικός συσσωρευμένος χρόνος οδήγησης για τη συγκεκριμένη ημέρα δεν έχει υπερβεί τις επτά ώρες.
  • να οδηγούν σε μεγαλύτερες εθνικές διαδρομές έως και 12 ημερών, που προηγουμένως ήταν δυνατές μόνο κατά τη διάρκεια διεθνών ταξιδιών.

Η Raluca Marian από τον IRU (World Road Transport Organisation), δήλωσε: “Το κάναμε. Μετά από χρόνια συνομιλιών, πετύχαμε μία από τις πιο σημαντικές νίκες για τον τουρισμό με πούλμαν: η ΕΕ αναγνώρισε επιτέλους τις ιδιαιτερότητες αυτού του τομέα μεταφορών επιβατών. Οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων θα λειτουργούν πλέον σύμφωνα με κανόνες που προορίζονται για το επάγγελμά τους, αντί σύμφωνα με αυτούς των συναδέλφων τους, οδηγών φορτηγών”.

“Οι νέοι κανόνες οδήγησης και χρόνου ανάπαυσης για τον τουρισμό με πούλμαν όχι μόνο θα βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας των οδηγών, αλλά θα βελτιώσουν και την οδική ασφάλεια. Οι στοχευμένες και συγκεκριμένες διατάξεις για τον χρόνο οδήγησης και ανάπαυσης θα επιτρέψουν στους οδηγούς των τουριστικών λεωφορείων να αντιδρούν καλύτερα στα δρομολόγια των επιβατών τους, ενώ παράλληλα θα μειώσουν σημαντικά το άγχος που προκαλείται από κανόνες ακατάλληλους για τον τουρισμό”, πρόσθεσε.

Επιπλέον, το έντυπο ταξιδιού θα αντικατασταθεί από ένα ψηφιακό έντυπο μετά την ολοκλήρωση μελέτης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θα πρέπει να είναι ένα πρώτο βήμα προς τη δημιουργία μιας λειτουργικής πλατφόρμας βασισμένης στο ΙΜΙ (Internal Market Information), για τη μεταφόρτωση ψηφιακών εγγράφων ελέγχου.

“Οι οδηγοί τουρισμού πούλμαν προσαρμόζουν τα ταξίδια τους ανάλογα με τους επιβάτες τους και οι νέοι κανόνες θα απελευθερώσουν πλήρως τις δυνατότητες αυτού του φιλικού προς το περιβάλλον τρόπου μεταφοράς. Προσβλέπουμε στο Συμβούλιο και την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία, η οποία ελπίζουμε ότι δε θα δημιουργήσει καμία πρόκληση. Είναι πλέον καιρός να προχωρήσουμε στην εφαρμογή και την επιβολή νέων κανόνων”, κατέληξε η Raluca Marian.

Σε κοινή δήλωση που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα ενόψει των τριμερών διαπραγματεύσεων, ο IRU και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους να συνεργαστούν και να συμβάλουν στην εφαρμογή και επιβολή των νέων κανόνων.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Φοιτητής στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024